Fuerteventura - nogen erfaringer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
FletpArkett
Kort karma: 29
Likede indlæg: 624

Re: Fuerteventura - nogen erfaringer?

Indlægaf FletpArkett » 27. nov 2017, 22:46

Tak for alle jeres svar - på en eller anden måde, synes jeg bare jeg blev endnu mere forvirret af denne tråd :nerve: :genert:
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 344
Likede indlæg: 14354

Indlægaf paint » 27. nov 2017, 23:25

Tjotjalt Åblyst skrev:Nåh ja, det er værd at overveje, at der altså er koldere i højderne. Man kommer hurtigt 100m over havets overflade på sådan en vulkanø.

Og i Puerto Rico, ligger hele byen oppe i højderne på bjergsiderne ;)
Senest rettet af paint 27. nov 2017, 23:36, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Kort karma: 344
Likede indlæg: 14354

Indlægaf paint » 27. nov 2017, 23:28

FletpArkett skrev:Tak for alle jeres svar - på en eller anden måde, synes jeg bare jeg blev endnu mere forvirret af denne tråd :nerve: :genert:

Det kan jeg godt forstå. Men jeg tror faktisk ikke der er den store forskel, på de forskellige destinationer på de Canariske øer. Medmindre man tæller halve varmegrader med ;)

Det skulle da lige være, at der er varmere på syddelen af Tenerife og Gran Canaria end der er på de samme øers nordsider.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2354
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22580

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2017, 00:31

paint skrev:
FletpArkett skrev:Tak for alle jeres svar - på en eller anden måde, synes jeg bare jeg blev endnu mere forvirret af denne tråd :nerve: :genert:

Det kan jeg godt forstå. Men jeg tror faktisk ikke der er den store forskel, på de forskellige destinationer på de Canariske øer. Medmindre man tæller halve varmegrader med ;)

Det skulle da lige være, at der er varmere på syddelen af Tenerife og Gran Canaria end der er på de samme øers nordsider.

Nej det kan jeg godt se at du ikke tror, men ikke desto mindre er det rigtigt.
Og der er stor forskel.
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 134
Likede indlæg: 2021

Indlægaf twinkle » 28. nov 2017, 06:20

Vi var en uge på Fuerteventura i januar i år, tror vi var af sted fra den 20. til den 28. Vi havde lejet en villa i Corralejo, som ligger nordligt på øen.
Jeg synes ikke det var varmt, men heller ikke koldt. Temperaturen lå på omkring 20-21 grader, men pga. vind føltes det en smule koldere. I Corralejo er der rigtig mange surfere, så det er et ideelt sted hvis man er til sådan noget.

Jeg synes Fuerteventura er en vildt spændende ø, der rummer mange forskellige klimaer på forholdvis lidt plads. Og det er en meget smuk ø. Vi lejede en bil i den uge vi var der, og det var en fantastisk beslutning. Vi kørte sydpå, tog også et par ture op i bjergene osv.
Jeg er glad for at vi lejede en villa i et ret stille kvarter, da mit indtryk ellers er (i hvert fald i Corralejo), at det godt kan blive meget turistpræget det hele. Vi havde god gavn af TripAdvisor til at finde spisesteder, for at gå uden om turistfælderne, og spise lidt mere lokal/autentisk mad.

Det er ikke sidste gang jeg rejser til Fuerteventura, næste gang tror jeg dog, at vi vælger en mere sydlig placering.
2
Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 11
Likede indlæg: 256

Indlægaf Ekliptika » 28. nov 2017, 12:08

Jeg har også været på Fuerteventura i januar, men det er omkring 15 år siden. Jeg synes, det var en fantastisk ø og klart den af de kanariske øer, som jeg har været på (GC, Tenerife og Lanzarote), som jeg synes bedst om. Jeg foretrækker det øde, golde og lidt vindblæste fremfor de mere turistede steder, jeg har været på de andre øer. Men jeg ved ikke, om Fuerteventura efterhånden er ved at være lige så bebygget, som de andre øer.
Da vi var der, var der fantastisk, øde natur og flotte lange naturlige sandstrande. Vi boede i en lille by nordpå, som hed El Cotillo, som dengang var lille med kun 2 lokale supermarkeder og omkring 5 lokale restauranter på havnen. Hvis man er til en lidt større by med flere restauranter og hoteller med et mere internationalt præg, skal man nok vælge Corralejo i nord eller Jandia i syd.
Vi havde lejet bil hele ugen, hvilket jeg vil anbefale, da der er mange ting at opleve på øen.
Temperaturen var mellem 20-25 grader, da vi var der med sol hver dag (ingen regn), men der var dage, hvor det blæste en del, og om aftenen kunne det godt blive køligt. Man kunne sagtens bade, omend mange af strandene kan have store bølger og understrøm.
Hvis man er til vind, strand, surfing og natur, så er det et fantastisk sted.
1
"Watching the torch being carried forward is the true burden of all masters"
hyben
Kort karma: 20
Likede indlæg: 215

Indlægaf hyben » 29. nov 2017, 07:22

Jeg har været på Fuerteventura for et par år siden. På Costa Calma. Det var virkelig kedeligt og trist. Jeg synes farverne på øen, hvor alt er brunt og gråt er meget triste. Kedeligt fordi, der stort set kun var tyskere overalt. Hvis man kan lide tykke ældre tyskere, der bader nøgne - så er det et vildt godt sted :-) Det er ikke lige mig.

Næ må jeg bede om syd Tenerife til hver en tid.
1

Tilbage til "Rejser"