New York

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

New York

Indlægaf Mani » 11. dec 2017, 19:04

New York i 10 dag med 3 teenagere. Hvad kan I anbefale? Bolig? Sightseeing? Shopping?
Vi overvejer at dele det op i 2 med 5 overnatninger centralt på Manhattan og 5 i en anden bydel.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York

Indlægaf Annione » 11. dec 2017, 19:29

Mani skrev:New York i 10 dag med 3 teenagere. Hvad kan I anbefale? Bolig? Sightseeing? Shopping?
Vi overvejer at dele det op i 2 med 5 overnatninger centralt på Manhattan og 5 i en anden bydel.


Hvor gamle teenagere? Shopping-lystne eller sightseeing-lystne?

Hvor som helst under 110 st. på Manhattan er både fedt og at betragte som centralt. Det er så nemt at komme med Subway - jeg har hver gang følt det som ligegyldigt at bo på 103. st, midt på Times Square, på lower Manhattan eller i Soho.

Jeg elsker shopping I 21. Century - gerne den første morgen (de åbner kl 07:45) og I vågner alligevel kl. 04-05 den første dag. Mit næste yndlingssted er Lincoln og 51. Der er alt, hvad man har brug for.

Tag gerne i biografen en aften - når I alligevel er for trætte til at gå mere. Det er hyggeligt. Og deres popcorn er to die for.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: New York

Indlægaf Mani » 11. dec 2017, 19:36

Annione skrev:
Mani skrev:New York i 10 dag med 3 teenagere. Hvad kan I anbefale? Bolig? Sightseeing? Shopping?
Vi overvejer at dele det op i 2 med 5 overnatninger centralt på Manhattan og 5 i en anden bydel.


Hvor gamle teenagere? Shopping-lystne eller sightseeing-lystne?

Hvor som helst under 110 st. på Manhattan er både fedt og at betragte som centralt. Det er så nemt at komme med Subway - jeg har hver gang følt det som ligegyldigt at bo på 103. st, midt på Times Square, på lower Manhattan eller i Soho.

Jeg elsker shopping I 21. Century - gerne den første morgen (de åbner kl 07:45) og I vågner alligevel kl. 04-05 den første dag. Mit næste yndlingssted er Lincoln og 51. Der er alt, hvad man har brug for.

Tag gerne i biografen en aften - når I alligevel er for trætte til at gå mere. Det er hyggeligt. Og deres popcorn er to die for.

15 & 13 - drenge :cool:
Så gerne shopping - men også sightseeing!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: New York

Indlægaf Myresluger » 11. dec 2017, 19:53

Hvornår rejser i? Jeg var i New York med mine 16 årige drenge i sommerferien sidste år. Vi var på coney Island - det kan godt anbefales. Der er en bred strand og gode rutsjebaner.

Vi boede tæt på times square - det fungerede rigtig godt. Til shopping kan jeg anbefale både century 21 og Jersey gardens.

Vi spiste på en virkelig god pizzabix lige ved Brooklyn bridge, på Brooklyn siden. Der var forholdsvis lang kø - men fantastiske Pizzaer. Og efter maden var der kun ganske kort ned til vandet hvor man kan nyde synet broen med lys på. Hvis man kan spise mere er der gode is lige ved broen:)
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: New York

Indlægaf Alphilia » 11. dec 2017, 19:55

Intrepid!

Gammelt hangarskib lavet om til museum for bl.a gamle krigsflyvere og rumfart
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: New York

Indlægaf Wizzze » 11. dec 2017, 20:12

Alphilia skrev:Intrepid!

Gammelt hangarskib lavet om til museum for bl.a gamle krigsflyvere og rumfart


Yep
https://www.intrepidmuseum.org/

plus

https://www.amnh.org/

Prøve en af de mange tv og film ture der er i byen, og måske prøve at komme ind til optagelse af et tv-show

En musical eller teateroplevelse, f.eks. Lion King eller lign. som de kender.

Og så er der selvfølgelig de høje bygninger, toppen af Rockefeller center, Empire State, eller det nye World Trade center, hvor man også er tæt ved 9/11 memorial.

En sejltur ud til Frihedsgudinden, eller rundt om Manhattan kan også anbefales.

Kig evt. på et NY pass, citypass eller lign kombinationsbillet, hvor man kan få billigere adgang til mange af ovenstående, ved at købe en samlet billet.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: New York

Indlægaf Mani » 13. dec 2017, 20:00

Myresluger skrev:Hvornår rejser i? Jeg var i New York med mine 16 årige drenge i sommerferien sidste år. Vi var på coney Island - det kan godt anbefales. Der er en bred strand og gode rutsjebaner.

Vi boede tæt på times square - det fungerede rigtig godt. Til shopping kan jeg anbefale både century 21 og Jersey gardens.

Vi spiste på en virkelig god pizzabix lige ved Brooklyn bridge, på Brooklyn siden. Der var forholdsvis lang kø - men fantastiske Pizzaer. Og efter maden var der kun ganske kort ned til vandet hvor man kan nyde synet broen med lys på. Hvis man kan spise mere er der gode is lige ved broen:)

Påsken, er tanken.
Vi kigger bl.a. på overnatning nær Time Square. Men for pokker, det 3. barn (eller ægtefællen...) gør det dyrt!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Rejser"