British Columbia - Canada

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

British Columbia - Canada

Indlægaf dykkersild » 13. dec 2017, 10:37

Vi skal afsted tre uger til sommer. 3 dage i Vancouver, 1 uge på Vancouver Island og 10 dage Rocky Mountains.

Overnatning i Vancouver og Vancouver Island er booket. Vi skal i van i bjergene og der har vi endnu ikke booket nogle campingpladser.
Vi har booket bjørntur, hvalsafarie samt en laksetur ved Cambell River.

What to see, do, eat, go - alle tips modtages med kyshånd.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf Charly » 13. dec 2017, 11:02

dykkersild skrev:Vi skal afsted tre uger til sommer. 3 dage i Vancouver, 1 uge på Vancouver Island og 10 dage Rocky Mountains.

Overnatning i Vancouver og Vancouver Island er booket. Vi skal i van i bjergene og der har vi endnu ikke booket nogle campingpladser.
Vi har booket bjørntur, hvalsafarie samt en laksetur ved Cambell River.

What to see, do, eat, go - alle tips modtages med kyshånd.

:dåne:

Taaaag miiiiig meeeeed! Eller læg i hvert fald fortælling og billeder herind? Jeg har selv siddet og researchet lidt på rejser i netop det område og de ting, I har booket, ville også være på min ønskeliste. Det lyder som en fantastisk tur!

Rigtig god tur :)
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf JoyNips » 13. dec 2017, 17:43

0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf mitze » 13. dec 2017, 18:24

Hvis I har mulighed for det, så tag en tur omkring Banff og Lake Louise. Der er skønt i det område :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf dykkersild » 14. dec 2017, 09:43

mitze skrev:Hvis I har mulighed for det, så tag en tur omkring Banff og Lake Louise. Der er skønt i det område :)


Det skal vi - har du nogle tips til området, må du endelig sige til. ;)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf dykkersild » 14. dec 2017, 09:44



For feden Joy - jeg dånede lige af grin. Ja selvfølgelig skal jeg på hestenettet. Jeg takker :blomst:
0
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf mitze » 14. dec 2017, 16:19

dykkersild skrev:
mitze skrev:Hvis I har mulighed for det, så tag en tur omkring Banff og Lake Louise. Der er skønt i det område :)


Det skal vi - har du nogle tips til området, må du endelig sige til. ;)



Det er mange år siden jeg var afsted men vi var på roadtrip rundt til en masse af de forskellige søer omkring i British Columbia området.
Jasper national park, Lake Louise, Maligne Lake og Spirit Island er noget af det jeg husker bedst. Der var bare rigtig skønt :D

Jeg er dybt dybt misundelig :D
1
Julledyret
Indlæg: 435
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 407

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf Julledyret » 14. dec 2017, 21:19

Det lyder som en skøn sommerferie!

I Vancouver skal I tage forbi Stanley Park og se totempæle og mini look aliken af Den Lille Havfrue, jeg synes det var et ret fint område. Der er også en meget høj bygning (som jeg nu har glemt navnet på), der spiste vi frokost oppe mens restauranten drejede rundt. Det var en ret sjov oplevelse, og maden var god og ikke specielt dyr.
Jeg har kun været på de kanter i forbindelse med skiferie i Rocky Mountains, hvilket var en virkelig fed oplevelse. Kan forestille mig naturen også er meget imponerende om sommeren. Særligt området ved Lake Louise og Banff har jeg hørt godt om, så der gad jeg også godt selv hen uanset årstiden. :-D
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf Ficus » 14. dec 2017, 22:15

Jeg ville personligt springe Banff over, når det er om sommeren, medmindre det alligevel lige passer med en anden plan, fx på vej til Calgary.
Vi er ved at arrangere en længere tur i samme område (igen), men fordi vi skal afsted i sensommeren, så tager vi ikke forbi der igen. Hvis det var i snesæson, ville jeg helt sikkert tilbage.

Vi skal med Rocky Mountaineer toget 2 dage, regner med Vancouver-Jasper eller omvendt. Det har vi fået anbefalet af nogle kollegaer der har været på en af de helt lange ruter med det.

Derudover har vi også kigget på hvalsafari, hvilken har i valgt?

I Vancouver synes jeg at man skal se den botaniske have og spise i Gastown. Hvis man er til den slags, så har de et science museum som også er ret godt.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf dykkersild » 15. dec 2017, 08:21

Ficus skrev:Jeg ville personligt springe Banff over, når det er om sommeren, medmindre det alligevel lige passer med en anden plan, fx på vej til Calgary.
Vi er ved at arrangere en længere tur i samme område (igen), men fordi vi skal afsted i sensommeren, så tager vi ikke forbi der igen. Hvis det var i snesæson, ville jeg helt sikkert tilbage.

Vi skal med Rocky Mountaineer toget 2 dage, regner med Vancouver-Jasper eller omvendt. Det har vi fået anbefalet af nogle kollegaer der har været på en af de helt lange ruter med det.

Derudover har vi også kigget på hvalsafari, hvilken har i valgt?

I Vancouver synes jeg at man skal se den botaniske have og spise i Gastown. Hvis man er til den slags, så har de et science museum som også er ret godt.


Vi har valgt disse: Prince of Whales Whale Watching

Hvorfor vil I ikke vælge Banff igen? Vi kører fra Calgary og op i bjergene så Banff giver rigtig god mening. Jeg har kun hørt godt om Banff og området deromkring.
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf Mædem » 18. feb 2018, 22:10

Min kæreste og jeg tog turen i sommer - og I kan godt glæde jer!

Jeg synes helt klart, at Banff er et besøg værd - vi var især imponerede af smukke Lake Moraine, hvor vi både lejede kanoer og tog på et dagshike i de omkringliggende bjerge. Den ligger i øvrigt i nærheden af Lake Louise, som bestemt også er et besøg værd. Hvis I skal ud og overnatte i bjergene kan I booke teltpladser på det lokale turistkontor i Banff, hvor man også kan købe kort, bearspray m.m. Vi var på backcountry tur to gange, og det var fede oplevelser begge gange.

Omend selve byen Banff er meget turistet, så synes jeg den er charmerende og vi nød at kunne få en god steak og et glas rødvin efter vores ture i bjergene - Beavertails er i øvrigt en vidunderlig opfindelse, som jeg begræder at vi ikke kan få herhjemme (især den med nutella og banan).

Hvis I har lyst til at bo i en hytte tæt ved nationalparken, så skal I booke i god tid hjemmefra.

I Vancouver kan jeg bifalde koret, der anbefaler Stanley Park. Vi var desuden på to dagsture - den ene til Grouse Mountain, som er et bjerg, der ligger i udkanten af byen. Det var en god dag, måske især hvis man har børn med, udover et minihike kunne man nemlig se to "tamme" bjørne og et falkeshow (og en vidunderlig udsigt over byen). Den anden tur gik til Lynn Canion Park, som også ligger i den ydre del af byen, vi skulle over vandet med en seabus for at komme derhen. I parken hikede vi og badede i nærheden af et lille vandfald. Så, hvis man ikke kan få nok natur, så er der rig mulighed for det i Vancouver.

Omend ingen af delene i mine øjne var specielt velsmagende, så er det værd at prøve to af Canadas specialiteter (udover beavertails) den ene er drinken "Ceasar" som er en Bloody Mary-agtig drink med ekstra spark og snacks i form af mini burgere og løgringe på toppen. Den anden er Poutine, som er pomfritter med brun sovs og mozzarellakugler.
2
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: British Columbia - Canada

Indlægaf Mædem » 19. feb 2018, 18:54

Hvis I kan lide græsk mad, så kan jeg virkelig anbefale restauranten Antoli Souvlaki. Det er uden sammenligning det bedste græske måltid jeg til dato har fået.
https://anatolisouvlaki.com/

Det ligger i North Vancouver og vi spiste der efter vores besøg i Lynn Park. Det er et hyggeligt område med god udsigt udover vandet og resten af byen. Man tager The Seabus fra Canada Place for at komme derud.
1

Tilbage til "Rejser"