Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 25. apr 2018, 20:14

1234 skrev:
godtnavn skrev:Så længe I har tænkt børnedelen ind så er det jo helt fint :) Jeg afgiver heller ikke mit navn, kæresten tager både mit mellemnavn og efternavn :genert: Oprindeligt skulle vi tage mit mellemnavn og kærestens efternavn, men på barselsgangen kaldte alle sygeplejerske, jordmødre osv. vores datter for frk mit-efternavn da vi ikke vidste hvad hun skulle hedde til fornavn der, og pludselig føltes det helt forkert hvis hun ikke skulle hedde det, og så fik jeg et "har lige født og er hormenel" tudeanfald og så spurgte kæresten hvorfor vi ikke bare tog begge mine navne hvis det betød noget for mig, han var alligevel ikke særlig tæt knyttet til hans.

Jo det er netop en ny udgave af Marie-sangen, jeg kan godt lide marie-udgaven, men har en person der virkelig har svigtet mig der hedder Marie, derfor vil jeg helst undgå det navn til brylluppet :lol: Og så er jeg også helt vild med den nye tekst her! Præsten synes også det var en rigtig fin en vi havde fundet. Vi har jo heller ikke et kirkekor da præsten kommer ud, så det er også et plus at den er nem at synge for alle :)

Af rigtige salmer har vi "Jeg ved en blomst så favr og fin" den er jo ikke direkte bryllupssalme, men vi skal giftes udendørs blandt blomster, så tænker den er fin :)

Altså ellers bruger jeg trumf-kortet med, at vi ikke får børn før vi finder et kompromis :lol:
Så vinder skrukheden hos min kæreste nok over hans stædighed omkring efternavn.
Han er desværre ligeså stædig som mig lige når det kommer til efternavn.

Jeg vil bare gerne have en tekst folk har en sandsynlighed for at kende.
Synes det værst er når ingen synger med.
Jeg havde ikke forudset at sange i kirken ville blive den største forhindring i forhold til planlægning af det her bryllup :lol:


Der er ingen i min familie der kender nogen salmer, så jeg går efter en tekst og en melodi der er nem og synge, jeg kunne synge med på "Hvad er det du min kære" selvom jeg hverken kendte sang eller melodi før jeg trykkede play på youtube :lol: Og så må kærestens familie tage over på "jeg ved en blomst så favr og fin" :) Vi har jo intet kor, så der bliver kun det sang som vores små 100 gæster leverer :) Vi tænker at give et salmerne til ngole i kærestens familie som elsker at synge salmer, så kan de få godt styr på dem inden dagen og forhåbentlig synge lidt igennem.

Jeg er ved at lave salmehæfter, og er lidt træt af salmers længde, ender med et hæfte på 12 sider :lol:
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 20:20

godtnavn skrev:Der er ingen i min familie der kender nogen salmer, så jeg går efter en tekst og en melodi der er nem og synge, jeg kunne synge med på "Hvad er det du min kære" selvom jeg hverken kendte sang eller melodi før jeg trykkede play på youtube :lol: Og så må kærestens familie tage over på "jeg ved en blomst så favr og fin" :) Vi har jo intet kor, så der bliver kun det sang som vores små 100 gæster leverer :) Vi tænker at give et salmerne til ngole i kærestens familie som elsker at synge salmer, så kan de få godt styr på dem inden dagen og forhåbentlig synge lidt igennem.

Jeg er ved at lave salmehæfter, og er lidt træt af salmers længde, ender med et hæfte på 12 sider :lol:

Altså min svigerfar er kirkesanger i sin fritid og resten kan næsten ligeså mange salmer, så det ville virke helt fjollet at tage en sang folk ikke kender.
Der er nu normalt heller ikke kor i normale kirker. Tror kun det er de store bykirker, der fast har kor.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 25. apr 2018, 20:38

1234 skrev:
godtnavn skrev:Der er ingen i min familie der kender nogen salmer, så jeg går efter en tekst og en melodi der er nem og synge, jeg kunne synge med på "Hvad er det du min kære" selvom jeg hverken kendte sang eller melodi før jeg trykkede play på youtube :lol: Og så må kærestens familie tage over på "jeg ved en blomst så favr og fin" :) Vi har jo intet kor, så der bliver kun det sang som vores små 100 gæster leverer :) Vi tænker at give et salmerne til ngole i kærestens familie som elsker at synge salmer, så kan de få godt styr på dem inden dagen og forhåbentlig synge lidt igennem.

Jeg er ved at lave salmehæfter, og er lidt træt af salmers længde, ender med et hæfte på 12 sider :lol:

Altså min svigerfar er kirkesanger i sin fritid og resten kan næsten ligeså mange salmer, så det ville virke helt fjollet at tage en sang folk ikke kender.
Der er nu normalt heller ikke kor i normale kirker. Tror kun det er de store bykirker, der fast har kor.


Det troede jeg altid der var, har aldrig oplevet der ikke var, men jeg er også fra København ;) Kan godt se at hvis folk helst vil synge sange de kender og de kan salmerne så er det nemmest :) Kærestens familie indeholder også flere kirkesangere og mange med salmekærlighed, men tænker ikke det bliver et problem at synge denne her, jeg er yderst umusikalsk og jeg kunne i første forsøg :P Men i jeres tilfælde og når I nu godt kan lide salmer så forstår jeg godt I vælger noget folk kender :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 26. apr 2018, 06:50

1234 skrev:VI har kigget på bryllupssalmer og nej hvor er der bare ikke nogen gode!
Jeg kan virkelig ikke lide det er så yndigt at følges af og det kan min kæreste heldigvis heller ikke.
VI kender virkelig mange gode samler, men så de ligesom til jul, aften, påske eller noget fjerde.


Vi skal ikke synge traditionelle bryllupssalmer, men to julesalmer og en sommersalme.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 26. apr 2018, 14:31

Jeg vil gerne synge “ I østen stiger solen op” eller “se nu stiger solen” som en af vores salmer, men hænger lidt fast i at jeg synes de passer bedst til en formiddagsvielse og det skal vi ikke... Er det mig, der er fjollet?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 26. apr 2018, 14:56

Alphilia skrev:Jeg vil gerne synge “ I østen stiger solen op” eller “se nu stiger solen” som en af vores salmer, men hænger lidt fast i at jeg synes de passer bedst til en formiddagsvielse og det skal vi ikke... Er det mig, der er fjollet?

Vi blev viet klokken 13, og det var der ingen der hang sig i.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LaMariposa » 26. apr 2018, 15:50

Alphilia skrev:Jeg vil gerne synge “ I østen stiger solen op” eller “se nu stiger solen” som en af vores salmer, men hænger lidt fast i at jeg synes de passer bedst til en formiddagsvielse og det skal vi ikke... Er det mig, der er fjollet?


Jeg synes, at du er fjollet :-D

Hvis I godt kan lide de salmer, så skal I da klart vælge en af dem. Det er jeres dag, så det skal da være som I gerne vil have det.

Vi kommer som nævnt til at synge en adventssalme, en julesalme og en sommersalme (og måske en til), fordi de betyder noget for os.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 26. apr 2018, 15:51

Nu jeg er ved at brokke mig.
Hvad sker der for at folk vil bestemme hvad man ønsker sig! Min mor har givet mig et længere foredrag om jeg skal finde nogle nye ordentlige ønsker ellers køber hun en lampe hun ved jeg synes er grim. For de ting vi ønsker er ikke ordentlige bryllupsgaver. Jamen hvis man ikke ønsker sig royal copenhagen og Kaj boysen aber giver det jo ingen mening at få dem!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Alphilia » 26. apr 2018, 16:18

Vi har virkelig svært ved at finde på ønsker, det er lidt træls i den her sammenhæng - og virkelig et i-landsproblem...
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 26. apr 2018, 16:36

kartoffelpizza skrev:
1234 skrev:Nu jeg er ved at brokke mig.
Hvad sker der for at folk vil bestemme hvad man ønsker sig! Min mor har givet mig et længere foredrag om jeg skal finde nogle nye ordentlige ønsker ellers køber hun en lampe hun ved jeg synes er grim. For de ting vi ønsker er ikke ordentlige bryllupsgaver. Jamen hvis man ikke ønsker sig royal copenhagen og Kaj boysen aber giver det jo ingen mening at få dem!

Ja, den har vi også været igennem.
Sammen med at man ikke kan frasige sig det der tvangskysseri ved at slå i tallerkener.
Min mor støtter så os 100% i både gaver og fravalg, men fra andre gæster.

Det er virkeligt nedern at andre vil bestemme hvad man ønsker os. Min mor ment jeg bare skulle til at gå op i ting nu. Hvad fanden er det for nogle værdier at prøvet at give ens børn!
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 26. apr 2018, 16:37

Alphilia skrev:Vi har virkelig svært ved at finde på ønsker, det er lidt træls i den her sammenhæng - og virkelig et i-landsproblem...

Det har vi virkelig også haft især fordi folk gerne vil give ting.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 26. apr 2018, 17:08

kartoffelpizza skrev:
1234 skrev:Nu jeg er ved at brokke mig.
Hvad sker der for at folk vil bestemme hvad man ønsker sig! Min mor har givet mig et længere foredrag om jeg skal finde nogle nye ordentlige ønsker ellers køber hun en lampe hun ved jeg synes er grim. For de ting vi ønsker er ikke ordentlige bryllupsgaver. Jamen hvis man ikke ønsker sig royal copenhagen og Kaj boysen aber giver det jo ingen mening at få dem!

Ja, den har vi også været igennem.
Sammen med at man ikke kan frasige sig det der tvangskysseri ved at slå i tallerkener.
Min mor støtter så os 100% i både gaver og fravalg, men fra andre gæster.

Ønskerne fik vi ikke høvl for, men vi havde frabedt os klinken på service og trampen i gulvet. Folk prøvede at slå på tallerkenen alligevel, men vi ignorerede det pænt og spiste videre. De blev ved, vi ignorerede det endnu mere og til sidst stoppede de. Det skete også kun én gang :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 26. apr 2018, 17:34

Hvad angår salmer der handler "for meget" om gud, der tolker jeg i mit hoved ikke at gud er ham i himlen, men lidt mere nemlig kærlighed. Så istedet for gud sætter jeg ordet kærlighed ind i mit hoved, for man siger jo gud ER kærlighed, og der er mere mellem himmel og jord, og der er mere end man kan beskrive mellem et kærestepar.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf 1234 » 26. apr 2018, 17:52

Luffegås skrev:Hvad angår salmer der handler "for meget" om gud, der tolker jeg i mit hoved ikke at gud er ham i himlen, men lidt mere nemlig kærlighed. Så istedet for gud sætter jeg ordet kærlighed ind i mit hoved, for man siger jo gud ER kærlighed, og der er mere mellem himmel og jord, og der er mere end man kan beskrive mellem et kærestepar.

Der vel ikke nogen der sagt der ikke må være noget Gud?
Jeg har bestemt ikke noget i mod de indeholder Gud.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 26. apr 2018, 18:44

kartoffelpizza skrev:
1234 skrev:Nu jeg er ved at brokke mig.
Hvad sker der for at folk vil bestemme hvad man ønsker sig! Min mor har givet mig et længere foredrag om jeg skal finde nogle nye ordentlige ønsker ellers køber hun en lampe hun ved jeg synes er grim. For de ting vi ønsker er ikke ordentlige bryllupsgaver. Jamen hvis man ikke ønsker sig royal copenhagen og Kaj boysen aber giver det jo ingen mening at få dem!

Ja, den har vi også været igennem.
Sammen med at man ikke kan frasige sig det der tvangskysseri ved at slå i tallerkener.
Min mor støtter så os 100% i både gaver og fravalg, men fra andre gæster.


Den med tvangskysseri har vi også frabedt os og hørt for. Jeg har så sagt til folk der siger noget at jeg så i stedet vil frabede mig deres selskab hvis de ikke vil respekterer det, for det vil ødelægge vores dag hvis de kom og gjorde det.

Med gaver er der helt sikkert nogen der mener vores ønsker ikke er rigtige bryllupsønsker, men altså, vi skal jo ikke opfinde passende ønsker men ønsker os det der nu en gang vil gøre os glade, så må folk tænke hvad de vil, og lade vær med at give gave hvis vores ønsker er for dårlige.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"