Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 19. aug 2018, 19:44

Kanga skrev:
FrøkenM skrev:
Daine skrev:
FrøkenM skrev:J
Jeg er også en sucker for juleshows :blush:

Jeg overvejer igen om jeg skal til Love Actually in concert. Det var så fint sidste år :lun:


Hvor kan man komme til det henne?

Det kan du i Aalborg, Musikkens Hus d. 15. december :)

Det er helt fantastisk, så det vil jeg klart anbefale :love:
https://migogaalborg.dk/julefreden-er-sikret-love-actually-vender-tilbage-til-musikkens-hus/
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Kanga
Indlæg: 2898
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3616

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Kanga » 19. aug 2018, 19:47

FrøkenM skrev:
Kanga skrev:
FrøkenM skrev:
Daine skrev:
FrøkenM skrev:J
Jeg er også en sucker for juleshows :blush:

Jeg overvejer igen om jeg skal til Love Actually in concert. Det var så fint sidste år :lun:


Hvor kan man komme til det henne?

Det kan du i Aalborg, Musikkens Hus d. 15. december :)

Det er helt fantastisk, så det vil jeg klart anbefale :love:
https://migogaalborg.dk/julefreden-er-sikret-love-actually-vender-tilbage-til-musikkens-hus/


Det er lige langt væk nok... øv!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 20:07

Kanga skrev:Jeg er ikke SÅ meget i jule-mode endnu. Inden jul skal jeg selv fejre rund fødselsdag, min kæreste har fødselsdag... ja, der er rigeligt.
Jeg er dag begyndt at overveje selve juleaften. Det ville jeg gerne gøre anderledes. Sidste år gik det sådan her:

Re: Hvad gik galt juleaften?
0
af Kanga » 25. dec 2017, 21:38
Min svigerinde!
Selvom vi alle sagde 'lad være med at røre i sukkeret', så skulle hun liiiiige røre i sukkeret, hvilket betød, at vi så kunne starte forfra på de brune kartofler.
Ris ala manden var god, men hvad sker der for, at man laver en portion så lille, at alle kunne spise mere, bare fordi man selv kun vil have en lille portion... Der var ikke engang til rester dagen efter, som ellers er noget af det bedste ved julen for mig.
Selvom jeg flere gange bad om, at der var lidt færre, der skulle 'råde' og 'vejlede' min søn, så blev hun ved. Sid ordentligt, bliv siddende til alle er færdige, nej til dit, nej til dat, du må ikke få dessert. Hold nu kæft, det er mit barn (og min kærestes), vi skal nok opdrage på ham. Resultatet blev, at da vi nåede til gaveåbning, var han helt rundtosset. At han så selvf. gik i jagt på gaver til sig selv, fik svigerinden helt op og ringe. Hver gang han tog en gave til sig selv, skreg hun skingert som en femårig, der troede, hun ikke selv ville få nogle gaver.
Når hun så fik gaver, så var der noget galt. Hvis hun fik fire glas, skulle det kun have været et. Hvis nogen var kommet til at købe det samme, så var det for galt, at de ikke lige havde talt sammen.
Det var skønt, da hun pakkede sammen kl. 2030.

Men ellers, lækker and, sovsen sad lige i skabet, vi fandt mandlen, min søn var lykkelig, overvældet og meget taknemmelig for dine gaver.



Kanga


Jeg har en ide til noget anderledes...

Billede

Hold op, hun lyder som en knold.
7
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7575
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 755
Likede indlæg: 21130

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Nesnay » 19. aug 2018, 21:08

Jeg har lige købt billetter til en af Caroline Hendersons kirkejulekoncerter som en del af en fødselsdagsgave til en ven. De har fået stor ros de tidligere år, så jeg håber, det bliver godt :)
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Faceless » 19. aug 2018, 21:34

Nesnay skrev:Jeg har lige købt billetter til en af Caroline Hendersons kirkejulekoncerter som en del af en fødselsdagsgave til en ven. De har fået stor ros de tidligere år, så jeg håber, det bliver godt :)

Åh, hvis hun synger Vil du være min i nat... :love2: Det er bare en af de bedste temaer til en julekalender.
2
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 19. aug 2018, 21:58

Jeg har købt årets første julepynt :lun: :santa2:

Hjemmelavet af en veninde, 75 kroner til fordel for Knæk Cancer. Det er simpelthen så fint :love:


Billede

Jeg forestiller mig de enten skal hænges op i mine vinduer ud mod svalegangen eller stå på mine billedhylder over sofaen.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. aug 2018, 15:42

DetSorteCirkus skrev:Bilka havde alle mulige forskellige chokoladebarer til 5 kr. stykket i går. Der var både Anthon Berg, Mars, Snickers, Bounty, Guldbarre, Marabou, Yankie og Holly, og det får de nok igen et par gange inden jul, så jeg tror egentlig bare, at 12 af hver af mine forældres gavekalendergaver skal være marcipanbrød i alle afskygninger.
Det er da dejligt nemt og billigt og vil helt sikkert blive vel modtaget.


Som sagt så gjort...

IMG_20180820_172403.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf ajnaM » 20. aug 2018, 16:23

Åhr, jeg glæder mig lidt allerede til jul. :love:

Har købt de første pakkegaver til drengene - det bliver stadigt sværere i takt med, at den 6-årige bliver bedre til at finde gemmesteder og ALTID opdager, hvis jeg køber et eller andet ekstra, når vi køber ind. :lol: Han husker helt sikkert også, hvis han har set en gave før, og så gætter han, hvem der er nissen... :genert:

Og i år skal vi være i sommerhuset, med brændeovn og have - og ferie med tid til at læse bøger og hygge med familien og gå ture ved stranden. Mmmmh.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf HappyQ » 20. aug 2018, 21:07

Jeg glæder mig altid til jul, den er magisk for mig, men jeg glæder mig endnu mere til næste jul, For der vil mit niende barnebarn og første oldebarn være med.
Jul med fire generationer :love:
10
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. aug 2018, 23:02

Jeg har sorteret chokoladen og fundet/fundet på lidt flere kalendergaver til min mor. Nemlig:

- Juleklistermærker
- Jule-coasters
- Julemagnet
- Grinch pills
- Juleservietter
- Yndlingschips

De fire adventssøndage vil jeg give lidt større gaver, og de plejer at være nemmere at finde end de små, så ja, i bund og grund er jeg jo ved at være der med endnu en pakkekalender. 18 ud af 24 gaver klaret på få timer :D Undskyld, Wizzze!
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 21. aug 2018, 10:49

Der er godt nyt til os i Århus området

I september åbner Hotel Chocolat i Bruuns og de siger at:

"I det nye chokoladeunivers bliver der lavet chokolader til forskellige årstider og begivenheder i løbet af året. For eksempel vil der til jul ifølge Ali Saleh være 17 forskellige julekalendere. Generelt i løbet af året er der 120 forskellige chokoladevarianter at vælge imellem."

Billede

https://aarhusupdate.dk/bruuns-galleri- ... e-elskere/

Der vil også være noget event hver måned til 350kr så måske det ender med at blive en af julegaverne fra mig :-D
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14668
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 21. aug 2018, 12:18

Persnikedy skrev:Der er godt nyt til os i Århus området

I september åbner Hotel Chocolat i Bruuns og de siger at:

"I det nye chokoladeunivers bliver der lavet chokolader til forskellige årstider og begivenheder i løbet af året. For eksempel vil der til jul ifølge Ali Saleh være 17 forskellige julekalendere. Generelt i løbet af året er der 120 forskellige chokoladevarianter at vælge imellem."

Billede

https://aarhusupdate.dk/bruuns-galleri- ... e-elskere/

Der vil også være noget event hver måned til 350kr så måske det ender med at blive en af julegaverne fra mig :-D


Oh yeah! :ivrig: Jeg har bestilt i deres netbutik de seneste år, så det bliver fedt at kunne spare porto. På den anden side er det også lidt farligt at få det så tæt på. Det kan godt blive dyrt.
0
You can't spell awesome without me.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Sof » 21. aug 2018, 12:48

Deres varme kakao er også ret god :savl:



Jeg har de sidste par år lidt mistet min julegejst, har ellers været kendt for at være mere julet end julemanden, nærmest :lol2: I 2015 døde et nært familiemedlem 21. december. I 16 var jeg gravid, på den måde hvor man intet kunne, ikke havde nogen appetit, fik mega kvalme bare ved lugten af mad og søde sager og ellers bare trist og småsyg. I 2017 bar december præg af at min ene lille nevø var meget syg, vi rejste frem og tilbage (han er heldigvis næsten rask i dag) og så holdt vi jul hos min svigerfamilie og det gik helt galt og var alt i alt slet ikke hverken hyggeligt eller rart...

MEN I ÅR! Nu skal jeg jeg dælme finde lidt begejstring frem, for min knægt skal have nogle hyggelige jule at se tilbage på. Selvom det bare bliver på billeder :-D

Vi skal holde juleaften hjemme, med mine forældre og ene bror + hans kæreste. Jeg har pakket min julestel ud for nyligt, skulle lige se om det havde overlevet flytning, har suppleret lidt op og givet mig selv en jule-damask dug i gave. Meget af vores julepynt - og jeg havde rigtig meget - blev ødelagt i en kælderoversvømmelse for et par år siden, så vi mangler julepynt. Havde samlet i vildt mange år, siden jeg var lille, på markeder og i udlandet. Bliver allerede lidt ked af at jeg skal starte forfra og må nøjes med Det Gamle Apotek og andre nye ting...

Har 3 traditioner som jeg håber at fortsætte i år
Har en med en veninde, hvor hun kommer en af dagene før jul og ser julefilm, mens vi pakker gaver ind.
Klippeklistre-dag med vennegruppe, hygge med æbleskiver og varm kakao.
Småkagebage-dag med min mor.

Og så generelt bare finde lidt julestemning frem :lol2:
3
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 21. aug 2018, 13:44

Persnikedy skrev:Der er godt nyt til os i Århus området

I september åbner Hotel Chocolat i Bruuns og de siger at:

"I det nye chokoladeunivers bliver der lavet chokolader til forskellige årstider og begivenheder i løbet af året. For eksempel vil der til jul ifølge Ali Saleh være 17 forskellige julekalendere. Generelt i løbet af året er der 120 forskellige chokoladevarianter at vælge imellem."

Billede

https://aarhusupdate.dk/bruuns-galleri- ... e-elskere/

Der vil også være noget event hver måned til 350kr så måske det ender med at blive en af julegaverne fra mig :-D

Jeg tror jeg skal forbi Århus inden jul :savl:

Er gået forbi deres butik i lufthavnen i CPH mange gange, men har aldrig haft tid til at shoppe. Men det kunne da nemt tænkes julekalenderen skulle være derfra i år :love:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 24. aug 2018, 05:29

:santa2: :santa2: Så er der præcis 4 mdr. til den store aften. Men nok kun 1 måneds tid til det går løs i butikkerne. :santa2: :santa2:

(kedelige smileyer vi kan vælge, der mangler da et juletræ)
4

Tilbage til "Fest og bryllup"