Hvad gik galt juleaften?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf milisa » 25. dec 2017, 23:55

Jeg fik ikke set Disney Show!!!!!! :whine:
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf milisa » 25. dec 2017, 23:56

Nu jeg tænker over det, så betyder ovenstående, at det faktisk ikke har været jul.

Så det, der gik galt i julen 2017, var, at julen aldrig kom...
1
Tally-ho
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2017, 00:17

milisa skrev:Jeg fik ikke set Disney Show!!!!!! :whine:






















8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Vixen » 26. dec 2017, 00:46

Svigerfar spildte halvdelen af andesovsen idet han satte sovsekanden på bordet. Yikes. Den stakkels mand straffede også sig selv hårdt mentalt, kunne man se.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Tricolette » 26. dec 2017, 12:00

Tror det eneste som gik galt her, var at 2. runde af and, steg og kartofler blev med 2 slags brune kartofler, da jeg kom til at tænde op for gryden med de kogte i stedet for at skrue ned for de brune.
Og risalamande blev spist helt op, ikke engang en lillebitte smule rest til min morgenmad :cuss: Min nieces italienske kæreste var vildt begejstret for desserten, så ham og min søn kæmpede om sidste skefuld.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf HappyPaww » 26. dec 2017, 16:32

Galt og galt :devil: Vi spiste intetsigende andesteg på Hvidovre Hospital, for jeg fødte min lille julenisse om morgenen :lun:

Men der kan man sgu tale om verdens bedste julegave :banan:
42
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Buffy » 26. dec 2017, 16:40

Mine forældre havde ikke købt chips, for det var ikke nødvendigt?! Wtf :shock: :cuss:

Men den fejl laver de aldrig igen :-D
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Sophies-mor » 26. dec 2017, 17:47

Ud over at spatlen knak, mens jeg rørte i de brune kartofler, så der kom karamel ud over det hele -hvorfor må man ikke røre i sukkeret, mens det smelter? - var alt ok.
Vi har altid rørt o sukker uden problemer.
Min vært havde ved en fejl købt sour cream and onion chips, men det gik faktisk glimrende i spænd med maden. Serveres skulle det jo.

Desværre gik det mere galt første juledag. Et brækket håndled til en dreng i selskabet.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Fuck.exe » 26. dec 2017, 18:18

Ikke på selve juleaften, men her på 2. juledag. Ikke at det gør det mindre frygteligt.

Efter julemiddagen i forgårs havde vi rester nok til flere dage, hvilket nærmest er et lille julemirakel. Dog har min klaphat til mand så smidt ALLE resterne ud i går aftes. Fordi han sådan lige hurtigt vurderede at vi nok ikke ville få spist resten og "du sagde at jeg skulle smide resten ud". Øh..... NEJ!? Det har jeg vist aldrig nogensinde sagt!?

Så nu spiser jeg franske kartofler til aftensmad. Det var det eneste han ikke fik øje på imens skraldespanden stod åben. Asshat.
5
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf AgentPixie » 26. dec 2017, 18:22

Fuck.exe skrev:Ikke på selve juleaften, men her på 2. juledag. Ikke at det gør det mindre frygteligt.

Efter julemiddagen i forgårs havde vi rester nok til flere dage, hvilket nærmest er et lille julemirakel. Dog har min klaphat til mand så smidt ALLE resterne ud i går aftes. Fordi han sådan lige hurtigt vurderede at vi nok ikke ville få spist resten og "du sagde at jeg skulle smide resten ud". Øh..... NEJ!? Det har jeg vist aldrig nogensinde sagt!?

Så nu spiser jeg franske kartofler til aftensmad. Det var det eneste han ikke fik øje på imens skraldespanden stod åben. Asshat.

:mellow:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf AgentPixie » 26. dec 2017, 18:24

Sovsen skilte, fordi jeg glemte at skumme fedtet af stegeskyen. Panik! Kørte den igennem en finmasket si, og så var den fin igen. Men det var tæt på at julen blev ødelagt!!!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Avino » 26. dec 2017, 18:30

Der gik ikke noget galt. ;) Heller ikke med maden.

Børnebørnene klarede det faktisk fint.
Vi startede dagen med, at de fik gaver- netop for at undgå at de skulle blive helt overgearede.
Det var faktisk smart.

Så- alt i alt- en rigtigt dejlig juleaften.

1 og 2 juledag.
Det er gået helt i kage.
Sætter bare lidt tegn, for at vise det
:ad!: :8: :panik: :wacko: :stoned: :shock: :cuss: :devil2:

Uha- uha
1
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf fisken80 » 26. dec 2017, 18:45

Sophies-mor skrev:Ud over at spatlen knak, mens jeg rørte i de brune kartofler, så der kom karamel ud over det hele -hvorfor må man ikke røre i sukkeret, mens det smelter? - var alt ok.
Vi har altid rørt o sukker uden problemer.
Min vært havde ved en fejl købt sour cream and onion chips, men det gik faktisk glimrende i spænd med maden. Serveres skulle det jo.

Desværre gik det mere galt første juledag. Et brækket håndled til en dreng i selskabet.


Ja, hvorfor må man ikke røre i sukkeret mens det smelter. Det gør min kæreste altid og hans brunede kartofler er da fine og vellykkede.
Så jeg undrer mig også.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Sophies-mor » 26. dec 2017, 18:58

fisken80 skrev:
Sophies-mor skrev:Ud over at spatlen knak, mens jeg rørte i de brune kartofler, så der kom karamel ud over det hele -hvorfor må man ikke røre i sukkeret, mens det smelter? - var alt ok.
Vi har altid rørt o sukker uden problemer.
Min vært havde ved en fejl købt sour cream and onion chips, men det gik faktisk glimrende i spænd med maden. Serveres skulle det jo.

Desværre gik det mere galt første juledag. Et brækket håndled til en dreng i selskabet.


Ja, hvorfor må man ikke røre i sukkeret mens det smelter. Det gør min kæreste altid og hans brunede kartofler er da fine og vellykkede.
Så jeg undrer mig også.

Både min mormor, mine mostre, min mor og jeg har altid rørt i sukkeret, mens det smelter til kartoflerne (og det gør jeg fx også, når jeg skal lave brændte mandler eller andre former for karamel) og der har aldrig været problemer, der skyldes sukkeret.
Det har altid været pga kartoflerne, hvis de brunede kartofler ikke har været gode. Som fx. at de har været våde, der er brugt glaskartofler eller de måske har været kogt for længe til at begynde med.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Juki » 26. dec 2017, 19:15

Sophies-mor skrev:
fisken80 skrev:
Sophies-mor skrev:Ud over at spatlen knak, mens jeg rørte i de brune kartofler, så der kom karamel ud over det hele -hvorfor må man ikke røre i sukkeret, mens det smelter? - var alt ok.
Vi har altid rørt o sukker uden problemer.
Min vært havde ved en fejl købt sour cream and onion chips, men det gik faktisk glimrende i spænd med maden. Serveres skulle det jo.

Desværre gik det mere galt første juledag. Et brækket håndled til en dreng i selskabet.


Ja, hvorfor må man ikke røre i sukkeret mens det smelter. Det gør min kæreste altid og hans brunede kartofler er da fine og vellykkede.
Så jeg undrer mig også.

Både min mormor, mine mostre, min mor og jeg har altid rørt i sukkeret, mens det smelter til kartoflerne (og det gør jeg fx også, når jeg skal lave brændte mandler eller andre former for karamel) og der har aldrig været problemer, der skyldes sukkeret.
Det har altid været pga kartoflerne, hvis de brunede kartofler ikke har været gode. Som fx. at de har været våde, der er brugt glaskartofler eller de måske har været kogt for længe til at begynde med.

Ifølge Arla:

Lidt om krystalisering
Hvis du rører i sukkeret, inden det er smeltet, klumper det og sukkeret krystaliserer. Det kan smeltes igen – det tager bare lidt længere tid, og det er svært at få alle klumper rørt ud.

https://www.arla.dk/opskrifter/artikler ... kartofler/
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Fest og bryllup"