Hvad gik galt juleaften?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2017, 10:06

Var flæskesværen ikke sprød, brændte rødkålen på, skilte sovsen, væltede juletræet, var der kun bløde pakker, drak onkel Hans Jørgen sig fra sans og samling og begyndte at synge Sussie & Leos samlede værker?? fortæl fortæl :devil:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Spjaerten » 25. dec 2017, 10:08

Jeg satte muligvis en anelse ild til en gren. Altså ingen røg eller flammer, men der duftede af sveden gran :lol:

Anden var mør og saftig men skindet en anelse solbrændt :genert:

Alt andet gik tilgengæld helt efter planen.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Studsgaard » 25. dec 2017, 10:11

Ikke så julerelareret men det der var negativt juleaften var at datterens mund begyndte at blive påvirket og hun ikke kunne smile, så blev vi lidt bekymret over og fik googlet os frem til at det heldigvis ikke var symptomerne på hjerneblødning. Så vi turde godt vente med at kontakte lægen til idag.
Alt det andet var virkelig godt. Glade børn og super lækker mad. Og vildt meget god sovs.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2017, 10:15

Vi fik and og flæskesteg og både andesovsen og flæskesovsen blev perfekte, så vi åd og åd, på et tidspunkt havde jeg en tallerken kun med sovs og så Menu og Taffelchips = himmerrige :love:

Men så skulle vi have ris ala mande, og vi var allerede godt forædte, men ingen fik mandlen i første portion, så folk måtte i skålen igen, man stadig ingen mandel, og folk blev mistroiske, og begyndte at kontrollere hinanden, for om nogen sad og gemte på mandlen. Men nej, så vi måtte spise mere. Der viste sig så at være en god årsag, den hele smuttede mandel lå stadig fint på et stykke køkkenrulle ude i køkkenet :blush: :blush2: :genert:

Så vi har stadig en mandelgave der skal finde en vinder, så vi må på´en igen, til familiejulefrokosten i morgen :santa2:
15
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Daine » 25. dec 2017, 10:23

Wizzze skrev:Vi fik and og flæskesteg og både andesovsen og flæskesovsen blev perfekte, så vi åd og åd, på et tidspunkt havde jeg en tallerken kun med sovs og så Menu og Taffelchips = himmerrige :love:

Men så skulle vi have ris ala mande, og vi var allerede godt forædte, men ingen fik mandlen i første portion, så folk måtte i skålen igen, man stadig ingen mandel, og folk blev mistroiske, og begyndte at kontrollere hinanden, for om nogen sad og gemte på mandlen. Men nej, så vi måtte spise mere. Der viste sig så at være en god årsag, den hele smuttede mandel lå stadig fint på et stykke køkkenrulle ude i køkkenet :blush: :blush2: :genert:

Så vi har stadig en mandelgave der skal finde en vinder, så vi må på´en igen, til familiejulefrokosten i morgen :santa2:

Haha, det med mandlen har min mor også præsteret at gøre - for en del år siden. Aldrig, hverken før eller siden, er der blevet spist så meget risalamande :lol:

Det eneste ‘negative’ ved vores aften var, at vi spiste lidt for hurtigt. Min lillebror havde lidt mavevrøvl og fik derfor kun en portion ( :genert: ) og selvom min far og jeg forsøgte at trække den lidt med maden, så min mor kunne få tid til at spise, gik det lidt stærkt. Men altså, mor var ikke påvirket af det, hun var ikke så sulten, og der var nok i overskud til at hun kunne få lidt inden hun skulle i seng, hvis det var. Men ellers en fin aften, jeg fik lov til at smage sovsen til ... den blev god! :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Pandesteg » 25. dec 2017, 10:23

Min første tanke var “ikke noget”, men er lige kommet i tanke om at vi da ikke fik chips til maden. Fail!
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Juki » 25. dec 2017, 10:33

Wizzze skrev:Vi fik and og flæskesteg og både andesovsen og flæskesovsen blev perfekte, så vi åd og åd, på et tidspunkt havde jeg en tallerken kun med sovs og så Menu og Taffelchips = himmerrige :love:

Men så skulle vi have ris ala mande, og vi var allerede godt forædte, men ingen fik mandlen i første portion, så folk måtte i skålen igen, man stadig ingen mandel, og folk blev mistroiske, og begyndte at kontrollere hinanden, for om nogen sad og gemte på mandlen. Men nej, så vi måtte spise mere. Der viste sig så at være en god årsag, den hele smuttede mandel lå stadig fint på et stykke køkkenrulle ude i køkkenet :blush: :blush2: :genert:

Så vi har stadig en mandelgave der skal finde en vinder, så vi må på´en igen, til familiejulefrokosten i morgen :santa2:

Haha, det med den manglende mandel har vi også prøvet tidligere år :lol:

Jeg tror ikke der gik noget galt hos os :gruble: Risengrøden til risalamande kom vist til at stå for længe på komfuret. Den brændte heldigvis ikke på og smagte fint, den var bare meget klæg og budding-agtig da den var kølet af. Jeg satser dog på at lidt mere flødeskum vendt i den i dag kan hjælpe :santa2:

Forrige gang jeg lavede flæskesteg havde jeg glemt at tænde ovnen da jeg satte stegen ind(den skulle i en kold ovn) Det var heldigvis ikke en juleaften, for jeg opdagede det først efter en time ved at jeg undrede mig over at der ikke var begyndt at lugte af flæskesteg, så maden blev noget forsinket :genert:

Til gengæld bippede stegetermometeret i flæskestegen allerede efter en halv time i går aftes. Der plejer at gå en hel til halvanden time før det sker, så jeg var lidt på den for det måtte jo ud. Men jeg fik da sjusset mig frem til hvordan den var færdig, uden at blive tør. Og stadig med sprøde svær :-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Juki » 25. dec 2017, 10:35

Pandesteg skrev:Min første tanke var “ikke noget”, men er lige kommet i tanke om at vi da ikke fik chips til maden. Fail!

:ad!:

Jeg ved ikke hvad der er værst. At der ikke var chips eller at det først er gået op for dig nu, men måske det er ligesom når man fortrænger et traume :gruble:
11
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf LadyFox » 25. dec 2017, 10:37

Risalamanden var en smule tynd :o
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2017, 10:41

Pandesteg skrev:Min første tanke var “ikke noget”, men er lige kommet i tanke om at vi da ikke fik chips til maden. Fail!


Vi har et år glemt chipsne, de lå stadig og lunede på radiatoren :genert:
Men så var der chips og dip (SOVS) til senere :lun:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Filipai » 25. dec 2017, 10:41

Vi startede lige med at komme ned til en baldret rude i bilen, så det tog en time før vi fik dækket det af og kom afsted. Mega træls måde at starte julen på.

Normalt laver jeg altid andesovsen, men jeg var ude af køkkenet i 5 minutter, og så valgte min far at gå igang. Og han hældte så bare en kvart flaske conag i.. Ej men den var så dårlig, og jeg eeeelsker ellers andesovs :( Til gengæld fik min svoger og jeg lavet en genial flæskestegssovs, og den endte jeg faktisk med at bruge til min and :genert:

Og så var min farmor en kæmpe røv, og fik lige proklameret at min kjole fik mig til at se gravid ud, der måtte jeg lige igang med en tudetur(og igen nu hvor jeg skriver det) For hun ved udemærket godt jeg ikke kan blive gravid, og heller ikke må grundet celleforandringer, og at vi virkeligt gerne ville have et barn. Det var kun min far der overværede situationen, og til ham proklamerede hun at det jo altså ikke var for at fornærme mig, jeg ved ikke lige hvad jeg så skulle tage det som. Men jeg er ked af det og sur på hende. Hun skal altid kommentere på min vægt, og hun burde virkeligt tage og lukke røven.
3
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Panton » 25. dec 2017, 10:50

Jeg drikker normalt ikke rødvin mere, men gjorde det igår da det passer til maden. Men de to glas jeg fik inden maden gav mig så ondt i maven at jeg måtte ligge mig en times tid :whine: og gik hermed glip af julemaden :træt3: :cuss: Men jeg kunne da dufte det fra sengen :gisp:

Ellers fik jeg det bedre og aftenen forløb fantastisk, men altså, jul uden maden :shock:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf kidkomb » 25. dec 2017, 10:56

Vi kunne ikke finde Menu chips (Meny chips?) nogen steder (ok, så grundige var vi heller ikke, vi var to steder) så det måtte jeg undvære i år.
Og vi måtte forbi en åben Fakta, fordi svigermor ikke havde laurbærblade derhjemme.
Der var lidt for meget fedt i sovsen, så jævningen klumpede lidt (det var hurtigt fikset med piskeris, men der var lidt panik) og kartoflerne var udkogte (synes jeg. De andre elsker dem sådan)
Men det var fabelagtig steg og sovs og rødkålen var som jeg kan lide den.
Uhm, det var dejligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Thestral » 25. dec 2017, 11:15

For lidt vanille i ris a la manden og der var ingen hakkede mandler i heller for det kan hun ikke lide hende der laver den.

Maden manglede generelt salt. Det kan selvfølgelig fikses men...

De brunede kartofler manglede glasering. Jeg tror at der var for meget margarine i :gruble: det var bare sådan noget grumset klistret noget men der var slet ingen glans.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf Tata » 25. dec 2017, 11:15

Vi glemte at servere chipsene.
Jeg havde købt sådan noget alkoholfri cider fra princip, så det var noget mere festligt end sodavand/vand for de af os, der ikke drikker vin, det havde jeg glemt at lægge på køl.
0
Timian :lun:

Tilbage til "Fest og bryllup"