Hvad gik galt juleaften?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24930

Re: Hvad gik galt juleaften?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. dec 2017, 13:34

Juki skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min far havde glemt, at jeg allerede havde købt parfume til min mor og præsterede også at rende i kælderen, lige da jeg skulle til at pakke aftenens måske mest ventede gave op :stoned:

Der var også et andet tilfælde, hvor han og jeg havde købt det samme til min mor.

Kom julemanden tilfældigvis på besøg da din far gik i "kælderen"? :santa2:

:lol:
Dog ikke. Han var nede og lede efter en af gaverne til min mor.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 135
Likede indlæg: 3992

Indlægaf Tibbler » 25. dec 2017, 13:36

Det eneste uheldige var vist, at der blev væltet et glas rødvin ud over en gammel broderet juledug, som mine forældre har fra min farmor, der døde sidste år.

Det var lige sådan et øjeblik, hvor jeg satte pris på, at det ikke var et af mine børn, der kom til at skubbe til glasset :genert:

Heldigvis blev dugen vist nogenlunde reddet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24930

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. dec 2017, 13:47

Ikke juleaften, men...
Min far har lige præsteret at time ovnen uden at tænde den, så nu bliver ribbenstegen en time forsinket. Skandale!
0
Brugeravatar
musel
Kort karma: 37
Likede indlæg: 350

Indlægaf musel » 25. dec 2017, 13:53

Holdt jul hos min kærestes familie for første gang, og har i et år mentalt forberedt mig på, at skulle holde en anden slags jul. Der gik som sådan ikke noget galt, men maden var noget anderledes end jeg er vant til: Kalkun i stedet for and (og ja - det var tørt og smagte af pap) en frygtelig sovs der smagte af jævning, de brunede kartofler blev lavet med magarine og ikke smør, og der var hverken hvide kartofler eller chips. Risalamanden var meget...tung, og så var den lyserød fordi der var portvin i :lol:

Nårh ja, og ingen sang eller dans om juletræet.

Men det var en sindssygt hyggeligt, og eftersom jeg allerede var forberedt på min svigermors begrænsende evner i et køkken, gjorde det slet ikke noget med maden
10
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1924

Indlægaf billiebean » 25. dec 2017, 14:07

Det hele gik godt, maden var god, folk var søde som altid alt godt bortset fra gravid-kvalme som overhovedet ikke er samarbejdsvillig omkring indtagelse af nogen afarter af julemad samt udskydelse af sengetid. Så de 1,5 time hjem i bil midt om natten var et sandt helvede af kvalme og udmattelse. Men den rette mad og søvn hjælper jo på det.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 896
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9307

Indlægaf Rikke » 25. dec 2017, 14:22

Ingenting! Jeg nailede ALT i julemiddagen! Saftig, sprød and. Brune og hvide kartofler var perfekte. De rigtige chips ;) Rødkålen var sikkert god (jeg kan ikke fordrage det selv) og sovsen sad lige i skabet, selvom det var lidt angstprovokerende at min datter insisterede på at lære at lave sovs lige præcist i aftes og var RET meget inde over den :lol:

Risalamande. Tjek.
7
:whip:
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3102

Indlægaf Little_Woman » 25. dec 2017, 15:45

Stemningen - vi var bare en forsamling der, i bund og grund, ikke har så meget at tale om. Jeg er i meget lidt julehumør, så jeg kan ikke rigtig hive stemningen op pt.

Anden - den var... tør.
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1389

Indlægaf Lathyrus » 25. dec 2017, 15:54

Det eneste som ikk klappede perfekt var at min hjemmelavede ribsgelé var lidt for tynd. Men smagen var god, så pyt.

Anden var saftig inden i og sprød udenpå, kartoflerne perfekt brune, sovsen lækker, den hjemmelavede rødkål (som jeg lavede for første gang) sad lige i skabet og vi huskede også chips ;)
Ris ala manden var lige som jeg bedst kan li den og mandlen blev fundet i 2. omgang.

Min bror havde sin nye kærsteste med, som vi mødte for første gang (mine forældre havde mødt hende før) og hun var virkelig sød!

Mine unger var også søde og opfordre sig rigtig pænt det meste af tiden.

Så det var en dejlig juleaften! :santa2:
5
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3187

Indlægaf Mani » 25. dec 2017, 15:57

Selve julemiddagen var i top og sovsen var klasse! Der var and, 3 slags kartoffler, ribsgele & rødkål - uuuhmm!

Men da jeg skulle sætte risengrøden over om morgenen kom jeg i porblemer. Den sødmælk, som jeg troede jeg hældte ned til grødrisene var nemlig tykmælk. Hedigvis kunne vi nå forbi et supermarked efter rigtig sødmælk & flere grødris. Forbistrede svenskere, som putter tykmælk i de sødmælksfarvede kartonner....
6
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 199
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3099

Indlægaf Kattefjæs » 25. dec 2017, 16:09

Intet gik galt. :genert:

Men det er ogsaa nemt nok naar man kun er to voksne og man hverken har levende lys eller kaeledyr eller laver specielt kompliceret mad som nemt kan oedelaegges.

Tror det eneste, som jeg havde glemt, var at koebe tyttebaer - men det overlevede vi jo trods alt nok lige.

Eneste downside var at jeg var saa maet og saa traet paa samme tid, men jeg blev helt kvalm hvis jeg lagde mig ned, saa jeg maatte holde mig vaagen indtil maden var saadan nogenlunde fordoejet... og jeg ville bare gerne sooove :træt: :nej:
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 269
Likede indlæg: 5462

Indlægaf DenSyngendeLussing » 25. dec 2017, 16:31

Ingenting overhovedet. Det var bare mig, min mor og min kæreste, så vi hyggede bare stille og roligt. Min mor nailede maden som sædvanlig, også selvom ribbenstegen blev stegt så mør, at den næsten faldt fra hinanden - men den smagte dejligt. Sovsen, anden og de brune kartofler var perfekt, risalamanden lækker. Gaverne var gode og træet var pænt. Det var en dejlig jul. :)
2
IrmaPigen
Kort karma: 362
Likede indlæg: 4414

Indlægaf IrmaPigen » 25. dec 2017, 16:40

Panton skrev:Jeg drikker normalt ikke rødvin mere, men gjorde det igår da det passer til maden. Men de to glas jeg fik inden maden gav mig så ondt i maven at jeg måtte ligge mig en times tid :whine: og gik hermed glip af julemaden :træt3: :cuss: Men jeg kunne da dufte det fra sengen :gisp:

Ellers fik jeg det bedre og aftenen forløb fantastisk, men altså, jul uden maden :shock:

OMG hos os handler julen kun om maden, i hvert fald for os voksne, da det kun er min nevø, der får gaver.

Edit: Jeg syntes alt lykkedes hos os.
I øvrigt så portionsanretter vi ris a la manden, så vi ikke behøver spise til vi brækker os.
Senest rettet af IrmaPigen 25. dec 2017, 16:44, rettet i alt 1 gang.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 785
Likede indlæg: 13002

Indlægaf Smiling_Goat » 25. dec 2017, 16:43

Vi havde en virkelig vellykket aften.

Vi var bare alle fire så klar på jul, at det næsten ikke kunne gå galt. Jeg havde (for første gang) insisteret på, at vi skulle have et stort juletræ, og min bror udbrød begejstret overraskelse, da han så det (og han plejer ellers ikke at gide julen.) Madlavningen fordelte vi imellem os, så vi hver især lavede det, vi er bedst til, og det kom der et virkelig godt resultat ud af - jeg har sjældent fået så vellykket julemad.

Der manglede intet, maden blev rost til skyerne og humøret var bare rigtig godt. Så godt faktisk, at det der gik galt var, da min brors kæreste var ved at gå uden ham ved midnatstid pga. træthed - han havde ellers lige fundet salmehæfterne frem, og var slet ikke klar til at tage hjem :lol:
3
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 303
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1815

Indlægaf HappyQ » 25. dec 2017, 16:52

Det var min første jul uden min mand, men alle var så søde og glade, maden var perfekt, gaverne var gode og gjorde lykke, min yngstes kæreste var med, han har aldrig fejret jul, han sagde det var den bedste aften i hans liv :love:
30
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 176
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4396

Indlægaf Miss_no_More » 25. dec 2017, 17:11

De brunede kartofler var brændt på og smagte mærkeligt. Og flæskestegen var tør. Til gengæld var der rigeligt med sprødt svær, og det er det vigtigste i vores familie :lol2: Og en rigtig lækker and.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"