Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Daine » 31. mar 2018, 12:12

Tillykke med i dag, jeg håber I får en skøn dag sammen :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf godtnavn » 31. mar 2018, 12:16

Tillykke med dagen! Håber I nyder den og får en dejlig dag med masser af kærlighed :lun:
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf KitKat » 31. mar 2018, 16:51

Tillykke med dagen :lun:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf achillaxedprune » 31. mar 2018, 17:12

Tillykke med din bryllupsdag! :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Skralde » 31. mar 2018, 19:44

Tillykke! Jeg håber at I har den skønneste dag :lun:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf RavenClaw » 31. mar 2018, 19:54

Tillykke MrsHindenburg (må det jo være nu)! :blomst:
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 3. apr 2018, 11:02

Tusind tak alle sammen! Vi havde en rigtig dejlig dag!!

Afsløringen overfor svigerforældrene gik ikke helt så gnidningsfrit som håbet, de blev noget fortørnet og der var en ret træls stemning det meste af aftenen, som dog heldigvis blødte lidt op og det endte da også med kram og tillykke. Mine 2 forældre sæt har ikke fået noget at vide endnu for jeg har været høne syg siden midnat på min bryllupsdag!

Jeg starter hårdt ud med at få testet ham i det der medgang og modgang :lol:
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2582
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 176
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3854

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Anlewi » 29. apr 2018, 13:50

MissHindenburg skrev:Tusind tak alle sammen! Vi havde en rigtig dejlig dag!!

Afsløringen overfor svigerforældrene gik ikke helt så gnidningsfrit som håbet, de blev noget fortørnet og der var en ret træls stemning det meste af aftenen, som dog heldigvis blødte lidt op og det endte da også med kram og tillykke. Mine 2 forældre sæt har ikke fået noget at vide endnu for jeg har været høne syg siden midnat på min bryllupsdag!

Jeg starter hårdt ud med at få testet ham i det der medgang og modgang :lol:


Det kan være svært med sådanne overraskelser. Jeg kan huske da mandens søster giftede sig uden at have fortalt noget til forældre eller os. Min svigermor blev så ked af at hun ikke viste det. Min svigermor ville 100% have respekteret deres ønske om at være alene på selve dagen.

Håner dine svigerforældre falder lidt ned og får fordøjet det hele.

Knus
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 18. jun 2018, 12:54

Anlewi skrev:
MissHindenburg skrev:Tusind tak alle sammen! Vi havde en rigtig dejlig dag!!

Afsløringen overfor svigerforældrene gik ikke helt så gnidningsfrit som håbet, de blev noget fortørnet og der var en ret træls stemning det meste af aftenen, som dog heldigvis blødte lidt op og det endte da også med kram og tillykke. Mine 2 forældre sæt har ikke fået noget at vide endnu for jeg har været høne syg siden midnat på min bryllupsdag!

Jeg starter hårdt ud med at få testet ham i det der medgang og modgang :lol:


Det kan være svært med sådanne overraskelser. Jeg kan huske da mandens søster giftede sig uden at have fortalt noget til forældre eller os. Min svigermor blev så ked af at hun ikke viste det. Min svigermor ville 100% have respekteret deres ønske om at være alene på selve dagen.

Håner dine svigerforældre falder lidt ned og får fordøjet det hele.

Knus



Ej jeg fik da aldrig svaret på denne - undskyld!

Svigerfar er blevet god igen, men der gik lidt tid. Der kom et par enkelte stikpiller, men han fik besked om at klappe kebaben af min mand, så det er vidst all good nu!
Min far og papmor tog det fint, de er vestjyder så der var ikke de helt vilde følelsesmæssige udsving - Som min papmor så fint sagde: "Ja det er jo egentlig heller ikke for os andres skyld at I gifter jer." Min far var dog rigtig sød, han siger ikke så meget, men han tog os med op i hans savværk hvor vi fik en hjerteformet træstub som jeg kunne sætte husløg i. :lun: De glædede sig til festen i september.

Min mor er tilgengæld en anden historie :rulle: Hun endte med at få det at vide pr. telefon i et meget vredt tonefald. Da vi så gik til bekendelse på facebook med et par selfies fra dagen, fik jeg en sms hvor der stod at det var nogle fine billeder. Og så lader vi ellers som om at det med telefonopkaldet aldrig er sket. Latterligt, men det må hun selv om! (Jeg har et, mildt sagt, meget anstrengt forhold til min mor!)

Vores respektive søskende har været ret fesne, men de er generelt nogle ret fesne personer, så det var forventet.

Venner, bekendte og kollegaer tilgengæld har været overstrømmende i deres lykønskninger, det har været rigtig dejligt.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 18. jun 2018, 13:11

Update på festen i september:

Vi har som sagt booket et fest sted igennem kærestens arbejde m. mulighed for overnattende gæster.
Det er rigtig fint, vi var forbi stedet i lørdags til et arrangement og alt hvad der hedder fade, porcelæn osv. er bare super. Vi fik kigget lidt på borde og skal have snakket færdig om hvordan vi vil stille det op.

Maden er endt på en grillbuffet m. 3 slags kød (steaks, kylling og pølser) som gæsterne selv skal grille. + 2 x salat m. stivelse 1 x årstidens salat, diverse dyppelse, brød osv.

Udgangspunktet for festen er at det er en havefest, som tilfældigvis lige er rykket indenfor, vi havde drøftet lidt forskellige muligheder mad-mæssigt, men det med at gæsterne skal lette sig og selv gøre lidt for det samt stå og bonde lidt over grillen, kunne vi rigtig godt lide.
Ud til have siden af festestedet er der en overdækket terrasse hvor der er mulighed for at stå med det. Jeg regner med at sætte nogle bænke
rundt langs huset så der er et "venteområde" Rent logistik bliver der lidt med at få tændt op i de mange grills jeg har indskrevet. Jeg har været
lidt panik ramt over at have grillplads nok, men der er ved at komme ro på nu. I skrivende stund er der 20+ grills hvoraf 1 er 1meter i diamter og
de andre er weber Q300 størrelsen.:lol:

Desserten er jeg lidt mere i vildrede med.
Jeg har hørt 3 forskellige konditorier om de kan lade en kage formet som et fragtskib (lang historie) som jeg vil overraske min mand med.
Hvis ikke det lige bliver skibskage så leger jeg lidt med tanken om selv at lave et par islagkager, købe nogle kasser spangsberg flødeboller og så ellers noget frisk frugt.
Eller en kagebuffet m. forskellige købte kager og hjemmelavet kager. (Gæt selv hvilken debattør der er inspirationskilde her!) :lol:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf LaMariposa » 18. jun 2018, 16:19

MissHindenburg skrev:Update på festen i september:

Vi har som sagt booket et fest sted igennem kærestens arbejde m. mulighed for overnattende gæster.
Det er rigtig fint, vi var forbi stedet i lørdags til et arrangement og alt hvad der hedder fade, porcelæn osv. er bare super. Vi fik kigget lidt på borde og skal have snakket færdig om hvordan vi vil stille det op.

Maden er endt på en grillbuffet m. 3 slags kød (steaks, kylling og pølser) som gæsterne selv skal grille. + 2 x salat m. stivelse 1 x årstidens salat, diverse dyppelse, brød osv.

Udgangspunktet for festen er at det er en havefest, som tilfældigvis lige er rykket indenfor, vi havde drøftet lidt forskellige muligheder mad-mæssigt, men det med at gæsterne skal lette sig og selv gøre lidt for det samt stå og bonde lidt over grillen, kunne vi rigtig godt lide.
Ud til have siden af festestedet er der en overdækket terrasse hvor der er mulighed for at stå med det. Jeg regner med at sætte nogle bænke
rundt langs huset så der er et "venteområde" Rent logistik bliver der lidt med at få tændt op i de mange grills jeg har indskrevet. Jeg har været
lidt panik ramt over at have grillplads nok, men der er ved at komme ro på nu. I skrivende stund er der 20+ grills hvoraf 1 er 1meter i diamter og
de andre er weber Q300 størrelsen.:lol:

Desserten er jeg lidt mere i vildrede med.
Jeg har hørt 3 forskellige konditorier om de kan lade en kage formet som et fragtskib (lang historie) som jeg vil overraske min mand med.
Hvis ikke det lige bliver skibskage så leger jeg lidt med tanken om selv at lave et par islagkager, købe nogle kasser spangsberg flødeboller og så ellers noget frisk frugt.
Eller en kagebuffet m. forskellige købte kager og hjemmelavet kager. (Gæt selv hvilken debattør der er inspirationskilde her!) :lol:


Mht til desserten, så bagte jeg en masse forskellige slags kager til vores bryllup (dog ikke til desserten, men til receptionen). Det fungerede faktisk ret godt, fordi det var sådan nogle små hapsede, som folk kunne spise lidt af. Nogle af dem bagte jeg på forhånd og puttede i fryseren, og det blev de ikke ringere af. Derudover fik vi en kage fra Lagkagehuset, og den fungerede som vores bryllupskage.

Så den model kan jeg godt anbefale, hvis du gerne vil gøre noget af det selv :)
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Fest og bryllup"