Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2018, 12:51

D. 31. marts er det præcis 5 år siden at det var rocker koldt, jeg var cykeltur og stoppede ved et udsigtspunkt ved stranden. Der, på en træstub med et kamera om halsen, stod han så - ham der åbenbart skal blive min mand. Et kæmpe skib var på vej ind mod havnen, hjulpet af 4 slæbebåde, det er lidt et særsyn så jeg var naturligvis stoppet op for lige at betragte situationen. Manden med kamera var der pga. det store skib. Hans hobby var nemlig at tage billeder af lige den slags skibe. Han opdagede at der var en anden som stod og betragtede sceneriet og kom derfor med en kommentar - som jeg overhovedet ikke hørte jvf. DAD for fuld udblæsning i øregangen. Mine første bevingede ord til ham var derfor: "øh hva??". 3 timer senere stod vi der stadig, fordybet i snak om skibe, smørrebrød - ja alt mellem himmel og jord. Han lånte mig, meget galant, de handsker han havde på, gav mig sit visitkort og sagde ganske henkastet at jeg var velkommen til at komme og se hans billedsamling.... :blush2:

Og nu skal vi giftes...... Om lidt under 3 måneder! :8: :dåne:

I år bliver jeg 35 år i oktober og han fylder 40 i maj. - Så det startede egentlig med at vi havde planer om at holde en fødselsdagsfest. Til at starte med blev det en 40 års fest, så blev tidspunktet hele tiden rykket tættere og tættere på oktober, så kunne vi lige så godt slå dem sammen, da vi landede på en dato i september. 75 års fødselsdag it is...

Men...I søndags sad vi og kiggede på hinanden hen over den varme kartoffelsalat og wienerpølserne, og så gik det pludselig op for os at den 31. marts er det 5 år siden at vi, ved det vildeste lykketræf og tilfældighed mødte hinanden. Vi føler os så heldige, at vi ved det mest tilfældige møde fandt hinanden. Så 5 års dagen for det møde, skulle altså markeres, ved lidt mere end en lækker middag på vores yndlingsrestaurant. Og sådan blev tanken født - vi gifter os da! Vores bryllupsdag kan bare slet ikke være nogen anden dato.

Jvf. lidt komplicerede familie forhold på begge sider af bordet gjort det lidt kompliceret det der med at blive gift. Især spørgsmålet om vidner og gæster har voldt ret meget hovedbrud. Han har 1 sæt forældre, jeg har 2 - hvis vi nøjedes kun med dem ville der blive en ret akavet stemning jvf. mine 2 sæt som tåler hinanden ok, hvis der er andre til at være buffer. - Det gider jeg ikke på min bryllupsdag. Det er ikke en option at udlade nogen af de her sæt, det er enten alle eller ingen.

Hvis vi begynder at bevæge os ud i at søskende også skulle med, stod vi så med problemet vedr. kærestens lillebror (jeg gider ikke gå i detaljer, han er bare pisse bøvlet!) = det gider jeg heller ikke slås med på MIN bryllupsdag, men samtidig vil vi jo gerne dele det her med famillie og venner. I lang tid har jeg gået og drømt om en bryllupsdag som kun er med ham og mig den får jeg så d. 31. marts :kryds: og til september holder vi fest med alle vi kender og elsker. De får overbragt nyheden om ægteskab i forbindelse med at de modtager invitationen.

Det hele er lidt hektisk lige nu - jeg er igang med at opstøve en giftefoged, byrod eller borgmester fra en anden kommune, samtidig med at jeg lige skal have fod på attester osv.

Så der bliver nok ændret ret kraftigt rundt i den her huskeliste, men her er den som den ser ud lige i dette øjeblik.
Totalt planket fra en anden tråd her inde og forsøgt tilpasset til situationen.

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

- Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet: Efter lidt flytten frem og tilbage med weekender lander vi på følgende kompromis: Vielse d. 31. marts 2018 - fest d. 8. september 2018.

- Reserver kirke eller et rådhus - Er i fuld gang, rådhuset i kommunen vi bor holder lukket, jeg har lige nu en føler ude ved nabo-kommunerne. Med hensyn til at få en byrod til at gøre det, så står vi i et dilemma med at vi så mangler et sted at gøre det...

- Reserver festlokale eller restaurant - Lokaler til september er booket!

- Arranger transportmiddel til dagen - Egen bil.

- Læg et budget - Det har vi ret godt fod på!

- Melde ud: jvf. setup med hemmelig vielse så er det, på papiret blot en helt almindelig 40 & 35 års fødselsdag.

- Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort. mangler!

- Bestil tid til at få lagt makeup og ordnet hår - Den er skudt til hjørne!

- Bestil kjole -Det bliver en genbrug på dagen i marts. Kjolen jeg havde på, på vores første rigtige date. / Til festen: Ingen ide!

- Book musik til festen - den er sparket til hjørne.

- Book fotograf - Også sparket til hjørne.

- Book kok/carteringsselskab/mad-noget - Vi diskutere pt. frem og tilbage imellem muligheder.

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune (Bemærk at prøvelsesattesten tidligst må være dateret 4 måneder før vielsesdatoen) - Der arbejdes ihærdigt på sagen!

- have købt brudekjoleN, skoene og tilbehøret er købt (evt. tilretning af kjolen) - Kjole er der fod på, mangler en cardigan og et eller andet til håret, måske??

- Køb tøj til brudgom. - Genbrug, han har et fint jakkesæt.

- Køb vielsesringene - ehm...??

- Skriv en ønskeliste - Oplevelser på bryllupsrejse til USA.

- Skriv en gæsteliste - Vi forhandler med hinanden pt. :-D

- Send invitationerne ud: Senest 1. juni tror jeg.

- Bede om fri fra arbejdet - Skal jeg lige huske!

- Vælg 2 vidner (ved både borgerlig og kirkelig vielse) - oh crap??

- Fastsæt/bestil bryllupsmenuen - Vi arbejder på sagen!

- Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) - Ehm....?

- Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster) - jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg overhovedet vil have en buket.

- Blomster til bordpynt: Grøftekant og fra haven.

- Book overnatning - Ikke nødvendigt, da der er mulighed for overnatning på feststedet og vi vil helst være tæt på gæsterne og stå op sammen med dem for at spise morgenmad og pakke gaverne op.

- Planlæg og book bryllupsrejse - Den tager vi måske først i 2019.

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

- Lav bordplanen oh crap....!

- Lær at danse brudevals Not gonna happen!

- Færdiggøre evt. pynt/DIY, inkl. menukort osv. Ehm ja...

- Lav ønskeseddel færdig.

- Købe drikkevarer osv.
5
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf thomassneum » 23. jan 2018, 12:55

Sikke en dejlig historie.

Stort tillykke til jer to. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Zonta » 23. jan 2018, 13:00

Bare lige et pip fra én, der blev gift uden at nogen vidste det - hvis I ikke selv stiller med vidner, så gør rådhuset :) det skal blot angives i den dersens vielses-dims man udfylder online. Så medmindre det er fordi I vil have det til at være nogle I kender, så kan I komme nemt udover det punkt. Hehe. Og hvor lyder det bare hyggeligt!

Vi har gjort lidt det samme. Vi blev gift i november 2016 på vores 7-års dag og skal holde fest her til april :love:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2018, 13:05

thomassneum skrev:Sikke en dejlig historie.

Stort tillykke til jer to. :)


Tusind tak :-)

Zonta skrev:Bare lige et pip fra én, der blev gift uden at nogen vidste det - hvis I ikke selv stiller med vidner, så gør rådhuset :) det skal blot angives i den dersens vielses-dims man udfylder online. Så medmindre det er fordi I vil have det til at være nogle I kender, så kan I komme nemt udover det punkt. Hehe. Og hvor lyder det bare hyggeligt!

Vi har gjort lidt det samme. Vi blev gift i november 2016 på vores 7-års dag og skal holde fest her til april :love:


Jeg er løbet ind i det problem at den dato der, lørdag i påsken. Der har rådhuset i vores kommune ikke åbent. En byrod vil kræve at vi selv stiller med 2 vidner samt et sted. (såvidt jeg er orinteret, samt kan forstå på hjemmesiden)
Lige nu har jeg en føler ude ved nabo-kommunerne som begge oplyser på deres hjemmeside at rådhuset ikke kan stille med vidner på lørdage, det kan de kun i hverdagene.

Så hjernen er lagt lidt i blød - jeg har en veninde som måske kunne bruges, men jeg kan virkelig godt lide ideen om at absolut ikke en sjæl er involveret i det, for så bliver der ingen sure miner hos nogen, som føler sig udenfor eller andet. + det der nok er hovedtanken: det skal bare være ham og mig, ingen andre.

Så tips og forslag eftersøges - jeg jokede igår med at jeg kunne eftersøge 2 vidner herinde :lol:
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2018, 13:06

Haps
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2018, 13:06

Haps

Her skal der da vidst være et billed af noget kjole eller noget andet ;-)

Opdateret d. 24.1.2018

Nå men ehm.... :genert: Det der med at jeg havde tænkt mig at bruge den kjole jeg havde på på vores første date er muuuuligvis gået lidt fløjten! :D

Jeg har lige i dette sekund klikket den her hjem på boozt:
omdømme Dame Korte Kjoler Tøj Lauren Woman lacesleevelessdress Kjoler IN17BDS Online butik_2.jpg



Nå nu der er så mange andre ting ved det her som ikke er helt normalt - så er jeg kommet i tvivl om hvorvidt jeg kan give køb på det der med den hvide kjole...Og den her har jeg kigget på rigtig mange gange og nu var den der i min størrelse, på tilbud og med yderligere 15% rabat.
:lun:

Hvis det bliver den kjole bliver mit outfit:
Kjole + en marine blå cardigan (som jeg også lige skal have fundet, dem jeg har er lidt for slidt), nude tights og nude hæle (eller nogle marine blå ballerina
Og så tror jeg at jeg vil have et lille hvidt bird cage slør i hvidt og en lille brudebukket.

Ellers så er den oprindelige plan:
Rød kjole, marine blå cardigan, nude tights, nude hæle (eller ballerina) + et marine blå bird cage og en bukket.
Det der med et marine blå birde cage, kunne godt gå hen og blive en kende vanskeligt har jeg erfaret. Jeg slås lidt med at finde et sted hvor man kan købe det der net-tyl-halløj i metermål.

De der ballerina sko jeg lurer lidt på er disse:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af MissHindenburg 24. jan 2018, 20:25, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2018, 13:06

Haps...
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Zonta » 23. jan 2018, 13:07

MissHindenburg skrev:
thomassneum skrev:Sikke en dejlig historie.

Stort tillykke til jer to. :)


Tusind tak :-)

Zonta skrev:Bare lige et pip fra én, der blev gift uden at nogen vidste det - hvis I ikke selv stiller med vidner, så gør rådhuset :) det skal blot angives i den dersens vielses-dims man udfylder online. Så medmindre det er fordi I vil have det til at være nogle I kender, så kan I komme nemt udover det punkt. Hehe. Og hvor lyder det bare hyggeligt!

Vi har gjort lidt det samme. Vi blev gift i november 2016 på vores 7-års dag og skal holde fest her til april :love:


Jeg er løbet ind i det problem at den dato der, lørdag i påsken. Der har rådhuset i vores kommune ikke åbent. En byrod vil kræve at vi selv stiller med 2 vidner samt et sted. (såvidt jeg er orinteret, samt kan forstå på hjemmesiden)
Lige nu har jeg en føler ude ved nabo-kommunerne som begge oplyser på deres hjemmeside at rådhuset ikke kan stille med vidner på lørdage, det kan de kun i hverdagene.

Så hjernen er lagt lidt i blød - jeg har en veninde som måske kunne bruges, men jeg kan virkelig godt lide ideen om at absolut ikke en sjæl er involveret i det, for så bliver der ingen sure miner hos nogen, som føler sig udenfor eller andet. + det der nok er hovedtanken: det skal bare være ham og mig, ingen andre.

Så tips og forslag eftersøges - jeg jokede igår med at jeg kunne eftersøge 2 vidner herinde :lol:

Gør da det! Hvis det er tæt på mig, stiller jeg gerne op :D var det ikke ExCoastal, der var vidne for nogen, der blev viet i Danmark Fransisco?
Edit: Der skulle selvfølgelig stå San Fran. Haha.

Men ja, så kan jeg selvfølgelig godt se, at det er lidt problematisk.
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf godtnavn » 23. jan 2018, 20:06

Jeg synes også du bare skal finde to herinde, jeg stiller også gerne op hvis det er tæt på mig :)
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf ExCoastal » 23. jan 2018, 22:32

Zonta skrev:Bare lige et pip fra én, der blev gift uden at
Gør da det! Hvis det er tæt på mig, stiller jeg gerne op :D var det ikke ExCoastal, der var vidne for nogen, der blev viet i Danmark Fransisco?
Edit: Der skulle selvfølgelig stå San Fran. Haha.

Men ja, så kan jeg selvfølgelig godt se, at det er lidt problematisk.


Jo, det er rigtigt, men jeg var jo også lige i nærheden, så jeg tænkte bare, hvorfor ikke?
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Zonta » 24. jan 2018, 07:11

ExCoastal skrev:
Zonta skrev:Bare lige et pip fra én, der blev gift uden at
Gør da det! Hvis det er tæt på mig, stiller jeg gerne op :D var det ikke ExCoastal, der var vidne for nogen, der blev viet i Danmark Fransisco?
Edit: Der skulle selvfølgelig stå San Fran. Haha.

Men ja, så kan jeg selvfølgelig godt se, at det er lidt problematisk.


Jo, det er rigtigt, men jeg var jo også lige i nærheden, så jeg tænkte bare, hvorfor ikke?

Præcis. Jeg ville også med glæde gøre det, hvis jeg var i nærheden :)
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 24. jan 2018, 20:06

Tusind tak for grønt alle sammen :-*

Jeg har sindssygt travlt på jobbet i øjeblikket, så det er begrænset hvor meget videre jeg egentlig lige er nået i det her projekt. Men tankerne har det da med at myldre rundt fx. på turen til og fra job hver morgen. Det er utroligt hvad man kan nå at overveje på 2 x 45 minutter. :lol:

Et af løsningerne på hele vidne-situationen samt at rådhuset i vores kommune er lukket, er pt. at vi bliver viet på mit job. Tanken om at skulle involvere et veninde par eller vores naboer fx. er jeg overhovedet ikke lun på - for jeg vil føle mig forpligtet til at, drikke en kop kaffe med dem på dagen, eller frokost eller et eller andet. Den følelse af forpligtelse kan jeg ikke rigtig give slip på, lige meget hvor meget jeg gerne vil.

Men...jeg har måske fundet en løsning: En af mine kollegaers mand sidder i byrådet i nabokommunen, han har før viet folk, omtalte kollega bliver vidne sammen med en anden kollega som alligevel er på job den dag og vi låner lige et lille mødelokale den halve times tid det her vil tage. Jeg forlagde ideen for min kæreste og han var overraskende frisk på den, hellere det end på et rådhus i en af de andre nabokommuner hvor jeg har spurgt om der er åbent for vielse. Kæresten mener at han ikke rigtig har nogen tilknytning, til byen, andet end at det er der vi kører hen for at komme i bilka. Så nu arbejder jeg lige lidt videre med den tanke - jeg bliver selv mere og mere lun på ideen. Men har lige et par små praktikaliteter jeg skal have fod på...

Den primære opgave lige nu er at han får fundet hans dåbsattest, jeg kan hente min på kirkekontoret på mandag i næste uge.

Så skal vi have udfyldt den der attest... og apropos det, så er jeg kommet til at tænke på noget, sådan cirka kl. .4 i går nat vil jeg tro.

Jeg skal jo udfylde navne på de her 2 vidner, men hvad nu hvis en af dem er syge og man har et andet vidne med end oplyst på attesten? Jeg går ikke udfra at man nægter at vie folk, hvis bare der er 2 vilkårlige mennesker som kan vidne - altså hvis rådhuset skal skaffe folk, så kan de da heller ikke sige det med 100% nøjagtighed altid går jeg ud fra?
Er der mon nogen derude i debat-land der ved noget om det?
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 24. jan 2018, 20:09

Tamara skrev:Du kan sagtens finde et par vidner herinde. Er vi i nærheden stiller folk helt sikkert op og ellers kan du spørge totalt lige meget mennesker som fx jeres nabo eller frisør.


Haha - vi har faktisk den samme frisør, kæresten og jeg. Og hun ville ELSKE!

Så det er noteret, sammen med alle jer andre der i grønt eller på anden vis har givet tilkende at I gerne stiller op! Man kan ikke andet end at elske debatten! :lun:

Men jeg har måske fundet en løsning - nu ser vi. Jeg er forhåbentlig meget klogere i næste uge!
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Neenah » 24. jan 2018, 20:40

Jeg tror ikke han behøver sin dåbsattest. Det gjorde vi i hvert fald ikke, da vi blev gift sidste år.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 29. jan 2018, 21:29

Nå status er pt. at diverse attest og erklæringer er udfyldt og sendt afsted til bopæls kommune. Vi har valgt at blive viet i en nabo-kommune og selvom det var en lørdag og alt det der, så kunne de snildt stille vidner, fik jeg oplyst pr. telefon v. borgerservice af en meget sød og forstående dame.
Jeg gad godt vide hvad hun tænker om sådan en "spontan" omgang som det her :lol:

Kjolen er også kommet og den er bare fin! :lun: Så det bliver helt klart den og ikke den jeg oprindeligt havde planlagt. Nu skal jeg så bare lige have løst det der med sko, cardigan og birdcage slør.

Og så mangler jeg at få fod på en frisør og at få styr på en fotograf. Så er vi ved at være ret godt kørende. Vi skal ud og kigge på ringe på lørdag og i samme ombæring går jeg lige forbi min frisør og hører om hun mon er ledig den dag, hvis ikke hun er, håber jeg at hun kan anbefale mig en kollega!
1

Tilbage til "Fest og bryllup"