Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 29. jan 2018, 21:34

Hov ja og så har jeg fået gjort mig nogle tanker om hvordan vi lige griber det an med at oplyse de respektive forældre par om det her.

Vi breaker nyheden til dem i forbindelse med at de få udleveret invitationen til festen i september og muligvis også et indrammet bryllupsportræt - den sidste del er jeg stadig lidt i tænkeboks over. Det kunne også være rart at have i baghånden som julegave tænker jeg.

Gæstelisten til festen i september er også ved at tage form, indtil videre er der kun 1 pligt invitation på, hvilket jeg synes er ret godt klaret da jeg er frygtelig til at føle at jeg "skylder/bør/forventes" så hurra for det! Jeg overvejer lidt at invitere mine kollegaer, et par stykker af dem er jo blevet indviet lidt i hvad der forgår og de er bare sådan en hyggelig flok synes jeg. Kæresten har også et par af hans kollegaer på listen, så jeg kan sådan set godt sætte dem på. Det går jeg og fin-tænker lidt over pt..
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 31. jan 2018, 11:53

Det går fremad pt. selvom jeg har sindssygt travlt på jobbet.

Attesten er godkendt og skibet afsted til nabokommunen, så nu afventer jeg bare en besked fra dem om tidspunktet for vielsen.
Fotografen blev booket i går da jeg kørte hjem fra arbejde, vi skal lige have klappet det endelige tidspunkt af når jeg har hørt fra kommunen, men en forløbig tid har vi ihvertfald fået.

Så langt så godt!
Nu mangler jeg at få styr på en frisør og en cardigan og nogle sko og et "slør".

Og så kommer alt det der med selve festen så lige oven i hatten, men det tager vi på et senere tidspunkt!
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf vibbsen » 31. jan 2018, 12:35

MissHindenburg skrev:Hov ja og så har jeg fået gjort mig nogle tanker om hvordan vi lige griber det an med at oplyse de respektive forældre par om det her.

Vi breaker nyheden til dem i forbindelse med at de få udleveret invitationen til festen i september og muligvis også et indrammet bryllupsportræt - den sidste del er jeg stadig lidt i tænkeboks over. Det kunne også være rart at have i baghånden som julegave tænker jeg.

Gæstelisten til festen i september er også ved at tage form, indtil videre er der kun 1 pligt invitation på, hvilket jeg synes er ret godt klaret da jeg er frygtelig til at føle at jeg "skylder/bør/forventes" så hurra for det! Jeg overvejer lidt at invitere mine kollegaer, et par stykker af dem er jo blevet indviet lidt i hvad der forgår og de er bare sådan en hyggelig flok synes jeg. Kæresten har også et par af hans kollegaer på listen, så jeg kan sådan set godt sætte dem på. Det går jeg og fin-tænker lidt over pt..


Lige et lille pip omkring det der med at breake det :
Da vi blev "hemmeligt viet" i 2013 ringede jeg til min mor samme eftermiddag og præsenterede mig som Fru XXXX...Så vidste hun godt hvad klokken havde slået. Der var ingen skuffelse eller sure miner over at de ikke var blevet inviteret eller noget. Men de var rigtig glade for at få det at vide samme dag og af os in person.
Jeg valgte den løsning på baggrund af min fætter. Ham og konen blev nemlig hemmeligt gift og afslørede dette langt senere. Og deres forældre blev simpelthen så skuffede. Ikke over at de ikke havde fået lov til at være med. Men over at de ikke havde fået noget at vide. Det ville jeg ikke udsætte mine forældre for.

Vi holdt ikke nogen fest "senere". Men har Kobberbryllup 11/6/2026 hvilket er vores officielle 26 års dag. Og så skal der festes. For alvor. Så er der heller ikke rigtig nogen tilbage i vennekredsen som har små børn :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 1. feb 2018, 10:02

vibbsen skrev:
MissHindenburg skrev:Hov ja og så har jeg fået gjort mig nogle tanker om hvordan vi lige griber det an med at oplyse de respektive forældre par om det her.

Vi breaker nyheden til dem i forbindelse med at de få udleveret invitationen til festen i september og muligvis også et indrammet bryllupsportræt - den sidste del er jeg stadig lidt i tænkeboks over. Det kunne også være rart at have i baghånden som julegave tænker jeg.

Gæstelisten til festen i september er også ved at tage form, indtil videre er der kun 1 pligt invitation på, hvilket jeg synes er ret godt klaret da jeg er frygtelig til at føle at jeg "skylder/bør/forventes" så hurra for det! Jeg overvejer lidt at invitere mine kollegaer, et par stykker af dem er jo blevet indviet lidt i hvad der forgår og de er bare sådan en hyggelig flok synes jeg. Kæresten har også et par af hans kollegaer på listen, så jeg kan sådan set godt sætte dem på. Det går jeg og fin-tænker lidt over pt..


Lige et lille pip omkring det der med at breake det :
Da vi blev "hemmeligt viet" i 2013 ringede jeg til min mor samme eftermiddag og præsenterede mig som Fru XXXX...Så vidste hun godt hvad klokken havde slået. Der var ingen skuffelse eller sure miner over at de ikke var blevet inviteret eller noget. Men de var rigtig glade for at få det at vide samme dag og af os in person.
Jeg valgte den løsning på baggrund af min fætter. Ham og konen blev nemlig hemmeligt gift og afslørede dette langt senere. Og deres forældre blev simpelthen så skuffede. Ikke over at de ikke havde fået lov til at være med. Men over at de ikke havde fået noget at vide. Det ville jeg ikke udsætte mine forældre for.

Vi holdt ikke nogen fest "senere". Men har Kobberbryllup 11/6/2026 hvilket er vores officielle 26 års dag. Og så skal der festes. For alvor. Så er der heller ikke rigtig nogen tilbage i vennekredsen som har små børn :lol:


Tak for dit input - Vi har tænkt rigtig meget over det og de får det ikke at vide på selve dagen, eller dagen efter for den sags skyld. Men nok relativt hurtigt derefter. Og så får de det at vide in person, vi tager på besøg hos de respektikve forældrepar (helst i den samme weekend, så er det ligesom overstået og alle har fået det at vide på nogenlunde samme tidspunkt!) Vi aflevere den der invitation personligt, og de respektive søskende får budet om at deltage v. den der kop kaffe hvor vi "fortæller" det.
Er det ikke muligt får de beskenden med posten i form af invitationen, præcis som resten af gæsterne. Vi gider ikke vente med først at afsløre det til selve festen i september. Men der er godt nok mange måder at gøre det på synes jeg, vi har det godt med den vi har valgt her og hvis der bliver sure miner så er mit håb at folk vil holde det for sig selv.
Vi har "heldigvis" det kørende for os at både min søster og hans bror har lavet samme stunt, men uden at holde en fest på noget tidspunkt. Og det gav ikke sure miner nogen steder. Så jeg er fortrøstningsfuld. :-)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf vibbsen » 1. feb 2018, 11:55

MissHindenburg skrev:
vibbsen skrev:
MissHindenburg skrev:Hov ja og så har jeg fået gjort mig nogle tanker om hvordan vi lige griber det an med at oplyse de respektive forældre par om det her.

Vi breaker nyheden til dem i forbindelse med at de få udleveret invitationen til festen i september og muligvis også et indrammet bryllupsportræt - den sidste del er jeg stadig lidt i tænkeboks over. Det kunne også være rart at have i baghånden som julegave tænker jeg.

Gæstelisten til festen i september er også ved at tage form, indtil videre er der kun 1 pligt invitation på, hvilket jeg synes er ret godt klaret da jeg er frygtelig til at føle at jeg "skylder/bør/forventes" så hurra for det! Jeg overvejer lidt at invitere mine kollegaer, et par stykker af dem er jo blevet indviet lidt i hvad der forgår og de er bare sådan en hyggelig flok synes jeg. Kæresten har også et par af hans kollegaer på listen, så jeg kan sådan set godt sætte dem på. Det går jeg og fin-tænker lidt over pt..


Lige et lille pip omkring det der med at breake det :
Da vi blev "hemmeligt viet" i 2013 ringede jeg til min mor samme eftermiddag og præsenterede mig som Fru XXXX...Så vidste hun godt hvad klokken havde slået. Der var ingen skuffelse eller sure miner over at de ikke var blevet inviteret eller noget. Men de var rigtig glade for at få det at vide samme dag og af os in person.
Jeg valgte den løsning på baggrund af min fætter. Ham og konen blev nemlig hemmeligt gift og afslørede dette langt senere. Og deres forældre blev simpelthen så skuffede. Ikke over at de ikke havde fået lov til at være med. Men over at de ikke havde fået noget at vide. Det ville jeg ikke udsætte mine forældre for.

Vi holdt ikke nogen fest "senere". Men har Kobberbryllup 11/6/2026 hvilket er vores officielle 26 års dag. Og så skal der festes. For alvor. Så er der heller ikke rigtig nogen tilbage i vennekredsen som har små børn :lol:


Tak for dit input - Vi har tænkt rigtig meget over det og de får det ikke at vide på selve dagen, eller dagen efter for den sags skyld. Men nok relativt hurtigt derefter. Og så får de det at vide in person, vi tager på besøg hos de respektikve forældrepar (helst i den samme weekend, så er det ligesom overstået og alle har fået det at vide på nogenlunde samme tidspunkt!) Vi aflevere den der invitation personligt, og de respektive søskende får budet om at deltage v. den der kop kaffe hvor vi "fortæller" det.
Er det ikke muligt får de beskenden med posten i form af invitationen, præcis som resten af gæsterne. Vi gider ikke vente med først at afsløre det til selve festen i september. Men der er godt nok mange måder at gøre det på synes jeg, vi har det godt med den vi har valgt her og hvis der bliver sure miner så er mit håb at folk vil holde det for sig selv.
Vi har "heldigvis" det kørende for os at både min søster og hans bror har lavet samme stunt, men uden at holde en fest på noget tidspunkt. Og det gav ikke sure miner nogen steder. Så jeg er fortrøstningsfuld. :-)


Lyder som en god plan. I min fætters tilfælde gik der næsten 4 måneder før familien fik det at vide....Præsenteret under velkomsten til deres yngstes barnedåb...Min mor sagde at både min moster og bruden mor havde haft lidt problemer med at få en grimasse der kunne passe på plads i en fart...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 1. feb 2018, 12:25

Nomine skrev:Har I overvejet at vielsen bliver præcis der hvor I mødte hinanden?


Ja det har vi, men det kan ikke rigtig helt lade sig gøre synes jeg.
Men vi overvejer at få fotografen til at komme ud på stranden lige neden for det punkt hvor vi mødtes. Den tanke kan jeg rigtig godt lide og det samme kan min kæreste, så det ender det måske med.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15143

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf Zonta » 2. feb 2018, 03:01

MissHindenburg skrev:
Nomine skrev:Har I overvejet at vielsen bliver præcis der hvor I mødte hinanden?


Ja det har vi, men det kan ikke rigtig helt lade sig gøre synes jeg.
Men vi overvejer at få fotografen til at komme ud på stranden lige neden for det punkt hvor vi mødtes. Den tanke kan jeg rigtig godt lide og det samme kan min kæreste, så det ender det måske med.

Det kunne da være så fint :) Hvis vi skulle gøre det, skulle vi have taget romantiske billeder inde i Parken :genert: haha.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 2. feb 2018, 10:15

Zonta skrev:
MissHindenburg skrev:
Nomine skrev:Har I overvejet at vielsen bliver præcis der hvor I mødte hinanden?


Ja det har vi, men det kan ikke rigtig helt lade sig gøre synes jeg.
Men vi overvejer at få fotografen til at komme ud på stranden lige neden for det punkt hvor vi mødtes. Den tanke kan jeg rigtig godt lide og det samme kan min kæreste, så det ender det måske med.

Det kunne da være så fint :) Hvis vi skulle gøre det, skulle vi have taget romantiske billeder inde i Parken :genert: haha.


Øj det kunne ellers blive nogle ret fede billeder :love2:
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 3. feb 2018, 15:07

Vi har fået et punkt mere på listen i dag.
Ringe!
Vi valgte et par helt klassiske sølv ringe fra solskov, modellen er magen til dem på billedet. Kæresten får en ring som er en tand bredere end min, men han har også kæmpe hænder, så han følte det var ringen for ham.

P1-5.jpg


Ihh det rykker tættere og tættere på nu synes jeg!

Jeg fik også snakket med min frisør, det gik tilgengæld ikke så godt, hun er totalt booket. Så snart jeg kender tidspunktet for vielsen skal jeg ringe til hende og så vil hun prøve at finde ud af noget. Så det punkt afventer lige.

Så nu venter jeg bare på at nabokommunen giver lyd fra sig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 12. feb 2018, 19:02

Ihh hvor går det bare fremad her!

Tidspunkt for vielse er aftalt og bekræftet fra nabokommunen + de har bekræftet at de står for vidner. Det et er fantastisk!
Vi har fået ringene hjem, de er så fine!
Frisøren har meddelt mig at hvis jeg vil komme kl. 7.30 vil hun hjertens gerne sætte mit hår! Det er fantastisk, hun er simpelthen så sød og god at hun gider komme 2,5 time før på arbejde for min skyld!

Jeg mangler at få snakket med fotografen, men nu har jeg lavet en reminder til mig selv med alarm, så jeg kan få ringet til hende i morgen, det er egentlig det sidste der sådan for alvor skal være på plads.

Med hensyn til bordpynten til festen i september er vi begyndt at samle konservesdåser i alle mulige størrelser sammen. De får flået etikketten af og så vasket grundigt, nogle skal bruges til vaser andre tror jeg vi laver huller i, så de kan fungere som lysestager. Min far har et savværk og ved ham har jeg bestilt skiver af eg, bøg, lærk osv. det skal nok blive fint, både som "fade"-dæktallerkner på buffeten og på bordene.
Vi bruger de store hvide servietter fra ikea, dugene har jeg ikke lige taget stilling til endnu, jeg satser på at få en åbenbaring på et eller andet tidspunkt. :lol:
2
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 12. feb 2018, 19:22

Jeg har bestilt lidt forskelligt hjem på ebay, jeg er spændt på om det når at dukke op overhovedet.

Skospænderne er bestilt m. marineblå sten.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 12. feb 2018, 19:25

Jeg jagter stadig sko og en cardigan/jakke/bolero ting... :stoned:
Jeg har allerede haft en håndfuld ting hjemme fra boozt - den her omgang er fra zalando. Nu må vi se om noget af det dur.
Hvis ingen af skoene er noget så må jeg rive mig og bruge de 1200 de ballerinaer jeg først kiggede på koster. :nerve:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 18. feb 2018, 19:24

MissHindenburg skrev:Jeg jagter stadig sko og en cardigan/jakke/bolero ting... :stoned:
Jeg har allerede haft en håndfuld ting hjemme fra boozt - den her omgang er fra zalando. Nu må vi se om noget af det dur.
Hvis ingen af skoene er noget så må jeg rive mig og bruge de 1200 de ballerinaer jeg først kiggede på koster. :nerve:


Nå men ehm... der var ikke noget af det der fungerede!
:stoned: :fløjt:

Jeg har bestilt 2 par sko hjem fra Deichman og en kimono fra Evans.co UK - hvis den dur, tager jeg forbi min skrædder med den!
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 26. feb 2018, 16:18

Ih hvor går det fremad her... der er også kun 34 dage til vielsen (ikke fordi jeg tæller :D) :nerve:

Jeg er lige kommet hjem fra skrædderen, den der kimono jakke fra evans var rigtig fin og med lidt rettelser bliver den helt perfekt. Jeg havde taget kjole og bælte med hen til skrædderen for at se hele sættet sammen og med hendes hjælp vurdere lidt på længden af jakken osv. - det var første gang at jeg havde hele sættet på - :dåne: Det bliver bare SÅ fint!

Mødet med fotografen er rykket lidt frem, til en hverdag hvor vi begge har mulighed for at deltage.

Jeg mangler at få sendt besked om mit navn til vielsesstedet og så er vi blevet enige om at vi nok spiser hjemme hos os selv og giver hinanden et drivhus i gave i stedet! :blomst: :lol:

Tankerne vedrøreden festen i september går pt. på dessert...

Jeg overvejer at hyre et lokalt kagefirma til at lave en kage formet som et skib med et par stående på stranden, en mand med kamera og en pige med cykel. Jeg skal lige have indhentet nogle priser.

alternative desserter:
islagkage med daim og frugt + en hjemmelavet kagestander af skæret træskiver med forskellige flødeboller eller forskellige stykker kage. Det kunne være lidt fint tror jeg.

Jeg er desværre ikke kommet et hak videre med invitationerne! :rulle: Men før eller siden når jeg det vel nok! Gad godt at have dem færdige her i marts sådan at det eneste der bare skal sættes ind i dem er vores bryllupsbilled.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi løber bort....Hemmelig Vielse i marts, fest i september...2018!!

Indlægaf MissHindenburg » 26. feb 2018, 16:20

MissHindenburg skrev:Jeg har bestilt lidt forskelligt hjem på ebay, jeg er spændt på om det når at dukke op overhovedet.

Skospænderne er bestilt m. marineblå sten.


hårkam2.jpg
bælte.jpg


Indtil videre er det kun de her 2 ting som er dukket op.

Bæltet er helt fint, men jeg bestilte det med navy farvet bånd og det skal jeg lige have skiftet til råhvid og lidt bredere. Det kan jeg snildt selv gøre.

Hårspændet er sådan set fint, men jeg håber et af de andre når at dukke op!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"