Hvordan holder I fødselsdag?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8865

Re: Hvordan holder I fødselsdag?

Indlægaf sigge » 7. feb 2018, 11:59

Tillykke med dagen, Mavis.

Jeg elsker at have fødselsdag, og jeg elsker gaver. Jeg er egentlig normalt ikke glad for at være centrum, men lige på min fødselsdag er det okay med lidt opmærksomhed. Jeg holder ikke fri fra arbejde (medmindre det er en weekend), så jeg bager altid en kage til mine kolleger. Vi har en tradition med, at fødselarens skrivebord og området omkring det bliver pyntet med masser af flag, og det er virkelig hyggeligt. Om aftenen inviterer jeg mine forældre og min søster til spisning, og der giver de mig gaver. De seneste mange år har jeg inviteret dem ud at spise, for jeg gider egentlig ikke at lave mad på min fødselsdag, og jeg har økonomisk råderum til det. Derudover har jeg ingen faste traditioner.

Jeg har fødselsdag om 14 dage, og i år har jeg så suppleret familiearrangementet med at invitere 3 gode kolleger på Perch's til afternoon tea fredagen efter min fødselsdag.

Min 40 års fødselsdag blev fejret med en stor rejse for min søster og mig. Og der fik jeg morgenmad fra roomservice på dagen, så jeg kunne få morgenmad på sengen. Det var faktisk ret lækkert, og jeg var ved at snakke med min søster om, at jeg ville gøre det til en tradition at overnatte på hotel natten før min fødselsdag, så jeg kunne få roomservice morgenmad på dagen. Jeg fik dog ikke gjort det sidste år, og det kommer heller ikke til at ske i år. Men der skal arbejdes videre med ideen på et tidspunkt. :)
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 802

Indlægaf DenBruneMunk » 7. feb 2018, 12:20

sigge skrev:Min 40 års fødselsdag blev fejret med en stor rejse for min søster og mig. Og der fik jeg morgenmad fra roomservice på dagen, så jeg kunne få morgenmad på sengen. Det var faktisk ret lækkert, og jeg var ved at snakke med min søster om, at jeg ville gøre det til en tradition at overnatte på hotel natten før min fødselsdag, så jeg kunne få roomservice morgenmad på dagen. Jeg fik dog ikke gjort det sidste år, og det kommer heller ikke til at ske i år. Men der skal arbejdes videre med ideen på et tidspunkt. :)

Er løsningen ikke en kæreste som kan gøre det for dig meget oftere? Uden at skrive hver dag :blomst:
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8865

Indlægaf sigge » 7. feb 2018, 12:26

DenBruneMunk skrev:
sigge skrev:Min 40 års fødselsdag blev fejret med en stor rejse for min søster og mig. Og der fik jeg morgenmad fra roomservice på dagen, så jeg kunne få morgenmad på sengen. Det var faktisk ret lækkert, og jeg var ved at snakke med min søster om, at jeg ville gøre det til en tradition at overnatte på hotel natten før min fødselsdag, så jeg kunne få roomservice morgenmad på dagen. Jeg fik dog ikke gjort det sidste år, og det kommer heller ikke til at ske i år. Men der skal arbejdes videre med ideen på et tidspunkt. :)

Er løsningen ikke en kæreste som kan gøre det for dig meget oftere? Uden at skrive hver dag :blomst:

Jeg tror, sådan en er for bøvlet i det lange løb - så er det nemmere at betale sig fra det. :lol2:
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 857
Likede indlæg: 5944

Indlægaf Bøtte » 7. feb 2018, 12:34

Min fødselsdag er mega vigtig :-D De sidste år har jeg ofte haft fri, pga arbejdsløshed og barsel. Det synes jeg er mega hyggeligt :lun:

Oftest plejer der ikke være det store om morgenen, da min mand førhen mødte kl 4, mwn nu har han fået nyt job, så satser på det er anderledes i år. :lun:

Men ellers kommer mine forældre, søstre og bedstefar til aftensmad på dagen og så holder jeg som regel fødsesldag i weekenden før/efter, hvor også svigerfamilien og min mormors mand kommer.

Gaverne er også vigtige :lun: Jeg elsker gaver. :genert:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 120
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2015

Indlægaf Ladysparrow » 7. feb 2018, 18:17

Tillykke med fødselsdagen. Når er jeg sammen med mine forældre laver min mor min livret som er Boller i karry, sådan har det været siden jeg var barn. Sidste år blev jeg 37 og mine forældre kom ikke da vores hus er et stort byggerod. Min kæreste havde allieret sig med min mor og havde fået tips til at lave boller i karry til mig da jeg kom hjem fra job. Jeg stortudede. Det var næsten større end den tidslinje han havde lavet til mig om morgenen hvor jeg blev vækket med sang og gaver. Jeg elsker at fylde år.
3
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 410
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4550

Indlægaf Pjeps » 7. feb 2018, 18:21

Jeg plejer at give mig selv en herrefed gave. Og så spiser jeg måske noget lækkert mad med nogle venner. Jeg har præsteret at glemme min fødselsdag adskillige gange efterhånden, det er dog blevet sværere efter fb blev opfundet.
0
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1994
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20613

Indlægaf Daine » 7. feb 2018, 19:01

Tillykke med fødselsdagen, Mavis :)

Jeg forsøger at skabe nogle traditioner omkring min fødselsdag som ikke har med familien at gøre (de er notorisk dårlige til at hygge, så et fødselsdagsbesøg tager sjældent mere end halvanden til to timer). Så en eller anden lækker gave til mig selv, noget god mad og en oplevelse af en art, prøver jeg på at få arrangeret den dag :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 305
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Mani » 7. feb 2018, 19:18

Tillykke med fødselsdagen :)

Jeg holder fri. Spiser morgenmad med mand & børn. Sender dem på job/i skole, hvis det er en hverdag, og tuller så rundt og slapper af - mødes evt. på cafe med en veninde.
Om aftenen spiser jeg med mand & børn - nogle gange ude, andre take-away og vi ser en film sammen eller lignende.

Jeg har også fødselsdag her i vintermånederne og gider faktisk ikke at fejre en masse med venner & familie. Tilgengæld holder vi altid en stor sommerfest :-D
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 441
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6490

Indlægaf Studsgaard » 7. feb 2018, 19:32

Min egen fødselsdag gør jeg ikke så meget ud af. Jeg elsker hvis min mand og børn overrasker mig med en gave.
Men at holde noget for den udvidede familien gør jeg sjældent, da det er i december og alle har en masse planer. Mandens er ligesom min, for vores egen lille familie. Sønnen har fødselsdag en månede senere, så når vi inviterer gæster til ham bliver mandens fødselsdag også fejret lidt.

Børnenes fødselsdage starter altid med vækning med gaver og sang, så hyggelig morgenmad.

Til aften bestemmer de menu’en. Hvis det passer tager vi noglegange ud at spise et sted de vælger.

Vi inviterer alle bedste og oldeforældre, somregl til en gang boller og kage. Noglegange til aftensmad eller brunch hvis det er en weekend.
0
AgentPixie
Kort karma: 123
Likede indlæg: 2097

Indlægaf AgentPixie » 7. feb 2018, 20:24

Jeg fejrer ikke rigtig min fødselsdag, og det har jeg vist ikke gjort hele mit voksenliv.
Frabeder mig både gæster og gaver, men ender alligevel altid med at få pakker!? I år fik jeg fx 10 kähler vandglas, 2 Kay Bojesen figurer, ny mobil og et spejlreflekskamera :forvirret:

Fyldte så også 30, men stadig..
0
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1550

Indlægaf Artem » 7. feb 2018, 20:31

Er ikke glad for at fejre mig selv, og var helst fri. Men i min familie forventes det at man fejrer noget.
Det vil sige at mine forældre, søskende med partner og børn kommer. Hvilket vil sige at vi er 11 når alle komme, og så er det enten til aftensmad eller formiddagskaffe.
Men er som sagt ikke mig, og er generelt en dårlig vært.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1325
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22362

Indlægaf LadyFox » 7. feb 2018, 20:34

Tillykke.

Jeg knus-elsker min fødselsdag, det er den bedste dag på hele året. To ting er faste, jeg får gaver og jeg bestemmer, men ellers er der ikke noget fast. Dagen kan se ud på virkelig mange måder.
Min mor har det dog med ofte at være rejst på min fødselsdag, men hun spørger altid om lov. I år bliver jeg 30 på en lørdag, og min mor og nogle venner skal bestige et bjerg i september med nogle venner og skæbnen ville at flyet kun går på lørdage, så i år kommer min mor hjem fra ferie på min fødselsdag. Hun skal virkelig håbe på at jeg ikke kan få ferie, for jeg har tanker om at holde ferie i udlandet, og hvis det kan lade sig gøre så kan hun ikke komme med!
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
TomKah
Kort karma: 65
Likede indlæg: 959

Indlægaf TomKah » 7. feb 2018, 20:52

Jeg fejrede min fødselsdag rigtig meget - fest hvert år - indtil jeg fik børn. Så min sidste fødselsdag jeg holdt var min 30 års og det er virkelig mange år siden (bliver 42 i år).
Jeg får ingen gaver, men mine børn giver mig et knus og tegning (nogle af dem). Manden laver morgenmad. Og det år jeg blev fyrre kom min veninde med en kage.
Men jeg orker det ikke rigtig. Det interesserer mig ikke, og jeg ønsker mig ikke noget.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2692

Indlægaf milisa » 7. feb 2018, 21:03

Det gør jeg ikke. Fødselsdage siger mig ikke en pind. Jeg vil 10 gange hellere have en gave, når folk har lyst til at give den, stedet for når de er tvangsindlagt til det.
0
Tally-ho
kartoffelpizza
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1426

Indlægaf kartoffelpizza » 7. feb 2018, 21:27

Jeg elsker fødselsdag. Fejringen er særdeles varierende.

I år bliver det dog ikke rigtigt. På dagen er jeg på kursus 8-16 :lol: og har weekendarbejde de to dage efter plus vi lige har en 30-års og et bryllup at holde.
Så i år bliver det nok en middag ude om aftenen med min kommende mand og lidt gaver fra ham, svigerne, min mor/hendes kæreste og mine morforældre.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"