40 år - fest/fejring/eller ikke?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Kanga
Indlæg: 2898
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3616

40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Kanga » 7. mar 2018, 17:50

Hvordan fejrede du din 40 års fødselsdag?
- søger inspiration.

Kanga
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Thestral » 7. mar 2018, 17:53

Pizza og rødvin på terrassen og det var sindsygt hyggeligt :love:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Spjaerten » 7. mar 2018, 17:57

Min er ret nærstående.
Har i mange år tænkt, at den skulle fejres i en skybar.
Så må vi se om det ender med Bella Sky eller det store udland :lol:

Kommer ikke til at holde noget andet end middag for familien i Jylland.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Æble » 7. mar 2018, 18:03

Fylder 40 om et par dage. Fejrer det tre gange. Først en middag med drinks med 3 vennepar. Så familien til kaffe og middag (de laver mad til mig efter mine ønsker :love: ) og så kaffe og kage for alle veninderne (ca 10 stk).

Gad godt have holdt en stor fest, men har en lille pige på 10 mdr og kunne ikke rigtig overskue det med pasning osv. Skal have overtalt manden til at vi holder en abefest om to pr til vores kobberbryllup i stedet.
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf godtnavn » 7. mar 2018, 18:33

Kæresten bliver 40 til maj, og jeg bliver 30. Vi overvejer at inviterer til noget grill i haven, og ellers ignenting. Men vi har også et bryllup en måned efter hvor vi hellere poster alle pengene og festforberedelsen i. Men da det vil virke tomt med ingenting så bliver det nok noget kom og grill-værk i haven :)
0
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Fræksak » 7. mar 2018, 18:45

Jeg havde planlagt alm. familiefødselsdagsfejring med boller & cacao osv på selve dagen (som var en lørdag), men det hele blev vendt på hovedet, da min (elskede, fantastiske) svigermor døde to dage før min fødselsdag. Ovenikøbet har min yngste datter fødselsdag dagen før mig og altså dagen efter hendes bedste farmor i hele verden døde, så vi var allesammen totalt rundt på gulvet over at skulle fejre først 7-års og så 40-års fødselsdag midt i vores kæmpestore sorg.

Det endte med, at familien dukkede op alligevel. Nogen bagte boller, nogen tog kage med, og en hel masse dejlige mennesker sendte blomster, så på en måde blev det lidt festligt alligevel. Det var i hvert fald dejligt bare at være i familiens skød.

Nå, det bliver alligevel langt det her og lidt OT. Men nu nærmer jeg mig pointen :lol:.

Et par måneder efter min svigermors død fik jeg sådan lyst til at fejre livet (og mig selv), så jeg inviterede 75 personer over Facebook til sommerfest med mad, drikkelse og hele svineriet (jeg inviterede ikke i så god tid, så jeg regnede ikke med, at alle kunne komme :-D. Vi endte med at være et par og fyrre).

Maden bestilte jeg på et vietnamesisk takeaway-sted, der er supergodt, ude i Valby, og så hentede jeg fire gigantiske islagkager i Ismageriet ved DR-byen. Drikkevarer hamstrede jeg, da Irma havde tilbud, så jeg fik noget virkelig lækker hvid, rosé og rødvin til en god pris. Derudover var der selvfølgelig snacks og natmad (som vi aldrig fik spist i øvrigt).

Det var heldigvis godt vejr, så vi kunne bruge haven og terrassen. Jeg havde købt en masse billige tæpper i Ikea, så man kunne sidde lidt længere ude, og det fungerede fint.

Jeg holdt det casual men hyggede mig alligevel med at dække et fint bord som jeg pyntede med grøftekantsblomster og blandede stel, og så lavede jeg et par buffetborde til maden.

Det blev ikke nogen abefest, men alle hyggede sig og snakkede på kryds og tværs, jeg blev småsnalret og fik talt med en masse søde mennesker, vi hørte god musik og stemningen var bare fin.

Så sådan holdt jeg min 40 års fødselsdagsfest, og jeg ville ikke lave en eneste ting om :).
8
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Wizzze » 7. mar 2018, 18:46

Stak af til NY med kæresten, og åd mig gennem byens bedste spisesteder. Og så havde vi grill komsammen et par gange over sommeren, hvor vi så venner og familie, på lidt mere low key måden, uden stor fest, taler osv. bare god mad og drikke og komme gå som det passede folk.
0
Do as I say! :whip:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf superboa » 7. mar 2018, 19:04

Da manden fyldte 40 havde han ikke lyst til at fejre det (han er i det hele taget ikke til det der med at fejre sin fødselsdag). Vi endte dog med at inviterer familien (ca. 20 mennesker) til brunch på en lokal café, på den måde fik han fejret dagen uden det blev et kæmpe arrangement.

Da jeg fyldte 30 holdt jeg halloweenfest for familie og venner - jeg kunne godt finde på at gøre noget lignende når jeg bliver 40.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Tobywan » 7. mar 2018, 19:12

Jeg fylder 40 senere på året og det bliver heller ikke det store brag af en fest. Det gider jeg simpelthen ikke.

Vi plejer at have den nærmeste familie på besøg til eftermiddagskaffe, brunch eller tilsvarende, og det bliver det nok også til den tid. Forplejningen bliver helt sikkert peppet noget i forhold til normalt, men hvis der skal laves noget specielt bliver det uden familien. Kan sagtens tænke mig til vi bruger lidt ekstra på en rejse eller går all in på god mad.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Artem » 7. mar 2018, 19:26

Som en hver anden fødselsdag her ved mig selv med den nærmest familie som vil sige at vi var 11 personer.
Kan helt ærligt ikke huske om det var med spisning til aften, eller brunch. Det skifter lidt fra år til år.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Tibbler » 7. mar 2018, 19:27

Inviterede den nærmeste familie ud og spise på restaurant
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Mani » 7. mar 2018, 19:50

Vi fyldte 40 med en måneds mellemrum og fejrede med vennerne til en stor fest, der satte fokus på de 5 årtier vi havde levet i. 5 borde dækket i stilen fra hvert sit årti. Velkomst drink & haps inspireret af 70’erne, forret med drink inspireret af 80’erne, hovedret mv fra 90’erne, dessert fra 00’erne og natmad fra 10’erne. Playliste og DJ, med musik fra perioden. Det var sgu en sjov aften.

Edit. Vi endte med at være knap 70 og festede til kl.5 om morgene :genert:
10
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf sigge » 7. mar 2018, 20:38

Afternoon tea (hjemmelavet) for nogle få veninder et par uger før og så tre ugers drømmerejse til New Zealand for min søster og mig. Det kan klart anbefales. :)

Selve dagen var i Roturoa, hvor vi startede med morgenmad fra room service. Om formiddagen var vi på sightseeing i byen, om eftermiddagen til farmshow. Og om aftenen var vi spa med vand fra de geotermiske kilder. Ret perfekt. Og så var det i øvrigt solskin og 25 grader, selvom det var i februar. :-D
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Orchidea » 7. mar 2018, 21:53

Vi brugte min 40 års fødselsdag som anledning til at holde en stor fest og inviterede venner og familie til middag med efterfølgende musik, dans og ikke mindst fri bar. Vi var 40 mennesker og det var en rigtig god aften/nat.

Min mands 50 års fødselsdag blev fejret med en forlænget weekend i Rom.

Jeg elsker de runde fødselsdagsfester, altså både mine egne og andres. Det er da fedt at bruge anledningen til at samle folk og have en skøn aften i godt selskab. God mad, rødvin, drinks og dans. What's not to like? :D
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Afskylia » 12. mar 2018, 13:28

Min mand fylder 40 om et par måneder og her er planen en slags åbent hus. Vi sætter en pavilion op i haven og laver pulled pork i vores rygeovn, så kan venner og familie komme som det passer dem.

Når jeg bliver 40 om et par år, vil jeg ud og rejse.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"