40 år - fest/fejring/eller ikke?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1302

Re: 40 år - fest/fejring/eller ikke?

Indlægaf Orchidea » 7. mar 2018, 21:53

Vi brugte min 40 års fødselsdag som anledning til at holde en stor fest og inviterede venner og familie til middag med efterfølgende musik, dans og ikke mindst fri bar. Vi var 40 mennesker og det var en rigtig god aften/nat.

Min mands 50 års fødselsdag blev fejret med en forlænget weekend i Rom.

Jeg elsker de runde fødselsdagsfester, altså både mine egne og andres. Det er da fedt at bruge anledningen til at samle folk og have en skøn aften i godt selskab. God mad, rødvin, drinks og dans. What's not to like? :D
1
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 285

Indlægaf Afskylia » 12. mar 2018, 13:28

Min mand fylder 40 om et par måneder og her er planen en slags åbent hus. Vi sætter en pavilion op i haven og laver pulled pork i vores rygeovn, så kan venner og familie komme som det passer dem.

Når jeg bliver 40 om et par år, vil jeg ud og rejse.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 616
Likede indlæg: 6324

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 13:39

Min mand fylder 40 til sommer og vi har planlagt at holde havefest. Vi lejer telte, borde, stole osv. og sætter pavilloner op ude i haven. Menuen bliver nok helstegt pattegris fra den lokale slagter. Desserten kunne jeg forestille mig blev islagkage, men det har vi ikke besluttet endnu. Drikkevarer osv. køber vi nok bare når der er tilbud på øl/vand/vin i vores dagligvarebutikker. Folk bliver inviteret til frokosttid, men dem der har lyst til at blive aftenen ud eller natten over er velkommen til det. Så må vi se, hvordan vi planlægger det med overnatning. Selvom vi har et stort hus, så bliver det måske alligevel lidt udfordrende, hvis vi skal have 20 gæster til overnatning. Men nogle kan vel sove i telt ude i haven. Eventuelt os selv, hvis det endelig er :lol:
Jeg tror det bliver en rigtig god dag.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8205

Indlægaf Rapfisk » 12. mar 2018, 13:55

Jeg har planer om at tage til Cape Town. Måske tager jeg nogen med. Der er knapt 3 år til.

Kunne godt finde på at invitere til noget åbent hus i løbet af foråret eller sommeren efter - jeg har fødselsdag midt på vinteren. Jeg har også overvejet at holde en 4. maj-fest året før, så det ikke har noget særligt med fødselsdagen at gøre. Jeg gider sådan set ikke at fylde 40 (selv om alternativet er værre).
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 12. mar 2018, 18:29

Jeg er ikke så god til at fejre mig selv, men jeg planlægger gerne min kærestes fødselsdage. Hans 30 års blev hold på Bowl ‘n’ Fun med middag på The Grill bagefter. Det var rigtig sjovt og hyggeligt. Vi var 12 voksne og 2 børn.

Hans 40 års, blev hold hjemme med lækker frokost med god mad fra slagteren og mine egne hjemmelavede lune retter. Efter maden gik både børn og voksne ned på legepladsen/boldbanen og hyggede et par timer inden kaffe/kakao, boller og lagkage.
Nogle blev til aftensmad, som bestod af valgfrie pizzaer fra den lokale Italienske grill. Vi var 12 voksne og 4 børn.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 519
Likede indlæg: 11223

Indlægaf Flora » 12. mar 2018, 20:02

Jeg var en uge i Budapest med spa og sightseeing.
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 364
Likede indlæg: 3046

Indlægaf Pityt » 5. apr 2018, 17:57

Min daværende mand og jeg tog til Berlin og boede i en suite på et dejligt hotel.
På selve dagen startede vi med at spise morgenmad, så gik jeg ned i hotellets spa og fik en ansigtsbehandling (anti-age, selvfølgelig :lol: ) hvorefter vi tog i Berlin Zoo :dåne:
Om aftenen spiste vi en lækker middag.

Jeg havde ikke lyst til at holde fest, så det var helt perfekt.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 964
Likede indlæg: 8205

Indlægaf Rapfisk » 5. apr 2018, 20:43

Edit: Dobbeltpost
Senest rettet af Rapfisk 17. apr 2018, 15:29, rettet i alt 1 gang.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 533
Likede indlæg: 2786

Indlægaf Falstria » 5. apr 2018, 22:29

Fylder selv 40 senere på året.

Jeg vil rigtig gerne holde en eller flere store fester i den anledning. Hvis jeg scorer nogle gode ordrer som giver noget mønt, så holder jeg stort gilde, men hvis det bliver et hårdt år så må jeg nok nøjes med nærmeste familie og lånte lokaler.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 256
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2819

Indlægaf Tricolette » 6. apr 2018, 06:16

Inviterede en flok kvinder til spisning og drinks - kanon hyggeligt.

Har siden holdt 50 års, som også blev fejret med stor fest - denne gang var mændene også inviteret med.

Men jeg ligner nok min far lidt for meget - er der den mindste anledning til en fest, så skal der være fest... :banan:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 180
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2745

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 6. apr 2018, 06:26

Pandesteg skrev:Min mand fylder 40 til sommer og vi har planlagt at holde havefest. Vi lejer telte, borde, stole osv. og sætter pavilloner op ude i haven. Menuen bliver nok helstegt pattegris fra den lokale slagter. Desserten kunne jeg forestille mig blev islagkage, men det har vi ikke besluttet endnu. Drikkevarer osv. køber vi nok bare når der er tilbud på øl/vand/vin i vores dagligvarebutikker. Folk bliver inviteret til frokosttid, men dem der har lyst til at blive aftenen ud eller natten over er velkommen til det. Så må vi se, hvordan vi planlægger det med overnatning. Selvom vi har et stort hus, så bliver det måske alligevel lidt udfordrende, hvis vi skal have 20 gæster til overnatning. Men nogle kan vel sove i telt ude i haven. Eventuelt os selv, hvis det endelig er :lol:
Jeg tror det bliver en rigtig god dag.

Jeps, tiden nærmer sig.
Jeg plejer at hade fødselsdage o.l. hvor jeg er i centrum. Men lige denne her glæder jeg mig faktisk til. Jeg tror også det er kombinationen af at både min svigerfamilie, min egen familie og mine venner kommer. Det er ikke sket siden vores bryllup for 5 år siden.
Det skal som sagt være havefest med god mad og vin, så længe som folk gider. Og så er der stadig folk der ikke har set huset endnu, så det bliver også sjovt at vise det frem.

Jeg tænker at der skal være mulighed for div. aktiviteter som Kongespil, måske noget Petanque, kroket eller lignende, og en træstub så folk kan slå søm i :D Når vi har en stor have, kan vi ligeså godt udnytte det.
Har vi ikke vejret med os, bliver det hele bare rykket til den ene stue. Det vil selvfølgelig være ærgerligt, men ikke nogen katastrofe.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1295
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12151

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2018, 06:44

Jeg var til Ørkenens Sønner i Gigantium.
Og så troede jeg, at jeg skulle hjem til min mor og fejre dagen med min familie.
Hun og min søster havde så arrangeret et surpriceparty.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2612

Indlægaf PaleSeptember » 17. apr 2018, 14:52

Jeg inviterede omkring 25 gæster, en blanding af familie og venner, og så bestilte jeg mad udefra, som var super lækkert. Drikkevarerne blev købt i Tyskland. Det var en rigtig hyggelig aften med masser af gode grin.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 330
Likede indlæg: 3235

Indlægaf Ally » 17. apr 2018, 17:49

Jeg fylder 40 i efteråret, men min familie begrænser sig til mine børn, mine forældre og min bror. Eksmandens familie ses jeg ikke med. Jeg tænker, at jeg vil invitere min nærmeste familie ud til middag og så tage en soloferie i foråret til Skotland eller Irland.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1563

Indlægaf catnip » 17. apr 2018, 19:04

Det er også min tur sidst på året, og ved faktisk ikke hvordan det skal fejres.

Jeg er expat, så det er ikke nærliggende med en familiefest. Godt det samme, for det gider jeg ikke.

Måske inviterer jeg mine to bedste veninder + påhæng til at komme på besøg en weekend til god mad og hygge og ild i pejsen og lange gåture.

Men jeg hælder mest til at tage ud at rejse med min mand, bare os to :lun:
1

Tilbage til "Fest og bryllup"