Inspiration søges til bryllupsgave

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Mi55y » 8. maj 2018, 13:46

Inspiration søges!

Vi er inviteret til bryllup om et par uger, og ønskelisten fra parret er meget kort. Bestik, sengetøj, møbler og penge.

Vi er derfor lidt i vildrede over, hvad vi skal give. Vi gider jo heller ikke være gæst nr. 10, der kommer med sengetøj.

Vores budget er 5-600,- og modtagerne er et par omkring de 30 med en søn på et par år.

Hvad var jeres bedste bryllupsgaver - eller hvad kunne I godt tænke jer at få? Gerne noget sjovt eller alternativt :)
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Persnikedy » 8. maj 2018, 13:51

Jeg skal til bryllup til efteråret hvor parret ønsker sig penge til en bryllupsrejse

Jeg har købt en kasse i Søstrene Grene og en lille legetøjsbil. Min plan er så at hæve pengene og rulle dem til små rør som skal på snor efter bilen (som er limet fast i kassen) så det ligner de der dåser man spænder efter brudesparets bil. Så kan jeg skrive et eller andet pænt i bunden af kassen om bryllupsrejse eller "God start på livets vej".
Det kunne måske være en ide? Så kan barnet snuppe bilen og paret skejserne :-D
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Persnikedy » 8. maj 2018, 13:54

Eller hvis de er her fra Århus af så kunne penge til StreetFood være en ide?

De kalder dem forresten Street Credits dernede og de kunne gives på en eller anden "gangsta" måde. "Nu er i hverken Crips eller Bloods, men i har i hvert fald Street Credit"
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf musling » 8. maj 2018, 13:55

De gaver jeg husker bedst og mest tænker tilbage på er de gavekort til små miniferier og weekendophold, som vi fik.
Det var hyggeligt at skulle på den ene tur efter den anden, fordi folk havde skænket os den gave og til eftertiden giver det jo en del minder.
Jovist er vi også glad og taknemmelig for de fleste af de ting, vi dengang fik.

Jeg tænker dog, at det måske er lidt begrænset, hvor meget hotel- og weekendophold det er muligt at få for de penge - i hvert fald, hvis det skal være noget ordentligt.
Det er selvfølgelig muligt at købe en deal, som som regel indeholder langt mere end de normale tilbud, men det er bare også svært at booke noget, når I ikke kender deres kalender. Nogle deals er dog åbne i forhold til ankomst - måske kunne det være noget?

www.bownty.dk kan du, hvis du trykker på 'rejser' få et (næsten) fuldt overblik over tilgængelige delas på ferier. Du kan evt sortere efter pris. Måske er der noget brugbart?

Hvis de er til sådan noget, kan du evt også finde et sjovt kursus. Fx et chokoladekursus.

Hvis de har hus og have og ellers bor et sted, hvor de planlægger at blive i mange år, er det også en mulighed at købe et par lækre frugttræer, som de kan se vokse sig store.

Det er svært, når man ikke kender dem.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf 1234 » 8. maj 2018, 15:10

Buh bryllupsgaver er virkelig en svær ting. Vi skal giftes i år og har virkelig kæmpet for at finde på ting. Alligevel har vi fået en del klager over listen. De fleste vil vidst bare give stel og bestik :lol: hvilket vi så ikke ønsker os overhovedet.

De ting jeg har på listen som jeg ønsker mig mest er billetter til teater, koncerter og Stand-up, eller gavekort til vores yndlings restauranter.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Neenah » 8. maj 2018, 15:26

Det bedste vi fik var penge til vores bryllupsrejse. Det gav os en helt fantastisk tur, som vi vil huske for altid. Der var faktisk nogen som havde pakket det ind som Persnikedy foreslår - og der var generelt bare rigtig mange kreative måder at give penge på. Det var fedt!
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf 1234 » 8. maj 2018, 15:36

Neenah skrev:Det bedste vi fik var penge til vores bryllupsrejse. Det gav os en helt fantastisk tur, som vi vil huske for altid. Der var faktisk nogen som havde pakket det ind som Persnikedy foreslår - og der var generelt bare rigtig mange kreative måder at give penge på. Det var fedt!


Før du giver penge TS vil jeg lige høre, hvordan brudeparret har det med at få penge også selvom det på en kreativ måde.
Jeg kender ret mange, der blev skuffet over få penge, så hvis det ikke lige står penge på ønskeseddel, så tjek det lige først :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. maj 2018, 15:37

1234 skrev:
Neenah skrev:Det bedste vi fik var penge til vores bryllupsrejse. Det gav os en helt fantastisk tur, som vi vil huske for altid. Der var faktisk nogen som havde pakket det ind som Persnikedy foreslår - og der var generelt bare rigtig mange kreative måder at give penge på. Det var fedt!


Før du giver penge TS vil jeg lige høre, hvordan brudeparret har det med at få penge også selvom det på en kreativ måde.
Jeg kender ret mange, der blev skuffet over få penge, så hvis det ikke lige står penge på ønskeseddel, så tjek det lige først :)


Det gør det. Det står i startindlægget.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf 1234 » 8. maj 2018, 15:39

DetSorteCirkus skrev:
1234 skrev:
Neenah skrev:Det bedste vi fik var penge til vores bryllupsrejse. Det gav os en helt fantastisk tur, som vi vil huske for altid. Der var faktisk nogen som havde pakket det ind som Persnikedy foreslår - og der var generelt bare rigtig mange kreative måder at give penge på. Det var fedt!


Før du giver penge TS vil jeg lige høre, hvordan brudeparret har det med at få penge også selvom det på en kreativ måde.
Jeg kender ret mange, der blev skuffet over få penge, så hvis det ikke lige står penge på ønskeseddel, så tjek det lige først :)


Det gør det. Det står i startindlægget.


Hehe flot :lol: Havde ellers læst listen.
Det er nok bare, fordi jeg selv ville hade at få penge :stoned:
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Orchidea » 8. maj 2018, 16:36

Vi fik et magnoliatræ i bryllupsgave. Vi har kobberbryllup snart, så det er jo lidt tid siden og i dag er det bare så smukt.

Dengang var jeg ikke klar over hvor glad jeg ville blive for det, men at kigge på det og mindes vores bryllup er helt specielt.
7
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Muspel » 8. maj 2018, 16:54

Jeg har et par gange givet gavekort til isbutik til bryllupper, fx er pardis is’s gavekort et slags betalingskort. Så har der været ‘gratis’ is hele sommeren til parret. Det har vakt glæde. Det kræver selvfølgelig, at de bor i nærheden af isbar.
4
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf godtnavn » 8. maj 2018, 17:35

Muspel skrev:Jeg har et par gange givet gavekort til isbutik til bryllupper, fx er pardis is’s gavekort et slags betalingskort. Så har der været ‘gratis’ is hele sommeren til parret. Det har vakt glæde. Det kræver selvfølgelig, at de bor i nærheden af isbar.


Jeg ville elske at få gavekort til paradis :love: Håber nogen af vores gæster for den idé :lol:
2
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf godtnavn » 8. maj 2018, 18:49

Jeg har en gang givet et stort porcelænsfad og en røvfuld porcelænstusser hvor alle gæsterne så skrev deres navn på fadet :) Det burde kunne gøres indenfor budget :) Bare sørg for at faden kan tåle varme så det ikke sprænger når det bliver "bagt" :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Mi55y » 9. maj 2018, 07:16

Tak for forslag! Det er min kærestes gamle studieveninde, som skal giftes, og han er megabesværlig med gaven! :rulle:

Han giver af princip ikke penge (selvom jeg har fortalt ham, at det er meget normalt til bryllupper OG står på ønskesedlen) og han vil heller ikke give gavekort.

De er glade for brætspil og escape rooms, så vi giver dem et escape room-brætspil, men det koster kun lige over 100,- kr., så vi skal finde på noget andet også. Jeg foreslog en gavekurv med en masse lækkert, men det var han heller ikke interesseret i.

Så det er ikke nemt :sarkasme:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Inspiration søges til bryllupsgave

Indlægaf Mi55y » 9. maj 2018, 08:29

Jeg fandt sådan et oplevelsesgavekort til vildmarksbrunch i Mols Bjerge - det har jeg fået min kæreste med på. Det er meget i brudens ånd. Så smider vi brætspillet oveni.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Fest og bryllup"