40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Purple Haze » 20. jun 2018, 11:44

Er så småt begyndt at overveje min 40 års fødselsdag til næste år. Har besluttet mig for at fører fest-planlægnings-dagbog her. Og hvis nogen har nogen gode ideer, så er de velkommen.

Har fundet dato : 30/03-2019
Antal personer: ca 40
Budget: omkring 30.000kr
Sted: Bjælke Huset i Søndermarken

Så langt så godt.
Næste del af projektet er så at finde ud af hvornår jeg skal invitere folk og hvordan.
Senest rettet af Purple Haze 7. jul 2018, 08:03, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Frandsen » 20. jun 2018, 17:15

Følger lige med ... Fylder også 40 foråret '19, så det kan være, jeg kan stjæle nogle idéer - og komme med nogle også, selvfølgelig ;)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Annione » 20. jun 2018, 17:35

Det er virkelig latterligt, så svært det er at finde den slags i Kbh.
Barer kan man typisk godt låne, men så lukker de op for andre ved midnat eller sådan.

Så vidt jeg ved, kan du låne Café Barcelona på Fælledvej, men jeg er ikke helt sikker.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Æble » 20. jun 2018, 18:19

Var til konfirmation på Krunch på Amager sidst år. Det er all inklusive i 8 timer for ca 650kr pr kuvert tror jeg det var. Det var et super sted og lækker mad synes jeg.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Purple Haze » 22. jun 2018, 19:55

Har faktisk fundet et sted.
BjælkeHuset i Søndermarken.

En smule dyrere, men var til et bryllup der sidste år hvor de var urolig fair og ddt var et godt arrangement.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Julledyret » 23. jun 2018, 14:34

Purple Haze skrev:Har faktisk fundet et sted.
BjælkeHuset i Søndermarken.

En smule dyrere, men var til et bryllup der sidste år hvor de var urolig fair og ddt var et godt arrangement.


Fedt du allerede har fundet et sted!
Jeg har været til flere forskellige komsammener i Bjælkehuset og det har fungeret ret godt. Senest var en julefrokost for en ret festlig vennegruppe med 20-25 gæster. Det klarede de uden problemer og de var ret fleksible mht. afslutningstidspunktet.

Jeg synes det er ret fint, at man både kan lave fri bar en begrænset periode, men også at det er muligt, at den enkelte gæst selv har en regning/betaler sit forbrug.
0
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf MissB » 24. jun 2018, 06:47

Der var vi til min mormors 80 års fødselsdag sidste år. Ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på det - det var virkelig godt.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Purple Haze » 7. jul 2018, 08:18

Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. Invitationer:

Jeg kender forholdsvis mange mennesker, og grundet økonomi kan jeg ikke invitere alle. det betyder at jeg har tænkt mig at "fylde op" så vidt det er muligt, når/hvis folk ikke kan komme. Men vil så vidt det er muligt helst ikke have at folk ved om de er på "ekstralisten" eller 1. Listen, fordi folk ikke skal føle sig som "fyld" eller som en 2. Prioritet (selvom det jo faktisk er tilfældet) og er lidt nervøs for hvordan det kan undgås.

Overvejer at sende "traditionelle" invitationer, men det er simpelthen for usikkert om de overhoved når frem hvis jeg sender med post nord, og så koster det en krig. Så ville skulle ringe rundt til folk og tjekke om de nu også har fået invitationen og det er så utjekket. Så overvejer selv at dele dem ud.

Det vil vist også kunne forklare at folk bliver inviteret på forskellige tidspunkter.
Nu er spørgsmålet så bare hvornår jeg skal begynde at invitere folk. Det er jo først til marts næste år.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Rapfisk » 7. jul 2018, 09:25

Jeg ved godt, at det er sådan, men jeg har aldrig forstået, at folk føler sig fornærmede over en B-liste-invitation til sådan noget. Det er de færreste, der har ubegrænsede midler, og så skal man bare være glad, hvis man får en invitation, uanset hvornår den kommer. Der er jo så altid den risiko, at dem, der bliver inviteret sent, har andre ting i kalenderen.

Nå, men når det nu er sådan, så synes jeg, du skal melde ud til dem, du ikke inviterer i første omgang, og som ved, du holder fest, at du ville elske at have dem med, men at du desværre har været nødt til at skære dem fra. Normalt ved folk jo godt, når de ikke hører til inderkredsen, og jeg vil tro, de fleste vil have forståelse for det. Hvis der så bliver plads alligevel, kan du tage den op igen og sige, at der er kommet nogle afbud, og at du ville være virkelig glad for at se dem.

Jeg ville sige, at du kan sende en save the date til de vigtigste nu og så en formel invitation i januar. Edit: En personlig overbragt invitation kan du godt begynde på tidligere. Den bliver nok ikke glemt så let.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Purple Haze » 3. jan 2019, 13:44

Er kommet i gang med at overbringe invitationerne/save the date beskederne.

Det var alligevel begrænset hvor meget der kan stå i sådan en invitation, så opretter et FB event senere, med detaljer for dem som melder sig til.
Regner med at få et "batch" invitationer mere ud her i løbet af januar, og så er der kun nogle få tilbage som jeg ikke ser så tit - og evt. folk fra "B-listen".
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Purple Haze » 2. feb 2019, 09:28

Nu overvejer jeg så at om end ikke aflyse, så ændre arrangementet.
Min mor er ret syg, og tror ikke at hun når at blive frisk. Er tværdigmod ret sikker på hun vil få det værre, eftersom hun skal i kemo behandling. Og jeg har ikke rigtig lyst til at holde “suppe-steg-is” fest uden hende. Tænker også at mine forældre måske godt kunne bruge de penge på medicin osv.
Skal hjem til dem onsdag og overvejer at spørge om vi ikke i stedet skal holde fødselsdagsfrokost hjemme hos dem på dagen, sammen med moster og onkler og måske min kærestes familie.
Så aflyser jeg middagen og holder noget cocktailfest uden mad i stedet for der hvor middagen er planlagt. Hvilket er lidt øv, fordi det er det jeg “plejer” at gøre på min fødselsdag, og ville jo gerne have det var noget særligt.
Men må se om jeg kan finde på noget andet så.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf BlueBunny » 2. feb 2019, 10:14

Troede lige det var en invitation til debatten :lol:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf BlueBunny » 2. feb 2019, 10:17

Purple Haze skrev:Nu overvejer jeg så at om end ikke aflyse, så ændre arrangementet.
Min mor er ret syg, og tror ikke at hun når at blive frisk. Er tværdigmod ret sikker på hun vil få det værre, eftersom hun skal i kemo behandling. Og jeg har ikke rigtig lyst til at holde “suppe-steg-is” fest uden hende. Tænker også at mine forældre måske godt kunne bruge de penge på medicin osv.
Skal hjem til dem onsdag og overvejer at spørge om vi ikke i stedet skal holde fødselsdagsfrokost hjemme hos dem på dagen, sammen med moster og onkler og måske min kærestes familie.
Så aflyser jeg middagen og holder noget cocktailfest uden mad i stedet for der hvor middagen er planlagt. Hvilket er lidt øv, fordi det er det jeg “plejer” at gøre på min fødselsdag, og ville jo gerne have det var noget særligt.
Men må se om jeg kan finde på noget andet så.

Det var godt nok en trist drejning på tråden. Det lyder som en hård tid din mor og du/I går i møde. Jeg håber i får tid til lidt lys og at din fødselsdag bliver rigtig god alligevel. :ae:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Purple Haze » 2. feb 2019, 13:32

BlueBunny skrev:
Purple Haze skrev:Nu overvejer jeg så at om end ikke aflyse, så ændre arrangementet.
Min mor er ret syg, og tror ikke at hun når at blive frisk. Er tværdigmod ret sikker på hun vil få det værre, eftersom hun skal i kemo behandling. Og jeg har ikke rigtig lyst til at holde “suppe-steg-is” fest uden hende. Tænker også at mine forældre måske godt kunne bruge de penge på medicin osv.
Skal hjem til dem onsdag og overvejer at spørge om vi ikke i stedet skal holde fødselsdagsfrokost hjemme hos dem på dagen, sammen med moster og onkler og måske min kærestes familie.
Så aflyser jeg middagen og holder noget cocktailfest uden mad i stedet for der hvor middagen er planlagt. Hvilket er lidt øv, fordi det er det jeg “plejer” at gøre på min fødselsdag, og ville jo gerne have det var noget særligt.
Men må se om jeg kan finde på noget andet så.

Det var godt nok en trist drejning på tråden. Det lyder som en hård tid din mor og du/I går i møde. Jeg håber i får tid til lidt lys og at din fødselsdag bliver rigtig god alligevel. :ae:


Tak.
Det faldt mig ind her til morgen, og er meget mere trist over muligheden om en “aflysning” en jeg kunne forestille mig. Det er sikkert fordi det gør min mors sygdom mere virkelig, hvilket ikke er særlig rar. Men må finde ud af hvad jeg gør.
Første skrit må være at finde ud af at snakke med kæreste og forældre om det uden at tude.

Der skal nok blive en fest, ved bare ikke hvad det bliver lige nu.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: 40 års fødselsdag 30/03-2019 i Kbh

Indlægaf Rapfisk » 2. feb 2019, 14:44

Man må gerne tude, når man taler om den slags ting.

Jeg tænker dog omvendt, at du nok skal overveje, om det er det, du helst vil i den situation, det nu desværre er. Jeg havde det i hvert fald sådan under min fars sygdom, at der var ting, jeg gerne ville, men intet, jeg hellere ville end at være sammen med min familie.

Omvendt er jeg sikker på, at din mor ikke vil, at du aflyser en længe ventet fødselsdag. På den måde skal du nok i samråd med din kæreste finde ud af, hvordan du skal tale med familien om det.

Kram til dig :kram:
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Fest og bryllup"