Rund fødselsdag 28. juli 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jun 2018, 11:18

Min kæreste fylder 50 år i juli.
Han plejer ikke at gøre noget særligt ud af sin fødselsdag.
Egentlig havde jeg tænkt mig at holde en surprisefest for ham, men - til nogen overraskelse for mig - så ytrede han selv ønske om at planlægge noget for at fejre dagen. Så nu arrangerer vi det i fællesskab.

Han har valgt, at han gerne vil fejre fødselsdag sammen med vores søn, der har fødselsdag få dage før ham, så vi har inviteret til 52 års fødselsdag.

Det er hans ønske, at det bliver en meget uformel, afslappende og hyggelig dag.

Rammerne er egentlig planlagt, men da halvdelen af programmet er meget afhængigt af vejret, har jeg brug for gode idéer til backup-planer.

Tråden er til at holde styr på planlægningen og forhåbentligt få nogle inputs. :)


Invitationerne er sendt ud:
Invitation.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jun 2018, 11:19

Vi har inviteret til brunch fra ca. 10-14. Det er booket og kræver ikke så meget mere af os. Hvis det er godt vejr, sidder vi ude, ellers inde. Det står restauranten for. Vi skal have brunchbuffet inkl. juice, kaffe og te. Der er legeplads ude til børnene + en tilstødende biograf, de kan gå til og fra.

Efter brunch skal vi på udflugt - det er en overraskelse for gæsterne, hvor vi skal hen, men de ved godt, at de skal have praktisk tøj med/på.

Vi har fundet et naturområde ved en sø, hvor udsigten er fantastisk og booket et shelter med tilhørende grill-/bålplads. For at komme over søen kan man sejle med en lille "færge", som man selv trækker over. Der hvor vi skal være er der et legeområde med sand og grus, hvor børnene kan grave kanaler med små gravemaskiner og transportere sandet med trillebør, spand osv.
Man skal gå omkring 1,5 km for at komme derhen, så vi skal planlægge, hvordan vi transporterer alt derud.

Her skal vi spise medbragt aftensmad; grillede pølser, noget godt brød, ærter, grøntsagsstave, etc. - noget, der ikke kræver en masse service.
Den plan falder til jorden, hvis der er brandforbud på det tidspunkt.
Så der skal vi have en alternativ menu parat, der ikke kræver ild, men som stadig er enkel både at forberede og at spise.

Det største problem er selvfølgelig, hvis det regner. Lige nu er planen, at hive gæsterne med hjem og lave "picnic" hjemme i stuen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jun 2018, 11:35

Jeg aner ikke, hvad jeg skal give manden i gave. Det må gerne være noget mere særligt end en skjorte, parfume, fiskeudstyr, tilbehør til grillen og den slags, han plejer at få.

Det kunne godt være en oplevelse, han vil gerne prøve at høste østers i Vadehavet f.eks. Det skal være en gave fra både vores søn og mig, så hvis det bliver en oplevelse, skal det være noget, hvor vi alle tre kan være med.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Zonta » 25. jun 2018, 11:45

Danseprinsesse skrev:Man skal gå omkring 1,5 km for at komme derhen, så vi skal planlægge, hvordan vi transporterer alt derud.

Trækvogne? Så kan de også bruges til trætte børn på vejen hjem :D
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jun 2018, 17:48

Zonta skrev:
Danseprinsesse skrev:Man skal gå omkring 1,5 km for at komme derhen, så vi skal planlægge, hvordan vi transporterer alt derud.

Trækvogne? Så kan de også bruges til trætte børn på vejen hjem :D


Ja, det har jeg også overvejet. Vi har bare ikke en trækvogn, og jeg ved heller ikke, hvordan det er at køre sådan en på en grusvej.

Men jeg har tænkt på at bruge vores store barnevogn som transportvogn. Uden madras kan der vist være en del i den. :gruble:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Æble » 25. jun 2018, 18:37

Det lyder kanonfedt :gogo: Hvor er det henne?

Alternativ menu kunne være pølsehorn. Hvis du uanset forbereder dej til at lave pølsebrød, så kan de i sidste øjeblik konverteres til pølsehorn og alt tilbehøret passer også til.

Trækvogn vil da være genialt. Mon ikke i kan låne et par stykker? Vi kender flere børnefamilier der har sådan en. Hvis i ikke vil have trækvogne kan i pakke i rygsække og lade gæsterne slæbe en rygsæk hver.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Æble » 25. jun 2018, 18:39

Hvor mange bliver i?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2018, 18:48

Jeg har overhovedet ikke haft tid til at planlægge videre, men nu bliver vi ligesom nødt til at få gjort noget ved det!

Det er lidt uden for Kolding, og vi bliver ca. 20 personer.

Det bliver jo desværre ikke muligt at grille pølser, så vi er begyndt at udtænke et alternativ. Vi er udfordrede af, at vi egentlig ikke har tid til at lave en masse selv - det var derfor, det skulle have været noget helt simpelt, der ikke krævede forberedelse.
Vi har overvejet, om vi skulle købe nogle gode sandwiches hos Lagkagehuset, men det føles også bare lidt tamt. Vi kan ikke komme på andet.

Så nu er vi endt med at planlægge at lave:
Kartoffelsalat
Små frikadeller
Halve, kogte majskolber
Gulerøds- og agurkestænger med hummus
Vandmelon

Jeg skal finde en opskrift på nogle frikadeller, der også er gode kolde - det må meget gerne være med oksekød og evt. lammekød.

Andre forslag til menuen, der er nemt at forberede og transportere?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2018, 18:49

Hans rigtige fødselsdag er i øvrigt i morgen, og gaven er der styr på. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 20. jul 2018, 18:57

Vi har aftalt med min far, at vi opbevarer madpakken på køl hos ham, mens vi er til brunch. De bor meget tæt på og lige på vejen til naturområdet, så det er nemt og hurtigt at komme videre.

Vi skal have fundet alle køletasker og fryseelementer frem.
Som service har vi de der farvede plastiktallerkner + krus fra IKEA til 12,- for 6 stk., eller noget i den stil. Jeg tænker bare, vi medbringer vores eget hverdagsbestik.

Vi skal have nogle dunke saftevand og almindelig vand (måske halvfrosne, så det kan holde sig koldt.
Derudover tager vi øl, sodavand og måske noget rosévin med(?).

Vi skal have skraldeposer, toiletpapir og en ordentlig stak engangsvaskeklude med.

...
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Danseprinsesse » 29. jul 2018, 09:20

Vi havde en helt perfekt dag i går, alle slappede af og hyggede sig, præcist som det var meningen.

Ungerne hyggede sig med at smutte ind og ud af biografen, mens vi fik brunch ude under parasoller. Det var virkelig skønt, at vi ikke skulle tænke på noget som helst mht. mad og drikke.

Bagefter kørte vi samlet ud til den adresse, vi gav dem. Der læssede vi madpakke, drikkevarer og isterninger i barnevognen og fulgtes ud til det udvalgte sted et par km væk.
De fleste prøvede at sejle over søen i trækfærgen, os med barnevogne gik bagom og pakkede drikkevarer ud.
Så sad vi ellers bare der på toppen i skyggen af et træ og nød, at det luftede lidt, mens børnene gravede og legede og blev møgbeskidte. :love2:

Sidst på eftermiddagen spiste vi tidlig aftensmad, da himlen begyndte at blive mørkere (der var varslet skybrud kl. 18).
Alle nåede tørre tilbage til bilerne, og vi nåede lige at komme hjem og pakke bilen ud, inden regnen kom.

Det virkede som om, alle havde haft en rigtig dejlig dag.
Min niece sagde på vej hjem i bilen, at det var den bedste fødselsdag hun nogensinde har været til. :lun:

4 små kusiner og fætre på vej på eventyr:

685C215D-1CE2-4EAD-918B-04DB73A0FFF4.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jul 2018, 09:28

det lyder som en virkelig fantastisk dag, for såvel store som små :lun:
Tillykke med dine mænner!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Rund fødselsdag 28. juli 2018

Indlægaf Anlewi » 24. aug 2018, 19:54

Det lyder som en rigtig dejlig fødselsdag
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Fest og bryllup"