Indslag til søsters 50-års (uformelle) fødselsdag

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Indslag til søsters 50-års (uformelle) fødselsdag

Indlægaf hejdi » 1. aug 2018, 16:37

Min søster bliver 50 og holder fødselsdag for familie og venner på lidt uformel vis om en måneds tid. Vi starter om eftermiddagen med kaffe og kage, derefter spil i haven hvis vejret er til det, og så mad som vi måske selv skal være med til at grille, og som man sidder og spiser hvor der nu er lavet plads (udenfor hvis det er godt vejr, ved ikke helt om de sætter telt op i haven også, eller om nogen kommer til at sidde ude, og nogen inde).

Mit dilemma er om jeg skal have gang i et indslag/sang/underholdning - og i så fald hvad :genert:

Hvad vi før har gjort:

Hun og min svoger har sidst holdt fest for omkring 11 år siden, en indflytterfest - der lavede manden og jeg lidt underholdning, hvor de hver især skulle gætte hvad den anden ville svare på nogle spørgsmål, mens de sad med ryggen med til hinanden og rakte et Ja/Nej skilt op. Før det har hun holdt 30 års fødselsdag, hvor jeg lavede en quizz hvor gæsterne skulle gætte hvor mange ting hun havde prøvet ud af en "bucket list før man bliver 30".

Vi har selv holdt bryllup, kobberbryllup og fælles 40 års fødselsdag, hvor hun ved alle lejligheder havde arrangeret enten en sang skrevet til os, kombineret med tale/historier, eller hvor hun havde lavet nogle telegrammer hun læste op, som skulle forestille at komme diverse steder fra (skidegod ide, men lidt fesen at komme med det samme til hende, tænker jeg).

Nu er der ligesom lagt op til at det er meget uformelt, og jeg tænker ikke engang jeg kan være sikker på at vi sidder i samme rum og spiser alle sammen, så umiddelbart er en sang en dårlig ide.
Og jeg er som sagt meget i tvivl om jeg overhovedet skal arrangere noget... Har spurgt min svoger, han regner ikke med at gøre noget, men er nu heller ikke den store taler i forvejen.

Så - er der nogen der har et forslag til noget man kan lave meget uformelt, mens folk måske bare står rundt omkring, uden at skulle have gang i papir og kuglepen? Hun er ikke til at kravle rundt på gulvet og lave en masse pinligt - omvendt kan hun sagtens tåle noget verbal røg. Men jeg er helt tom for ideer...
Min bedre halvdel kommer i øvrigt ikke med pga. arbejde, så det skal være noget jeg selv kan stå med, i nødstilfælde med hjælp fra mine halvgamle forældre.

Hit me, please :slem:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Indslag til søsters 50-års (uformelle) fødselsdag

Indlægaf avdotja » 1. aug 2018, 18:33

Jeg har desværre ikke nogle gode ideer (jeg er sådan ca det mest fantasiforladte menneske der findes), men synes sagtens du kan lave noget, selvom det er et uformelt arrangement :).

Det eneste input er ikke rigtig en aktivitet, men here it comes: hvis du kender gæstelisten, kunne du bede alle gæster om et billede hvor de er sammen med din søster (det første der findes af dem sammen, et billede der betyder noget specielt eller hvad ved jeg), evt sammen med en linje eller to. Dem sætter du så en i bog/et album, men sørger for at der er plads til endnu et billede ved hver person. Til selve festen sørger du for at tage et billede af fødselslaren sammen med hver gæst som efterfølgende sættes ind (og gerne et gruppebillede også). Så har din søster en bog med både et gammelt og nyt billede (samt evt lidt tekst) for hver person der har været vigtig (og stadigvæk er) i hendes liv :)
4
hejdi
Indlæg: 230
Tilmeldt: 8. maj 2016, 18:44
Kort karma: 9
Likede indlæg: 89

Re: Indslag til søsters 50-års (uformelle) fødselsdag

Indlægaf hejdi » 1. aug 2018, 18:52

avdotja skrev:Jeg har desværre ikke nogle gode ideer (jeg er sådan ca det mest fantasiforladte menneske der findes), men synes sagtens du kan lave noget, selvom det er et uformelt arrangement :).

Det eneste input er ikke rigtig en aktivitet, men here it comes: hvis du kender gæstelisten, kunne du bede alle gæster om et billede hvor de er sammen med din søster (det første der findes af dem sammen, et billede der betyder noget specielt eller hvad ved jeg), evt sammen med en linje eller to. Dem sætter du så en i bog/et album, men sørger for at der er plads til endnu et billede ved hver person. Til selve festen sørger du for at tage et billede af fødselslaren sammen med hver gæst som efterfølgende sættes ind (og gerne et gruppebillede også). Så har din søster en bog med både et gammelt og nyt billede (samt evt lidt tekst) for hver person der har været vigtig (og stadigvæk er) i hendes liv :)


Det var faktisk en rigtig god ide - vil forsøge at alliere mig med svogeren og se om han kan skaffe gæstelisten, og om der er en chance for at alle kan komme med et billede.
Tak for dit forslag :klap:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"