Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 09:27

Jeg har også nogle kaffekrus og nogle tekopper (dem med understel) og så et par skåle og fade fra RC julestellet. Det er så flot :love: Jeg synes dog også Villeroy og Boch laver nogle fine juleting, så overvejer lidt at købe nogle ting derfra.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. aug 2018, 09:28

NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi har snakket jul derhjemme et par gange allerede :D
Det bliver vores første jul på gården, så der skal nærmest oprettes et helt budget for sig selv bare til juleudsmykning. Vi skal have julepynt til 3 gange så meget plads som tidligere og vi skal have udendørs lyskæder i kilometervis :lol:
Faktisk købte jeg noget julepynt i efteråret, som egentlig blev købt til huset. Men vi flyttede først ind i feb., så det kommer op denne jul. Det var sådan nogle små julefigurer i metal der skal hænge i hvert køkkenvindue.



Der er altså også noget helt specielt over at julepynte sin nye bolig for første gang!
Og særligt en bolig som jeres :lun:

Husk lyskæder til hønsegården :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 09:30

JoyNips skrev:Jeg glæder mig vildt meget! Ikke nok med at det bliver vores første jul som husejere, så bliver det også vores første jul som værter og vores første jul med et barn, der er stort nok til at forstå noget af virakken. Sidste år var han 11 mdr og var lige lille nok til at få noget ud af det.


Vi skal også være værter juleaften i år. Dog ikke for første gang :) Vi bliver vist 10-11 stykker. Vi plejer at deles lidt om de forskellige elementer til julemiddagen, som værten ikke står for det hele, så det regner jeg også med vi gør i år.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 09:31

Madam Pomfrey skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Vi har snakket jul derhjemme et par gange allerede :D
Det bliver vores første jul på gården, så der skal nærmest oprettes et helt budget for sig selv bare til juleudsmykning. Vi skal have julepynt til 3 gange så meget plads som tidligere og vi skal have udendørs lyskæder i kilometervis :lol:
Faktisk købte jeg noget julepynt i efteråret, som egentlig blev købt til huset. Men vi flyttede først ind i feb., så det kommer op denne jul. Det var sådan nogle små julefigurer i metal der skal hænge i hvert køkkenvindue.



Der er altså også noget helt specielt over at julepynte sin nye bolig for første gang!
Og særligt en bolig som jeres :lun:

Husk lyskæder til hønsegården :D


Ja for pokker - skal også have kreeret en julekrans af grønkål og tranebær til dem, som de kan hygge med juleaftensdag (set på pinterest :D)
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 13. aug 2018, 09:49

Lulu skrev:
Myth skrev:
Lulu skrev:Jeg har også kigget længe. Og fik fsktisk noget til mit julestel i mors dags gave. Glæder mig så meget til at bruge det i december :love:



Jeg har også købt MEGET til mit Royal Copenhagen stjerne riflet jul i løbet af året, så jeg nu kan dække et komplet julebord med det stel. Det er så flot synes jeg.
Har i det hele taget købt rigtig rigtig meget RC i år, så det er næsten helt pinligt så meget jeg har købt.


Jeg har også rc stellet (eller altså to ting so far, men jeg drømmer om at kunne dække hele bordet op). Det er så fint.
Næste køb til det bliver kaffe krus. Jeg skal drikke min morgenkaffe af en julekop hele december! EOD


Jeg har middagstallerkener, dybe og kage til 4 personer, 2 kaffekopper og 2 krus, det store fad, mindre fad, sovseskål og 3 skåle, sukkerskål og mindre små skåle og flødekande. Helt vild hvad jeg har samlet allerede.
Og når jeg så tænker på at jeg også lige har købt RC hvid halvblonde/prinsesse til 6 personer også komplet med fade, skåle, sovsekande, kaffekopper og krus og hvad ved jeg i år også så, pyha der er brugt mange penge. Godt nok har jeg købt 98% af det når Imerco har haft 20%, men alligevel.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 13. aug 2018, 09:50

Pandesteg skrev:Jeg har også nogle kaffekrus og nogle tekopper (dem med understel) og så et par skåle og fade fra RC julestellet. Det er så flot :love: Jeg synes dog også Villeroy og Boch laver nogle fine juleting, så overvejer lidt at købe nogle ting derfra.

Hvor kan man købe juleting fra Villeroy & Boch? Et sted i Danmark? :love:

Jeg er ikke rigtig begyndt at tænke på jul endnu, andet end at jeg vil forsøge at få en weekend i København så jeg kan besøge julemarkeder. Men det kommer an på min jobsituation i december.

Min december sidste år var simpelthen forfærdelig, så jeg håber virkelig meget, at jeg kan få lov til at nyde denne - også selvom det kan betyde at jeg stadig er arbejdsløs. Jeg ved dog, at jeg skal slappe pænt meget af mht til slikjulekalendere og kalendergaver. Det tog totalt overhånd sidste år, sikkert fordi jeg forsøgte at købe mig til at have det bedre. Det behøver jeg heldigvis ikke i år. Så jeg skal gang i alle mine julekalendere på dvd og drikke spandevis af julete :lun:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2018, 09:50

Madam Pomfrey skrev:jul :lun:

Jeg har fået købt 3 adventsgaver til niece 2
1 til hver af mine yngste drenge

Jeg er helt vildt bagud iår - men skal nok nå det :D


I hate you already !! :evil:

Nu mangler vi så bare at DSC melder sig på banen, og fortæller at hun allerede har alle julegaver på plads i lageret :lol:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 09:52

Daine skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har også nogle kaffekrus og nogle tekopper (dem med understel) og så et par skåle og fade fra RC julestellet. Det er så flot :love: Jeg synes dog også Villeroy og Boch laver nogle fine juleting, så overvejer lidt at købe nogle ting derfra.

Hvor kan man købe juleting fra Villeroy & Boch? Et sted i Danmark? :love:

Jeg er ikke rigtig begyndt at tænke på jul endnu, andet end at jeg vil forsøge at få en weekend i København så jeg kan besøge julemarkeder. Men det kommer an på min jobsituation i december.



Jeps, i deres butik i Ringsted Outlet. :D Og der er jo så endda også til rigtig gode priser.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 13. aug 2018, 09:53

Jeg gad virkelig godt have et julestel! Men jeg er ikke sådan helt solgt på RC og ellers kender jeg kun til dem man kan købe fra Firkløveren. Der er til gengæld nogle rigtig rigtig fine nogle, men de er også bare dyre :ninja: :lun:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. aug 2018, 09:54

Wizzze skrev:
Madam Pomfrey skrev:jul :lun:

Jeg har fået købt 3 adventsgaver til niece 2
1 til hver af mine yngste drenge

Jeg er helt vildt bagud iår - men skal nok nå det :D


I hate you already !! :evil:

Nu mangler vi så bare at DSC melder sig på banen, og fortæller at hun allerede har alle julegaver på plads i lageret :lol:


Hey, jeg har altså 4 egne børn, og 2 niecer at købe gaver til...
Og plejer at starte allerede efter nytår :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 13. aug 2018, 10:01

Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har også nogle kaffekrus og nogle tekopper (dem med understel) og så et par skåle og fade fra RC julestellet. Det er så flot :love: Jeg synes dog også Villeroy og Boch laver nogle fine juleting, så overvejer lidt at købe nogle ting derfra.

Hvor kan man købe juleting fra Villeroy & Boch? Et sted i Danmark? :love:

Jeg er ikke rigtig begyndt at tænke på jul endnu, andet end at jeg vil forsøge at få en weekend i København så jeg kan besøge julemarkeder. Men det kommer an på min jobsituation i december.



Jeps, i deres butik i Ringsted Outlet. :D Og der er jo så endda også til rigtig gode priser.

Pis, Ringsted er langt væk! Men måske det bedste, jeg svømmer ikke ligefrem i ekstra penge pt og det kunne sikkert være svært at holde igen :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Charly » 13. aug 2018, 10:01

I må jule alt det, I vil, men sommeren er altså ikke slut endnu!

Når det så er sagt, har jeg købt lidt julepynt, da vi var på sommerferie i Normandiet i år - en lille fin engel, fra et kloster, vi besøgte :)
Senest rettet af Charly 13. aug 2018, 10:06, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Tricolette » 13. aug 2018, 10:03

Jeg købte en juletræskugle i Vatikanet i storbededagsferien, og i sidste uge købte jeg en anden juletræskugle i i Casa Mila i Barcelona.
Senest rettet af Tricolette 13. aug 2018, 10:41, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2018, 10:25

"Producenter: Tørt vejr giver flottere juletræer
Det tørre vejr giver flottere juletræer i år. Til gengæld har det også for juletræsproducenterne været et dyrere år end normalt, fordi mange nyplantede træer er gået ud. Det skriver Ritzau."
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 13. aug 2018, 10:34

Jeg har blandt andet sådan en 2 her som skal fyldes op. Jeg ved at den ene skal hjem til min mor (hun er blevet så glad for hendes kalendre de forige år :lun: ) så det må jeg heller fortsætte med. Hvem den anden skal hjem til er endnu uvis men måske min svigerinde? hvis jeg da kan finde noget i hendes smag. Ellers så ryger den abre tilbage i skabet

Jeg har allerede en del små figure mm men sleeet ikke nok :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Fest og bryllup"