Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 15. aug 2018, 20:17

Jeg har lige været forbi Ebay og jeg fandt de her :lun:

Overvejer om de skal hjem til mig :gruble: :santa2:

Billede

Billede
5
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 15. aug 2018, 20:20

Daine skrev:Damn! Jeg havde lovet mig selv ikke at begynde at tænke jul alt for tidligt, men nu har jeg siddet og Googlet 1-dagsbusture til Kiel Julemarked. Det lader heller ikke til i år at være muligt at komme dertil fra Herning, så jeg holder nok bare fast i min københavner-juletur :)

Københavner-juletur gad jeg også godt :lun:

Jeg plejer at være der sidst i november til møder og de sidste par år har jeg også været til julefrokost derovre i december. I år vil jeg i Tivoli igen hvis det kan passe. Det er vildt hyggeligt. Og La Glace til jul har jeg også til gode at opleve.

Aalborg er også et besøg værd til jul, hvis du har lyst :kys:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 15. aug 2018, 20:28

FrøkenM skrev:
Daine skrev:Damn! Jeg havde lovet mig selv ikke at begynde at tænke jul alt for tidligt, men nu har jeg siddet og Googlet 1-dagsbusture til Kiel Julemarked. Det lader heller ikke til i år at være muligt at komme dertil fra Herning, så jeg holder nok bare fast i min københavner-juletur :)

Københavner-juletur gad jeg også godt :lun:

Jeg plejer at være der sidst i november til møder og de sidste par år har jeg også været til julefrokost derovre i december. I år vil jeg i Tivoli igen hvis det kan passe. Det er vildt hyggeligt. Og La Glace til jul har jeg også til gode at opleve.

Aalborg er også et besøg værd til jul, hvis du har lyst :kys:

Jeg plejer at have ufattelig mange planer for december, og de plejer troligt at gå i vasken hvert år :D Nu må jeg se i år hvad der sker, om det denne gang lykkes mig at komme til København. Og ja, for den sags skyld til Århus! Vil gerne opleve Jul i Den Gamle By, men hidtil er det kun blevet ved snakken.

Sker der noget bestemt i Aalborg i december, julemarked etc. Eller er der “bare” julepyntet? :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 15. aug 2018, 20:33

Daine skrev:
FrøkenM skrev:
Daine skrev:Damn! Jeg havde lovet mig selv ikke at begynde at tænke jul alt for tidligt, men nu har jeg siddet og Googlet 1-dagsbusture til Kiel Julemarked. Det lader heller ikke til i år at være muligt at komme dertil fra Herning, så jeg holder nok bare fast i min københavner-juletur :)

Københavner-juletur gad jeg også godt :lun:

Jeg plejer at være der sidst i november til møder og de sidste par år har jeg også været til julefrokost derovre i december. I år vil jeg i Tivoli igen hvis det kan passe. Det er vildt hyggeligt. Og La Glace til jul har jeg også til gode at opleve.

Aalborg er også et besøg værd til jul, hvis du har lyst :kys:

Jeg plejer at have ufattelig mange planer for december, og de plejer troligt at gå i vasken hvert år :D Nu må jeg se i år hvad der sker, om det denne gang lykkes mig at komme til København. Og ja, for den sags skyld til Århus! Vil gerne opleve Jul i Den Gamle By, men hidtil er det kun blevet ved snakken.

Sker der noget bestemt i Aalborg i december, julemarked etc. Eller er der “bare” julepyntet? :)


Jeg har planer om jul i Tivoli Friheden, men jeg tror også jeg tager det lidt som det kommer. Jeg er i praktik frem til 20. december, skal aflevere praktikopgave i januar vist og specialekontrakt, så der er nok at se til.

Vi har et ret hyggeligt julemarked på Gammeltorv. Der er jeg inde et par gange hvert år. Det er ret hyggeligt. Muddi herinde fra, og jeg havde en super hyggelig juletur i Aalborg for nogle år siden. Ih, jeg glæder mig til at julen igen rammer Aalborg :lun:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf HappyQ » 15. aug 2018, 21:42

Yngste datter og svigersøn har lovet mig en tur i Tivoli i december :love:
0
23-06-16 :love2:
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 16. aug 2018, 05:56

Vi tager til julemarkederne i København, Højbro Plads, Kgs. Nytorv og Gammeltorv og så selvfølgelig Tivoli og i år har Bakken også juleåbent, så det skal også besøges. Og så alle de julepyntede butikker. Det Gamle Apotek har fået fast butik på Strøget, der er dog ingen julevarer, så tror der enten bliver fyldt med juleting senere på året eller der måske igen kommer en kæmpe pop-up butik. Må tiden vise.

Åh, der er jo bare så længe til.
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 16. aug 2018, 05:57

DetSorteCirkus skrev:Jeg indtager alle julens måltider på RC-stellet.
Min mor fik samlet hele baduljen over et par år, og engang bliver det jo så mit.

Jeg har foreslået hende at indrette sin stue som det kinesiske rum på Charlottenburg-slottet i Berlin. Så kan hun have glæde af sit stel hele året rundt. Det synes hun ikke er sjovt.

Billede



Har samlet hele baduljen på knap et år, så der bliver også spist på rc i december. Kan nu godt forstå din mor ikke vil have sit RC sat op som det kinesiske rum :D :D :D
Senest rettet af Myth 16. aug 2018, 06:45, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. aug 2018, 06:04

Jeg har jo skiftet job og er nu klasselærer i 6.b, der virker som nogen rigtige hyggetrolde, så jeg pønser på, at klasseværelset skal pyntes op efter alle kunstens regler i december.
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 06:18

Daine skrev:Jeg plejer at have ufattelig mange planer for december, og de plejer troligt at gå i vasken hvert år :D Nu må jeg se i år hvad der sker, om det denne gang lykkes mig at komme til København. Og ja, for den sags skyld til Århus! Vil gerne opleve Jul i Den Gamle By, men hidtil er det kun blevet ved snakken.

Sker der noget bestemt i Aalborg i december, julemarked etc. Eller er der “bare” julepyntet? :)


Nu er tiden jo løbet fra os ift. en sommertur i Den Gamle By (eller teoretisk kan vi vel nå det endnu, jeg har bare ikke ferie mere), så jeg joiner dig gerne til en juletur i stedet. Det er altså også ekstra hyggeligt, når der er "jul i gamle dage" i mange af husene.

Jeg forsøgte at finde julemarkedet i Kiel for et par år siden, men blev ret skuffet. Muligvis var vi bare for tidligt på færde (det var kl. 9 om morgenen), eller også kiggede vi de forkerte steder, i hvert fald var der ikke ret meget at komme efter.
Flensburg er også ret hyggelig op til jul. Der er godt nok ikke et kæmpe julemarked, men der er boder på en lille plads og et stykke ned gennem gågaden. Og så har de almindelige butikker også åbent. Det var måske mere overskueligt selv at arrangere en tur dertil med tog, hvis du ikke kan finde en bustur til Kiel?
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 06:20

Jeg har lige bestilt billetter til "A Musical Xmas" på Fredericia teater til min søster og mig. Hun skal have billetten i adventsgave, så nu har jeg da en af dem på plads. Jeg overvejer lidt om en anden skal være et brunchgavekort - måske til Gorms Pizza.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 16. aug 2018, 08:06

sigge skrev:
Daine skrev:Jeg plejer at have ufattelig mange planer for december, og de plejer troligt at gå i vasken hvert år :D Nu må jeg se i år hvad der sker, om det denne gang lykkes mig at komme til København. Og ja, for den sags skyld til Århus! Vil gerne opleve Jul i Den Gamle By, men hidtil er det kun blevet ved snakken.

Sker der noget bestemt i Aalborg i december, julemarked etc. Eller er der “bare” julepyntet? :)


Nu er tiden jo løbet fra os ift. en sommertur i Den Gamle By (eller teoretisk kan vi vel nå det endnu, jeg har bare ikke ferie mere), så jeg joiner dig gerne til en juletur i stedet. Det er altså også ekstra hyggeligt, når der er "jul i gamle dage" i mange af husene.

Jeg forsøgte at finde julemarkedet i Kiel for et par år siden, men blev ret skuffet. Muligvis var vi bare for tidligt på færde (det var kl. 9 om morgenen), eller også kiggede vi de forkerte steder, i hvert fald var der ikke ret meget at komme efter.
Flensburg er også ret hyggelig op til jul. Der er godt nok ikke et kæmpe julemarked, men der er boder på en lille plads og et stykke ned gennem gågaden. Og så har de almindelige butikker også åbent. Det var måske mere overskueligt selv at arrangere en tur dertil med tog, hvis du ikke kan finde en bustur til Kiel?

Jeg giver lyd fra mig, når jeg har et overblik over hvordan december ser ud - det kunne være hyggeligt med selskab :)

Det er da muligt at julemarkedet i Kiel er feset ud :gruble: Jeg var der sidst for ... bumbum ... 13-14 år siden, og husker at der var en masse boder nedenfor Sophienhof og så på 'pletter' rundt om i gågaden. Plus at Sophienhof også havde deres egne julemarkedesboder spredt rundt om i centeret. Men det kan da været det er gået lidt i sig selv igen. Flensborg har jeg kun besøgt om sommeren (og jeg havde den særeste følelse af at gå i en tysk udgave af Århus!), men jeg kan se at det vist at muligt at komme på busture dertil til december. Så det kunne være jeg skulle overveje det :)

At tage toget til Kiel er håbløst tidsmæssigt, jeg tjekkede lige rejseplanen. Mellem 5 og 6 timer - pr vej! :shock:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2018, 08:09

Hvad med julemarkedet i Flensburg? Jeg var der to gange i gymnasietiden og mindes det var hyggeligt :lun:
Det er i hvert fald umiddelbart mere overkommenligt tidsmæssigt.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 16. aug 2018, 08:13

FrøkenM skrev:Hvad med julemarkedet i Flensburg? Jeg var der to gange i gymnasietiden og mindes det var hyggeligt :lun:
Det er i hvert fald umiddelbart mere overkommenligt tidsmæssigt.

Der er et busfirma her i området der kører dertil, og det er heller ikke voldsomt dyrt, så det vil jeg overveje :D


(Og lur mig, om det så ikke ender med at jeg får et job hvor jeg skal arbejder weekender i december, nu hvor jeg har gang i planlægningen :rulle: :lol: )
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 08:17

Daine skrev:
sigge skrev:
Daine skrev:Jeg plejer at have ufattelig mange planer for december, og de plejer troligt at gå i vasken hvert år :D Nu må jeg se i år hvad der sker, om det denne gang lykkes mig at komme til København. Og ja, for den sags skyld til Århus! Vil gerne opleve Jul i Den Gamle By, men hidtil er det kun blevet ved snakken.

Sker der noget bestemt i Aalborg i december, julemarked etc. Eller er der “bare” julepyntet? :)


Nu er tiden jo løbet fra os ift. en sommertur i Den Gamle By (eller teoretisk kan vi vel nå det endnu, jeg har bare ikke ferie mere), så jeg joiner dig gerne til en juletur i stedet. Det er altså også ekstra hyggeligt, når der er "jul i gamle dage" i mange af husene.

Jeg forsøgte at finde julemarkedet i Kiel for et par år siden, men blev ret skuffet. Muligvis var vi bare for tidligt på færde (det var kl. 9 om morgenen), eller også kiggede vi de forkerte steder, i hvert fald var der ikke ret meget at komme efter.
Flensburg er også ret hyggelig op til jul. Der er godt nok ikke et kæmpe julemarked, men der er boder på en lille plads og et stykke ned gennem gågaden. Og så har de almindelige butikker også åbent. Det var måske mere overskueligt selv at arrangere en tur dertil med tog, hvis du ikke kan finde en bustur til Kiel?

Jeg giver lyd fra mig, når jeg har et overblik over hvordan december ser ud - det kunne være hyggeligt med selskab :)

Det er da muligt at julemarkedet i Kiel er feset ud :gruble: Jeg var der sidst for ... bumbum ... 13-14 år siden, og husker at der var en masse boder nedenfor Sophienhof og så på 'pletter' rundt om i gågaden. Plus at Sophienhof også havde deres egne julemarkedesboder spredt rundt om i centeret. Men det kan da været det er gået lidt i sig selv igen. Flensborg har jeg kun besøgt om sommeren (og jeg havde den særeste følelse af at gå i en tysk udgave af Århus!), men jeg kan se at det vist at muligt at komme på busture dertil til december. Så det kunne være jeg skulle overveje det :)

At tage toget til Kiel er håbløst tidsmæssigt, jeg tjekkede lige rejseplanen. Mellem 5 og 6 timer - pr vej! :shock:


:lol2: Ja, så skal man virkelig ville det! Sophienhof var vi dog ikke i nærheden af, vi var kun nede i gågaden og i det, jeg kan se Google maps kalder "Altstadt", så det kan godt være derfor, vi ikke fandt julemarkedet for alvor. Jeg undrede mig også noget, fordi jeg netop havde hørt godt om julemarkedet i Kiel. Vi var der dog ikke kun for det. Vi havde sejlet til Göteborg t/r derfra, og så ville vi se julemarkedet, inden vi kørte hjem. Men da det, vi fandt, var noget fesent, kørte vi til Flensborg og hyggede os i stedet. Du kan faktisk godt have ret i din sammenligning med Århus. :)
Senest rettet af sigge 16. aug 2018, 08:19, rettet i alt 1 gang.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2018, 08:18

Daine skrev:
FrøkenM skrev:Hvad med julemarkedet i Flensburg? Jeg var der to gange i gymnasietiden og mindes det var hyggeligt :lun:
Det er i hvert fald umiddelbart mere overkommenligt tidsmæssigt.

Der er et busfirma her i området der kører dertil, og det er heller ikke voldsomt dyrt, så det vil jeg overveje :D


(Og lur mig, om det så ikke ender med at jeg får et job hvor jeg skal arbejder weekender i december, nu hvor jeg har gang i planlægningen :rulle: :lol: )

Det ville bare være typisk, hvis du endte med ikke at kunne noget af det, du har planer om :(

Min december er også altid mega presset. Vi har fire fødselsdage (i år er der en 50 års imellem) indenfor en uge og med alt det man ellers skal, ender det med at jeg aldrig har tid til helt så meget julehygge som ønsket.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Fest og bryllup"