Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 14. dec 2018, 12:18

Persnikedy skrev:
Daine skrev:
Persnikedy skrev:
sigge skrev:
Persnikedy skrev:
sigge skrev:
Persnikedy skrev:Ohhh yeees :savl:


Hvad koster sådan en pose? Jeg synes kun, de havde dem i "løs vægt", da jeg var der sidst.


30kr. De er ikke kede af det


Ej, men de vaniljekranse er altså også bare vildt gode. :savl: Og sammenlignet med, hvad de tager i stykpris, hvis man køber dem enkeltvis, synes jeg ikke det er dyrt. Er de lige så store, som dem man kan købe enkeltvis?


jeg synes de er meget normal vaniljekranse størrelse.

Her i min hånd - og nu var jeg så selvfølgelig nød til at spise den fordi den jo var ude af posen, ak og ve

Den ser ret lys ud :gruble: Mon det er en “nyere” opskrift de har brugt? For dem man køber i løsvægt er noget mere brun-grå i det pga mandlerne. Er posen købt i bageriet?


I konditoriet.
Der er virkelig mange mandler i kan jeg smage

Så er det nok derfor :) Men godt at vide at man kan købe flere slags, jeg elsker vaniljekranse :love:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 14. dec 2018, 12:19

Persnikedy skrev:
I konditoriet.
Der er virkelig mange mandler i kan jeg smage


Ah, ja så er det jo ikke dem, jeg kender fra bageriet. De der ser nemlig også både mindre og lysere (som Daine siger) ud, end dem fra bageren. Men hvis der er mange mandler i, er de garanteret også gode.

Min kollega skal i Den Gamle By i morgen og har tilbudt at købe nogle vaniljekranse med til mig, så det er derfor, jeg er i research-mode. :lol2:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 14. dec 2018, 12:21

sigge skrev:
Persnikedy skrev:
I konditoriet.
Der er virkelig mange mandler i kan jeg smage


Ah, ja så er det jo ikke dem, jeg kender fra bageriet. De der ser nemlig også både mindre og lysere (som Daine siger) ud, end dem fra bageren. Men hvis der er mange mandler i, er de garanteret også gode.

Min kollega skal i Den Gamle By i morgen og har tilbudt at købe nogle vaniljekranse med til mig, så det er derfor, jeg er i research-mode. :lol2:


Så bare sig "En af hver slags" i tilfælde af at der er andre :-D
Jeg var helt rundtosset i hoved efter de 5 timer derinde så når jeg så andre småkager tænkte jeg abre for mig selv at jeg jo allerede havde og klappede på lommen hvor posen er
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Skinkehunden » 14. dec 2018, 20:56

Jeg har lavet brændte mandler :D Opskriften er fra Valdemarsro.

4C997F82-2BDA-4278-BCA3-B6AC60B02A07.jpeg
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 15. dec 2018, 08:01

Jeg har et par gange ærgret mig over, at der ikke bliver sendt gode (jule)film om aftenen ... nu har jeg så lige tjekket næste lørdags program, og der vælter de nærmest ud af skabet i sådan et omfang at man ikke kan nå at se dem alle. :nej: :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
ElizabethBennet
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. dec 2018, 07:46
Kort karma: 3
Likede indlæg: 46

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf ElizabethBennet » 15. dec 2018, 08:43

Daine skrev:Jeg har et par gange ærgret mig over, at der ikke bliver sendt gode (jule)film om aftenen ... nu har jeg så lige tjekket næste lørdags program, og der vælter de nærmest ud af skabet i sådan et omfang at man ikke kan nå at se dem alle. :nej: :lol:


Hvis du ikke kan vente fandt jeg også en masse på Dplay. Jeg ser dem på telefonen, hvis jeg sidder ved mine børn til de sover :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2018, 09:16

Daine skrev:Jeg har et par gange ærgret mig over, at der ikke bliver sendt gode (jule)film om aftenen ... nu har jeg så lige tjekket næste lørdags program, og der vælter de nærmest ud af skabet i sådan et omfang at man ikke kan nå at se dem alle. :nej: :lol:


Hvilke bliver der sendt? Synes ikke jeg kan se en eneste se-værdig på programmet :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 15. dec 2018, 10:42

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Jeg har et par gange ærgret mig over, at der ikke bliver sendt gode (jule)film om aftenen ... nu har jeg så lige tjekket næste lørdags program, og der vælter de nærmest ud af skabet i sådan et omfang at man ikke kan nå at se dem alle. :nej: :lol:


Hvilke bliver der sendt? Synes ikke jeg kan se en eneste se-værdig på programmet :gruble:

Miraklet på Manhattan kl 16.05
Alene hjemme kl 18.30
Fred Claus 18.35
DRs store Juleshow 20.30
Jurassic World kl 21
Star Wars VI kl 21
Kriminalkommisær Barnaby kl 22 ( :genert: )

Det er selvfølgelig ikke julefilm det hele, men noget jeg gerne vil se ... It’s Mission Impossible :lol:

Det ender nok med at dem jeg har på dvd bliver fravalgt ... så ender jeg på Fred Claus, Juleshow og Barnaby :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf computermus » 15. dec 2018, 12:25

Så har jeg lige smækket benene op, efter at have bagt en ordentlig portion brunkager. Da jeg var færdig , stak jeg lige ind til min nabo med en lille pose med nybagte brunkager.
Hun blev bare så glad, hun elsker brunkager , så hun er på listen til næste år, med hjemmebag.
I år bliver det vist ikke til at jeg bager til min veninde, men så må det være sådan. Hun plejer ellers altid at have været her i slutningen af november med en pose fyldt med kagedåser, men ikke i år.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. dec 2018, 14:08

Jeg er lige kommet hjem til min far, efter vi var inde i byen og spise julefrokost. Jeg var lidt skeptisk på forhånd, da der var tale om en deal og tilmed julemad, som en del steder slår sig op på i december uden at have forstand på, men min skepsis blev godt nok gjort til skamme :8:

Foruden venlig og opmærksom betjening fik vi sild, æg og rejer, roastbeef med det hele, andelår og flæsketeg med sovs, sylt, knuste kartofler og grillede grøntsager (anderledes men lækkert) og risalamande med kirsebærsovs. Det hele var tydeligvis hjemmelavet og meget, meget lækkert, og prisen var rørende; 200 kr. pr. kuvert (165 for dealen og 35 for en flaskeøl).
:savl:

Nu sover min far til middag og senere skal vi lave tyske smørrebrødspose-stjerner, skrive indkøbsseddel til julen og stege frikadeller til aftensmad og til vores tomandsjulefrokost d. 25. :jule:
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Fru Sunshine » 15. dec 2018, 14:13

Vi har lige hentet juletræ.
Sidste år var det virkelig en skodoplevelse, men i år kørte vi til Haverslev, hvor min kusine og hendes mand har juletræssalg, og det var altså hyggeligt. Træerne var så fine, så det var nemt at finde et, og de koster en brøkdel af, hvad vi plejer at give.
Så gør det ikke noget, at det er en halvlang tur at køre.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 15. dec 2018, 17:23

I jagten på den forsvundne julestemning er jeg - efter at have set både Tinkas Juleeventyr og Snefald - gået i gang med at se julefilm. Den første er naturligvis Die Hard :D
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Æble » 15. dec 2018, 17:51

Daine skrev:I jagten på den forsvundne julestemning er jeg - efter at have set både Tinkas Juleeventyr og Snefald - gået i gang med at se julefilm. Den første er naturligvis Die Hard :D


Kan det passe at du har efterspurgt hvor der sendes julefilm? På viafree app’en er der mange julefilm. Ikke de kendte, men sådan nogle corny amerikanske nogle som kan sætte en i stemning.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 15. dec 2018, 17:55

Æble skrev:
Daine skrev:I jagten på den forsvundne julestemning er jeg - efter at have set både Tinkas Juleeventyr og Snefald - gået i gang med at se julefilm. Den første er naturligvis Die Hard :D


Kan det passe at du har efterspurgt hvor der sendes julefilm? På viafree app’en er der mange julefilm. Ikke de kendte, men sådan nogle corny amerikanske nogle som kan sætte en i stemning.

Det er rigtig det var mig. Og tak! Jeg har faktisk helt glemt at kigge på viafreeappen, jeg har den da ellers installeret :genert:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Finidut » 15. dec 2018, 18:41

Jeg har lige arrangeret den første juleslikskål. Så begynder det virkelig at føles som jul!

86D47E00-A9DA-423E-9458-16B9CFA079B4.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4

Tilbage til "Fest og bryllup"