Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 14. aug 2018, 10:00

Som skrevet tidligere har jeg i løbet af året fået styr på stellet, så julebordet kan tage sig fint ud.

Min store datter på 30, som bor hjemme og jeg giver hinanden pakkekalender. Det er så hyggeligt at få pakke om morgenen. Jeg har dog kun 8 pakker indtil nu, så jeg må vist snart på indkøb. (Vi havde begge tanken, at i år ville vi være up-to-date, så vi ville købe to gaver hver måned) Ideen var da god nok.

Julegaverne er der slet ikke styr på endnu.

Lidt af maden har man vel allerede i huset, grødris, gele, agurksalat, rødkål og den slags. Tilmed fandt jeg for nylig et glas Amarena kirsebærsovs. Det plejer at være rimelig dyrt, fandt et lille glas til 30 kr. Så det er også på plads. Anden er i fryseren, så det er ikke så meget mad der mangler.

Der er bare ALT for lang tid til butikkerne også kommer igang med slik, og kager og julepynt og hygge.
Senest rettet af Myth 16. aug 2018, 08:13, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 14. aug 2018, 20:37

Hvis nogle af jer har budget bøvl så er her en mulighed, i skal dog nok starte snart :lol:

Billede
9
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf godtnavn » 15. aug 2018, 08:03

Det eneste RC jeg har er to julekagefade :D Jeg gad godt have tallerknerne også, men kan ikke helt få mig slev til at bruge så mange penge på nogle tallerkner man kun bruger én gang om året, omvendt, hvis vi bruger dem hele december er det jo 1/12 af året, og så er det måske okay :P Ej jeg tror jeg ender med at holde mig til fadene, orker heller ikke helt at skulle vaske op i hånden efter julemiddagen...

Jeg er begyndt at samle små ting til datterens pakkekalender, har fundet nogle gode ting på loppemarkeder her over sommeren :) Har faktisk også købt et par gaver til næste års pakkekalender :genert:
2
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Badesandalen » 15. aug 2018, 09:36

Jeg fik mentalt blue screen of death af alle de planer og aftaler og blahblahblah jeg havde sidste år, så min julestemning og mit overskud forsvandt totalt. Det kickstartede i øvrigt også den pause jeg mere eller mindre tog herindefra. Det var ret øv, så selvom jeg har glædet mig til jul længe, vil jeg prøve at "check myself" en gang i mellem for at kunne følge med. Også fordi jeg altid har enormt høje forventninger til julen, hvilket gør at jeg ofte ender med at blive skuffet, så jeg har arbejdet på at skrue lidt ned for det.

Nåmen, da jeg var i Aalborg for lidt over en måned siden gik jeg forbi en papirbutik, mener jeg det var, der havde jul i juli-udsalg, så der købte jeg to ugler i stof og en træ-julekalender udformet som en lastbil. Det bliver selvfølgelig manden der får noget i den, jeg ved bare ikke hvad endnu. :gruble:
Jeg er lidt skuffet over at det ikke er et tog for jeg elsker tog, men det er okay for jeg købte bla et Legotog sidste år mellem jul og nytår som skal op i år, og manden har købt ekstra skinner så det kan køre rundt om juletræet. :klap:

Mht julegaver har jeg ikke købt en eneste endnu, men planen i år er at pakke dem alle ind i brunt papir og så fingerhækle bånd i mørk-ish rødt garn. Det synes jeg er så fint.

Puha, jeg er næsten forpustet over at have skrevet så meget på én gang. :lol:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 15. aug 2018, 10:07

Jeg har nogle julekopper som min far fik fra en hollandsk leverandør for en del år siden. De har været symbolet på jul for mig siden jeg var 10 år. Jeg flyttede ind i min første lejlighed 1. december 2014 og da han kom med en jule "overlevelsespakke" til mig et par dage efter flytningen, flyttede kopperne med mig :lun:

Jeg har to skåle og to serveringskopper fra RC og drømmer om at få det her fad til samlingen inden december :love:

Billede

Måske skal det være min 25 års fødselsdagsgave fra mig til mig :gruble:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Ado » 15. aug 2018, 10:27

Vi har ikke vores børn juleaften i år. Så vi rejser ud. Og det er meget meget nyt og stort for mig. Jeg har altid insisteret på at man IKKE rejser i julen
Nu skal vi bare finde ud af hvorhen. Jeg drømmer lidt om en bjerghytte, hvor der er pejs og sne. Og kulde. Uh, eller New York. Men det er lige langt nok væk for så få dage.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf musling » 15. aug 2018, 10:33

Jeg har heller ikke holdt sommerferie endnu, men jeg er mere end klar på denne juletråd :love2:

Jeg har vist 7 pakker til den pakkekalender jeg traditionen tro giver væk hvert år. Jeg ved, hvilken lågekalender jeg kan tænke mig i år og Hr M synes jeg igen i år skal forkæles med en færdigkøbt pakkekalender - nok mest fordi jeg virkelig var begejstret og tilfreds med den kalender, jeg fik sidse år :lun:

Jeg er begyndt at overveje, hvilke julemarkeder/byer, der skal besøges i år og glæder mig generelt bare til at jule.

Har 4 couverter af firkløverens gammeldags jul og en enkelt couvert med disney. Vi talte på et tidspunkt om at udvide disney-samlingen - indtil vi fandt ud af, hvad det rent faktisk koster.
Overvejer at finde et fint og lidt billigere julestel - måske i Tyskland?
Omvendt er jeg også nået dertil, hvor stilrene tallerkener og en simpel dug hurtigt kan komme til at ligne et julemirakel med det rette pynt - det overvejes.

Har en and i fryseren og et stigende behov for brunede kartofler - måske jeg snart skal sætte gang i en test-middag? :savl: :santa2:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf LaMariposa » 15. aug 2018, 10:55

Ado skrev:Vi har ikke vores børn juleaften i år. Så vi rejser ud. Og det er meget meget nyt og stort for mig. Jeg har altid insisteret på at man IKKE rejser i julen
Nu skal vi bare finde ud af hvorhen. Jeg drømmer lidt om en bjerghytte, hvor der er pejs og sne. Og kulde. Uh, eller New York. Men det er lige langt nok væk for så få dage.


Årh, men altså, USA i december kan altså et eller andet :lun: Har aldrig været i NYC i december, men jeg drømmer jævnligt om det. NYC er altid magisk og det må være helt vildt i julen.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 15. aug 2018, 11:09

LaMariposa skrev:
Ado skrev:Vi har ikke vores børn juleaften i år. Så vi rejser ud. Og det er meget meget nyt og stort for mig. Jeg har altid insisteret på at man IKKE rejser i julen
Nu skal vi bare finde ud af hvorhen. Jeg drømmer lidt om en bjerghytte, hvor der er pejs og sne. Og kulde. Uh, eller New York. Men det er lige langt nok væk for så få dage.


Årh, men altså, USA i december kan altså et eller andet :lun: Har aldrig været i NYC i december, men jeg drømmer jævnligt om det. NYC er altid magisk og det må være helt vildt i julen.


Jeg var i New York til nytår for 2 år siden, og vi ankom d. 27. december, så der var stadig julepyntet overalt. Og der var skøjtebane og juletræ ved Rockefeller Centre. Det var virkelig fint, men der var så også bare en million-milliard mennesker overalt! Så man skulle stå i kø og bruge spidse albuer for overhovedet at komme så tæt på, at man kunne tage et fornuftigt billede af juletræet. Der var mange mennesker på fortovene overalt, og laaange køer til alle attraktioner, så jeg har altså lovet mig selv, at jeg aldrig skal til New York i forbindelse med en højtid igen.

Men hvis man ikke få klaustrofobi at ekstra mange mennesker og i øvrigt vil tilbringe en del tid på et lækkert hotelværelse, så er det da superfint med alt deres (til tider over-the-top) julepynt.
1
You can't spell awesome without me.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Lulu » 15. aug 2018, 11:25

Nå ja, vi har årskort til egeskov slot i år. Så vi skal på julemarked der i år. :lun:
0
FindNemon
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. okt 2015, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 59

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf FindNemon » 15. aug 2018, 17:47

Åh, men hvor er det altså hyggeligt det her :love: :deer: :jule:

Min kæreste og jeg gik og sang julesange forleden. Det er altså bare megahyggeligt! Og så fik jeg virkelig lyst til risengrød :ivrig:

Men øhm, altså jeg har heller ikke holdt sommerferie endnu - så jeg er lidt splittet :genert:

https://m.youtube.com/watch?v=Y-5-UZiYVhM
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. aug 2018, 18:17

Jeg indtager alle julens måltider på RC-stellet.
Min mor fik samlet hele baduljen over et par år, og engang bliver det jo så mit.

Jeg har foreslået hende at indrette sin stue som det kinesiske rum på Charlottenburg-slottet i Berlin. Så kan hun have glæde af sit stel hele året rundt. Det synes hun ikke er sjovt.

Billede
5
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Undtagelsen » 15. aug 2018, 19:08

Pandesteg skrev:Jeg glæder mig forresten megameget til, at min mand og jeg skal på roadtrip til Lübeck. Var der sidste år med min søster og der er megahyggeligt og julet og jeg glæder mig sådan til at han skal opleve det. Og så lidt grænsehandel med marcipan og nødder på vej hjem, det er heller ikke sådan at kimse ad :D

Er der forresten nogle der ved, hvornår de begynder at jule i USA? Skal muligvis derover i uge 42 og så kunne det jo være fedt, hvis de starter tidligt...


De begynder først at jule, når halloween er overstået, så du er et par uger for tidligt på den.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. aug 2018, 20:01

Var på wish for at købe et par covers til min nye mobil... Man kan få covers med julemotiver på :lun:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 15. aug 2018, 20:15

Damn! Jeg havde lovet mig selv ikke at begynde at tænke jul alt for tidligt, men nu har jeg siddet og Googlet 1-dagsbusture til Kiel Julemarked. Det lader heller ikke til i år at være muligt at komme dertil fra Herning, så jeg holder nok bare fast i min københavner-juletur :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"