Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Yetie
Kort karma: 65
Likede indlæg: 748

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Yetie » 11. nov 2018, 09:51

Jeg melder mig ind i klubben for tidlige julehyggere. :jule: :lun:

Min mand er desværre i nær familie med Grinchen, så det er lidt op ad bakke. Men i år har jeg for første gang nogensinde fornøjelsen af at være vært juleaften, så selvom min mand ikke er hjemme, fordi han ikke holder jul, så tror jeg stadig det bliver en helt speciel aften. Vores plejesøn (min mand søsters søn), som vi har haft i aflastning siden han var lille, holder jul hjemme hos mig sammen med sin kæreste, og mine forældre kommer også. Ved ikke med min mands far og hans kone endnu, men jeg satser på de også vil være med. Jeg glææææder mig.

Knægten har proklameret at vi skal lave konfekt, for det kan han huske vi gjorde sammen, da han var lille. :love: Det bliver vildt hyggeligt! Og for første gang skal vi have et juletræ.

Jeg har taget fri d.30. november for at ordne alle julegaver det. Håber bare at familien kommer med nogle ønsker inden da.
8
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 417
Likede indlæg: 4290

Indlægaf Marioneta » 11. nov 2018, 11:27

Yetie skrev:Jeg melder mig ind i klubben for tidlige julehyggere. :jule: :lun:

Min mand er desværre i nær familie med Grinchen, så det er lidt op ad bakke. Men i år har jeg for første gang nogensinde fornøjelsen af at være vært juleaften, så selvom min mand ikke er hjemme, fordi han ikke holder jul, så tror jeg stadig det bliver en helt speciel aften. Vores plejesøn (min mand søsters søn), som vi har haft i aflastning siden han var lille, holder jul hjemme hos mig sammen med sin kæreste, og mine forældre kommer også. Ved ikke med min mands far og hans kone endnu, men jeg satser på de også vil være med. Jeg glææææder mig.

Knægten har proklameret at vi skal lave konfekt, for det kan han huske vi gjorde sammen, da han var lille. :love: Det bliver vildt hyggeligt! Og for første gang skal vi have et juletræ.

Jeg har taget fri d.30. november for at ordne alle julegaver det. Håber bare at familien kommer med nogle ønsker inden da.

Hvad skal din mand juleaften da?
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 11. nov 2018, 11:44

Jeg begynder også først d. 1/12, men jeg har haft problemer med at vi ikke rigtigt får julehygget, for jeg er lidt langsom i optrækket og sønnike er ikke hjemme hver anden weekend alligevel, så jeg må vist gerne starte lidt tidligere i år.

Vores juleaften bliver hjemme hos min mor med min søn og så kommer min bror, svigerinde og nevø. Jeg synes dog altid det er lidt træls med juleaften hos min mor, fordi hun jager sådan med det hele. Vi skal helst være færdige inden vi ved af det. Så det tager noget af julehyggen, at vi altid skal videre til næste punkt og vi er som regel helt færdige inden kl. 21. Det kommer sig måske af, at min far ikke var så meget til familiehygge og så var hun jo lidt alene om det og så tog hun meget hensyn til børnene, så det ikke blev for sent. Men det har ligesom eskaleret med tiden og nu går det hele bare så hurtigt.

Min kæreste skal være hos sin familie og det er også godt nok, for han er sådan en familiehyggeperson, som gerne vil snakke hele aftenen over maden og det er der ikke plads til hos min familie. Han ville ikke få en god jul hos os, så hvis vi skal holde jul sammen i fremtiden, skal det være hos os, hvor vi kan sætte tempoet. Men selv der er det svært med min mor. Jeg kan huske et år, hvor mine forældre var hjemme hos min eks, jeg og sønnike og hvor eks'en forældre ikke var der til at balancere tingene lidt og der tog min mor ret hurtigt styringen og fik den juleaften afviklet i løbet af no time. Vi var helt færdige kl. 20.30 :stoned:
0
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 325
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 2061

Indlægaf HappyQ » 11. nov 2018, 11:46

Her kører Radio soft med julemusik :lun:
3
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 773
Likede indlæg: 14115

Indlægaf Persnikedy » 11. nov 2018, 12:08

Jeg har lige hentet 2 julegaver i min lokale post butik, så nu kan jeg pakke endnu mere ind. Åh fryd :lun:
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 933
Likede indlæg: 5714

Indlægaf Planten » 11. nov 2018, 12:12

Jeg har i smug hørt julemusik en måned mindst. Og til kor er vi jo også begyndt på julerepertoiret. Jeg har set godt tre julekalendere :lol:

Men jeg pynter ikke op før december. Hader at tørre støv af en masse ting.
1
MissB
Kort karma: 34
Likede indlæg: 407

Indlægaf MissB » 11. nov 2018, 12:31

Planten skrev:Jeg har i smug hørt julemusik en måned mindst. Og til kor er vi jo også begyndt på julerepertoiret. Jeg har set godt tre julekalendere :lol:

Hvilke har du set? Jeg har købt Jul i Gammelby, som jeg ikke har set siden jeg var barn, og Juleønsket, som er en af mine yndlings. Den så jeg også sidste år :lun:
1
Yetie

Indlægaf Yetie » 11. nov 2018, 12:31

Marioneta skrev:
Yetie skrev:Jeg melder mig ind i klubben for tidlige julehyggere. :jule: :lun:

Hvad skal din mand juleaften da?

Min mand tager ud i sin fars sommerhus. Vi har været sammen i 16 år og han har ikke fejret jul i al den tid. Sådan er det, og jeg kan ikke overbevise ham om at det sagtens kan være hyggeligt. Jeg har efterhånden også vænnet mig til det.

Jeg skal for første gang købe et juletræ, og dermed en juletræsfod. Kan jeg bare købe en i Harald Nyborg? Jeg skal have noget der er nemt at håndtere.
0
MissB
Kort karma: 34
Likede indlæg: 407

Indlægaf MissB » 11. nov 2018, 12:33

Jeg skal holde jul med min kæreste, min søn, min svoger og mine svigerforældre hos mine forældre :lun: det gjorde vi for første gang sidste år, og det var så hyggeligt. Nu må vi så se hvor meget vi kommer til at sidde sammen under middagen med sådan en lille størrelse på 2,5 måned til den tid :D
1
Yetie

Indlægaf Yetie » 11. nov 2018, 12:34

Planten skrev:Jeg har i smug hørt julemusik en måned mindst. Og til kor er vi jo også begyndt på julerepertoiret. Jeg har set godt tre julekalendere :lol:

Jeg hører julemusik i bilen. :lol:
1
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 933
Likede indlæg: 5714

Indlægaf Planten » 11. nov 2018, 12:46

MissB skrev:

Hvilke har du set? Jeg har købt Jul i Gammelby, som jeg ikke har set siden jeg var barn, og Juleønsket, som er en af mine yndlings. Den så jeg også sidste år :lun:

Jeg har set jul i valhal, nissebanden og nissebanden i Grønland. Og så har jeg set lidt af skibet i skilteskoven og jul i juleland. Men de er altså virkelig dårlige. Er lige begyndt på jul på slottet. Men den er mere nostalgi for mig. Så den gider jeg ikke se færdig..

Jeg skal se juletestamentet i december. Og jeg skal helt klart se nissebanden i Grønland igen.

For mig er det vigtigt, at julekalenderen har gode sange, ellers gider jeg ikke. Alt for mig handler om at jeg skal kunne synge :D
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 11. nov 2018, 12:53

Yetie skrev:Min mand tager ud i sin fars sommerhus. Vi har været sammen i 16 år og han har ikke fejret jul i al den tid. Sådan er det, og jeg kan ikke overbevise ham om at det sagtens kan være hyggeligt. Jeg har efterhånden også vænnet mig til det.

Jeg skal for første gang købe et juletræ, og dermed en juletræsfod. Kan jeg bare købe en i Harald Nyborg? Jeg skal have noget der er nemt at håndtere.

Jeg tænkte bare over hvad han gjorde, for næsten alle holder jo jul ned nogen. Så der er jo ikke så meget at lave for dem, som ikke vil holde jul.

Har I tænkt over hvordan det skal være, hvis I får børn? Udover juleaften vil der jo også være juleafslutning i børnehaven, luciaoptog og sådan noget. Du har sikkert tænkt over det, men jeg bliver bare lidt nysgerrig :)

Jeg har en billig juletræsfod og den fungerer fint :)
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 773
Likede indlæg: 14115

Indlægaf Persnikedy » 11. nov 2018, 13:08

Jeg e rgået igang med at finde ud af min advents/julestage. Jeg ahvde tænkt mig at der skulle gøres mere ved den men jeg kan ikke bestemme mig. Sjøfer? kugler? glimmer? mere? mindre? lys i en anden farve?

:panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Fab-Yule-Ous
Yetie

Indlægaf Yetie » 11. nov 2018, 13:17

Marioneta skrev:
Yetie skrev:Min mand tager ud i sin fars sommerhus. Vi har været sammen i 16 år og han har ikke fejret jul i al den tid. Sådan er det, og jeg kan ikke overbevise ham om at det sagtens kan være hyggeligt. Jeg har efterhånden også vænnet mig til det.

Jeg tænkte bare over hvad han gjorde, for næsten alle holder jo jul ned nogen. Så der er jo ikke så meget at lave for dem, som ikke vil holde jul.

Har I tænkt over hvordan det skal være, hvis I får børn? Udover juleaften vil der jo også være juleafslutning i børnehaven, luciaoptog og sådan noget. Du har sikkert tænkt over det, men jeg bliver bare lidt nysgerrig :)

Jeg har en billig juletræsfod og den fungerer fint :)

Well... Min mand fastholder at det ikke ville ændre noget, men kender jeg ham ret, så ender han med at skifte mening. Jeg tænker vi tager det som det kommer.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1577
Likede indlæg: 28460

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. nov 2018, 13:30

Er det Irmas julesmåkager, der er gode?

Min far og jeg har talt om første jul uden min mor, og om hvad vi vil henholdsvis bibeholde og gøre anderledes, og småkager er noget, der bliver købt i år og sikkert også fremover. Min far plejede at bage klejner og nogle særlige "roulade-småkager", som min mor elskede, men det er ikke et must for os, og vi vil hellere bruge tiden på et par arrangementer ude, ligesom vi bare ikke kan få spist den samme mængde julegodter som tidligere.
Min mor havde fødselsdag en måneds tid før sin død, og min far har stadig et lille lager af chokolade stående, som hun fik i gave. Så i stedet for hjemmelavet konfekt åbner vi sådan en her:

Billede

Som altså bliver flankeret af den kombinerede lysestage og småkageskål fra Royal Copenhagens julestel med købte vanillekranse og klejner og små honninghjerter, som vi fandt i München.
Det skal nok blive fint og hyggeligt.

Vi har begge et gavekort fra Interflora liggende, og dem har vi aftalt at slå sammen og købe en juledekoration for, nu hvor min mor ikke er der til at flikke noget sammen.

Ting, der til gengæld ikke bliver pillet ved, er bl.a. julemiddagen, frokosten 1. juledag og stort træ med tilhørende dans.
Jo, man kan godt gå om juletræet bare to personer :D Det gjorde vi også de juleaftener, hvor min mor arbejdede.
2

Tilbage til "Fest og bryllup"