Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 666
Likede indlæg: 12332

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 16. nov 2018, 10:05

Daine skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Persnikedy skrev:https://www.georgetakei.com/the-secret-sister-holiday-scam-2619781755.html?utm_content=inf_4_4221_2&tse_id=INF_a1332600e87d11e8871cc5c94d0ec567

Hvor er det nederen af folk at bruge noget så smukt som at være hemmelig nisse for en anden som en pyramide scam. Godt vores herinde virker ordenligt

Du tænker på adventstiden? Altså du ved jo reelt ikke om jeg har givet alle mit navn og adresse og jeg sender dækningsløse blankochecks retur :P

Haha, det kunne ellers være festligt :D Men jeg ved hvem jeg er nisse for og jeg ved det ikke er dig, så jeg er helt tryg. Men til selve emnet, så ville jeg aldrig være med i noget tilsvarende med totalt ukendte mennesker, jeg har Konsulinde Holm og hendes slumretæppe i frisk erindring :lol:

Jeg nævnte det for min mor (altså vores advents roulette herinde) og hun elskede ideen og snakkede om at hun burde finde sådan et sted at bytte kalendere. Heldigvis har min mor et ret effiktivt scam filter i hjernen og ville aldrig melde sig til en pyramide scam. Men jeg kan godt forestille mig andre falde for det hvis det nu var på dansk. Hvem vil ikke gerne have mere julehygge?
1
Fab-Yule-Ous
FormerlyKnownAs
Kort karma: 539
Likede indlæg: 4046

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 10:06

Persnikedy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Persnikedy skrev:https://www.georgetakei.com/the-secret-sister-holiday-scam-2619781755.html?utm_content=inf_4_4221_2&tse_id=INF_a1332600e87d11e8871cc5c94d0ec567

Hvor er det nederen af folk at bruge noget så smukt som at være hemmelig nisse for en anden som en pyramide scam. Godt vores herinde virker ordenligt

Du tænker på adventstiden? Altså du ved jo reelt ikke om jeg har givet alle mit navn og adresse og jeg sender dækningsløse blankochecks retur :P

Altså, du flytter meget rundt år for år så synes jeg - det i sig selv må være svært at dække med årets høst af advents blankochecks, for ikke at nævne dine skift med navn og alder. Og antal børn som både er stigende og faldende...

Du må jo være en hemmelig agent type med hensyn til alle de indentitets skift. Agent 00Nisse

Det kan jo være at det bare er i år at jeg tGer chancen og laver en Britta. I kan ikke fange mig herude alligevel. Nå!
1
/Dullen
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 666
Likede indlæg: 12332

Indlægaf Persnikedy » 16. nov 2018, 10:14

FormerlyKnownAs skrev:
Persnikedy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Altså, du flytter meget rundt år for år så synes jeg - det i sig selv må være svært at dække med årets høst af advents blankochecks, for ikke at nævne dine skift med navn og alder. Og antal børn som både er stigende og faldende...

Du må jo være en hemmelig agent type med hensyn til alle de indentitets skift. Agent 00Nisse

Det kan jo være at det bare er i år at jeg tGer chancen og laver en Britta. I kan ikke fange mig herude alligevel. Nå!

Billede

Billede
3
Fab-Yule-Ous
Trappestige
Kort karma: 37
Likede indlæg: 659

Indlægaf Trappestige » 16. nov 2018, 12:14

Daine skrev:
TinaW skrev:
Trappestige skrev:Er der nogle der har set disse i danske butikker? Jeg har ønsket mig dem i et par år, men har ikke kunnet finde dem. De kan købes i svenske Jem&Fix og Dollarstore. Danske Jem&Fix sælger dem ikke. :( Jeg ved godt at de er nemme at lave selv, men det gider jeg ikke.

De er godt nok fine... Jeg følger lige med.

x2

Dem gad jeg også godt eje :love:

De bliver revet væk i Sverige og er så godt som udsolgt alle vegne, kan jeg læse i diverse svenske indretningsgrupper. Jeg tænker bare at der da være nogle danske butikker der har dem. Jeg har fundet nogle der ligner, de er bare ikke lige mig. :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 25999

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2018, 12:15

Jeg har brug for jeres hjælp!

Da jeg fortalte min 6. klasse, at jeg skulle til Lübeck, var der straks et kvikt hoved, som foreslog, at jeg købte årets klasse-slik/chokoladekalender dernede, og det er jo en rigtig god ide.

Eleverne fortjener lidt ekstra i år efter at have klaret min tre ugers sygemelding med bravour, så jeg vil gerne overraske dem med den ultimative kalender. Hvad skal jeg vælge? Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med de store, dyre kalendere til børn.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8803

Indlægaf sigge » 16. nov 2018, 12:31

DetSorteCirkus skrev:Jeg har brug for jeres hjælp!

Da jeg fortalte min 6. klasse, at jeg skulle til Lübeck, var der straks et kvikt hoved, som foreslog, at jeg købte årets klasse-slik/chokoladekalender dernede, og det er jo en rigtig god ide.

Eleverne fortjener lidt ekstra i år efter at have klaret min tre ugers sygemelding med bravour, så jeg vil gerne overraske dem med den ultimative kalender. Hvad skal jeg vælge? Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med de store, dyre kalendere til børn.

Jeg fik en (børnevenlig) chokoladekalender fra Lindt af min søster sidste år. Den kan godt anbefales. Det var dog stadig typen, hvor der bare var et enkelt stykke hver dag, omend de var lidt større end den typiske lågekalender, så jeg ved ikke, om den er luksuøs nok?
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1938

Indlægaf Ladysparrow » 16. nov 2018, 12:31

Trappestige skrev:
Daine skrev:
TinaW skrev:
Trappestige skrev:Er der nogle der har set disse i danske butikker? Jeg har ønsket mig dem i et par år, men har ikke kunnet finde dem. De kan købes i svenske Jem&Fix og Dollarstore. Danske Jem&Fix sælger dem ikke. :( Jeg ved godt at de er nemme at lave selv, men det gider jeg ikke.

De er godt nok fine... Jeg følger lige med.

x2

Dem gad jeg også godt eje :love:

De bliver revet væk i Sverige og er så godt som udsolgt alle vegne, kan jeg læse i diverse svenske indretningsgrupper. Jeg tænker bare at der da være nogle danske butikker der har dem. Jeg har fundet nogle der ligner, de er bare ikke lige mig. :(

Jeg bor i Sydsverige og har kigget på ned Jem og Fix nærmest mig og den har desværre udsolgt, jeg var i vores lokale Dollarstore og der har de ikke haft dem desværre... :kram:
1
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 12:55

Summerbird har en til børn. Det er noget mere kvalitet end de tyske til en 10’er.
0
/Dullen
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2018, 12:58

FormerlyKnownAs skrev:

Summerbird har en til børn. Det er noget mere kvalitet end de tyske til en 10’er.

Det var nu heller ikke sådan en, jeg ville købe :)
De tyske butikker har bare et større udvalg end i Danmark, og man får mere for pengene.
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 13:06

DetSorteCirkus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

De tyske butikker har bare et større udvalg end i Danmark, og man får mere for pengene.

Haha, nej det var heller ikke det jeg mente. Jeg blev afledt af en SMS og fik ikke sat en ironisk smiley ind inden at jeg trykkede udfør :lol:

Tænkte ikke over at det skulle være fra Tyskland.
1
/Dullen
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2874
Likede indlæg: 18373

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2018, 13:17

DetSorteCirkus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Jeg skal lige være med på hvad vi taler om,
Skal du købe en kalender med hjem til hver elev, eller er det en fælles kalender i har i klassen, hvor eleverne skiftes til at åbne en låge hver dag i december?

Det påvirker jo om f.eks. en din og min kalender som denne kan bruges

Billede

Eller en kalender med forskelligt størrelse indhold som denne Ritter kalender kan bruges
Billede
Senest rettet af Wizzze 16. nov 2018, 13:20, rettet i alt 1 gang.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2018, 13:18

Wizzze skrev:Jeg skal lige være med på hvad vi taler om,
Skal du købe en kalender med hjem til hver elev, eller er det en fælles kalender i har i klassen, hvor eleverne skiftes til at åbne en låge hver dag i december?

Det sidste.
Ellers ville det jo koste flere tusind kroner :)

Edit: Og give alvorlige pladsproblemer, både i bussen hjem og i klasseværelset :tie:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2018, 13:33

Hmmm, der skal i øvrigt helst heller ikke være gelatine i, kommer jeg i tanke om, så alt med vingummi er vel ude af kapløbet.
Nu, jeg tænker over det, kunne noget fra et chokoladebar-mærke sikkert godt være lykken.
Lindt er heller ikke et dumt bud.

I skal ikke ulejlige jer med at nærlæse varedeklaerationer :kys: Det skal jeg nok tjekke, når jeg står i butikken.
Så bare bliv ved med at komme med forslag.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2874
Likede indlæg: 18373

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2018, 13:50

DetSorteCirkus skrev:

Det sidste.

I så fald vil jeg tro den store 400g Ritter Sport kalender vil være bedst, der er 24 x mini Ritter inden i

Billede
koster ca. 12€

Lübecker marzipan har denne kalender, der også kunne være en mulighed, hvis ikke går op i at der er forskelligt bag lågerne?
Billede
Billede
koster ca. 16€

De har også endnu større versioner, men så er der 35-37 stykker i, og så bliver det jo lidt kompliceret med delingen? :gruble:
Billede
Billede

Billede
Billede

Billede
Billede

Billede
De koster alle ca. 24€
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 130
Likede indlæg: 2390

Indlægaf Charly » 16. nov 2018, 14:10

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det sidste.

I så fald vil jeg tro den store 400g Ritter Sport kalender vil være bedst, der er 24 x mini Ritter inden i

De har også endnu større versioner, men så er der 35-37 stykker i, og så bliver det jo lidt kompliceret med delingen? :gruble:

Så får læreren bare det overskydende :-D
1

Tilbage til "Fest og bryllup"