Julegavetråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Daine » 11. nov 2018, 14:00

Charly skrev:
Daine skrev:
Undtagelsen skrev:
Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


Jeg giver min far en Bluetooth højtaler, så han kan høre radio, når han går rundt udenfor og i skuret og ordner ting.
Han plejer nemlig at høre på sin mobil.

Fed ide! :) Min far bruger dog kun sin mobil til samtale, han kan ikke finde ud af andet - og gider det heller ikke.

Jeg skal hjem og spise and til frokost i dag, jeg må pumpe ham lidt. Eller min mor, på hans vegne :D

En fotobog med billeder af jer to sammen, oplevelser og den slags?

Haha, jeg har ikk billeder af mig og min far hvor vi er sammen, vi er begge notorisk kamerasky når vi er ude :D :D Men han sagde, at han godt kunne bruge et gavekort til Harald Nyborg, for han skal have skiftet ... en eller anden dims ... på hans fejemaskine til foråret. Og den dims er vist halvdyr, så det får han et tilskud til. Han kan heldigvis godt finde ud af at bruge den type gavekort ;)


Til gengæld har min storebror vist sig at være et problem :rulle: Han mangler, med egne ord, “ikke noget”. Jeg forsøgte at udfritte ham lidt om der ikke var noget i køkkenet der trængte til en opdatering eller noget (han blev skilt for et par år siden, så de delte jo indboet og han måtte ud og købe en del i genbrug), men nej, det fungerede fint. Plejeprodukter og dufte køber han via sit firma. Men måske en bioboks kunne bruges til ham, jeg ved han gerne går i biografen :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. nov 2018, 15:15

Det har ærlig talt sejlet lidt med de julegaver i år sammenlignet med normalt, men pt. er planen:

Far:
- Stavblender
- Kogebog (Jamie Oliver: Fem ingredienser)
- Træfigur af and i gummistøvler
- En fælles tur til Berlin i vinterferien

Onkel og tante:
- Fad, skåle og servietter med fiskemotiv
- Gløgg fra Sverige

Tante:
Lyngbyvase med blomstermotiv

Onkel:
? + juleøl

Veninde:
- To små flamingformede serveringsfade
- Nat/morgentrøje med teksten "Ok, but first coffee..."

Hendes kæreste:
- Gavepose med Star Wars-ting (kageudstikkere, sokker og billedramme)
- Romanen "Lysrejsen" af Peter Fogtdal

Veninde:
- Lavendelte
- Læbepomade
- Hobbybog

Hendes datter:
- Julebluse
- Gaveæske med juleslik

Hendes søn:
- Julebluse
- Gaveæske med juleslik

Hendes mand:
- Juleøl fra Løgismose

Veninde:
- Gaveæske med Alnatura-produkter (købes i Lübeck)

Hendes datter:
- Julebluse
- Gaveæske med juleslik

Hendes søn:
- Julebluse
- Gaveæske med juleslik

Hendes mand:
- Gløgg fra Sverige

Værtsgave til julestue:
- Julepude
- Metaljulekugle med godter
- Juleøl fra Løgismose
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Helga1 » 11. nov 2018, 16:26

Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


https://www.coolstuff.dk/Magnogrip hvad med sådan et magnetisk "armbånd" til handymanden, der har alt og intet ønsker sig? :lol:
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17187
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41771

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf LaMariposa » 11. nov 2018, 17:54

Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


Jeg gav min far en kabeltromle for et par år siden. Med ekstra lang ledning, dæksler til stikkontakterne og hele molevitten. Han blev SÅ glad for den :lol:

Edit: Tror det var den her:
https://www.silvan.dk/toolmate-kabeltro ... 80-9723275
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Daine » 11. nov 2018, 18:00

LaMariposa skrev:
Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


Jeg gav min far en kabeltromle for et par år siden. Med ekstra lang ledning, dæksler til stikkontakterne og hele molevitten. Han blev SÅ glad for den :lol:

Edit: Tror det var den her:
https://www.silvan.dk/toolmate-kabeltro ... 80-9723275

Han har indtil flere af den slags. Hvis jeg skulle give ham noget han virkelig kunne bruge, er det vist et større værksted :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Daine » 11. nov 2018, 18:01

Helga1 skrev:
Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


https://www.coolstuff.dk/Magnogrip hvad med sådan et magnetisk "armbånd" til handymanden, der har alt og intet ønsker sig? :lol:

Haha, den er faktisk ret cool! Den ryger lige i overvejer bunken :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf computermus » 11. nov 2018, 19:05

I år kan jeg slet ikke finde ud af hvad jeg skal give min mor. Jeg hopper fra at vil give hende en mobiltelefon til at vil give hende tilskud til enten ny fryser eller emhætte.
Hvis jeg lander ved mobiltelefon ( og det gør jeg nok ), så er der lige det med at finde ud af hvad slags det skal være. Den hun har nu er 7 år gammel, og en klaptelefon . Den har hun været rigtig glad for, fordi den er nem at betjene og finde ud af .
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2018, 06:17

Efter nærmere overvejelser har jeg ændret min fars ene gave fra en Berlintur til en weekend i Malmø i starten af februar.
Vinterferien kan jo byde på koldt og råt vejr, og min far må grundet sin kroniske sygdom helst ikke blive syg. Dertil kommer, at et af de steder, som jeg gerne vil vise ham, er meget smukkere i foråret, og det i øvrigt også kan være, at jeg i sidste ende hellere vil have, at vi tager ned og ser Versailles, hvilket heller ikke rigtig fungerer om vinteren.
En rejse til foråret vil derfor kunne blive en god fødselsdagsgave i stedet.

Jeg har lige bestilt en overnatning på Hotel Garden i Malmø. Det er et lækkert sted lige i centrum med rigtig god morgenmad, og hotels.com havde et tilbud på et stort dobbeltværelse til 454 kr. Bus- eller togbilletterne venter jeg lidt med. De er ikke så presserende.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2018, 06:34

Og lige et tip.
Jeg har indenfor de seneste dage bestilt en bog fra Bilka og en stavblender hos Føtex og begge gange fået fri fragt, selvom jeg ikke var i nærheden af grænsen på 1000 kr., som de ellers skriver, at man skal op på.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14803
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24910

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf sigge » 12. nov 2018, 07:52

Yay, jeg har fået styr på den første julegave. Jeg plejer ellers ikke at være så tidligt ude, men jeg fik lige en idé til noget til mine forældre. De har nogle dobbeltvæggede termoglas, som de bruger til kolde drikke. De er købt med samlemærker i Coop, og de er meget glade for dem, men desværre er mange af dem punkteret, så de har vist kun et par stykker tilbage. Så nu har jeg benyttet mig af, at Magasin gav 20% rabat i weekenden og bestilt nogle nye til dem i 2 størrelser.
De skal nok have en lille ting mere hver, men så er jeg da i gang.

I øvrigt kan det at være lidt vægelsindet nogle gange give noget rabat. Jeg havde været inde på Magasins hjemmeside og lægge glassene i kurven. Men så skulle jeg lige koordinere med min søster og gik væk fra siden 1 times tid. Så fik jeg en mail med påmindelse om, at jeg havde varer i kurven stadig og en kode til gratis fragt. Det var ganske vist kun 29 kr., jeg sparede, men det er da også værd at tage med. :)
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 12. nov 2018, 08:51

Jeg har købt den første julegave, 3 slags Isle of Møn gin i en gaveæske og 6 små tonics fra samme sted til. Det er til min far. Mangler gave til hans kone og min papsøster, men der kan vi forhåbentlig slå os sammen med min søster og kæreste om at købe.

På min mors og mandens side af familien arbejder vi på at få indført den der gavemodel med, at man trækker et navn og køber en gave til den person, så alle kun skal købe én gave. Der er ingen af os som mangler noget og det ville være kærkomment at slippe for unødvendigt gaveræs.

Gaven til manden har jeg styr på.

Min niece skal have en uro - overvejede at lave den selv, men har set nogle virkelig flotte papiruroer på FB Marketplace, så tænker hun skal have sådan en. Og så hækler jeg nogle fingerdukker til hende efter moderens ønske.

Og så plejer min søster og jeg at give min farmor en stor bøtte bolcher og en kalender, så det bliver det nok igen i år.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2018, 16:09

Saxo har åbenbart fri fragt for tiden.
Jeg bestilte en brugt bog til 65 kr., og selvom der står, at tilbuddet ikke gælder brugte bøger, skulle jeg altså ikke betale for fragten.

Så er alle min venindes kærestes gaver klaret, tjek!
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17187
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41771

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2018, 18:10

Jeg har lavet en personlig Dialægt-plakat til min mand som den personlige del af min gave til ham. Det er faktisk en meget sjov ide, de har fået, at man kan skrive sine egne udtryk ind og få den trykt. Håber han bliver glad.
2
:lun: Be brave
Henning Lescher
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. maj 2018, 08:52
Kort karma: 0
Geografisk sted: København Ø
Likede indlæg: 2
Kontakt:

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Henning Lescher » 18. nov 2018, 10:47

Min kone bliver forkælet med en ansigtsbehandling fra en god kosmetolog. Sønnen bliver 18 og får et kørekort og så må gaverne til mig selv komme på stand-by.
0
Hader hår på ryggen så de bliver fjernet med sugaring
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2018, 09:27

Jeg skal ses med den udvidede familie d. 2.12. og vil gerne give lidt til den yngste generation, dvs. min ene onkels fem børnebørn.

De små får bøger eller spil og juleslik, og til de store på 16 og 19 år, der er søskende, giver min far og jeg et teatergavekort. Teater er deres store fælles interesse, og for 300 kr. tilsammen kan de begge få ungdomsbilletter til enten én forestilling på et større teater eller til to forestillinger et mindre sted.

I år befinder vi os i et gavemæssigt vadested, fordi min mor, der kørte med gaver for 300-400 kr. til hvert barn fra min far og hende, jo er død, og det ældste barnebarn samtidig har nået den alder, hvor man hos os egentlig stopper med at få gaver fra den udvidede familie, så jeg synes, det er en god lejlighed til at skrue ned for budgettet. I de sidste par år har vi slet ikke ses med min fætter og kusine og deres familier til jul og derfor heller ikke udvekslet gaver, så det er min fornemmelse, at ingen forventer noget.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"