Julegavetråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Fru Sunshine » 24. sep 2018, 14:41

Jeg skal give til min mand, mine to voksne børn og svigerbørn, min mor, mine to søskende, mine svigerforældre, min mands tre søskende og deres respektive (de får fælles), og så alle de nevøer og niecer, der ikke er fyldt 18.

Jeg tænker, at de tre af dem får Føtexspil på mærker og de to mindste en eller anden bamse.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Kanga » 24. sep 2018, 17:48

Jeg ANER ikke, hvad jeg skal ønske mig. Jeg har endda fødselsdag i oktober, rund, og jeg er lost på gaver under 500,-/1000,-.
Men dette ønsker jeg mig:
http://www.lindandjames-store.com/produ ... rs-pendant
http://www.lindandjames-store.com/product/lunapark-rose
- så ønsker jeg mig noget Royal Copenhagen, MegaMussel, riflet og blå elements

Det er det... gavekort til Magasin, kan man jo altid bruge, men det er ikke så inspirerende.

Hvad jeg skal give, det er ligeså svært.
Mormor og mand, svigerfar og svigerinde får den traditionelle kalender med billeder af min søn.
Kæreste ved jeg ikke hvad skal have. Vi plejer at aftale, at vi kkke giver gave, og så ender vi med det alligevel.
Søn, tja, sviger familien plejer at stjæle alle ønskerne, så vi giver sjældent noget. Han er seks år nu, så måske begynder han snart at opdage, at der ikke var gave fra mor og far.

Kanga
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Nesnay » 25. sep 2018, 15:37

Jeg har købt en ordentlig stak bøger, da jeg fik en rigtig god pris, så der kommer mange hårde pakker fra min side i år :)

Søster: billet til julekoncert (gives på forhånd), billet til Disney on ice, julebilledbog (med motiver fra vores barndoms julepynt)+?
Bror: bog: Danmarks børn i hellig krig, julebilledbog (med motiver fra vores barndoms julepynt)+? (jeg ved endnu ikke, om han og familien hellere vil vente med gaver, til de flytter til DK igen til foråret)
Niece: billedbog med tilhørende dyreklodser, billedbog (find dyrene)
Svigerinde: ?
Mor: bog: Hjemfærd+?
Far: bog om cykelruter i Danmark, bog om at tænde bål, billet til Kongen vender tilbage med Aarhus symfoniorkester
Mormor: billet til julekoncert (gives på forhånd), biografi om Karen Blixen
Farmor (plejer også at købe fra bror+familie): kurv med diverse lækkerier, bl.a. portvin, bog om Kirsten Walther
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Kanga » 27. okt 2018, 20:30

Kanga skrev:Jeg ANER ikke, hvad jeg skal ønske mig. Jeg har endda fødselsdag i oktober, rund, og jeg er lost på gaver under 500,-/1000,-.
Men dette ønsker jeg mig:
http://www.lindandjames-store.com/produ ... rs-pendant
http://www.lindandjames-store.com/product/lunapark-rose
- så ønsker jeg mig noget Royal Copenhagen, MegaMussel, riflet og blå elements

Det er det... gavekort til Magasin, kan man jo altid bruge, men det er ikke så inspirerende.

Hvad jeg skal give, det er ligeså svært.
Mormor og mand, svigerfar og svigerinde får den traditionelle kalender med billeder af min søn.
Kæreste ved jeg ikke hvad skal have. Vi plejer at aftale, at vi kkke giver gave, og så ender vi med det alligevel.
Søn, tja, sviger familien plejer at stjæle alle ønskerne, så vi giver sjældent noget. Han er seks år nu, så måske begynder han snart at opdage, at der ikke var gave fra mor og far.

Kanga


Julegaveplanlægningen er kommet lidt videre.

Svigerfar: kalender med vores søn. Er klar og pakket ind.
Svigerinde: kalender med vores søn. Er pakket og klar.
Mormor og mand: portræt af vores søn og noget lækkert ved siden af, chokolade eller lign.

Kæreste: manchetknapper og skjorte til. Han har snakket lidt om, at han synes, det er flot. Jeg må se, hvad jeg kan finde. Synes mange amnchetkknapper er tacky.

Søn på seks år: vivofit. JR. og løbehjul.

Kanga
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf FrøkenM » 27. okt 2018, 20:50

Der var gode procenter på KB i sidste weekend og der kom de første gaver i hus :)

Min mor: Kay Bojesen mini elefant
Min farmor: Kay Bojesen mini abe
Min veninde: Kay Bojesen julemand
Min tante: Bog: Den tredje søster af Sara Blædel. Min tante fylder 50 få dage før jul og der får hun en vase, deraf lidt mindre julegave.

Jeg mangler følgende gaver for at være færdig for i år

Min far
Min mormor + mand
Eks-bonusfar + børn og kone
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf lillebjoern » 27. okt 2018, 21:14

Min ønskeliste indtil videre:

Pæn elkedel
Garmin ur (eller andet puls/trackerur)
Bestiksæt
Clinique Rens
Avene Eye Cream
Gode bøger/gavekort til bøger
Badesandaler med cloud foam
Storbytrilogien af Dan Turéll
Plakater

Jeg skal give til hhv.:
Kæreste: Løbeunderbukser, måske en fotobog af vores ferier + gavekort til Det Kgl. Teater
Mor: Bog af Hella Joof og Karen Thisted + øreringe eller Ole Henriksen-sæt
Far: Blækpatroner? + kvalitetsunderbukser
Bror 1: Et stykke regnskov og en madkurv (fik jeg nævnt, at han er antikapitalist?)
Bror 2:
Kæreste nevø 1: Computer fra min kærestes arbejde
Kærestes nevø 2:
Svigerinde: Bog af Morten Albæk
Svigerinde 2: En lille værtindegave-gave
Svoger (giver sammen med min kæreste):
Svigermor: Et hæklet sjal
Senest rettet af lillebjoern 7. dec 2018, 08:04, rettet i alt 2 gange.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16240
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30214

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf TinaW » 2. nov 2018, 08:56

Hmmm.
Min mand får en ny jakke af mig og så har jeg bestilt en paco rabanna 1 million gaveæske på matas til ham, som min søn kan give. Så mangler jeg bare en lille gave mere fra dyrene.
Min søn er jeg næsten helt på bar bund med. Han har også fødselsdag i december og største ønske er en playstation, men det ville betyde, at han kun får den ene gave i både fødselsdags og julegave. Og vi er i forvejen ikke på gaver med ret mange, så det vil altså være for kedeligt.
Han ønsker sig også en trådløs mus, nyt headset/høretelefoner, samt en gameboy og diverse spil. Den ene af de vinterjakker jeg har købt, får han i forvejen i gave juleaften, for endte med at købe to nye og han kan stadig passe den fra sidste år.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Zombie » 10. nov 2018, 18:03

Jeg aner simpelthen ikke, hvad min kæreste skal have. Jeg kigger mest efter koncertbilletter. Hmm...
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Daine » 10. nov 2018, 19:53

Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Nesnay » 10. nov 2018, 20:43

Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.

Kunne du finde på en oplevelse, I to kunne have sammen? Noget han interesserer sig for, men ikke selv ville tænke på? Jeg har fx haft min far med til ølforedrag med smagsprøver og til Ringenes Herre med livemusik fra symfoniorkester :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Daine » 10. nov 2018, 21:08

Nesnay skrev:
Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.

Kunne du finde på en oplevelse, I to kunne have sammen? Noget han interesserer sig for, men ikke selv ville tænke på? Jeg har fx haft min far med til ølforedrag med smagsprøver og til Ringenes Herre med livemusik fra symfoniorkester :)

Han ville helt ærligt ikke gide det, han er slet ikke oplevelsestypen. Desværre! Han har fået tøj de sidste par år, men det er også bare så kedeligt at blive ved med det. Jeg har overvejet et gavekort til feks. Harald Nyborg, hvor han handler meget af sit handyman-stuff. Men jeg er lidt loren omkring at give gavekort, vil hellere give noget “rigtig” :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Undtagelsen » 11. nov 2018, 04:27

Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


Jeg giver min far en Bluetooth højtaler, så han kan høre radio, når han går rundt udenfor og i skuret og ordner ting.
Han plejer nemlig at høre på sin mobil.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf RavenClaw » 11. nov 2018, 07:58

Jeg tror, at den eneste gave, jeg har styr på, er min fars. Jeg får udbetalt et honorar ifm. mit trænerjob i starten af december på 4.000 Kr. De skal bruges på at slibe hans gamle plankegulve ned, så han kan slippe af med de grimme gulvtæpper, der ligger oven på dem. Jeg har allerede styr på gulvmand og det hele, så jeg venter blot på at få udbetalt pengene. Der er så meget, som han gerne vil have sat i stand, men han er pensionist, så pengene vokser ikke ligefrem på træerne, og han har gjort så meget for mig gennem årene, at nu får han altså en istandsættelse af husets førstesal på min regning.
22
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Daine » 11. nov 2018, 08:03

Undtagelsen skrev:
Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


Jeg giver min far en Bluetooth højtaler, så han kan høre radio, når han går rundt udenfor og i skuret og ordner ting.
Han plejer nemlig at høre på sin mobil.

Fed ide! :) Min far bruger dog kun sin mobil til samtale, han kan ikke finde ud af andet - og gider det heller ikke.

Jeg skal hjem og spise and til frokost i dag, jeg må pumpe ham lidt. Eller min mor, på hans vegne :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf Charly » 11. nov 2018, 09:01

Daine skrev:
Undtagelsen skrev:
Daine skrev:Jeg har styr på gaverne til min mor (fødselsdag + julegave. Samme dag) og til min lillebror. Jeg tror også min storebrors nok skal løse sig, skal lige høre om der er noget han ønsker sig.

Men min far!?! Manden har ALT han har brug for. Han er en handyman, men har alt i værktøj (og det kan jeg heller ikke finde ud af at købe). Hvad filan giver man en mand på et-par-og-halvfjerds, der ingen ønsker har?
Øl/vin har han nok af. Han læser ikke. Han og min mor går sjældent ud (at spise/i biograf), så oplevelser duer ikke. Suk.


Jeg giver min far en Bluetooth højtaler, så han kan høre radio, når han går rundt udenfor og i skuret og ordner ting.
Han plejer nemlig at høre på sin mobil.

Fed ide! :) Min far bruger dog kun sin mobil til samtale, han kan ikke finde ud af andet - og gider det heller ikke.

Jeg skal hjem og spise and til frokost i dag, jeg må pumpe ham lidt. Eller min mor, på hans vegne :D

En fotobog med billeder af jer to sammen, oplevelser og den slags?
0

Tilbage til "Fest og bryllup"