Julegavetråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
LaMariposa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6529

Re: Julegavetråd 2018

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2018, 18:10

Jeg har lavet en personlig Dialægt-plakat til min mand som den personlige del af min gave til ham. Det er faktisk en meget sjov ide, de har fået, at man kan skrive sine egne udtryk ind og få den trykt. Håber han bliver glad.
2
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 308
Likede indlæg: 6320

Indlægaf DenSyngendeLussing » 17. nov 2018, 20:50

Jeg er så småt gået i gang med at tænke over det, hvilket er tidligt for mig, men jeg har også flere mennesker, jeg skal købe gave til i år end normalt. Jeg skal finde på noget til min kæreste, søster, svoger, niece, mor, far, svigerforældre, to veninder og en ven. Den eneste, jeg har fået en god idé til, er min ven, som skal have en Steel Panther t-shirt.

Jeg har selv sammenfattet en mindre ønskeliste bestående af bøger, lidt tøj, smykker og kosmetik. :)
0
Henning Lescher
Kort karma: 0
Geografisk sted: København Ø
Likede indlæg: 2
Kontakt:

Indlægaf Henning Lescher » 18. nov 2018, 10:47

Min kone bliver forkælet med en ansigtsbehandling fra en god kosmetolog. Sønnen bliver 18 og får et kørekort og så må gaverne til mig selv komme på stand-by.
0
Hader hår på ryggen så de bliver fjernet med sugaring
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1457
Likede indlæg: 26199

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2018, 09:27

Jeg skal ses med den udvidede familie d. 2.12. og vil gerne give lidt til den yngste generation, dvs. min ene onkels fem børnebørn.

De små får bøger eller spil og juleslik, og til de store på 16 og 19 år, der er søskende, giver min far og jeg et teatergavekort. Teater er deres store fælles interesse, og for 300 kr. tilsammen kan de begge få ungdomsbilletter til enten én forestilling på et større teater eller til to forestillinger et mindre sted.

I år befinder vi os i et gavemæssigt vadested, fordi min mor, der kørte med gaver for 300-400 kr. til hvert barn fra min far og hende, jo er død, og det ældste barnebarn samtidig har nået den alder, hvor man hos os egentlig stopper med at få gaver fra den udvidede familie, så jeg synes, det er en god lejlighed til at skrue ned for budgettet. I de sidste par år har vi slet ikke ses med min fætter og kusine og deres familier til jul og derfor heller ikke udvekslet gaver, så det er min fornemmelse, at ingen forventer noget.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 665
Likede indlæg: 7034

Indlægaf Pandesteg » 26. nov 2018, 08:15

Pandesteg skrev:Jeg har købt den første julegave, 3 slags Isle of Møn gin i en gaveæske og 6 små tonics fra samme sted til. Det er til min far. Mangler gave til hans kone og min papsøster, men der kan vi forhåbentlig slå os sammen med min søster og kæreste om at købe.

På min mors og mandens side af familien arbejder vi på at få indført den der gavemodel med, at man trækker et navn og køber en gave til den person, så alle kun skal købe én gave. Der er ingen af os som mangler noget og det ville være kærkomment at slippe for unødvendigt gaveræs.

Gaven til manden har jeg styr på.

Min niece skal have en uro - overvejede at lave den selv, men har set nogle virkelig flotte papiruroer på FB Marketplace, så tænker hun skal have sådan en. Og så hækler jeg nogle fingerdukker til hende efter moderens ønske.

Og så plejer min søster og jeg at give min farmor en stor bøtte bolcher og en kalender, så det bliver det nok igen i år.

Så kom jeg det lidt nærmere, da vi i weekenden fik trukket lod om hvem der køber gaver til hvem:

Svoger: Motorsavsbukser og en pakke med æg og valnødder (begge egen avl og intern joke)
Svigerfar: Pas, venter på hans ønskeliste.
Papsøster og hendes kæreste: Babybog og et sæt bestik
Fars kone: Gavekort til Change + urtepotteskjuler
Senest rettet af Pandesteg 26. nov 2018, 10:01, rettet i alt 1 gang.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1345
Likede indlæg: 5013

Indlægaf Spjaerten » 26. nov 2018, 09:59

Har fået et ønske som prismæssigt er under halvdelen for vores normale budget. Kan man ikke godt supplere med gavekort til bogkøb? Fik kun det ene ønske, og synes altså det er for lidt at give.
Så er jeg vel teknisk set på den rigtige side, ifht vi ellers ikke gir gavekort til jul.
Men kan ikke komme på en specifik bog der er udkommet/udkommer, der passer til modtageren.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1612

Indlægaf Maoam » 26. nov 2018, 11:19

Jeg har ikke så mange ønsker i år:

vaffeljern
vakuumpakker
brødkniv
kasserolle
penge/gavekort til byens butikker
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 489
Likede indlæg: 9021

Indlægaf HappyPaww » 26. nov 2018, 13:49

Har fået overstået en del gaveindkøb :banan: Fedt at være tidligt ude i år!

Min kæreste får: Billetter til "Mord i Symfonien" - em koncert med DRs Symfoniorkester der spiller musik fra gyserfilm :rocker:
Derudover et par bukser fra Shaping New Tomorrow (dem fra Løvens hule), og en nøglering med "far" og børnenes navne.

Datter, der også har fødselsdag juleaften får en juniordyne (den har hun allerede fået), og en Luna dukke fra Smallstuff + et baby puslespil.

Sønnen får et Fujifilm Instax "polaroid" kamera med tilbehørspakke og en røvfuld film til kameraet (de kostede en brøkdel på Wish).

To nevøer og en venindes dreng får Nerf guns.

Guddatter får en Lego Friends hus.

Mor får en bog - Hella Joof "Dage med mildhed, modgang & mirakler"

Så mangler der lidt mere til mor og manden, en gave til min søster og manden og så en gave til min veninde :)

Min kæreste får lov at sørge for gaverne til hans side af familien (men lur mig om jeg ikke kommer til at gøre det, og han bare betaler dem :lol:)...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1444
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12969

Indlægaf Fru Sunshine » 26. nov 2018, 14:03

Jeg hijacker dette indlæg til at holde styr på det.
Min søn: en Gary King fra The World's End-inspireret frakke.
Min datter: en buksedragt og så noget mere, jeg ikke har fundet på endnu. Det blev så du et musikbrætspil.
Min mand: en rundsav.
Min mor: en lille, sort håndtaske.
Min søster: en opvaskegrejsopbevaringsdims (som hun har ønsket sig.) og en håndcreme.
Min bror: en kabinekuffert
Min svigersøn: en ølsmagning for to.
Min svigerdatter: et lækkert tørklæde.
Min veninde: en plakat om venskab.
Store niecer: hvert sit spil
Små niecer: slaskedukker
Nevøer: Lego og Duplo
Svigermor, svigerinder og svogre får alle sammen Georg Jensens julestjerne 2018 (altså en pr. par.)
Senest rettet af Fru Sunshine 15. dec 2018, 14:06, rettet i alt 3 gange.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 448
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6670

Indlægaf Mi55y » 26. nov 2018, 14:19

Jeg har fået købt:
Lukas Graham-billet til søster
Rasmus Seebach-billet + cd til niece
Escape room-brætspil til kæresten
Rammer til newborn-billeder til hele familien

Mangler:
Mere til kæresten
Gavekurv med blandede godter til min bedstemor
Min bror
Køkkenvægt til min mor
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1444
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12969

Indlægaf Fru Sunshine » 26. nov 2018, 14:21

Spjaerten skrev:Har fået et ønske som prismæssigt er under halvdelen for vores normale budget. Kan man ikke godt supplere med gavekort til bogkøb? Fik kun det ene ønske, og synes altså det er for lidt at give.
Så er jeg vel teknisk set på den rigtige side, ifht vi ellers ikke gir gavekort til jul.
Men kan ikke komme på en specifik bog der er udkommet/udkommer, der passer til modtageren.

Det er da en god idé.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 669
Likede indlæg: 12420

Indlægaf Persnikedy » 26. nov 2018, 14:27

Jeg er næsten i mål

Mor: Ramme med Dialægt plakat (Århus)
Mors Kæreste: Striktrøje med lynlås
Søster: Stort hvidt tørklæde
Far: Et par flasker Amarone
Ven 1: bog; Why men are better than women (en jeg har købt ham før men han "desværre" har midstet, jeg mistænker hans mor) og bogen; The Vogue Factor
Ven 2: Bål og brænd (den der Trump bog) og en kogebog af Snoop Dogg; From crook to cook
Ven 3: The Drunkard's Walk (en bog om statestik) og The Planet Remade (en bog om geoengineering )
Svigerinde: Bog; Badehotellets kogebog
Jeg mangler kun min bror, og det skal bare købes da jeg ikke ved hvad det er så skal min far hjælpe. Noget lampe ud til garagen

Jeg giver vist mange bøger, men de er elsket af modtageren og nemme at pakke ind :-D
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1648

Indlægaf RavenClaw » 26. nov 2018, 22:18

Spjaerten skrev:Har fået et ønske som prismæssigt er under halvdelen for vores normale budget. Kan man ikke godt supplere med gavekort til bogkøb? Fik kun det ene ønske, og synes altså det er for lidt at give.

Personligt ville jeg elske et gavekort til bogkøb. Jeg har faktisk en del bøger, jeg gerne ville eje, men som jeg ikke vil smide penge efter, så der ville jeg virkelig sætte pris på, at de blev "sponsoreret".
1
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 664
Likede indlæg: 10260

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. nov 2018, 22:53

Kæreste: Nyt objektiv til hans kamera
Far og mor: Transportabel kogeplade og Rosti-skåle
Lillebror: Et webcam
Storebror 1 og svigerinde 1: Rosendahl termokande og sauceskål
Storebror 2: En bog, han sikkert har glemt, han har nævnt over for mig i fuldskab. Dertil en kasket og en T-shirt
Svigerinde 2: Bøger
Nevø: Afventer ønskeseddel
Niece 1: Børnebøger
Niece 2: Gavekort til ridesportforretning
Veninde: En julesweater, julepynt og en Egoboost-knap, som vist er det helt nye i Pyt-knapfamilien. Måske lidt mere, hvis jeg falder over noget, der får mig til at tænke på hende.
Mormor: Måske en blomst. Vi er nu ikke på julegave.

Svigerfamilien tager min kæreste officielt sig af.
Senest rettet af POCKETKITTEN 11. dec 2018, 19:38, rettet i alt 1 gang.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 308
Likede indlæg: 6320

Indlægaf DenSyngendeLussing » 28. nov 2018, 09:26

Jeg er endelig kommet i gang med at købe mine gaver og har allerede fucket op. Jeg ville have købt to af de billigste billetter til Phil Collins i Ceres Park til min mor, så hun kunne tage en veninde med. Endte med at købe én dyr, fordi jeg ikke fik set mig ordentligt for. Jeg blev åbenbart lidt stresset, fordi det var i forsalg og der var tryk på køen hos Ticketmaster.

Nå, så må hun tage alene afsted. Jeg tænker, jeg inviterer hende på præ-koncert middag hjemme hos os som plaster på såret. Og hey, så får hun i det mindste en god plads til koncerten. :jule:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"