Er det for tidligt at jule?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 549
Likede indlæg: 9246

Re: Er det for tidligt at jule?

Indlægaf Lemonella » 5. okt 2018, 08:59

Det der med julepynt, går jeg ikke så meget op i. Jeg pynter den 1. December. Lidt ude på svalegangen. Det gør de fleste andre naboer også og det ser rigtig hyggeligt ud.
Indenfor, pynter jeg en lille smule mere, men ikke noget vildt, men lidt julet, må der godt være. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 13
Likede indlæg: 293

Indlægaf Suzan » 5. okt 2018, 12:41

Jeg har efterhånden vænnet mig til at højtiderne ligesom flyder ud og fylder hylderne et par måneder før det virkelig sker.

Vænnet mig til og vænnet mig til, - jeg bliver ikke længere overrasket over at Halloween starter i september, men jeg bryder mig ikke om oppyntning i form af edderkoppespind og afhuggede kropsdele.

Er heller ikke vild med julepynt eller påskepynt og slet ikke Valentins dag halløjet - men for det meste er jeg ligeglad.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1418
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12627

Indlægaf Fru Sunshine » 5. okt 2018, 13:29

Jeg er forresten ikke en, der planlægger ret meget omkring julen.
Jeg pulrer rundt og pynter lidt ad gangen, som jeg nu har lyst til.
Det eneste, der ligger helt fast er, at juletræet kommer ind d. 24. og bliver pyntet, vi spiser risengrød til frokost (med mandel i, for det er min mand vokset op med). Så hjælper vi hinanden med julemiddagen.

Ellers er det nok mest lyset, glæden og hyggen, jeg er så vild med. Jeg bliver ikke stresset over gavekøb, hjemmebag eller hvad det nu måtte være, for jeg laver bare det, jeg har lyst til, og skulle der mangle pebernødder, så går det nok.
Vi er også nødt til at starte gaveindkøbene i god tid, for vi skal jo have en ordentlig dynge til Norge, og det koster en formue at sende, så vi skal være klar med de gaver, når vi får besøg af svoger og svigerinde - og de kommer gerne midt i november.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4072

Indlægaf Confucius » 5. okt 2018, 13:31

Flora skrev:Nu hvor selv julemanden er træt af julesnak i "det må man ikke sige"-tråden, er her en tråd til debat af, hvorvidt det er for tidligt at jule her i starten af oktober.

Jeg synes det er lige tidligt nok og så helst at butikkerne ventede til i hvert fald november. Men jeg kan nu godt overse det, indtil jeg gider at se det, så det generer mig ikke voldsomt.

Hvad mener du om juleri i oktober?

Teknisk set behøver jeg ikke julestemning fra efterårsferien. MEN jeg vil meget gerne kunne begynde at købe mange af julesæson-produkterne, eksempelvis pebernødder, og det kommer nu engang først frem, når de begynder på julesæsonen. Så derfor er juleri i oktober fjong med mig.

Jeg kan dog sagtens skille de to ting ad. Jeg begynder ikke at tære på min julestemnings-beholdning før omkring 1. søndag i advent/1. december - hvad der nu kommer først. Heller ikke selvom jeg har gnasket pebernødder siden midten af oktober.
3
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Hewlett
Kort karma: 34
Likede indlæg: 1500

Indlægaf Hewlett » 5. okt 2018, 15:40

Ja. For mig hører jul og alt hvad der har med jul at gøre til i december måned. Og ikke én dag før.

Jeg er muligvis også lidt påvirket af, at have arbejdet i butik hvor vores julevarer og displays væltede ind i døren før vi dårligt nok havde fået solgt ud og pakket alle sommervarerne væk. Jeg var simpelthen ved at brække mig over at se på de samme nisser, julekugler og -træer 3 mdr. før vi ramte december :tie:

Ét år blev jeg så træt af at høre alle julesangene i november måned, at jeg nærmest ikke hørte én i hele december, undtagen selve juleaften.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 592
Likede indlæg: 5056

Indlægaf Kommodedyret » 5. okt 2018, 16:26

Nej.

Til gengæld findes der ikke en passende tid til at spille Last Christmas og lignende klassikere. Den slags musik burde have en sidste holdbarhedsdato og lovkrav om at overholde den.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4460

Indlægaf Æble » 6. okt 2018, 06:07

Apropos :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 660
Likede indlæg: 8160

Indlægaf Dmitra » 6. okt 2018, 06:18

Kommodedyret skrev:Nej.

Til gengæld findes der ikke en passende tid til at spille Last Christmas og lignende klassikere. Den slags musik burde have en sidste holdbarhedsdato og lovkrav om at overholde den.

Jeg anbefaler hvis man gerne vil lytte til radio at holde sig til tyske Delta Radio i december. De har i hvert fald de sidste 3 år holdt "Last Christmas" fri zone på stationen.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4715

Indlægaf Vira » 6. okt 2018, 06:40

Jeg synes altid det er for tidligt at jule, jeg gider der seriøst ikke. Overhovedet
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1956
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19985

Indlægaf Daine » 6. okt 2018, 06:45

Jeg elsker julen og jeg begynder gerne tidligt, men det er jo med forberedelser, ikke selve julen. Jeg kan sagtens købe lidt julepynt, julemagasiner mv. i september/oktober, men det bliver gemt væk til november. Jeg skal også til Tyskland i efterårsferien og bla købe julekalendere, men de bliver også gemt væk. Der skal forberedes og sendes kalendergaver til Rouletten herinde, men det er jo bare en del af forberedelsen. Ikke rigtig JUL.

Jeg er blevet glad for Halloween de sidste år, fordi det er med til - i mit hovede/liv - at skubbe julen. Jeg har lyst til, når dagene bliver kortere, at hygge og 'pynte op' og med Halloween kan jeg trække naturen ind på en anden måde end til jul. Nu er det pyntegræskar og orange lys jeg sætter fokus på, noget der skaber stemning, men ikke af jul.

Så kan jeg godt vente med det helt store julerykind herhjemme til sidst i november :)

At butikkerne allerede går i gang nu, tænker jeg ikke så meget over, men jeg har også været en del af det i mange år. Jeg lukker det ude, hvis jeg ikke er interesseret.
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 867

Indlægaf Lalana » 6. okt 2018, 10:42

Jeg er helt enig med Daine og vil egentlig gerne begynde tidligt. Nok mest af alt fordi jeg synes forventningens glæde er større for mig... Det betyder ikke at jeg hænger julepynt op før december, eller hører julemusik nu, men bare at jeg måske godt kan købe en juleting eller overveje hvordan noget skal planlægges i december... fordi jeg glæder mig og synes det er hyggeligt.

At butikker har juleting ænser jeg næsten ikke og det irriterer mig egentlig heller ikke, jeg føler ikke det er at jule, men bare at de skal have solgt flest muligt ting ligesom med alt andet.

Tilgengæld har jeg oftest fået nok af jule 2 juledag, og vil egentlig gerne bare videre... jeg ved faktisk ikke hvorfor, men julemusik begynder konsekvent at irritere mig et par dage efter juleaften, hvor andre mennesker jo stadigvæk synes at NU er det jul
2
Liou
Kort karma: 18
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 209

Indlægaf Liou » 6. okt 2018, 16:21

Det er absolut for tidligt og det synes jeg også november er. Andre må selvfølgelig jule ligeså tosset de vil, men jeg har allerede træt af julen, når december indfinder sig, hvis ikke jeg holder mig på afstand af det.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1543

Indlægaf Misantropen » 6. okt 2018, 17:37

Jeg gider ikke se på det.

Julen har de sidste år betydet mindre og mindre for mig og jeg er ikke i tvivl om at den ekstreme eksponering har haft en stor del at sige i forhold til det.

Jeg kan egentlig godt lide klassisk jul og jeg føler mig ikke tvunget til at være en del af julestress og skuffelser, men det hænger mig langt ud af halsen at det starter allerede i oktober og det irriterer mig at jeg har fået et så anstrengt forhold til julen fordi den rykkes længere og længere frem :cuss:

Det er jo sjældent noget man helt kan undgå og jeg synes ikke det er fair at jul nærmest er blevet et skældsord :rulle:
0

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Billede
Kanga
Kort karma: 25
Likede indlæg: 126

Indlægaf Kanga » 8. okt 2018, 09:23

Jeg synes, det er rart, at man kan forberede. Fx. købte jeg julepynt i fredags.

Pyntning hjemme sker første december eller den første søndag i advent, hvad end der kommer først.

Kanga
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 389
Likede indlæg: 4378

Indlægaf lillebjoern » 8. okt 2018, 09:59

Ja, jeg synes det er for tidligt. Man når jo at blive træt af det inden vi når december. Man har godt nok travlt, hvis man ikke kan vente til november med at købe julepynt - og i henhold til penge, som jeg tror en anden debattør nævnte, så sparer man vel bare op, så man har penge til at købe juletingene i november? Sætter penge fra i løbet af året til juleindkøb i november/december. Jeg synes også 1. november er alt for tidligt at jule, men trods alt bedre end 1. oktober.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Fest og bryllup"