Nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Nytårsaften

Indlægaf musling » 1. nov 2018, 19:24

Egentlig vil jeg helst bare have en stille hyggeaften herhjemme med god mad, festlige lege/spil, se tv hvis de viser noget godt, skåle kl midnat og ud og se, at alle naboernes penge flyver til vejrs.

Men Hr Ms bedste ven og frue har inviteret os til nytår hos dem. Muligvis er hr M ude at rejse, men hvis ikke er det nok det, vi gør. Jeg gider egentlig ikke - jeg vil bare gerne være hjemme - men nogle gange må man jo tage en for holdet.
Skal Hr M ud at rejse, er jeg dog ikke afvisende overfor en aften i eget selskab, selvom det nok bliver lidt tamt når klokken slår.

Ellers har jeg nogle (altid) åbne invitationer, så vil aldrig komme til at sidde/være alene, hvis jeg pludselig får behov for selskab.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Nytårsaften

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2018, 19:28

Vi skal være 4 par med til sammen 8 børn. Nogle af dem er vi kun sammen med denne ene aften om året, men det plejer altid at være drønhyggeligt.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Nytårsaften

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. nov 2018, 20:27

Jeg har alle børn hjemme, og ingen aftaler med andre.
Så umiddelbart tænker jeg at vi bare skal ha en aften i deres ånd.
Med noget god og lækker mad, som falder i alles smag.
Massere af snacks og snolder, og et par poser børnesortiment af krudt og løjer så pyromanerne får styret deres lyster :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Nytårsaften

Indlægaf Skinkehunden » 1. nov 2018, 23:08

Vi skal bare være hjemme som vi plejer :)

Vi plejer at tage julepynten af juletræet og nytårspynte det istedet :klap: og så laver vi lækker mad og klæder os festligt på og hygger med spil, tv og masser af god mad og chips, resterne af juleslikket mv.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Nytårsaften

Indlægaf Badesandalen » 6. nov 2018, 14:48

Delfin skrev:Jeg sidder nok alene og kigger sikkert ind i nytårstråden. Hvad menuen står på, kommer lidt an på hvor meget jeg må bruge min arm til den tid.
Kan man få mad fra JustEat sådan en aften?

Det kommer nok an på byen du bor i, men vi bestilte pizza det ene år da min mand skulle arbejde, det var ikke noget problem. Så vidt jeg husker tog det ikke engang længere tid at levere end hvis det havde været hverdag.
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Nytårsaften

Indlægaf Kanga » 6. nov 2018, 15:18

Nytår er det evige dilemma hos os. Jeg har ikke behov for den store fest. Min kæreste vil gerne. Samtidig har de fleste i omgangskredsen faste nytårsplaner, så tit maser man sig på, hvis man prøver at lægge billet ind; `Jo, vi plejer jo at holde med Yrsa og Bent, men I må da gerne komme, hvis det er...`

Julen tærer på alt, synes jeg, og når det er den 27/12, så er det som om den kommende nytårsaften kommer bag på os.

Kanga
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Nytårsaften

Indlægaf Delfin » 6. nov 2018, 15:54

Badesandalen skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder nok alene og kigger sikkert ind i nytårstråden. Hvad menuen står på, kommer lidt an på hvor meget jeg må bruge min arm til den tid.
Kan man få mad fra JustEat sådan en aften?

Det kommer nok an på byen du bor i, men vi bestilte pizza det ene år da min mand skulle arbejde, det var ikke noget problem. Så vidt jeg husker tog det ikke engang længere tid at levere end hvis det havde været hverdag.


Det er en lidt mindre by med kun 10 steder med udbringning på just eat (+ 2, der tager 75 og 150 for udbringning pga lang afstand), men måske skulle jeg ringe og forhøre mig
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Nytårsaften

Indlægaf Patience » 6. nov 2018, 19:13

Min kæreste og jeg holder nytårsaften for fælles venner i min kærestes lejlighed.
Vi lavede noget lignende forrige år og det var en stor succes.
Vi kommer til at gå all-in på god mad, god vin og champagne mm.
Indstil videre bliver vi 5 men der er 2-3 andre der nok ender med at komme også.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
MissB
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Nytårsaften

Indlægaf MissB » 7. nov 2018, 04:21

Vi bliver min kæreste, vores søn på 2,5 måned til den tid og så mig.

Jeg glæder mig til at stå i køkkenet og forberede lækker mad. Overvejer noget tapas-lignende, som vi kan gå til og fra. Det bliver i hvert fald ikke bøf eller andet som bliver kedeligt af at blive koldt :D
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Nytårsaften

Indlægaf Badesandalen » 7. nov 2018, 07:33

Delfin skrev:
Badesandalen skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder nok alene og kigger sikkert ind i nytårstråden. Hvad menuen står på, kommer lidt an på hvor meget jeg må bruge min arm til den tid.
Kan man få mad fra JustEat sådan en aften?

Det kommer nok an på byen du bor i, men vi bestilte pizza det ene år da min mand skulle arbejde, det var ikke noget problem. Så vidt jeg husker tog det ikke engang længere tid at levere end hvis det havde været hverdag.


Det er en lidt mindre by med kun 10 steder med udbringning på just eat (+ 2, der tager 75 og 150 for udbringning pga lang afstand), men måske skulle jeg ringe og forhøre mig

Wow. Så er benzinen godt nok også betalt da. Det synes jeg. Det ville være en sur overraskelse at finde ud af de alle har lukket hvis du ikke har noget hjemme og ikke kan bruge din arm.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Nytårsaften

Indlægaf Delfin » 7. nov 2018, 10:32

Badesandalen skrev:
Delfin skrev:
Badesandalen skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder nok alene og kigger sikkert ind i nytårstråden. Hvad menuen står på, kommer lidt an på hvor meget jeg må bruge min arm til den tid.
Kan man få mad fra JustEat sådan en aften?

Det kommer nok an på byen du bor i, men vi bestilte pizza det ene år da min mand skulle arbejde, det var ikke noget problem. Så vidt jeg husker tog det ikke engang længere tid at levere end hvis det havde været hverdag.


Det er en lidt mindre by med kun 10 steder med udbringning på just eat (+ 2, der tager 75 og 150 for udbringning pga lang afstand), men måske skulle jeg ringe og forhøre mig

Wow. Så er benzinen godt nok også betalt da. Det synes jeg. Det ville være en sur overraskelse at finde ud af de alle har lukket hvis du ikke har noget hjemme og ikke kan bruge din arm.


No problem. De har lige udsat min operation :( :sur: :rulle: :whine:

Nå men jeg har fri alligevel og kigger ind i tråden
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4885
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6472

Re: Nytårsaften

Indlægaf Stars » 7. nov 2018, 10:47

Delfin skrev:
Badesandalen skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder nok alene og kigger sikkert ind i nytårstråden. Hvad menuen står på, kommer lidt an på hvor meget jeg må bruge min arm til den tid.
Kan man få mad fra JustEat sådan en aften?

Det kommer nok an på byen du bor i, men vi bestilte pizza det ene år da min mand skulle arbejde, det var ikke noget problem. Så vidt jeg husker tog det ikke engang længere tid at levere end hvis det havde været hverdag.


Det er en lidt mindre by med kun 10 steder med udbringning på just eat (+ 2, der tager 75 og 150 for udbringning pga lang afstand), men måske skulle jeg ringe og forhøre mig


Ellers er der flere supermarkeder og restauranter/ take-aways, der - nogle steder kun på forudbestilling - har pakker med 3-retters nytårsmad, man bare skal hente og putte i ovnen efter en vedlagt anvisning.

Hvis man er til den store festmeny, men ikke selv kan/vil lave det.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Nytårsaften

Indlægaf godtnavn » 8. nov 2018, 23:03

Vi holder nytår hjemme med vores datter på små 2 år :)
Vi laver hjemmelavede forårsruller, laver fyldet løbende om dagen og ruller og steger om aftenen. Når datteren er puttet spiser vi pandekager med is (hun får ikke sukker endnu) og hygger, måske med en god film. Lidt i tolv vækker vi datteren og så står vi i vinduet sammen og kigger på fyrværkeri, det gjorde vi også sidste år og hun var så betaget, i flere uger efter ville hun kigge ud af det vindue om aftenen i håb om fyrværkeri.

Jeg glæder mig :lun:

I år bliver dog uden champagne da jeg er gravid :) Men så længe jeg får forårsruller, pandekager og kransekage klager jeg ikke :) Måske laver vi også fyldte svampe til forret da det er "vores ret" men det kommer nok an på hvor træt jeg er grundet graviditeten :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Nytårsaften

Indlægaf lillebjoern » 9. nov 2018, 07:44

Vi har ingen planer, og jeg begynder at blive lidt nervøs. Mange i vores omgangskreds har børn eller er gravide, og jeg tror faktisk slet ikke der er nogen, der holder noget. Jeg gider slet ikke i byen, så overvejer lidt om mig og min kæreste skulle tage en forlænget weekend i en europæisk by.
6
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Nytårsaften

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2018, 08:23

Vi skal være sammen med nogle gode venner og deres børn. Jeg skal spise god mad, hygge og drømme mig tilbage til fordums tider, hvor jeg kunne drikke mig helt ned, danse hele natten og sove til kl. 14 dagen efter. ;)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Fest og bryllup"