Nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Nytårsaften

Indlægaf Miss_no_More » 12. dec 2018, 21:32

kidkomb skrev:
Primerose skrev:Min kæreste og har endnu ikke planer for nytårsaften :panik:
De fleste af vores venner har små børn og holder stille familieaftener, og ellers er vores venner ude at rejse.

Vi ville ellers gerne bruge aftenen med nogle andre. Spise god mad, drikke lækre vine og have lidt festlig stemning. Men det tyder på at det er for sent at finde sådan noget nu, desværre.

Festen og gæsten? (Det der radioprogram)


Det findes også som gruppe på Facebook ;)
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ado » 13. dec 2018, 14:47

Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.

Forsiden af vores invitation. Jeg har lige malet et par detaljer over, men I kan se det franske tema. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ladysparrow » 13. dec 2018, 14:50

Ado skrev:
Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.

Forsiden af vores invitation. Jeg har lige malet et par detaljer over, men I kan se det franske tema. :D


Hold nu da helt op, hvor gennemfört... :lun: Hvem der bare var gäst hos jer.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ladysparrow » 13. dec 2018, 14:56

Nå men jeg tror vores aften er på plads. Min kæreste ville gerne at vi lavede mad sammen, og gerne i stil som da vi havde en Bagedyst konkurrence. Så nu skal vi hver især lave sliders - og så bedømmer vi hinanden. Senere på aftenen skal vi spise gode oste og hjemmebagt knækbrød og kiks.

Champagnen er på plads: Bollinger. Og ellers bliver det øl.

Musik bliver vores playliste og vinylplader.

Underholding bliver spil og snak.

Regner med at det nye år skåles ind på vores tagterrasse med udsigt over landsbyen.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ado » 13. dec 2018, 14:56

Ladysparrow skrev:
Ado skrev:
Ado skrev:Vi kører tema ligesom sidste år. Der var det Titanic og med samtlige retter fra første klasse. Det var skide sjovt, men 10 retter var meget at stå med til 25 mennesker. I år kører vi Moulin Rouge tema og laver fem retter. Masser af det bedste fra det franske køkken.

Forsiden af vores invitation. Jeg har lige malet et par detaljer over, men I kan se det franske tema. :D


Hold nu da helt op, hvor gennemfört... :lun: Hvem der bare var gäst hos jer.

Århh, hvor er du sød! Tusind tak. :lun:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nytårsaften

Indlægaf Fru Sunshine » 13. dec 2018, 15:39

Vi kommer så til at sidde hjemme sammen med svigermor. Jamen hurra! Eller noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Nytårsaften

Indlægaf billiebean » 13. dec 2018, 16:29

Bliver hjemme eller i forældrenes sommerhus med vores datter på 6 mdr. Eneste andet sikre er at vi i år vil prøve at lave hummer!
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Nytårsaften

Indlægaf Fræksak » 17. dec 2018, 19:00

Jeg tror nok, vi ender med at være alene i år (mig, manden og vores to døtre). Det har vi faktisk aldrig prøvet før. Jeg synes det lyder vildt hyggeligt, men især vores 13-årige synes det lyder super kedeligt. Jeg tænker også at vi skal passe på, at vi ikke bare ender med at ligge og stene på sofaen kl. 20.30, men det kan vi vel planlægge os ud af. Det burde være muligt at lave en fest bare os fire, selv om vi er vant til at have andre at spille bold med, om jeg så må sige.

Der er bare ikke lige nogen, der har spurgt os i år, og nu synes jeg det virker lidt sent eller desperat at begynde at skrive rundt til folk :genert:.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Nytårsaften

Indlægaf Honningprut » 17. dec 2018, 19:54

Sådan som det ser ud lige nu skal min kæreste og jeg holde Nytår alene, min søn skal over til sin far sidste halvdel af juleferien. Jeg regner med at vi skal spise noget lækkert mad, se dronningens Nytårstale, og ellers bare hygge os foran fjernsynet.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Nytårsaften

Indlægaf 1234 » 17. dec 2018, 20:51

Vi får besøg af min mands efterskolevenner. Vi bliver 6 voksne og et barn. Jeg tror fokus bliver på god mad, brætspil og så skal vi stå på tagterrassen kl. 12 og se udover Nørrebro.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Nytårsaften

Indlægaf Purple » 24. dec 2018, 09:01

Nytår bliver for mit vedkommende på Mauritius! :banan: Ingen ide om de helt specifikke rammer endnu, udover palmer, strand, drinks og fantastisk selskab af kæresten :love2:
10
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Nytårsaften

Indlægaf AlmostFamous35 » 25. dec 2018, 17:42

Vi er også under varmere himmelstrøg nytårsaften. Nærmere betegnet Thailand. Vi aner ikke hvad vi skal forvente, men dejligt bliver det! En god restaurant på stranden, gode cocktails og hygge. Vi bliver min kæreste, hans søn på 10 og min søn på 7, og så selvfølgelig mig. Glæder mig helt vildt!
5
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27062

Re: Nytårsaften

Indlægaf ajnaM » 25. dec 2018, 18:21

Vi låner mine forældres hus i Nordsjælland og rykker derud med et vennepar, der ligesom os har to børn. Vi har holdt nytår sammen mange gange før - både med og uden børn - og i år er temaet 'mindre ambitiøst og mere tid til at være sammen'. ;)

Dagene med vilde 8-retters menuer er forbi (for nu), og vi skal hygge med en tur til vandet, tror jeg, og så lave noget nogenlunde nem mad. Og så bare give gas med børnefyrværkeri efter maden, putte ungerne og så drikke noget champagne og snakke. Næste morgen står vi op og laver brunch, og så regner jeg med, at vi tager hjem engang til frokost.

Mine forældre hænger ud i vores lejlighed i indre by. De er ikke de store nytårsmennesker, men vil gerne se fyrværkeriet på tagterrassen. :D
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Nytårsaften

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2018, 18:39

DetSorteCirkus skrev:Jeg er lidt i vildrede.
Jeg plejer at holde nytår med min veninde, hendes kæreste og en af hans veninder, og det er altid hyggeligt og afstemt efter, hvad vi nu lige har lyst og overskud til, men i år er alting meget anderledes, fordi min mor jo er død. Min far skal for første gang være alene, hvis han ikke bliver inviteret ud til noget familie, hvilket jeg godt kunne forestille mig, at han blev, og selvom han bedyrer, at han også vil have det fint i sit eget selskab, og jeg tror på ham, er der noget i mig, som synes, at vi lige i år skal være sammen på denne aften.

Det er mindst lige så meget for min egen skyld, at jeg overvejer det, for jeg vil faktisk have det bedst med at være i nogle rammer, hvor jeg under ingen omstændigheder skal forstille mig. Mit normale nytårsselskab er enormt forstående, og min veninde er heller ikke uberørt af min mors død, men jeg ved bare ikke, om jeg er i humør til det nytår, vi plejer at holde, og jeg har heller ikke lyst til, at der skal tages en masse hensyn.
Nu får vi se. Heldigvis ved jeg, at min veninde og Co. ikke på nogen måde vil tage mig det ilde op, hvis jeg vælger at holde nytår med min far.


Det er to måneder siden, jeg skrev dette indlæg, og det er endt med, at jeg gør, som jeg plejer, og at min far hygger sig hjemme i eget selskab.
Vi har talt helt ærligt om emnet, flere gange, og jeg kan mærke, at min far faktisk ser frem til en aften i eget selskab med tv og god, nem mad. Jeg har været hjemme 22.-28. december, og det har i det hele taget rendt ind og ud af huset med mennesker hele julemåneden og også før, ligesom det nye år også allerede byder på selskabelige planer. Min far er med andre ord ikke ensom, og han er heller ikke en af de ældre enkemænd, som ikke kan lave mad og skabe en hyggelig, hjemlig stemning selv.
For mit eget vedkommende kan jeg mærke, at det bliver godt med en tradition, der i hvert fald i det ydre er, som den plejer, og jeg føler samtidig, at jeg nu kender min sorg så godt, at jeg ved, at jeg har overskud og lyst til en hyggelig middag og lidt nytårsglimmer. Min venindes kæreste mistede også sin mor i 2018, og selvom det var en helt anden historie end min, betyder det ikke desto mindre, at jeg ikke er den eneste ved bordet, der kan se tilbage på et meget skelsættende år. Vi bliver i øvrigt bare os tre, og det passer mig fint.

På mandag smutter jeg lige forbi min far kl. 11, og så holder vi en lille nytårskur på et par timer med rejemadder, et par af de her små dåser fra Lidl (vi blev simpelthen nødt til at prøve prosecco på dåse) og et stykke kransekage.

Billede
7
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Nytårsaften

Indlægaf Ladysparrow » 29. dec 2018, 21:13

DetSorteCirkus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er lidt i vildrede.
Jeg plejer at holde nytår med min veninde, hendes kæreste og en af hans veninder, og det er altid hyggeligt og afstemt efter, hvad vi nu lige har lyst og overskud til, men i år er alting meget anderledes, fordi min mor jo er død. Min far skal for første gang være alene, hvis han ikke bliver inviteret ud til noget familie, hvilket jeg godt kunne forestille mig, at han blev, og selvom han bedyrer, at han også vil have det fint i sit eget selskab, og jeg tror på ham, er der noget i mig, som synes, at vi lige i år skal være sammen på denne aften.

Det er mindst lige så meget for min egen skyld, at jeg overvejer det, for jeg vil faktisk have det bedst med at være i nogle rammer, hvor jeg under ingen omstændigheder skal forstille mig. Mit normale nytårsselskab er enormt forstående, og min veninde er heller ikke uberørt af min mors død, men jeg ved bare ikke, om jeg er i humør til det nytår, vi plejer at holde, og jeg har heller ikke lyst til, at der skal tages en masse hensyn.
Nu får vi se. Heldigvis ved jeg, at min veninde og Co. ikke på nogen måde vil tage mig det ilde op, hvis jeg vælger at holde nytår med min far.


Det er to måneder siden, jeg skrev dette indlæg, og det er endt med, at jeg gør, som jeg plejer, og at min far hygger sig hjemme i eget selskab.
Vi har talt helt ærligt om emnet, flere gange, og jeg kan mærke, at min far faktisk ser frem til en aften i eget selskab med tv og god, nem mad. Jeg har været hjemme 22.-28. december, og det har i det hele taget rendt ind og ud af huset med mennesker hele julemåneden og også før, ligesom det nye år også allerede byder på selskabelige planer. Min far er med andre ord ikke ensom, og han er heller ikke en af de ældre enkemænd, som ikke kan lave mad og skabe en hyggelig, hjemlig stemning selv.
For mit eget vedkommende kan jeg mærke, at det bliver godt med en tradition, der i hvert fald i det ydre er, som den plejer, og jeg føler samtidig, at jeg nu kender min sorg så godt, at jeg ved, at jeg har overskud og lyst til en hyggelig middag og lidt nytårsglimmer. Min venindes kæreste mistede også sin mor i 2018, og selvom det var en helt anden historie end min, betyder det ikke desto mindre, at jeg ikke er den eneste ved bordet, der kan se tilbage på et meget skelsættende år. Vi bliver i øvrigt bare os tre, og det passer mig fint.

På mandag smutter jeg lige forbi min far kl. 11, og så holder vi en lille nytårskur på et par timer med rejemadder, et par af de her små dåser fra Lidl (vi blev simpelthen nødt til at prøve prosecco på dåse) og et stykke kransekage.

Billede


Jeg synes det lyder som en god aftale både for dig og din far. Jeg tænker tit på dig, jeg var tæt på at miste min mor i 2011 til en hjernehindeblødning - hun er her endnu, men har ændret personlighed. Ved godt det slet ikke er det samme. Man savne til min mor som hun var inden hun blev syg er der...

Jeg håber du får en dejlig aften. :kys:
1

Tilbage til "Fest og bryllup"