Nytårsaften

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Nytårsaften

Indlægaf Lalana » 12. nov 2018, 19:50

MissHelenaVon skrev:

Min kæreste og jeg overvejer STÆRKT, at afprøve Festen & Gæsten konceptet i år! Selvom vi er i slutningen af 30’erne/starten af 40’erne og har været kærester i 15 år. Vi trænger til at prøve noget nyt og udfordre os selv lidt og komme ud af comfort zonen :D


Ej hvor godt, vi er alle lige omkring de 35, måske man bare skal springe ud i det... jeg føler bare det havde været mere passende for os for 10 år siden :lol:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Nytårsaften

Indlægaf avdotja » 12. nov 2018, 20:00

@Zombie: Jeg har 2 gange fejret nytår med hunde som skulle forstille at være sindssygt bange for fyrværkeri (den ene i et omfang hvor ejeren havde forsøgt med noget medicin et år, hvilket hun dog aldrig havde gentaget, da resultatet åbenbart var en hund der stadigvæk var skrækslagen, men uden at være i stand til at reagere på det) og ingen af gangene så jeg hunden løfte så meget som et øjenbryn over noget der ikke var madrelateret*.

Mit bud er at det skyldtes at de her var i selskab med 3-4 andre, voksne hunde der ikke lod sig mærke det mindste med fyrværkeriet og dermed fik det afmystificeret. Så hvis du har en ven med en eller to rolige hunde (gerne nogle din egen "ser op til"), kunne det måske være værd at prøve?

Alternativt var der en (Pandesteg måske :gruble:) der havde trænet sin hund/kat(?) med en lydvideo med godt resultat.

*Hvis jeg skal være helt ærlig, var jeg nok heller ikke super opmærksom på det. Men ingen af gangene var jeg fuld, så havde hunden været bange-bange havde jeg opdaget det.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Nytårsaften

Indlægaf avdotja » 12. nov 2018, 20:06

Og for også at svare på spørgsmålet: Jeg ved ikke hvad jeg skal endnu, men tænker at det enten skal være en rolig aften med lækker mad sammen med min hund og noget familie med en nyfødt eller en rolig aften med lækker mad sammen med min hund og nogle venner - jeg også lever det vilde liv på årets sidste dag :-D
0
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Nytårsaften

Indlægaf MissHelenaVon » 12. nov 2018, 20:26

Lalana skrev:
MissHelenaVon skrev:

Min kæreste og jeg overvejer STÆRKT, at afprøve Festen & Gæsten konceptet i år! Selvom vi er i slutningen af 30’erne/starten af 40’erne og har været kærester i 15 år. Vi trænger til at prøve noget nyt og udfordre os selv lidt og komme ud af comfort zonen :D


Ej hvor godt, vi er alle lige omkring de 35, måske man bare skal springe ud i det... jeg føler bare det havde været mere passende for os for 10 år siden :lol:



Pjat med dig/Jer - alder er kun et tal! Bare se at komme ud og møde nogle nye mennesker :gogo:
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Nytårsaften

Indlægaf Anlewi » 12. nov 2018, 23:20

Vi skal alenen hjemme ligesom sidste år. Ældstesønnen skal til fest med overnatning, så vi skal hygge hjemme med yngdtesønne på 13 år.
Tænker vi inviterer min svigerfar der efter min svigermor døde i sidste uge ellers skal være alene.

Menuen bliver i år fondue og chokoladefontæne med frisk frugt
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Nytårsaften

Indlægaf Yetie » 13. nov 2018, 18:18

avdotja skrev:@Zombie: Jeg har 2 gange fejret nytår med hunde som skulle forstille at være sindssygt bange for fyrværkeri (den ene i et omfang hvor ejeren havde forsøgt med noget medicin et år, hvilket hun dog aldrig havde gentaget, da resultatet åbenbart var en hund der stadigvæk var skrækslagen, men uden at være i stand til at reagere på det) og ingen af gangene så jeg hunden løfte så meget som et øjenbryn over noget der ikke var madrelateret*.

Mit bud er at det skyldtes at de her var i selskab med 3-4 andre, voksne hunde der ikke lod sig mærke det mindste med fyrværkeriet og dermed fik det afmystificeret. Så hvis du har en ven med en eller to rolige hunde (gerne nogle din egen "ser op til"), kunne det måske være værd at prøve?

Alternativt var der en (Pandesteg måske :gruble:) der havde trænet sin hund/kat(?) med en lydvideo med godt resultat.

*Hvis jeg skal være helt ærlig, var jeg nok heller ikke super opmærksom på det. Men ingen af gangene var jeg fuld, så havde hunden været bange-bange havde jeg opdaget det.


En af vores venner havde også en hund, der var bange for fyrværkeri, men i selskab med mine to meget rolige hunde faldt han hurtigt til ro. Det var netop også et tilfælde hvor hans hund "så op til" især den store (mest rolige) af vores.

Vi bliver nu alligevel hjemme som vi plejer. Vi har mistet den ene af hundene, så den anden skulle være alene hvis vi tog nogen steder hen. Og han har i forvejen lidt svært ved at vænne sig til at være helt alene hjemme, så det vil jeg ikke byde ham. Vi plejer også at hygge os. Plejesønnike spiser hjemme (sikkert sammen med kæresten) og så hygger manden og jeg med en god film og kulørte drinks når de tager videre til fest. Måske kommer et vennepar på besøg, det er ikke helt afklaret endnu. Vi plejer at have fokus på god mad, og så er det en tradition at vi går tur inden desserten, og at vi under desserten "gør status" over året der er gået. :lun:
0
Sara-lm
Indlæg: 97
Tilmeldt: 14. feb 2016, 17:04
Kort karma: 2
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 24

Re: Nytårsaften

Indlægaf Sara-lm » 18. nov 2018, 18:52

Jeg skal arbejdet nytårsaften, og satser på hygge med kollegaerne efter arbejde :)
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Nytårsaften

Indlægaf Grissebassen » 24. nov 2018, 21:20

Jeg skal være alene hjemme, hvilket bestemt ikke passer mig godt, da jeg plejer at skeje helt ud til en eller anden kæmpefest. Men alle jeg kender har andre planer. Så det er virkelig øv, men jeg må prøve at få det bedste ud af det.
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Nytårsaften

Indlægaf Dynaudio » 24. nov 2018, 22:42

Jeg skal ud til min bedste ven. Vi gør noget mere ud af menuen, men ellers er det som de hundredvis af andre gange vi har stukket hovederne sammen. Videoaften med stille og rolig hygge.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Nytårsaften

Indlægaf Mi55y » 25. nov 2018, 02:39

Vi er bare herhjemme med vores datter, der vil være knap 3 mdr gammel til den tid. Vi holder barnedåb dagen før, og måske bliver min veninde fra den anden ende af landet hængende og fejrer nytår med os. Vi regner med at få mad udefra.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Nytårsaften

Indlægaf LaMariposa » 25. nov 2018, 06:44

Vi skal holde nytår i Bangkok. Regner ikke med, at vi skal så meget andet end ud at spise og have nogle drinks :D
Senest rettet af LaMariposa 25. nov 2018, 10:29, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Nytårsaften

Indlægaf Sangius » 25. nov 2018, 07:36

Vi har en 2årig og en bebs på 2 måneder der, så vi bliver hjemme til stille nytår. Min mands bedste ven, Faster Hans kalder vi ham herhjemme, ville også gerne holde stille nytår, så han kommer også.
Så vi laver lidt lækker mad, spiller nogle brætspil, og håber at ungerne kan sove fra fyrværkerilarmen.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Nytårsaften

Indlægaf LadyFox » 12. dec 2018, 17:28

LadyFox skrev:Jeg skal bare være hjemme med min hund. Det er første nytår han bor hos mig, og før det boede han på landet. Han er ikke en særlig mentalt stærk hund så jeg er spændt/nervøs for hvad han vil sige til et nytår i København. Hvis ikke jeg ender med at booke en overnatning uden for byen.

Nå, det endte at Momo og jeg skal gøre Bella Sky usikker, med en aften i nattøj, Netflix, bobler og roomservice.
7
...
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Nytårsaften

Indlægaf Primerose » 12. dec 2018, 20:55

Min kæreste og har endnu ikke planer for nytårsaften :panik:
De fleste af vores venner har små børn og holder stille familieaftener, og ellers er vores venner ude at rejse.

Vi ville ellers gerne bruge aftenen med nogle andre. Spise god mad, drikke lækre vine og have lidt festlig stemning. Men det tyder på at det er for sent at finde sådan noget nu, desværre.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nytårsaften

Indlægaf kidkomb » 12. dec 2018, 21:25

Primerose skrev:Min kæreste og har endnu ikke planer for nytårsaften :panik:
De fleste af vores venner har små børn og holder stille familieaftener, og ellers er vores venner ude at rejse.

Vi ville ellers gerne bruge aftenen med nogle andre. Spise god mad, drikke lækre vine og have lidt festlig stemning. Men det tyder på at det er for sent at finde sådan noget nu, desværre.

Festen og gæsten? (Det der radioprogram)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Fest og bryllup"