Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf hotlips » 28. nov 2018, 09:12

Nu har jeg i det meget små brygget på en plan om at holde julefrokost for alle de der ikke skal noget på arbejdet, i flere år, der er en del herinde der arbejder freelance, er på barsel og ikke bryder sig om at deltage i den slags imens, folk der er mellem jobs i lige den tid og folk der er kronisk syge og en masse andre grunde, og nu er det vist på tide at finde ud af hvor mange der egentlig vil være med på sådan noget
Jeg er selv vildt misundelig de fleste år, men kalenderen er allerede booket når vi når december så jeg tænkte på at høre hvor mange der er med på det og hvad folk har at sige omkring en dato, her er det ret generelt at fester og julehalløj med skolen og så videre nærmest konkurrerer om at ligge tidligst, så det vil være bedst for mig at holde det i de sidste uger før jul, der er jeg også ved at være sådan rigtig i julestemnjng og klar til at gøre det ordentligt.

Nu er det er ikke noget jeg sådan bogstaveligt talt tænker jeg skal holde, jeg kan godt leje lokaler hvis vi bliver mange men ellers så håber jeg vi kan finde et sted i byen hvor vi kan reservere et stort bord, om ikke andet så kan det vel blive på dammeren aka damhuskroen, det er så traditionelt at det er lige før søren banjomus danser på bordene, men det var ihvertfald for nogle år siden meget hyggeligt.

Så det er meget løst, nu bor jeg selv i København men hvis der er nok der er friske så kunne vi jo bare lave en København og en Jylland edition, men der er også et år at brygge det sammen i, og det kunne jo også være der så var folk fra Grønland eller hvor der nu bor debattører der kunne få en mulighed for at komme med.

Jeg tænker det kan være sådan en tråd man skriver i løbende, det bliver noget bøvl hvis der bliver 8 tråde fordelt ud over året.

Men der er jo heller ikke nogen der siger det behøver være julefrokost i traditionel forstand, det kunne vel også bare være en tur på café eller noget, jeg vil dog på det kraftigste insistere på det er tilladt at være iført gevir og at larme, og at de ikke lukker for tidligt, men det er jo ikke noget jeg bestemmer mere end andre, jeg tænker vi kan oprette sådan nogle afstemningen hvis der er meget uenighed og så løse det på demokratisk vis.

Så hvem vil med og hvad har i at sige om rammer og så videre?

Og det er selvfølgelig ligemeget om man skal til julefrokost hver weekend fra sidst i juli, hvis man har lyst, så er der frit slag til at deltage.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2018, 09:14

Jeg er på! :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Spjaerten » 28. nov 2018, 09:31

Hvis der passer i tidsplanen er jeg game.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Hunkat » 28. nov 2018, 09:58

Jeg er med, umiddelbart
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Mamaseraptor » 28. nov 2018, 09:58

Jeg vil også gerne deltage.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf lillebjoern » 28. nov 2018, 10:33

Jeg er også på! :D (og tak for at oprette tråden :kys: )
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf lillebjoern » 28. nov 2018, 10:34

Jeg mener der har været holdt noget med debatten før - under hvilke rammer var det? :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf hotlips » 28. nov 2018, 10:41

Næste år er det juleaften er så tirsdag så mon ikke der er mange der får ferie fredag d 20 så de har den hele uge på en enkelt feriedag, eller er det helt i skoven?

Det kunne måske give tid til at føjte i den weekend eller den før, det vil jo give lørdag dag, en søndag og mandag til hvad der nu mangler.

Jeg er klart for at vi finder et sted ude, det vil blive dyrere men der skal er ingen der kommer til at stå med borddækning og oprydning og hvad der nu kommer af obligatoriske uforudsete ting de skal slås med.

Det håber jeg også kan give en bedre chance for at komme ud for de der i forvejen er hængt meget op, jeg skal selv være den første til at skrive under på det kan være sin sag at komme ud og lufte ørerne når man er alene med et barn og hvis folk skal have en chance for at gøre noget helt selv lige før jul så synes jeg vi skal gøre det så let som muligt.

Vi kan prøve at finde et sted i indre by, men jeg synes også det kunne være en god mulighed med en forstad, vi bor selv i Rødovre og her er der gode transportmuligheder og det er nok lettere at finde et sted albuerum og måske endda uden at en drink koster 120,men jeg har indtryk af der også bor en del på Amager, der vil også være fint hvis det er i et område hvor der er til at gå til en metro og så vidt jeg lige umiddelbart husker går busser og tog stadig hele natten der på de sidste weekender.

Men det kan jo også være vi skal gå den anden vej, prøve at holde det først i november og på et eller andet fancy sted helt inde i centrum.

Der var engang man kunne holde den slags på woodstock og rosie macghees men jeg indrømmer blankt jeg ikke aner hvad der er af den slags steder nu om dage.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Pityt » 28. nov 2018, 14:56

lillebjoern skrev:Jeg mener der har været holdt noget med debatten før - under hvilke rammer var det? :)

Jeg har (for en del år siden) både været til jule- og påskefrokost med debatten. Det var mægtig festligt...og ret vildt :slem: Det blev holdt privat,- julefrokosten var der en sød debattør, der lagde lejlighed til og påskefrokosten foregik i en tidligere cykelkælder :lol:

Det er en glimrende idé og jeg er bestemt også på :jule:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Miss_no_More » 28. nov 2018, 18:30

Uh, super initiativ! Rejser gerne helt fra nordjylland for at opleve det (og jer) :banan:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Stitch » 29. nov 2018, 10:06

Jeg er på. Skal som regel kun til 1 enkelt julefrokost, og det er slet ikke nok.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Purple Haze » 29. nov 2018, 19:58

Pityt skrev:
lillebjoern skrev:Jeg mener der har været holdt noget med debatten før - under hvilke rammer var det? :)

Jeg har (for en del år siden) både været til jule- og påskefrokost med debatten. Det var mægtig festligt...og ret vildt :slem: Det blev holdt privat,- julefrokosten var der en sød debattør, der lagde lejlighed til og påskefrokosten foregik i en tidligere cykelkælder :lol:

Det er en glimrende idé og jeg er bestemt også på :jule:



Jeg har billeder :devil:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Debat julefrokost for de julefrokostløse og hvem har ellers har lyst, 2019.

Indlægaf Pityt » 29. nov 2018, 20:04

Purple Haze skrev:
Pityt skrev:
lillebjoern skrev:Jeg mener der har været holdt noget med debatten før - under hvilke rammer var det? :)

Jeg har (for en del år siden) både været til jule- og påskefrokost med debatten. Det var mægtig festligt...og ret vildt :slem: Det blev holdt privat,- julefrokosten var der en sød debattør, der lagde lejlighed til og påskefrokosten foregik i en tidligere cykelkælder :lol:

Det er en glimrende idé og jeg er bestemt også på :jule:



Jeg har billeder :devil:

Åh Gud :nerve:
Sender du dem ikke i en PB? :fløjt:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Fest og bryllup"