Mandelgaven 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Pandesteg » 14. dec 2018, 22:28

Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:
SAGA skrev:Vi bruger også den, hvor sidste års “vinder” af mandlen skal have gave med. I år er det mig og jeg har købt denne.
Synes det er en god ide for så ved jeg ikke hvad det er :P

https://www.imerco.dk/den-hemmelige-man ... =100383021


Det gjore vi også i nogle år, men der er flere i familien som har frabedt sig tingeltangen og des lige og selvom jeg elsker overraskelses mandelgaven så ved jeg jo ikke om det så viser sig at være sådan noget :genrt: Dog elskede vi alle da det et år var en usb pind, for det kunne vi alle bruge


Dit indlæg får mig til at tænke på, at jeg synes det er sjovt at der er flere der har en holdning til sådan noget med mandelgave, at man ligefrem frabeder sig bestemte ting. Der var en anden som skrev, at hun egentlig helst ville give til et velgørende formål, men hendes familie ville ikke synes om at få en “velgørenhedsgave” - de ville have en “rigtig” ting (frit fortalt efter min hukommelse).
Jeg tror jeg blive totalt mundlam, hvis jeg begyndte at få anvisninger til hvad jeg skulle købe i mandelgave. Altså, det er mandelgave, det er sguda total ligegyldigt efter min mening! Det sjove er for mig alt det der foregår inden mandelfinderen afsløres. Gaven kunne i og for sig være en rulle lokumspapir for all I care. Det er da i hvert fald noget alle kan bruge :lol: :lol:



Det var mig :D
Til min families forsvar er det nu kun min tolkning af deres ønsker- de har ikke frabedt sig noget.

Og jeg plejer at købe så gode mandelgaver, at de bliver husket :jule: - så i vores familie er det ikke totalt ligegyldigt. Og jeg vil stadig gerne finde et velgørende stofnet :-D


Det var bare nogle tanker jeg gjorde mig, så håber ikke du føler dig angrebet eller at du skal forsvare dig. Jeg sad også tænkte på at jeg godt kan forstå man kan blive stresset til jul, man skal finde de perfekte julegaver, kalendergaver, adventsgaver, pakkespilsgaver og guddødme også mandelgaver :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf avdotja » 14. dec 2018, 23:17

Inspireret af denne tråd har jeg nu fået overstået årets mandelgave: en sæk ris og et brætspil købt på dba :)
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Muspel » 14. dec 2018, 23:23

Pandesteg skrev:
Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:
SAGA skrev:Vi bruger også den, hvor sidste års “vinder” af mandlen skal have gave med. I år er det mig og jeg har købt denne.
Synes det er en god ide for så ved jeg ikke hvad det er :P

https://www.imerco.dk/den-hemmelige-man ... =100383021


Det gjore vi også i nogle år, men der er flere i familien som har frabedt sig tingeltangen og des lige og selvom jeg elsker overraskelses mandelgaven så ved jeg jo ikke om det så viser sig at være sådan noget :genrt: Dog elskede vi alle da det et år var en usb pind, for det kunne vi alle bruge


Dit indlæg får mig til at tænke på, at jeg synes det er sjovt at der er flere der har en holdning til sådan noget med mandelgave, at man ligefrem frabeder sig bestemte ting. Der var en anden som skrev, at hun egentlig helst ville give til et velgørende formål, men hendes familie ville ikke synes om at få en “velgørenhedsgave” - de ville have en “rigtig” ting (frit fortalt efter min hukommelse).
Jeg tror jeg blive totalt mundlam, hvis jeg begyndte at få anvisninger til hvad jeg skulle købe i mandelgave. Altså, det er mandelgave, det er sguda total ligegyldigt efter min mening! Det sjove er for mig alt det der foregår inden mandelfinderen afsløres. Gaven kunne i og for sig være en rulle lokumspapir for all I care. Det er da i hvert fald noget alle kan bruge :lol: :lol:



Det var mig :D
Til min families forsvar er det nu kun min tolkning af deres ønsker- de har ikke frabedt sig noget.

Og jeg plejer at købe så gode mandelgaver, at de bliver husket :jule: - så i vores familie er det ikke totalt ligegyldigt. Og jeg vil stadig gerne finde et velgørende stofnet :-D


Det var bare nogle tanker jeg gjorde mig, så håber ikke du føler dig angrebet eller at du skal forsvare dig. Jeg sad også tænkte på at jeg godt kan forstå man kan blive stresset til jul, man skal finde de perfekte julegaver, kalendergaver, adventsgaver, pakkespilsgaver og guddødme også mandelgaver :lol:


Slet slet ikke :kram:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2018, 20:09

Jeg kunne godt finde på at adoptere en bi som mandelgave, men i år er det min bror, der skal stå for den.
Senest rettet af Fru Sunshine 20. dec 2018, 05:22, rettet i alt 1 gang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Pax Romana » 18. dec 2018, 13:13

Purple Haze skrev:Hos os er det den der fik den sidste år der skal have en med.
Sådan er det også hos os.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf 1234 » 18. dec 2018, 17:22

Jeg står for det. Og det er lidt en udfordring fordi folk er mellem 2 - 70 år. Og må åbenbart ikke købe noget spiseligt. Så jeg er lidt ude i Bezzerwizzer året gik eller en sej børnebog som de voksne kan bruge med deres børn eller børnebørn.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Anlewi » 18. dec 2018, 20:06

Jeg har købt dette https://www.propagandashop.dk/spil-don- ... IIQAvD_BwE

Tænker at alle mellem 12 og 85 år vil hygge sig med det
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Fru Sunshine » 20. dec 2018, 05:24

Anlewi skrev:Jeg har købt dette https://www.propagandashop.dk/spil-don- ... IIQAvD_BwE

Tænker at alle mellem 12 og 85 år vil hygge sig med det

Det ser sjovt ud.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Anlewi » 21. dec 2018, 18:00

Fru Sunshine skrev:
Anlewi skrev:Jeg har købt dette https://www.propagandashop.dk/spil-don- ... IIQAvD_BwE

Tænker at alle mellem 12 og 85 år vil hygge sig med det

Det ser sjovt ud.


Det håber jeg også det er - tænker vi kan spille det efter vi har pakket gaver ud :P
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf godtnavn » 21. dec 2018, 18:40

Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:
SAGA skrev:Vi bruger også den, hvor sidste års “vinder” af mandlen skal have gave med. I år er det mig og jeg har købt denne.
Synes det er en god ide for så ved jeg ikke hvad det er :P

https://www.imerco.dk/den-hemmelige-man ... =100383021


Det gjore vi også i nogle år, men der er flere i familien som har frabedt sig tingeltangen og des lige og selvom jeg elsker overraskelses mandelgaven så ved jeg jo ikke om det så viser sig at være sådan noget :genrt: Dog elskede vi alle da det et år var en usb pind, for det kunne vi alle bruge


Dit indlæg får mig til at tænke på, at jeg synes det er sjovt at der er flere der har en holdning til sådan noget med mandelgave, at man ligefrem frabeder sig bestemte ting. Der var en anden som skrev, at hun egentlig helst ville give til et velgørende formål, men hendes familie ville ikke synes om at få en “velgørenhedsgave” - de ville have en “rigtig” ting (frit fortalt efter min hukommelse).
Jeg tror jeg blive totalt mundlam, hvis jeg begyndte at få anvisninger til hvad jeg skulle købe i mandelgave. Altså, det er mandelgave, det er sguda total ligegyldigt efter min mening! Det sjove er for mig alt det der foregår inden mandelfinderen afsløres. Gaven kunne i og for sig være en rulle lokumspapir for all I care. Det er da i hvert fald noget alle kan bruge :lol: :lol:



Det var mig :D
Til min families forsvar er det nu kun min tolkning af deres ønsker- de har ikke frabedt sig noget.

Og jeg plejer at købe så gode mandelgaver, at de bliver husket :jule: - så i vores familie er det ikke totalt ligegyldigt. Og jeg vil stadig gerne finde et velgørende stofnet :-D


Hvorfor skal det være et stofnet? Jeg tænker der er mange velgørende ting der laver rigtige gaver hvor man stadig støtter, især hvis du andre år har givet stofnet er det måske lidt kedeligt at få en hel samling...
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Muspel » 21. dec 2018, 18:44

godtnavn skrev:
Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Persnikedy skrev:
SAGA skrev:Vi bruger også den, hvor sidste års “vinder” af mandlen skal have gave med. I år er det mig og jeg har købt denne.
Synes det er en god ide for så ved jeg ikke hvad det er :P

https://www.imerco.dk/den-hemmelige-man ... =100383021


Det gjore vi også i nogle år, men der er flere i familien som har frabedt sig tingeltangen og des lige og selvom jeg elsker overraskelses mandelgaven så ved jeg jo ikke om det så viser sig at være sådan noget :genrt: Dog elskede vi alle da det et år var en usb pind, for det kunne vi alle bruge


Dit indlæg får mig til at tænke på, at jeg synes det er sjovt at der er flere der har en holdning til sådan noget med mandelgave, at man ligefrem frabeder sig bestemte ting. Der var en anden som skrev, at hun egentlig helst ville give til et velgørende formål, men hendes familie ville ikke synes om at få en “velgørenhedsgave” - de ville have en “rigtig” ting (frit fortalt efter min hukommelse).
Jeg tror jeg blive totalt mundlam, hvis jeg begyndte at få anvisninger til hvad jeg skulle købe i mandelgave. Altså, det er mandelgave, det er sguda total ligegyldigt efter min mening! Det sjove er for mig alt det der foregår inden mandelfinderen afsløres. Gaven kunne i og for sig være en rulle lokumspapir for all I care. Det er da i hvert fald noget alle kan bruge :lol: :lol:



Det var mig :D
Til min families forsvar er det nu kun min tolkning af deres ønsker- de har ikke frabedt sig noget.

Og jeg plejer at købe så gode mandelgaver, at de bliver husket :jule: - så i vores familie er det ikke totalt ligegyldigt. Og jeg vil stadig gerne finde et velgørende stofnet :-D


Hvorfor skal det være et stofnet? Jeg tænker der er mange velgørende ting der laver rigtige gaver hvor man stadig støtter, især hvis du andre år har givet stofnet er det måske lidt kedeligt at få en hel samling...


Jeg har ikke givet stofnet før. Og tænkte det var noget som alle uanset aller kunne bruges.

Problemet har i øvrigt løst sig selv. Min mor troede hun skulle købe og har købt noget. :stoned:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf RavenClaw » 24. dec 2018, 07:13

Vi har købt en hemmelig gave fra Kähler :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf BlueBunny » 24. dec 2018, 08:15

Vi har to voksen og to børn.
En mandel i portion og en i stor skål hos voksne.
Børnene får to i portionerne.
Vi er 8 voksne og 6 børn.

Jeg står for en gave til voksen og en til barn.
Voksen er et bradepandesæt.
Børn er Disney bog “fra alle os til alle jer 2018”.
Regner med at de andre tager noget spiseligt med.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Planten » 24. dec 2018, 08:43

Vores er niederegger marcipan - denne:
https://shop.niederegger.de/marzipan/kl ... tionen?c=5
Jeg ville helst have sat billeder direkte ind, men den ville ikke vise det så...
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mandelgaven 2018

Indlægaf Wizzze » 24. dec 2018, 09:12

Planten skrev:Vores er niederegger marcipan - denne:
https://shop.niederegger.de/marzipan/kl ... tionen?c=5
Jeg ville helst have sat billeder direkte ind, men den ville ikke vise det så...


Billede
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Fest og bryllup"