Hvad har du fået i julegave 2018?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Pyjamas » 26. dec 2018, 21:37

En toaster, der også kan lave vafler og paninier.
En hjemmelavet lampe
Et hjemmelavet skærebræt (lavet af min 16-årige nevø) - det er virkelig godt håndværk, man kan ikke se, det er hjemmelavet.
Stor kop formet som BB-8 :love:
Te og chokolade
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7635
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21314

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Nesnay » 26. dec 2018, 21:53

Fra min søster: 7 wonders (brætspil) og bordkalender af Maren Uthaug

Fra min mormor: Azul (brætspil), nap scarf (tørklæde med indbygget støtte, så man ikke får hold i nakken af at sove på fx flyture) og 5000 kr. (hun fordeler hvert år en del af overskuddet fra min morfars efterladte aktier mellem børn og børnebørn)

Fra mine forældre: gardinstang og mørklægningsgardiner,
billet til Kong Arthur v. Moesgård til sommer, bodylotion

Fra min farmor: et par små nisser og 300 kr.

Min bror og hans familie bor i udlandet indtil maj, så vi aftalte at droppe gaverne i år, så de er fri for at skulle slæbe dem til DK igen. Er dog alligevel kommet til at købe en ting eller to til min niece, som hun får i den ene eller den anden anledning, når de er tilbage :)
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Persnikedy » 26. dec 2018, 21:54

Så fik jeg den sidste gave i hænderne. Som altid er det et gavekort fra min bror til endten det nærmeste stor center, matas, eller en bog handel. I år fik vi alle 3 (mor, mig, og søster) gavekort på 250kr til en boghandel.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf hotlips » 27. dec 2018, 00:30

Jeg har fået et springvand med solceller af min søde dreng, jeg har ønsket mig det i flere år og jeg glæder mig helt vildt til at få det sat op i dammen.

Jeg har fået et gavekort til plantecenteret, jeg havde ellers frabedt mig diverse tilgodebeviser for jeg har sedler og kort hvor der står forskellige planter på fem år tilbage og jeg har aldrig fået nogen af dem, forrige jul fik jeg tre sedler på roser og jeg har ikke fået nogen af dem, eller tilbud om pengene selvom jeg siden har købt to af dem selv.
Men okay, jeg kan da bruge et rigtigt gavekort, så vi skal ned og købe et guldtræ, aka en tibetansk kirsebær efter jul, måske allerede lørdag hvis der er åbent.

Og jeg har fået havenisser, to stks af min mor, dem er jeg vildt glad for, vi har en del i forvejen og vi bruger dem til at drille hinanden i december.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Yuna » 27. dec 2018, 09:55

Alle mine gaver var gode men specielt øreringe og halskæde fra kærestens forældre... hans mor havde tidligere på året købt en halskæde med mammut tand i, og det syntes jeg ville være totalt sejt at eje, da det jo er ret specielt. (Troede faktisk det var sådan noget man skulle indlevere til museer, men åbenbart ikke)

De har så været henne ved den guldsmed de købte det fra og fået specielt fremstillet nogle smykker til mig :lun:
3
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Ado » 27. dec 2018, 10:19

Hårprodukter.
Mummitroldkrus.
2 lp'er med Queen.
1 lp med Julie London.
Mælkeskummermaskine.
Lola Ramona sko.
Guld-oplevelsespakke.
Gin-kit.
Og så mangler jeg at få fra min lillebror.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Ladysparrow » 27. dec 2018, 10:59

Vi har droppet julegaverne i år. Min kæreste og jeg gav dog gaver om morgenen bare os to - jeg fik:

En kogebog af min yndlingskok Per Morberg tema: Vildt
En lille intern joke: En bog omkring rengøring.... :D
Og et lille kort hvor der er skrevet at den 2. februar er optaget og jeg skal finde det pæne tøj frem.

Han fik:

2 kvalitetshaveredskaber i engelsk design.
1 elg klokke i smedejern til vores dør.
En mælkeskummer
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41761

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf LaMariposa » 27. dec 2018, 11:08

Så fik jeg de sidste gaver (har byttet med min familie over flere dage), og de har virkelig overgået sig selv i år :lun:

Fitnessur fra Polar :love:
Lækre regnbukser
Et fad og flødekande til vores stel
En bodylotion

Fælles med min mand har jeg også fået en blender og en håndmixer.
0
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf ajnaM » 27. dec 2018, 18:20

Absolut ingenting. :whine:

Ej, det er løgn - det ene barn havde malet på et glas til mig i børnehaven, og det var meget fint og nuttet. Men ellers ingenting. Vi havde gavefri jul mellem de voksne - men det overholdt de andre så ikke i min kærestes familie. Så de gav gaver til hinanden. Jeg snød endda også og gav min kæreste en gave.

Hvilket resulterede i, at jeg var den eneste, der ikke fik nogen gave. Og det kan godt være, det er småligt - min kæreste synes, jeg er vildt fjollet, at det betyder noget for mig, men jeg synes virkelig, det var en trist følelse.


Glæder mig til at holde jul med min egen familie næste år. Og indtil da har jeg tænkt mig at købe en julegave til mig selv på januarudsalget. ;)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Ally » 27. dec 2018, 21:19

Amerikanske pandekage-plader til min Tefal Snack Collection
Gavekort til Hunkemøller
3 x neglelak
4 x Margrethe-skåle med låg
2 x Royal Copenhagen-krus
Trivial Pursuit (Familieudgaven)
Hjemmelavede gaver fra mine piger (et juletræ i garn, et hjerte i ler, et glas og en skål)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Kattefjæs » 28. dec 2018, 10:38

Åh, det har været et godt år på gavefronten, på trods af at jeg ikke rigtig ønskede mig noget særligt. :lol:

Jeg bryder mig ikke om vilde luksusting og er heller ikke så meget til overraskelser, så jeg har det med at ønske mig praktiske ting som jeg bliver glad for i hverdagen. I år ønskede jeg mig faktisk kun en god elpisker og en elektrisk tandbørste, og jeg fik begge dele af min mand, så det var jo en stor succes. :love: Han havde også købt mig en stor Fiskars-saks, kun til stof som han sagde. Han er sød! Det er sådan nogle ting som jeg bliver virkelig glad for i hverdagen i rigtig lang tid fremover, så det er virkelig herligt.

I min familie giver vi mest hjemmelavede gaver, med stor omtanke selvfølgelig. Så jeg havde på fornemmelsen at jeg nok fik noget hjemmelavet af mor og søster, men jeg synes alligevel at de har overgået sig selv.

Min mor har især, og jeg føler slet ikke at jeg har fortjent det - jeg blev simpelthen så rørt da jeg åbnede pakken. Hun har strikket en trøje til mig som er en næsten eksakt kopi af min første skoledags-trøje som hun lavede på bestilling et par uger inden jeg startede i første klasse. :whine:

Jeg har ét billede af mig selv med begge mine forældre (min far døde da jeg var barn), og det er fra min første skoledag i første klasse. Jeg står mellem mine forældre i en blomstret kjole og med min nye hjemmestrikkede trøje som jeg selv havde bestilt.

Min mor og jeg havde siddet og kigget i ugeblade med strikkeopskrifter og efter lang tids overvejelse havde jeg udpeget denne her trøje med et blomstret mønster på bærestykket - i bladet var den lilla men jeg ville gerne have den i gul i stedet, så det lavede min mor.

Det var en ret stor ting at starte i første klasse og min mor gjorde altid en masse ud af at vi skulle have noget særligt som var helt vores eget for at markere sådan nogle begivenheder. Måske især mig fordi jeg, som den yngste, ofte arvede mine ældre søstres ting, så jeg havde ikke så meget som jeg selv havde valgt.

Det var verdens bedste strikketrøje men jeg voksede jo hurtigt ud af den. Og jeg har alligevel bare aldrig glemt den. :lol:

Vi kiggede på billedet for et års tid siden og jeg nævnte hvor fantastisk den trøje var, og så sad vi og snakkede lidt om det, men jeg havde godt nok ikke regnet med at hun havde tænkt sig at lave en ny til mig! :lun:

Igen har hun lavet den i gul, men en mere citrongul, hvor skoletrøjen var mørk solgul. Og så har hun brugt noget utrolig fint, tyndt silkegarn med mohair som er lagt dobbelt, så trøjen er let som en fjer og fantastisk blød. Skoletrøjen var af lidt tykkere fåreuld og derfor lidt tungere i det. Hun har også været så sød at lave trekvart-ærmer på den nye trøje - hun ved nemlig at jeg ikke er så meget til lange ærmer mere.

Hun skriver at hun kom til at bestille alt for meget garn, så nu laver hun én til sig selv også. :)

Næste gang jeg er hjemme i Danmark må vi nok ned til min gamle skole og tage et billede tilsvarende det fra min første skoledag, selvfølgelig uden min far, men sådan er det jo bare.
16
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Kattefjæs » 28. dec 2018, 10:41

Nå ja, og min søster har lavet en stor stak underbukser til mig af det fedeste stof. :lol: Det lyder måske lidt mærkeligt, men hun syr selv alle sine drenges bukser og derfor er der altid en del bomuldsjersey-rester som ikke rigtig kan bruges til noget. For et par år tilbage fandt hun så på at sy sig selv nogle underbukser af resterne. Jeg blev meget jaloux og så lavede hun også et par til mig. :D Siden da har jeg KUN ønsket mig underbukser til jul og fødselsdag af min søster. :lol: :lol: Jeg er måske lidt nem at tilfredsstille og ret kedelig hvad angår gaveønsker, men det er simpelthen verdens bedste underbukser, så jeg vil ikke have andet. :banan: :dance:
6
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Kattefjæs » 28. dec 2018, 10:56

Min svigerfamilie er enormt sød, men de har en lidt anden gavetradition end vi har i min familie, hvor gaver ikke nødvendigvis er specielt personlige og hvor det nogle gange handler mere om at give et eller andet, nærmest hvad som helst, end rent faktisk at give noget personligt som modtageren bliver glad for. Og deres gaver er 95% ubrugeligt nips, hvilket er en af mine hadeting. :lol: Men der er jo ingen onde hensigter eller noget som helst, så derfor tager vi det pænt og med et smil. Jeg synes bare det er et enormt spild med alt det ragelse vi slæber hjem og efter kort tid ender med at smide ud igen...

Nå men i år fik vi begge to en æske med forskellige produkter, hvilket ville være meget fint til de fleste, men både min mand og jeg er allergiske overfor parfume, hvilket de sådan set godt ved (?), men igen handler det mere om at man skal give en gave end rent faktisk at give en gave som modtageren kan bruge. Jeg kommer aldrig til at forstå det, men whatever. Jeg tager begge sæt med på arbejde og giver dem til et par fattige beboere. De plejer at blive glade for den slags ting.

Vi fik også nogle meget lækre chokolader, hvilket jo altid er godt.

Meeeen så var der også lige en rædsel af en ugle som er sat sammen af hvad der ligner overskudsmetal fra en losseplads med en låge i røven så man kan sætte et lys i den. Først og fremmest kommer den aldrig nogensinde indenfor min dør, og derudover bruger vi ikke levende lys indendørs under nogen omstændigheder. Og vi har ikke nogen have. Og i øvrigt kommer den aldrig nogensinde indenfor min dør....! :tie:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. dec 2018, 17:10

Kattefjæs skrev: Meeeeen så var der også lige en rædsel af en ugle som er sat sammen af hvad der ligner overskudsmetal fra en losseplads med en låge i røven så man kan sætte et lys i den. Først og fremmest kommer den aldrig nogensinde indenfor min dør, og derudover bruger vi ikke levende lys indendørs under nogen omstændigheder. Og vi har ikke nogen have. Og i øvrigt kommer den aldrig nogensinde indenfor min dør....! :tie:

Nu vil jeg jo vildt gerne se en ugle med en låge i røven :blush:
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har du fået i julegave 2018?

Indlægaf Kattefjæs » 28. dec 2018, 17:12

Fru Sunshine skrev:Nu vil jeg jo vildt gerne se en ugle med en låge i røven :blush:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Den er for grim til debatten!
1

Tilbage til "Fest og bryllup"