Blind høne fandt også et korn

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 13. jun 2019, 11:55

Ladysparrow skrev:Åhhh hvor er det skønt! Det lyder fantastisk, og så rigtig fint at du får din bedstemors navn med...

Er i ved at have styr på det hele?

Næsten. :D

Musikeren har ikke sendt kontrakten endnu, men jeg nægter at gå i panik. Han HAR bekræftet for en måned siden, at han har husket det. Men ellers, så ja...Vi mangler:
- Tale med restaturanten og få helt styr på menuen.
- Blomsterne er der styr på. Altså på personen, der skal lave det og som skal pynte lokalerne.
- Møde med byrådsven, der skal stå for vielsen. Han har lovet at flette en personlig tale ind i stedet for det sædvanlige korte rådhusbryllups.
- Jeg skal have booket tid hos en skrædder. Det gør jeg i morgen.
- Frisøren er booket. (Også til makeup). Jeg skal lige have ringet og bekræftet det. (Men har fået bekræftelsesmail på booking)
- Æskerne til favor-boxes er ude på køkkenbordet. Så jeg skal have lave små planteposer til de blomsterfrø, der skal være i dem. Og så skal der købes kysseklokker og noget sødt af en art. De personlige videohilsner til gæsterne enkeltvist optager vi, når vi sidder i Frankrig midt i juli. Alt er nemmere med rødvins-buzz.

Tøj til os begge er der styr på. Jeg mangler dog lige undertøj. Og så er der morgengave og vigtigst af alt: Talen. :lun:

Men der er ro på. På den dejlige måde. Og ja, jeg elsker, at jeg får min bedstemors navn. (Hvis det da bliver godkendt, men det ser jeg ikke nogen grund til det ikke gør). Martha. Søde dejlige Martha.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 17. jul 2019, 14:14

Jeg elsker ryggen på min kjole. Ja, jeg elsker hele kjolen. Men årh, ryggen. Og sløret. Jeg glæder mig så meget.
Da vi optog videoer til vores bryllup, havde jeg på en af videoerne et slør på. Okay...det var et billigt gardin fra JYSK. Men ærligt talt...slør klæder mig. :D
Vores videoer er så fede. Og sjove. Blandt andet vores Paradise Hotel video, og den hvor vi lipsyncer som åndssvage.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 6. aug 2019, 07:52

Okay, jeg ved ikke hvornår læsset tippede, men jeg har fået en snert af bridezilla, forstået på den måde, at jeg bliver stresset over ikke at have kontrol.
Ham der skal spille til festen med sit band, har bekræftet det. To gange. :genert: Men han har stadig ikke sendt en kontrakt.
Jeg kunne ikke forestille mig, at han disser os. Men alligevel har jeg allerede en masse tanker om en plan b.
Ham der skal stå for vielsen, plejer at jeg støde på via mit tidligere arbejde. Vi aftalte inden jeg stoppede, at vi skulle finde en dag efter sommerferien, hvor vi lige kunne mødes. (Han vil gerne gøre den borgerlige vielse lidt mere personlig). Ham skrev jeg til i aftes, han læste den kort tid efter, men har endnu ikke svaret. Arghh, jeg véd godt, at folk ikke svarer med det samme. Ligesom jeg jo godt ved, at vores bryllup nok ikke er det første de tænker på, når de vågner om morgenen. :D Hvorfor kan jeg ikke bare slappe af?

Nå, men jeg skal til skrædder i dag for første gang. :lun: Og på torsdag skal jeg have lavet en prøveopsætning af håret.
Brudvalsen er vi i gang med at øve. 1-2-3 trinnene har jeg lidt styr på, men min kæreste valgte altså den originale brudevals på anlægget, og hold nu kæft...så hurtig kan jeg ikke danse. Det ligner jo en rødhåret kænguru.
På YouTube har jeg set videoer, og kan se, at Frederik og Mary altså dansede den i et mere roligt tempo, og med en mere rolig version af brudevalsen. :D

Alt med restauranten er der styr på. Menuen bliver SÅ lækker. Blomster og pyntning af stedet og pavillion (jeg kan ikke stave til det lorteord) er der styr på. Tøjet er der styr på. Mine tånegle er der IKKE styr på. Fuck, hvor skal de slibes.
Favor-æskerne er der næsten styr på. Min kæreste har lavet de sødeste små kuverter med teksten "Spread the love", og der kommer vi blomsterfrø i. Derudover bryllupsbolcher/chokolade, pandodil og den der QR-kode med en personlig videohilsen fra Frankrig.

Jeg låner en halskæde af min mor. En med perler. Det betyder meget for hende. :lun: Og så overvejer jeg at give min far manchetknapper med gravering. "Jeg vil altid være din lille pige". Corny, men jeg elsker det.

Nu mangler jeg talen til min mand (:lun:) og morgengaven.


Og så har jeg på fornemmelsen, at der er polterabend for mig i weekenden. Kærestens børn skal pludselig overnatte her. Min gode ven sagde to gange i går: Vi ses. Senest efter weekenden.
Glæder mig. Men det er lidt stressende hver lørdag morgen, at man ikke ved, om man bliver hentet. :lol: Og okay, jeg véd selvfølgelig ikke, om der overhovedet er planlagt noget. Jeg er bare en overanalyserende detektiv.


Og så har jeg fået arbejde. Var til samtale i går. Hun er så sød, hende jeg skal arbejde for og med. Vi havde kemi lige fra starten. Det er min gode ven, der arbejder samme sted, som anbefalede mig. Han skal SÅ meget have bobler som tak.
Jeg starter mandag. Så det var ikke en lang periode som ledig jeg fik. :D
23
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 16:56

Jeg er lige nødt til at sige noget. Og det er: Jeg elsker den her tråd. Kort og godt. Mit liv er inde i en af de der dale, som jo hænder. Jeg har min dejlige mand og min dejlige datter, men livet sucks lige pt for os tre af diverse grunde. Så jeg er tit ked og modløs. Men så kommer jeg herind. Og svælger i optimismen, glæden, forventningen, spændingen, livsmodet og bare den her generelle boblen af feel-good følelser. Det er så dejligt og så rart. Det synes jeg bare lige du skulle vide.
13
Tally-ho
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 6. aug 2019, 17:27

milisa skrev:Jeg er lige nødt til at sige noget. Og det er: Jeg elsker den her tråd. Kort og godt. Mit liv er inde i en af de der dale, som jo hænder. Jeg har min dejlige mand og min dejlige datter, men livet sucks lige pt for os tre af diverse grunde. Så jeg er tit ked og modløs. Men så kommer jeg herind. Og svælger i optimismen, glæden, forventningen, spændingen, livsmodet og bare den her generelle boblen af feel-good følelser. Det er så dejligt og så rart. Det synes jeg bare lige du skulle vide.

Tusind tusind tak. :lun: Åh, det gør mig glad.


Jeg var til skrædder i dag. Første fitting. Og jeg blev så glad, da jeg så mig selv i kjolen. Ja, jeg er plus-size, men jeg har så fin en talje, og i kjolen er den endnu smukkere. Jeg elsker min kjole.
Og det er sjovt, for lige da han friede, tænkte jeg: Jeg skal være boheme-hippie-brud med florlet kjole og blomsterkrans i håret. Men så kom drømmene væltende. Alle de forestillinger og drømme jeg har haft altid. Og nu bliver det meget yndigt foroven med blonder og perler - blonderyg med knapper hele vejen ned og med poof-tyl forneden.

Og så begynder jeg at græde ret meget for tiden. Når vi øver brudevalsen især. Fordi - når jeg hører den - så rammer det mig som en kæmpe hammer: Jeg SKAL virkelig giftes. Det havde jeg aldrig troet ville ske.
Og lige nu, hvor jeg har bestilt manchetknapper til mig far, og hans svar, da jeg på sms spurgte, om han kunne have manchetknapper på. Jeg bliver så rørt hele tiden.

Jeg har modtaget de sødeste hilsner fra mit gamle arbejde på messenger, opkald og sms, hvor de giver udtryk for, hvor glade de er på mine vegne over nyt job. Det gør mig så glad.Jeg skal stadig vænne mig til, at folk vil mig det bedste. Men jeg nyder det.

Her er min fars manchetknapper. :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 15. aug 2019, 13:55

Jeg glæder mig! Og nu bliver jeg mere og mere følelsesladet for hver dag der går.
Da min kæreste prøvede sit tøj på: Jeg græd.
Når han sætter brudevalsen på anlægget, når vi skal øve: Jeg græder.
Når jeg er til skrædder og fitting med kjolen: Jeg græder.
Når han sover, og jeg ligger og kigger på ham: Jeg græder.

Jeg er så overvældet af alle de her vidunderlige følelser.

Småting mangler kun nu. Min kjole er færdig til afhentning fredag i næste uge. Den skulle lægges en del mere ind foroven end jeg/vi troede. Så prisen tikker altså mere op end jeg havde regnet med. Men smuk...dét er den. :lun:
Prøveopsætningen af hår og prøvemake-up er klaret, og jeg GLÆDER mig! Det bliver så smukt.

Og så er jeg startet på nyt job. Det går fint. Men jeg er så dårlig til at starte et nyt sted. Jeg har jo kronisk stress. Og det har altså peaket en del denne uge. Så meget, at min menstruation er kokset, og den er kommet nogle dage før beregnet. Og det betyder - hvis jeg er uheldig - at jeg får min næste menstruation ved dagene omkring brylluppet. :(
Min læge gav mig lov (efter plagen) til p-piller. Bare for at skyde det denne ene gang.
Men recepten nåede aldrig apotekets server, så jeg måtte ringe til vagtlægen i går, da jeg stod derinde. Det var i går jeg skulle starte på dem.
Vagtlægen fik mig dog skræmt så meget, at jeg - efter en snak med kæresten - valgte at lade være med at tage dem.

Jeg tør ikke løbe nogen risiko. (Også selv om jeg gætter på, at risikoen er ret lille). Hverken for blodpropper eller påvirkning af min psyke. Tidligere da jeg tog p-piller, påvirkede det mit humør meget.
Men jeg ER virkelig tyndhudet i disse dage. I guder, hvor jeg inderligt hader at have raget stress til mig i en sådan grad. Så jeg passer på mig selv lidt ekstra.

Jeg fatter stadig ikke helt, at jeg snart er hans kone. :lun:
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf MissHindenburg » 15. aug 2019, 14:05

Jeg ønsker jer alt det bedste :dåne:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 6. sep 2019, 17:24

Det er i morgen! :love: :dåne: Jeg håber jeg får en virkelig god nattesøvn.
Frisøren kommer kl. 9, og jeg skal drikke en mimosa til min havregrød. :ninja:
33
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf girl_beat » 6. sep 2019, 17:53

Ado skrev:Det er i morgen! :love: :dåne: Jeg håber jeg får en virkelig god nattesøvn.
Frisøren kommer kl. 9, og jeg skal drikke en mimosa til min havregrød. :ninja:

Ønsker jer en dejlig og minderig dag! :blomst:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Anlewi » 6. sep 2019, 18:09

Må dagen i morgen blive uforglemmelig❤️
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 6. sep 2019, 18:26

Menuen. Den er blevet skrevet ren efterfølgende.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Mani » 6. sep 2019, 18:44

Wow, en menu!

Tillykke med i morgen :lun:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Daflo » 6. sep 2019, 19:26

Tillykke med brylluppet imorgen, jeg er sikker på det bliver en helt fortryllende dag :dåne:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Krølle » 6. sep 2019, 20:27

Det her - det er awesome og smukt og fairytale. Jeg har “kendt” dig længe, og i morgen er for mig symbolet på og kulminationen af alt det, du altid har fortjent.

Jeg har elsket din tråd, og jeg elsker at se din uforbeholdne lykke, forventning og glæde. Du fortjener og har ret til hver eneste gram af det :lun:
10
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Blind høne fandt også et korn

Indlægaf Ado » 6. sep 2019, 20:33

Krølle skrev:Det her - det er awesome og smukt og fairytale. Jeg har “kendt” dig længe, og i morgen er for mig symbolet på og kulminationen af alt det, du altid har fortjent.

Jeg har elsket din tråd, og jeg elsker at se din uforbeholdne lykke, forventning og glæde. Du fortjener og har ret til hver eneste gram af det :lun:

Nu græder jeg igen. :lun: Tusind tusind tak.
3
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Fest og bryllup"