Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2019, 21:02

Min tætteste veninde som jeg har kendt i 35 år, dvs. siden vi var henholdsvis 2 og 3, skal giftes d. 9. juli.

Det har sådan set ligget i luften længe, men først for kort tid siden kom der en konkret dato på og et koncept. Det bliver en afslappet dag for ganske få mennesker med rådhus og tivolitur (og en garanteret alt for stor bryllupskage, eftersom bruden er ivrig hobbykonditor), og da det enkle i det hele taget er meget kendetegnende for parrets tilgang til bryllup, var det faktisk ikke planen, at der skulle være polterabend. Men nu vil tilfældet, at samme dato er dukket op i forbindelse med to forskellige aftaler med henholdsvis den kommende brud og en fælles veninde, og så ligger det pludselig lige for at benytte sammenfaldet til at arrangere et lille polterabend for tre.

Det er godt nok allerede om to uger, men det tager jeg kun som en udfordring :klap: Jeg elsker at nusse med sådan noget!

Edit: For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at der, af årsager som det vil være alt for kompliceret at komme ind på her, ikke er risiko for, at ideen med et lille sluttet polterabend vil kollidere med andres planer eller såre nogen, der under andre omstændigheder ville være selvskrevne til at deltage :)
Senest rettet af DetSorteCirkus 14. jun 2019, 21:10, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2019, 21:02

Rammerne:

Dato: 29. juni 2019
Deltagere: Kommende brud, fælles veninde og mig
Sted: Sorø (evt. aftensmad i København)
Budget:
Tidsplan:
Transport: Tog
Forplejning? Morgenmad i toget, picnickurv, konditori/café og restaurant
Aktiviteter: Sorø Kunstmuseum, picnic, sejltur på søen, besøg i klosterkirken (rækkefølgen bliver finpudset i tidsplanen)
Evt. indslag:
Afhentning af kommende brud: Jeg tror, vi kommer forbi og henter hende.
Senest rettet af DetSorteCirkus 15. jun 2019, 07:38, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2019, 21:04

To do-liste:

- Købe togbilletter X
- Booke sejlads
- Finde spisesteder
- Planlægge morgenmad og picnickurv
- Aftale opgavefordeling med veninde
- Budget
- Tidsplan X
- Kort over steder vi skal forbi X
Senest rettet af DetSorteCirkus 15. jun 2019, 09:48, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 07:41

Budget:

Pr. person:
Togbilletter: 52 kr. t/rt (Orange :klap:)
Entré til kunstmuseum: 80 kr.
Sejlads inkl. pladsbestilling: 82 kr.
Eftermiddagskaffe på café: ?
Aftensmad: ?

Den medbragte mad bliver bare finansieret på sammenskudsbasis af den fælles veninde og mig.
Senest rettet af DetSorteCirkus 15. jun 2019, 09:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 08:09

Jeg er blevet bidt af en gal orangebillet denne sommer, så min første tanke var, at rammen for arrangementet skulle være en endagstur til en sjællandsk by. Valget er faldet på Sorø, da jeg har hørt godt om byen og har på fornemmelsen, at der er en stemning, som vil passe godt til dagens hovedperson. Min veninde har en tendens til nervøsitet ved uventede ting, og derfor var det vigtigt for mig at få clearet rammerne med hende på forhånd. Hun ved ikke, at jeg planlægger polterabend, eller at vi bliver en ekstra person, men planen har hele tiden været, at vi skulle på endagstur til et sted, som jeg vælger, og som hun først får at vide på dagen. Det koncept kunne hun godt lide.
Hendes lave stresstærskel betyder også, at to af dagens måltider bliver i form af medbragt mad i stedet for at vi spiser ude alle gange. Det vil blive for meget med fire restaurant/café-besøg, men eftermiddagskaffe og -kage ude er altid et hit. Mht. aftensmad vil jeg gerne have valgt et spisested i København på forhånd, som passer til min veninde og er let og hurtigt at komme hjem fra, men det er samtidig et fleksibelt punkt. Hvis alle er dødtrætte sidst på eftermiddagen og bare gerne vil hjem og slappe af, er det ikke et must at skulle ud at spise.

Nu vil jeg i første omgang få bestilt togbilletter. Det er ligesom fundamentet for det hele.
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf Lys » 15. jun 2019, 08:13

DetSorteCirkus skrev:Jeg er blevet bidt af en gal orangebillet denne sommer, så min første tanke var, at rammen for arrangementet skulle være en endagstur til en sjællandsk by. Valget er faldet på Sorø, da jeg har hørt godt om byen og har på fornemmelsen, at der er en stemning, som vil passe godt til dagens hovedperson. Min veninde har en tendens til nervøsitet ved uventede ting, og derfor var det vigtigt for mig at få clearet rammerne med hende på forhånd. Hun ved ikke, at jeg planlægger polterabend, eller at vi bliver en ekstra person, men planen har hele tiden været, at vi skulle på endagstur til et sted, som jeg vælger, og som hun først får at vide på dagen. Det koncept kunne hun godt lide.
Hendes lave stresstærskel betyder også, at to af dagens måltider bliver i form af medbragt mad i stedet for at vi spiser ude. Det vil blive for meget med fire restaurant/café-besøg, men eftermiddagskaffe og -kage ude er altid et hit. Mht. aftensmad vil jeg gerne have valgt et spisested i København på forhånd, som passer til min veninde og er let og hurtigt at komme hjem fra, men det er samtidig et fleksibelt punkt. Hvis alle er dødtrætte sidst på eftermiddagen og bare gerne vil hjem og slappe af, er det ikke et must at skulle ud at spise.

Nu vil jeg i første omgang få bestilt togbilletter. Det er ligesom fundamentet for det hele.


Det er en superhyggelig by med både kultur, historie og natur. Klosterkirken, akademiet og søen er bestemt et besøg værd. Du skal bare være opmærksom på, at stationen ikke ligger i selve Sorø, men i “forstaden” Frederiksberg. Der går sikkert en bus og man kan selvfølgelig også gå turen (evt delvist langs søen) - det er bare, så du ikke bliver overrasket.
1
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf Lys » 15. jun 2019, 08:15

Hvis I er til den slags, kan man tage på en lille sejltur på Sorø Sø med båden Lille Claus. Man må gerne medbringe mad og drikke (der er borde og bænke på båden).
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 08:25

Lys skrev:Det er en superhyggelig by med både kultur, historie og natur. Klosterkirken, akademiet og søen er bestemt et besøg værd. Du skal bare være opmærksom på, at stationen ikke ligger i selve Sorø, men i “forstaden” Frederiksberg. Der går sikkert en bus og man kan selvfølgelig også gå turen (evt delvist langs søen) - det er bare, så du ikke bliver overrasket.


Tusind tak! Selvom jeg kan se, at det kun er en gåtur på cirka 1 km, er det nyttig viden på en dag, hvor man har en tidsplan :gogo:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 08:27

Lys skrev:Hvis I er til den slags, kan man tage på en lille sejltur på Sorø Sø med båden Lille Claus. Man må gerne medbringe mad og drikke (der er borde og bænke på båden).


Det er allerede med i planen :)
Ved du tilfældigvis, hvad sådan en rundtur koster? Det var lidt svært at se på hjemmesiden. Eller også var jeg bare træt :genert:
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf Lys » 15. jun 2019, 08:30

DetSorteCirkus skrev:
Lys skrev:Hvis I er til den slags, kan man tage på en lille sejltur på Sorø Sø med båden Lille Claus. Man må gerne medbringe mad og drikke (der er borde og bænke på båden).


Det er allerede med i planen :)
Ved du tilfældigvis, hvad sådan en rundtur koster? Det var lidt svært at se på hjemmesiden. Eller også var jeg bare træt :genert:


Jeg har kun været med som gæst, så nej desværre.

Jeg fandt dette https://baadfart.dk/priser/

Jeg læser det som 65 kr pr person plus 50 kr, hvis I vil reservere plads på forhånd.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 08:49

Lys skrev:
Jeg har kun været med som gæst, så nej desværre.

Jeg fandt dette https://baadfart.dk/priser/

Jeg læser det som 65 kr pr person plus 50 kr, hvis I vil reservere plads på forhånd.


Jeg må have været meget træt :-p Tak :blomst:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf Æble » 15. jun 2019, 09:12

Det lyder som en dejlig polterabend!

Som ekstra indslag har jeg før med succes haft alle deltagere til at medbringe en personlig gave som bruden skulle gætte afsender på. Der var fx hendes yndlingschips, neglelak til bryllupsdagen og ting i den dur, så ikke store dyre ting. Nu er i kun to, men måske kunne i gøre det alligevel og så have et par ting med hver.

Og tag en masse billeder på dagen, så kan i lave en fotobog til hende i bryllupsgave.

Nu i har kendt hinanden i så mange år så ville det måske også være sjovt at finde gamle billeder frem og så mindes gode tider sammen.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 09:46

Æble skrev:Det lyder som en dejlig polterabend!

Som ekstra indslag har jeg før med succes haft alle deltagere til at medbringe en personlig gave som bruden skulle gætte afsender på. Der var fx hendes yndlingschips, neglelak til bryllupsdagen og ting i den dur, så ikke store dyre ting. Nu er i kun to, men måske kunne i gøre det alligevel og så have et par ting med hver.

Og tag en masse billeder på dagen, så kan i lave en fotobog til hende i bryllupsgave.

Nu i har kendt hinanden i så mange år så ville det måske også være sjovt at finde gamle billeder frem og så mindes gode tider sammen.


Tak :D Jeg synes også, det begynder at ligne noget. Og det er virkelig et lykketræf, at der tilfældigvis dukkede sådan en dato op. Normalt kan det godt være svært at finde weekenddage, hvor alle kan.

Det er nogle gode ideer, du kommer med. Det vil jeg lige se på under indslag.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Polterabend på fjorten dage! - en planlægningstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 10:09

Så er der købt togbilletter til hele holdet for i alt 156 kr. :banan:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"