Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf LaScrooge » 28. sep 2019, 08:00

Jeg vil også med til dit bryllup!

.... jeg vil nok stå nede bagerst, formummet i solbriller og stor, sort hat og ligne én, der tænker på én af jer som min TOWGA, men det vil kun være for at beskytte min anonymitet for resten af det fremmødte debatfolk.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2019, 08:03

LaScrooge skrev:Jeg vil også med til dit bryllup!

.... jeg vil nok stå nede bagerst, formummet i solbriller og stor, sort hat og ligne én, der tænker på én af jer som min TOWGA, men det vil kun være for at beskytte min anonymitet for resten af det fremmødte debatfolk.

Hahaha, storslået. Så kan vi også få et strejf af mystik med :lol:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2019, 13:43

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg minder bare lige om 21/12 - 9/1.

Jeg bliver ved med at skrive i tråden til at jeg får min vilje.

:lol: :lol:
Jeg tør ikke vente så længe. Men med min kommunes evner indtil videre kan det da være at jeg kan blive nødt til det :stoned:



:cuss:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Stitch » 3. okt 2019, 09:18

Jeg synes også at et julebryllup kunne være så fint :lun:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. okt 2019, 09:22

Stitch skrev:Jeg synes også at et julebryllup kunne være så fint :lun:

Blev der sagt!
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41762

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2019, 09:52

kidkomb skrev:
LaScrooge skrev:Jeg vil også med til dit bryllup!

.... jeg vil nok stå nede bagerst, formummet i solbriller og stor, sort hat og ligne én, der tænker på én af jer som min TOWGA, men det vil kun være for at beskytte min anonymitet for resten af det fremmødte debatfolk.

Hahaha, storslået. Så kan vi også få et strejf af mystik med :lol:


Jaaaaaa, ægte debatdrama :klap:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf vibbsen » 6. okt 2019, 09:01

kidkomb skrev:
LaScrooge skrev:Jeg vil også med til dit bryllup!

.... jeg vil nok stå nede bagerst, formummet i solbriller og stor, sort hat og ligne én, der tænker på én af jer som min TOWGA, men det vil kun være for at beskytte min anonymitet for resten af det fremmødte debatfolk.

Hahaha, storslået. Så kan vi også få et strejf af mystik med :lol:


Det er sgu da ikke en skid mystisk....Vi ved jo at det er LaScooge :rulle: :-D

Nej...Hvis vi skal have mystik til dit bryllup...Så skal vi ALLESAMMEN være iført solbriller og en stor sort hat....Og eventuelt pelsfrakker (Jeg elsker Danielle Steele film...Her er "mystiske kvinder" ALTID iført pelsfrakker). Og rigtige silkestrømper. Med søm. Mystiske kvinder har altid silkestrømper med søm på i Danielle Steele film....

Hvis vi skal tilbage til virkeligheden...Så først og fremmest tillykke....Jeg synes det er en klog beslutning....Når man nu tager dine familierelationer i betragtning....Man siger jo, at man først lærer folk at kende når man arver sammen med dem (eller i dette tilfælde når de skal arve en)...Og det tænker jeg at det vil være en OK ide at beskytte sin partner for....Altså at lære din skøre søster og din virkelighedsfjerne mor "at kende"

Selv blev vi gift på rådhuset 11-12-13 klokken 14.15. Kun os to. Vi havde hus, bil, barn og havde været sammen i 14 1/2 år. Og udover det praktiske, så var der også noget symbolsk i at sige ja også at være gift med hinanden. Og i at jeg tog hans efternavn, hvilket betød at vi nu sådan for alvor var Familien XXXX. Den eneste der vidste noget var min chef. Hun var min fortrolige i rigtig mange ting. Og jeg ville jo gerne have de 2 dages firmafri OG den tilhørende gave. Som i øvrigt var et smukt emaljeskilt til vores hoveddør med teksten "Familien XXXX"

Selve praktikken var super-nem. Vi udfyldte prøveattester på nettet. Ringede til vielseskontoret. Bestilte en tid. Og mødte op. Det var i øvrigt damen på vielseskontoret (som altså er et af de der kontorer som har nogen ret mærkelige og ikke særlig gennemskuelige telefontider) som foreslog at vielsen skulle finde sted kl. 14.15 " 11-12-13-14-15...Det ville jeg helt sikkert selv vælge" . Og hvis vi tager højde for at jeg glemte min brudebuket (som jeg havde fået lavet i den lokale Menu's blomsterafdeling) og vi derfor måtte ind til den lokale blomsterhandler for at lave en ny...Jamen så var det fuldstændig problemfrit....
Da vi kom hjem ringede jeg og fortalte det til mine forældre. Og så hentede vi MiniVibbsen i Vuggestue og tog ud og fik lavet familiebilleder hos en fotohandler....Om aftenen tog hr.vibbsen og jeg i tivoli. Gik rundt og nød den smukke julebelysning. Spiste i Grøften. Og tog hjem og gik i seng og så et afsnit af Bones mens vi delte en post Kims SourCream and Onion chips.

Det var en skøn dag. Og når vi den 11/6-2026 har kobberbryllup. Så har vi samtidig også være sammen i 27 år....Vores årsdato er nemlig 11/6. Det skal fejres med et ordentlig brag af en fest og en kirkelig velsignelse af vores til den tid 12 1/2 år gamle løfte.
15
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 16. okt 2019, 07:20

Jamen, så er der bestilt tid. Næste torsdag.
Og vi har fået ringene. Jeg synes det er super irriterende at have den på, men jeg vænner mig jo nok til det. Jeg har i perioder i mit liv gået med ring hver dag, så det skal nok blive fint. Jeg er stolt af den og vil gerne vise den frem, så på skal den :D

Jer der er gift/ved noget: Til selve vielsen, hvad gør man så med ringene?
Lige nu sidder de jo på venstre hånd og skal over på højre.
Har man dem på og så tager dem af og giver hinanden dem på højre ringefinger? Eller tager man dem af inden vielsen og tager dem frem og sætter på?
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 16. okt 2019, 07:26

Jeg har grove og grimme hænder, I know, men jeg er super glad for ringen :lun: Den er i hammerslået guld og er blevet lige som jeg ønskede mig.

received_740848876386707.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Stitch » 16. okt 2019, 07:28

Åhhh det er jo lige om lidt :lun:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Ado » 16. okt 2019, 07:28

kidkomb skrev:Jamen, så er der bestilt tid. Næste torsdag.
Og vi har fået ringene. Jeg synes det er super irriterende at have den på, men jeg vænner mig jo nok til det. Jeg har i perioder i mit liv gået med ring hver dag, så det skal nok blive fint. Jeg er stolt af den og vil gerne vise den frem, så på skal den :D

Jer der er gift/ved noget: Til selve vielsen, hvad gør man så med ringene?
Lige nu sidder de jo på venstre hånd og skal over på højre.
Har man dem på og så tager dem af og giver hinanden dem på højre ringefinger? Eller tager man dem af inden vielsen og tager dem frem og sætter på?

Da vielsesritualet var slut, byttede vi ringene fra venstre til højre, inden de formelle underskrifter skulle sættes. :)
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Kerrigan » 16. okt 2019, 07:29

Vi havde dem i en æske indtil selve vielsen. Indtil da bar vi vores indiske vielsesringe på højre hånd.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Kerrigan » 16. okt 2019, 07:37

kidkomb skrev:Jeg har grove og grimme hænder, I know, men jeg er super glad for ringen :lun: Den er i hammerslået guld og er blevet lige som jeg ønskede mig.

received_740848876386707.jpeg

Det er en virkelig fin ring!
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 16. okt 2019, 07:38

Og vi har besluttet at tage de allernærmeste med, så mine nevøer, deres far, min kærestes mor og bror og hans børn og så min far kommer.
Det bliver første gang mine nevøer skal se deres morfar nogensinde. Lidt nervepirrende. Heldigvis er min kærestes brors to drenge (altså min kærestes nevøer) næsten jævnaldrende med mine nevøer og da vi var sammen til jul hyggede de sig gevaldigt, så det kommer nok ikke til at blive så akavet som jeg kunne frygte :lol:
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. okt 2019, 08:48

Ej du skal giftes.... Og lige om lidt :lun:
Skulle ellers til at heppe på julebrulluP og debat sammenskuds fest :D og ville tilbyde at komme med bryllupskagen ;) det ville jeg nu stadig gerne, men kan ikke næste torsdag :kys:

Håber at i, på trods af den praktiske årsag, får en fantastisk bryllupsdag :love: :lun:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Fest og bryllup"