Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3260

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf gro71 » 26. sep 2019, 10:11

Vi blev borgerligt viet sidste år, og det kostede altså ikke noget. Vi skulle bare udfylde diverse oplysninger på borger.dk og så booke en dato - der var så lige lidt knas med det der datobookingsystem, for det viste sig, at den dato, vi valgte, var der ingen giftefoged tilstede på rådhuset. Men så var det jo bare at flytte det en enkelt dag.
1
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 992

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Iforbifarten » 26. sep 2019, 10:16

Nej, hvis der skal velsignelse til senere så duer det selvfølgelig ikke at bruge dén billet... Håber I får en hurtig løsning. Har I gjort jer overvejelser om ægtepagt med skilsmissesæreje og den slags eller er det ikke aktuelt?

Og tillykke iøvrigt :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2019, 11:06

gro71 skrev:Vi blev borgerligt viet sidste år, og det kostede altså ikke noget. Vi skulle bare udfylde diverse oplysninger på borger.dk og så booke en dato - der var så lige lidt knas med det der datobookingsystem, for det viste sig, at den dato, vi valgte, var der ingen giftefoged tilstede på rådhuset. Men så var det jo bare at flytte det en enkelt dag.

Jeg er også kommet frem til at det er helt gratis. Det er jo dejligt :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2019, 11:10

Iforbifarten skrev:Nej, hvis der skal velsignelse til senere så duer det selvfølgelig ikke at bruge dén billet... Håber I får en hurtig løsning. Har I gjort jer overvejelser om ægtepagt med skilsmissesæreje og den slags eller er det ikke aktuelt?

Og tillykke iøvrigt :)

Nej, vi har ikke brug for skilsmissesæreje tror jeg. Vi er ikke specielt rige :-D
Jeg vil dog foreslå ham at han tænker over det, for han ejer det hus vi bor i (jeg betaler alt muligt andet, så det er ikke fordi jeg bor gratis, men jeg tror at vores bidrag er ca 1/3 og 2/3. Så skulle vi blive skilt så vil jeg kun kræve 1/3. Sådan har jeg altid haft det og jeg er nærmest ekstremistisk på det punkt at jeg ikke snyder folk. Det skal være fair.
Hvis han har lyst til en ægtepagt, så laver vi den. Ingen sure miner herfra.
Godt input. Tak for det :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6842

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Fledermäuslein » 26. sep 2019, 11:30

For lige at gå imod strømmen med de inkompetente og modvillige kommuner blev jeg også borgerligt gift med en EU-borger, mens vi samtidig boede i et andet EU-land. Det kostede 500 kroner (for sagsbehandlingen, fordi vi ikke boede i DK) og de ansatte i kommunens borgerservice var helt ekstremt samarbejdsvillige, hurtige, venlige og informative. Så sådan kan det heldigvis også gå :D

Stort tillykke med det forestående bryllup :blomst:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2019, 11:35

Fledermäuslein skrev:For lige at gå imod strømmen med de inkompetente og modvillige kommuner blev jeg også borgerligt gift med en EU-borger, mens vi samtidig boede i et andet EU-land. Det kostede 500 kroner (for sagsbehandlingen, fordi vi ikke boede i DK) og de ansatte i kommunens borgerservice var helt ekstremt samarbejdsvillige, hurtige, venlige og informative. Så sådan kan det heldigvis også gå :D

Stort tillykke med det forestående bryllup :blomst:

Dejligt at høre! Og tak :lun:
Det bekræfter mig i at det er de enkelte steders arbejdsmiljø, vaner og ledelse der er problemet og ikke systemet som sådan.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf hthy » 26. sep 2019, 11:45

Med hensyn til giftefoged fandt vi efter vores bryllup i 2008 ud af at min mands ældste ven kunne have viet os, da han var byrådsmedlem på det tidspunkt. Det havde gjort det meget mere personligt. Men jeg ved ikke om det stadig gælder og hvis I ikke kender nogen fra jeres byråd personligt er det jo også lige meget.

Tillykke med det :blomst:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Ado » 26. sep 2019, 11:49

hthy skrev:Med hensyn til giftefoged fandt vi efter vores bryllup i 2008 ud af at min mands ældste ven kunne have viet os, da han var byrådsmedlem på det tidspunkt. Det havde gjort det meget mere personligt. Men jeg ved ikke om det stadig gælder og hvis I ikke kender nogen fra jeres byråd personligt er det jo også lige meget.

Tillykke med det :blomst:

Det gælder stadig. Vi blev viet af en af mine venner, der er byrådsmedlem.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2019, 12:50

hthy skrev:Med hensyn til giftefoged fandt vi efter vores bryllup i 2008 ud af at min mands ældste ven kunne have viet os, da han var byrådsmedlem på det tidspunkt. Det havde gjort det meget mere personligt. Men jeg ved ikke om det stadig gælder og hvis I ikke kender nogen fra jeres byråd personligt er det jo også lige meget.

Tillykke med det :blomst:

Vi kender desværre ingen byrådsmedlemmer, men tusind tak, det ville helt sikkert have gjort det mere personligt :kys:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2019, 12:52

kidkomb skrev:
hthy skrev:Med hensyn til giftefoged fandt vi efter vores bryllup i 2008 ud af at min mands ældste ven kunne have viet os, da han var byrådsmedlem på det tidspunkt. Det havde gjort det meget mere personligt. Men jeg ved ikke om det stadig gælder og hvis I ikke kender nogen fra jeres byråd personligt er det jo også lige meget.

Tillykke med det :blomst:

Vi kender desværre ingen byrådsmedlemmer, men tusind tak, det ville helt sikkert have gjort det mere personligt :kys:

Jeg kom lige i tanke om en kær, gammel kollega muligvis er!
Jeg skriver straks til hende. Jeg ville elske hvis hun kunne vie os :lun:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 992

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Iforbifarten » 26. sep 2019, 13:18

kidkomb skrev:
Iforbifarten skrev:Nej, hvis der skal velsignelse til senere så duer det selvfølgelig ikke at bruge dén billet... Håber I får en hurtig løsning. Har I gjort jer overvejelser om ægtepagt med skilsmissesæreje og den slags eller er det ikke aktuelt?

Og tillykke iøvrigt :)

Nej, vi har ikke brug for skilsmissesæreje tror jeg. Vi er ikke specielt rige :-D
Jeg vil dog foreslå ham at han tænker over det, for han ejer det hus vi bor i (jeg betaler alt muligt andet, så det er ikke fordi jeg bor gratis, men jeg tror at vores bidrag er ca 1/3 og 2/3. Så skulle vi blive skilt så vil jeg kun kræve 1/3. Sådan har jeg altid haft det og jeg er nærmest ekstremistisk på det punkt at jeg ikke snyder folk. Det skal være fair.
Hvis han har lyst til en ægtepagt, så laver vi den. Ingen sure miner herfra.
Godt input. Tak for det :kys:


Tænkte heller ikke det kom an på rigdom, men netop hvad der er fair og at det er bedre at have rene linjer inden man evt. rager uklar. Min mand har fx et gammelt faldefærdigt sommerhus som jeg overhovedet ikke mente jeg skulle have del i ved en skilsmisse (eftersom det er hans og han afholder alle udgifter) og jeg synes det er rart at der ikke risikere at blive noget bøvl med dét. Men det lyder til I har overvejet det grundigt.

Nå, men det lader til der er skub i tingene med mulig kollega. Det lyder jo helt perfekt. Jeg glæder mig til at lure på de videre forberedelser :D
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf Joe » 27. sep 2019, 20:45

Jaaaaaa, kidkombbryllup ❤️❤️❤️
2
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf D.itsen » 28. sep 2019, 05:38

Vi blev gift i sommers, af praktiske årsager i forhold til Visa. Det var pisse romantisk, kommunemanden skulle alligevel ud at køre efter et andet bryllup, så han kunne lige smutte forbi, så vi kunne holde det i haven. Vores forældre var der, vi tog pænt tøj på og så i bare tæer på græsplænen :lun: det kan godt anbefales.


Vi havde så allerede planlagt at skulle giftes "rigtigt" senere på året og han havde friet inden hele Visa-delen var aktuelt
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2019, 05:52

Jeg minder bare lige om 21/12 - 9/1.

Jeg bliver ved med at skrive i tråden til at jeg får min vilje.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Walk me through it - hvad koster det at blive gift på rådhuset?

Indlægaf kidkomb » 28. sep 2019, 07:26

FormerlyKnownAs skrev:Jeg minder bare lige om 21/12 - 9/1.

Jeg bliver ved med at skrive i tråden til at jeg får min vilje.

:lol: :lol:
Jeg tør ikke vente så længe. Men med min kommunes evner indtil videre kan det da være at jeg kan blive nødt til det :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Fest og bryllup"