Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 17. aug 2015, 06:20

Jeg går ud fra, at dette er det rette forum - og jeg glæder mig vildt til jul. :santa2: :santa2: :jule: :jule: :santa2: :jule: :santa2: :deer: :deer: :deer: :deer: :deer:

Er her andre juleelskere end mig og DD?
Så sæt igang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 17. aug 2015, 08:37

Fru Sunshine skrev:Jeg går ud fra, at dette er det rette forum - og jeg glæder mig vildt til jul. :santa2: :santa2: :jule: :jule: :santa2: :jule: :santa2: :deer: :deer: :deer: :deer: :deer:

Er her andre juleelskere end mig og DD?
Så sæt igang.


Du mener, er der andre gale kvinder herinde, udover dig og DD :P

Jeg elsker jul, men jeg har meget svært ved at finde julestemningen i august når det er lumre 25grader. Nok også derfor jeg aldrig bliver en af dem som rejser til Thailand eller Spanien til jul.
Vi kan begynde at snakke om det i oktober.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 17. aug 2015, 08:52

Wizzze skrev:
Du mener, er der andre gale kvinder herinde, udover dig og DD :P

Jeg elsker jul, men jeg har meget svært ved at finde julestemningen i august når det er lumre 25grader. Nok også derfor jeg aldrig bliver en af dem som rejser til Thailand eller Spanien til jul.
Vi kan begynde at snakke om det i oktober.


Oktober er for sent. Jeg plejer at få lov at starte på min fødselsdag præcis 3 måneder før juleaften :santa2:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. aug 2015, 17:27

18 pakkekalender gaver til niece 1 år
20 pakkekalendergaver til niece 2 år

3 adventsgaver til hr. Mand
2 adventsgaver til nr 1
2 adventsgaver til nr 3

Jeg glææææder mig til jul :lun:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. aug 2015, 18:00

Jeg glæder mig til julen i år, ingen arbejde, med fridage og fred og ro med familien, skønt!
Skal tilgengæld arbejde i nytåret.

Vi har talt om, og vel så godt som besluttet, at vi skal være bare os i år, det har vi aldrig prøvet, men jeg tror vi trænger!
Også fordi jeg næste år igen skal være på arbejde selve juleaftens aften.
Det er mine forældres tur til at "ha os" om man vil, men er sikker på at de er glade og tilfredse med at holde med mine søstre og niecer.
Pønser dog lidt på om vi evt. kunne lykkes med at mødes til en brunch eller frokost alle sammen, så vi alle kan mødes, sige glædelig jul, ungerne udveksle gaver, og få lidt indhold ind i dagen der jo nemt føles lang for de små mennesker :)


Og så glæder jeg mig bare til december med alt hvad de indebærer af julestads og hygge, bagning, lys... og jeg har bestilt massere af snevejr til os :D
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. aug 2015, 19:44

Når man har 2 stuer, - så må man også godt ha 2 juletræer ikke??? :D
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2015, 16:55

FruDulle skrev:Altså jeg kan godt lide jul og pynte op osv. Men i år foregår den i Thailand selvom at jeg faktisk ret godt kunne tænke mig at holde den i vores fine nye sommerhus :love: Tilgenæld er styr på pakkekalender til barnet - den har Bedste sørget for allerede :D Helt perfekt. Og der ligger også adventkalender til både mig og mand. så det er done og done. Perfekt. Der skal indkøbes nogle gaver og det gøres på nettet og sendes og så skal der sendes summerbird chokoladekalender til bedsterne. Så er julen 2015 på plads!



SÅDAN - BUM :D - ik så meget dikkedar! :lol2:

Vi har samlet kogler, i går mødte vi en masse lærkekogler der var blæst ned på stien, og i dag gik vi forbi en have hvor et stort fyrretræ havde smidt nogle store fine rustikke kogler, 2 på vejen - sukkede efter flere men manden siger man ikke må gå ind i andres haver og samle op :ad!:
:forvirret:

Men der begynder så småt at opstå en samling til årets juledekorationer i stor plastkasse i garagen :klap:
Og så skal jeg ha tørret hortensiaer, de gør sig også rigtig godt i juledekorationer.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 18. aug 2015, 18:25

Jeg går en ønskeseddel på ca. 12 meter. Godt der både er fødselsdag og jul. Så kunne man måske være heldig at få et par af tingene.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2015, 19:29

Fru Sunshine skrev:Jeg går en ønskeseddel på ca. 12 meter. Godt der både er fødselsdag og jul. Så kunne man måske være heldig at få et par af tingene.


Vildt - har små 20 ønsker på min, og de 8 af dem er bøger :D
Får sjældent bøgerne dog, i år har jeg skrevet dem ØVERST på ønskelisten, - tænker det kunne være et hint, men da det kun er min ene søster og jeg, og mandens svoger, der læser for at læse, ja så synes de andre bare ikke at det er verdens fedeste ønske, og vælger derfor helt andre ting :mellow:


Ungerne dog kan efterhånden præstere nogle pænt lange ønskelister.
Særligt de 2 små, der er mange ting sådan nogle størrelser ønsker sig, og forelsker sig i, så vi har nærmest et mantra "det må vi skrive på ønskesedlen" så undgår vi ofte diskussionen når vi står der i forretningen og de fristes :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2015, 19:32

Jeg tror i øvrigt julens flæskesteg skal tilberedes på gasgrillen.

Manden har investeret i et rotisseri, og de 2 gange der har været flæskesteg på grillen er den blevet sygt god! -De sprødeste svær, nogensinde! :ivrig: og den saftigste steg, - jeg er FAN! Skal bare lige lure hvordan man så får fond til sovsen, for det hører sig jo til, men mon ikke man kan få det til at funke på grillen også, evt. med et lille stykke skåret fra og lagt i et fad med vand.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 19. aug 2015, 20:02

Jeg er så småt begyndt at tænke lidt jul, men erfaringen fra sidste år var, at jeg der var ude i for god tid ... og noget af 'julemagien' nåede at fordufte inden december. Så i år vil jeg ikke andet end at tænke jul indtil november :D Og af samme grund må jeg hellere holde mig lidt væk fra denne tråd, det er jo helt umuligt ikke at komme i julestemning når der læses herinde.

Jeg har ferie i uge 47 (første gang det ligger så sent) og den skal bruges på at lade op til juletravlheden i butikken, pynte op og måske en smuttur til Tyskland og købe ind ... og en juletur til Århus el. København. Det bliver skønt!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 20. aug 2015, 05:01

Hvor er billederne henne i den her tråd :forvirret: Der skal da være billeder når det er jul :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 20. aug 2015, 12:47

Jamen jeg kan ikke finde ud af at lægge dem ind fra min telefon. Og jeg har ingen pc for tiden.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 20. aug 2015, 18:00

Jamen, her er da lidt julestemningsbilleder :D

Billede

Billede

Billede

Billede
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 20. aug 2015, 18:03

:fløjt:

Billede
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"