Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Filipai » 13. nov 2015, 15:21

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Hvis I mangler julegavEN til en der er Matador-fan (tv-serien), så vil jeg bare lige oplyse om, at "Korsbæk-spillet" er blevet genudgivet i år :lun:

Vi spillede det på morgenmødet i morges og det var helt vildt hyggeligt - og jeg fik lige bekræftet, at jeg er MatadorNØRD :D


Er det "bare" paratviden om Matador eller er der mere i det? (Skal lige lure om det er noget jeg selv skal ønske mig nemlig :-p )


Altså der er også en smule strategi i det, og held..
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 13. nov 2015, 15:23

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Hvis I mangler julegavEN til en der er Matador-fan (tv-serien), så vil jeg bare lige oplyse om, at "Korsbæk-spillet" er blevet genudgivet i år :lun:

Vi spillede det på morgenmødet i morges og det var helt vildt hyggeligt - og jeg fik lige bekræftet, at jeg er MatadorNØRD :D


Er det "bare" paratviden om Matador eller er der mere i det? (Skal lige lure om det er noget jeg selv skal ønske mig nemlig :-p )


Det er paratviden om Matador, tiden dengang og skuespillerne (hvad de ellers har medvirket i feks). Det er ret fedt.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 13. nov 2015, 15:26

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:Hvis I mangler julegavEN til en der er Matador-fan (tv-serien), så vil jeg bare lige oplyse om, at "Korsbæk-spillet" er blevet genudgivet i år :lun:

Vi spillede det på morgenmødet i morges og det var helt vildt hyggeligt - og jeg fik lige bekræftet, at jeg er MatadorNØRD :D


Er det "bare" paratviden om Matador eller er der mere i det? (Skal lige lure om det er noget jeg selv skal ønske mig nemlig :-p )


Altså der er også en smule strategi i det, og held..


Det kan man godt sige. Det er et brætspil hvor der er mulighed for at gøre livet surt for medspillere, så selvom man måske ikke er med fremme først i feltet kan man med snilde og kløgt godt drive det vidt - helt i Matadors ånd :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 13. nov 2015, 20:32

Uh, jeg så lige introen til 'Juleønsket' på TV2 (er det Seebach der synger introen?), jeg synes den ser fed ud :gogo:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 13. nov 2015, 22:59

Jeg har omsider fået fat i "Tre hasselnødder til Askepot" uden tysk eftersynkronisering til min søde mand.
Den version, han er vokset op med ligger godt nok på youtube, men jeg ville bare gerne give ham den rigtige.

Nu håber jeg bare, der er engelske undertekster, for jeg forstår altså ikke et klap polsk.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 12:38

Ved godt det er noget løjerligt noget at fejre en dag som i dag, men jeg er mere end halvvejs med alle mine pakkekalendre, men man kan altså godt komme til at bande over at der er 24 juledage i december, når man skal sidde med saks og gavepapir :D
Det bliver nogenlunde pænt, men tror ikke jeg kunne blive ansat som julevikar nogen steder :genert:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kopitapir
Indlæg: 14
Tilmeldt: 13. aug 2015, 09:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kopitapir » 14. nov 2015, 13:19

Ih, nu er jeg endelig i spæd julestemning! :deer: Jeg fik en BB Lakridsmas-julekalender i går af min svigermor i går. Julekalender med et fantastisk stykke lakrids-slik hver dag :love2:
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 14. nov 2015, 14:42

Servicemeddelelse: Ikeas "risalamande" smager fuldstændig som Risifrutti. Og det er jo sådan set fint nok, hvis man kan lide det, og min portion gled fint ned. Men man skal altså ikke forvente smag og slet ikke konsistens som traditionel risalamande, og jeg tror faktisk ikke, der var mandler i.

De har ellers godt nok mange fine juleting - og en del kitchede/grimme. Hvis jeg skulle have juletræ selv, kunne jeg godt have slæbt en masse pynt hjem, så det er min bankkonto nok glad for, at jeg ikke skal.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 14. nov 2015, 16:09

Jeg er klar til firmaets julefrokost i aften, komplet med små fine julekugler som ørepynt :D
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 14. nov 2015, 16:22

Og disse guldsko - jeg går normalt ALDRIG i høje hæle, så det er en stor udfordring det her :lol2:

image.jpeg
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Lykke » 14. nov 2015, 18:07

Er næsten færdig med mandens adventskalender. Mangler lidt indpakning og en måde at gøre en oplevelse til noget jeg kan pakke ind. Måske det bare ender med et kort.

Min mor og onkel mangler jeg gaver til. Eller, nu købte jeg en masse blomsterløg i føtex som jeg vil plante i mine forældres have da min mor altid er helt oppe at køre over de der erantis osv.

Jeg overvejer at købe nogle gode flasker vin. Så måske jeg tager udgangspunkt i nogle anmeldelser på politiken.

Hvis nogen kender til nogle gode flasker som ikke koster alt for meget, men sådan at det stadig går til en gave, må man gerne skrive det :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 15. nov 2015, 00:19

Så er julefrokosten overstået for denne gang, det var som altid superhyggeligt! Og jeg overlevede aftenen på de høje hæle, selvom det ifølge mine kollegaer så vældig sjovt ud. Jeg lignede vist mest af alt et lille barn der havde lånt mors sko og forsøgte at stavre rundt i dem :lol: Nu har jeg så til gengæld ondt i lægge, knæ og ryg ...

Vi er ikke så mange på min arbejdsplads, så i stedet for at drikke hjernen ud og danse på bordene, så havde vi aftalt at spille et spil. Det blev Korsbæk-spillet - og gæt hvem der totalt l a m m e t æ v e d e sine kollegaer. Stakkels dem, de havde ikke set tromlen her komme, der gik vist helt Monica Geller i mig en overgang :D :D

Men hvor var det dog fedt for en gangs skyld at kunne brilliere i et spil :afro: Jeg tror, jeg indfører at vi skal spille det mindst en gang om måneden. Man er vel chef :cool:
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Filipai » 15. nov 2015, 08:02

Så er det altså ikke helt så slemt at skulle på arbejde, når dette er udsigten. Så skal det bare blive 1. advent, så jeg må høre julemusik for mine kollegaer :D


Screen Shot 2015-11-15 at 09.01.24.png


(spørgsmål, hvad må et billede egentligt fylde herinde? Synes den blev ved med at brokke sig?)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 15. nov 2015, 10:37

Filipai skrev:Så er det altså ikke helt så slemt at skulle på arbejde, når dette er udsigten. Så skal det bare blive 1. advent, så jeg må høre julemusik for mine kollegaer :D


Screen Shot 2015-11-15 at 09.01.24.png


(spørgsmål, hvad må et billede egentligt fylde herinde? Synes den blev ved med at brokke sig?)


Når jeg laver billederne om til 640x480 brokker den sig ikke mere, så den størrelse er ok :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Filipai » 15. nov 2015, 10:38

Daine skrev:
Filipai skrev:Så er det altså ikke helt så slemt at skulle på arbejde, når dette er udsigten. Så skal det bare blive 1. advent, så jeg må høre julemusik for mine kollegaer :D


Screen Shot 2015-11-15 at 09.01.24.png


(spørgsmål, hvad må et billede egentligt fylde herinde? Synes den blev ved med at brokke sig?)


Når jeg laver billederne om til 640x480 brokker den sig ikke mere, så den størrelse er ok :)


Det prøvede jeg, og den brokkede sig stadig. :)
0

Tilbage til "Fest og bryllup"