Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Sorenspige » 15. okt 2015, 19:23

Jeg kan også godt lide triptrap-nisser. Jeg fik et par stykker for nogle år siden, og dem er jeg glad for.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8937
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 19:32

DetSorteCirkus skrev:Hvordan udsender de almindelige ugeblade deres julenumre?
SØNDAG havde et tillæg sidste år, der var virkelig godt.


Mener de kommer løbende over November :)
Der plejer faktisk at være en del gode julenumre, læser dem altid i løbet af vinteren, hvor svigermor har lagt dem til side til mig
(de får alle ugeblade og magasiner gratis fra min mands svoger, der er inden for reklameverdenen)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2015, 19:58

DD_81 skrev:Mener de kommer løbende over November :)
Der plejer faktisk at være en del gode julenumre, læser dem altid i løbet af vinteren, hvor svigermor har lagt dem til side til mig
(de får alle ugeblade og magasiner gratis fra min mands svoger, der er inden for reklameverdenen)


Jeg kan egentlig bedst lide juletemaerne i blade som Søndag, Alt for Damerne og Femina, fordi de virker mere hyggelige og relevante for mig.
Bo Bedre og alle deres nøgne grene med træspåne-, skind- og plexiglas-pynt i nuancerne grå og knækket hvid er ikke lige mig. Mad & Bolig minder meget om Bo Bedre. BoligLiv er efter min mening klart det bedste af de deciderede boligmagasiner.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2015, 20:28

Her er noget mere, som jeg synes, at andre skal lave for/til mig :jule:

Billede
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7089
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13309

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Rapfisk » 15. okt 2015, 20:42

Jeg har fået invitation til årets julefrokost. Så er vi i gang :julebanan:
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8937
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. okt 2015, 08:15

DetSorteCirkus skrev:
DD_81 skrev:Mener de kommer løbende over November :)
Der plejer faktisk at være en del gode julenumre, læser dem altid i løbet af vinteren, hvor svigermor har lagt dem til side til mig
(de får alle ugeblade og magasiner gratis fra min mands svoger, der er inden for reklameverdenen)


Jeg kan egentlig bedst lide juletemaerne i blade som Søndag, Alt for Damerne og Femina, fordi de virker mere hyggelige og relevante for mig.
Bo Bedre og alle deres nøgne grene med træspåne-, skind- og plexiglas-pynt i nuancerne grå og knækket hvid er ikke lige mig. Mad & Bolig minder meget om Bo Bedre. BoligLiv er efter min mening klart det bedste af de deciderede boligmagasiner.



Jeg er ganske enig!
Der er langt mere hygge, og "normale mennesker" over ugebladene :D
Tjek evt. deres hjemmesider, Hendes Verden, Hjemmet, Familie Jorunalen, osv. de plejer at have det hele i "kartoteker" der, med billeder, beskrivelser af fremgangsmåder, opskrifter osv. :)
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 10:47

Jeg skulle til et møde ved 9-tiden i dag og valgte at gå hjem og kigge lidt i butikker undervejs.
Føtex havde fået juletingene frem, men jeg skulle ikke have noget efter at have set, hvor meget jeg allerede har liggende. Til gengæld købte jeg noget andet hyggeligt til den kolde tid. En seks-delt teboks og en stor termokop. Jeg har en masse lækker te, men er dårlig til at få det drukket, fordi det ligger hulter til bulter i en dåse, og jeg altid ender med kold te, fordi jeg ikke drikker så hurtigt. Nu er de to problemer løst.

I Tiger købte jeg en, synes jeg selv, ret genial ting, nemlig en blandet pose med gløggkrydderier. Jeg synes, det er dyrt og omstændigt at skulle købe 4-5 slags krydderier hver for sig, og jeg får aldrig brugt det hele og vil gerne kunne købe friske forsyninger hvert år. Med denne pose til en tier er jeg dækket ind til hele julemåneden uden at skulle smide ud bagefter.

Jeg kiggede i øvrigt på det her blad, men det er lidt dyrt, så det bliver et adventsønske :)

Billede
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 10:58

En af mine veninder og jeg har i øvrigt købt en juledeal til en to-retters middag med et glas hvidvin til :jule:
Til forret kan vi vælge mellem rejer med avokado og æg og en fisketallerken med sild, rejer og laks, og til hovedret er mulighederne andebryst a la orange med kartofler og grøntsager og vildsvin marineret i appelsinjuice, honning og timian med brune kartofler til.
Og så får man endda en irish coffee med som gratis dessert, hvis man booker bord til tirsdag, onsdag eller torsdag :deer:
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 11:16

Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kattefjæs » 16. okt 2015, 11:25

Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:


Hvad med at lade hende vælge noget helt selv den første uge mens I er ude at rejse? Det er næsten fjollet at købe ting hjemmefra og så slæbe dem hele vejen med derover og tilbage igen. :) Måske kan I lave en aftalte så den første uges gavekalender bliver én samlet gave som hun så selv kan være med til at shoppe. Eller det kunne være at du tog hende med ud at spise et særligt fancy sted, hvis hun er til den slags.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 16. okt 2015, 11:51

Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:


Black Friday shopping :klap:
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 12:14

Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:


Personligt ville jeg foretrække en gave pr. dag eller slet ingen. Altså i den pågældende uge. Jeg synes, at ideen med en pakkekalender ryger, hvis man skal pakke syv gaver ud på én gang.
Derfor ville jeg nok, hvis jeg var dig, tænke i nogle ting, der ikke fylder meget i bagagen, og som kunne bruges/give mening på turen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 13:16

Maoam skrev:
Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:


Black Friday shopping :klap:


Det har hun skam allerede planlagt :D så det kan vel ikke også være hendes gave :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 16. okt 2015, 13:19

Wizzze skrev:
Maoam skrev:
Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:


Black Friday shopping :klap:


Det har hun skam allerede planlagt :D så det kan vel ikke også være hendes gave :gruble:


Så bare koden til dit kort :lol:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 13:26

Kattefjæs skrev:
Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:


Hvad med at lade hende vælge noget helt selv den første uge mens I er ude at rejse? Det er næsten fjollet at købe ting hjemmefra og så slæbe dem hele vejen med derover og tilbage igen. :) Måske kan I lave en aftalte så den første uges gavekalender bliver én samlet gave som hun så selv kan være med til at shoppe. Eller det kunne være at du tog hende med ud at spise et særligt fancy sted, hvis hun er til den slags.


Det er allerede en del af rejsen, har allerede en hel lille liste af fancy madsteder vi skal "kæmpe" os igennem :D

Jeg regner/håber lidt på at hun finder noget derovre, som hun forelsker sig i, som så kunne være hendes julegave, så jeg ikke skal ud og købe det store herhjemme, men at bruge sammen fremgangsmåde til gavekalenderne bliver nok lidt meget? :gruble:

Tror DSC´s tanker, med noget der kan bruges/giver mening undervejs er vejen frem. Sidder og tænker noget med dansk lakrids efter 14dage uden, kunne være godt. Eller noget transportabelt nisse/julepynt, så vi kunne julehygge-indrette hotelværelserne undervejs :gruble:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Fest og bryllup"