Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Tricolette » 16. nov 2015, 07:20

Sådan en lyskæde vil jeg også ha :love: - men det kræver sikkert at vi får en flagstang først....
Indtil da må jeg nøjes med alle de lyskæder, manden har sat om rundt om huset. Jeg er så bare ikke tilfreds med, at han valgte dem med hvid lys - de lyser jo næsten lyseblåt. Men må nok finde mig i dem et par år, inde de bliver udskiftet :mellow:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 08:44

Jeg har dannet mig et overblik over produkter og emballage til min onkel og tantes julekurv, der allerede skal være klar til lørdag d. 28.

Det bliver:
Julesnaps i egen flaske
Julete i gennemsigtig pose
Lavendelsukker i ditto
Datella (dadelsmørepålæg) i et tidligere tacosauce-glas, der har sådan et fint rødt låg
(Købte) chokolakridser i et tidligere olivenglas
Lille dessertbog af Camilla Plum i rødt gavepapir

Alle ting pakkes i bunden af en brun papirspose (toppen klippes af), som stabiliseres med et stykke tykt karton, og den gennemgånede pynt (etiketter, osv.) kommer fra nogle klassiske nisseklistermærker fra Ikea.
Bortset fra et par ingredienser til snapsen og smørepålægget, og selvfølgelig chokolakridserne, er alt uden problemer blevet fundet i gemmerne
Fx. har jeg en lille pose rigtig god sort te stående, der bare skal have tilsat et par skefulde af den gløggkrydderiblanding, jeg fornylig købte, for at blive til en julete.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 09:01

^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 09:42

Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?


Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 10:20

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?


Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)


Ja det er virkelig klamt sådan noget.. Jeg har også prøvet tricket med at sætte glas i fryseren og for mig hjalp det intet, men måske du er mere heldig :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 11:13

*SLETTET. DREJEDE DIG OM NU SLETTET REKLAMEINDLÆG*
Senest rettet af DetSorteCirkus 16. nov 2015, 16:04, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 16. nov 2015, 11:53

Uh, det bliver så hyggeligt i december. Ud over min tur til Flensborg sammen med to kolleger d. 5. december, har min kusine og jeg nu aftalt, at vi skal på Hjerl Hede d. 12. december. Der har jeg ikke været siden 5. klasse eller sådan noget, og det var om sommeren. Men det skulle være rigtigt hyggeligt til jul med en masse forskellige levendegørelser af "julen som i gamle dage". Jeg var i Den Gamle By til jul for et par år siden, og det er altså lidt sjovere, når der er skuespillere i gang med forskellige gøremål, end når man bare selv går rundt og kigger og læser plancher. Så jeg glæder mig til noget julehygge. :deer:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 16. nov 2015, 11:56

Vi skal forresten i juletivoli med mine forældre på søndag. Og så vill jeg prøve at lokke dem med på Gorms til julepizza efterfølgende :lun:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 16. nov 2015, 12:12

Jeg mangler kun at købe 2 julegaver nu :banan:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 16. nov 2015, 14:33

Pandesteg skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:^Lyder lækkert. :) Husk at sikre dig, at genbrugsglassene ikke lugter af deres tidligere indhold. Lige præcis tacoglas har jeg måtte opgive at bruge til hjemmelavet indhold, da jeg synes tacolugten hænger låget ved uanset hvor meget jeg lægger dem i blød eller hvor mange gange jeg kører dem i opvaskeren.

Jeg er næsten færdig med at købe julegaver :) Skal et smut ind til byen i dag og handle et par ting, så mangler jeg kun et par gaver til min far og hans kone, som jeg endnu ikke har fået ønskeseddel fra. Vildt dejligt og satser på en skøn afslappet december når alle julegaveindkøb er klaret.

Kommer der forresten nogle gode julefilm i biffen i år?


Det er jeg helt sikkkert opmærksom på, efter at jeg selv engang fik et lækkert glas bolcher...der stank af chili con carne :nerve:
Jeg har læst, at man kan sætte lugtende glas i fryseren et døgns tid og tage dem ud lugtfri, og at det skulle virke, så det vil jeg prøve :)


Ja det er virkelig klamt sådan noget.. Jeg har også prøvet tricket med at sætte glas i fryseren og for mig hjalp det intet, men måske du er mere heldig :)


Jeg har hørt, at det hjælper mod lugt at fylde glasset helt op med eddike og vand, sætte låg på og lade det stå noget tid.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 16:28

Jeg skal også på julemarked. Det bliver d. 28. sammen med min veninde og hendes mand og børn, hvoraf jeg er gudmor for den ældste.
Vi skulle have været i Tivoli, men så blev jeg opmærksom på det tyske julemarked på Højbro Plads med gratis entré, og så ændrede vi planer.

Børnene er for små til rigtig at prøve forlystelser og kan stadig blive benovede over og godt underholdt af fx. en sjov legeplads, og det gør, at vi vurderer, at Tivoli faktisk vil være for meget for dem. Samtidig er vi glade for at kunne bruge "entrépengene" på selve markedet.

Jeg har lavet julesnaps i dag. Det var godt nok let, og nu er jeg spændt på at smage resultatet :jule:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 17:35

Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 17:38

Min mors julegave er nået frem, og hold nu kæft, hvor er det godt for hende, at hun har noget større fødder end mig. Ellers havde jeg beholdt dem her selv :lun:
rps20151116_183542_685.jpg

Læderet er smørblødt og hælene er af gummi, hvilket gør den helt fantastiske at gå i (jeg har sko i samme model).

Og så har jeg faktisk fundet "Tre hasselnødder til Askepot" igen - denne gang i en version med engelske undertekster, så den købte jeg.
Godt den anden kun kostede en halvtredser.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 17:39

Daine skrev:Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.

Iihh, melder du ikke lige tilbage hvordan det er?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 16. nov 2015, 17:40

Whoosh skrev:
Daine skrev:Jeg tager med mine forældre til Tyskland i morgen og provianterer til jul - og på vejen hjem kører vi forbi Tønder og besøger deres julemarked. Det er ikke noget vildt specielt, men altså ... Jeg skal jo lige ind forbi Det Gamle Apotek og kigge, nu jeg er på de kanter.

Og så satser jeg på at få gaverne jeg skal sende i adventsgaverouletten pakket færdig, så de bare lige skal sendes.

Iihh, melder du ikke lige tilbage hvordan det er?


Jo, gerne :) Er det Det Gamle Apotek specifikt eller julemarkedet i Tønder generelt?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Fest og bryllup"