Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Rapfisk » 23. okt 2015, 22:15

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:OK, ting jeg ville gå efter ved Juletid
Stollen (julebrød/frugtkage) Plätzchen (småkager) og Baumkuchen (trækager, lidt ala vores kransekagetoppe), kan normalt findes i alle større supermarkeder, men hvorfor ikke købe hos en rigtig bager
http://www.konditorei-buchwald.de/index.php ligger ved floden tæt på Tiergarten.

Eiskonfekt, behøver næppe en introduktion, burde findes i alle Aldi eller Lidl butikker.

Ritter Sport juleversioner http://shop.ritter-sport.de/b2c/schokol ... orten.html burde også være næsten overalt

På kurfürstendam ligger der en kæmpe julebutik, med alt i pynt, nisser etc.
http://wohlfahrt.com/fachgeschaefte/berlin


Den butik kender jeg slet ikke! Den skal jeg helt klart besøge :dance: Ikke mindst fordi jeg faktisk overvejer at købe en klassisk nøddeknækker.

Jeg kunne godt tænke mig at smage en ægte Dresdner Stollen, for det kan simpelthen ikke være rigtigt, at den type bagværk skal smage så ækelt, som dem, jeg har fået i DK, har gjort.

Jule-Ritter er allerede skrevet på huskesedlen. Jeg skal have nogle af pakkerne med blandede minis med hjem til at komme i juleslikskålen.

Nürnberger Lebkuchen :love: En lidt tør honningkage, der bare er fuld af smag.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. okt 2015, 22:28

Jabi skrev:
Det var omtrent sådan min mor begyndte. Ca. 3 ønsker til mig og ca 3 andre ønsker til min søster. Nu er det bare et :badr:[/quote]

Det minder mig om...
På job hjælper vi beboerne med indkøb af julegaver, og SÅ godt kender vi jo ikke alle deres pårørende, så der er ønskesedler virkelig alfa-omega, og gerne nogle mere udspecificerede af slagsen. Og det er der nogle af dem der har det vildt dårligt med, så det kan være meget udfordrende.

En mor, hun er rigtig god, hun giver somregel 2-3 bogtitler, evt. en cd hun ønsker, ellers gavekort, og så sorterer hun ud i øvrig families ønsker og viderformidler ca. 3 ønsker pr. familiemedlem, også fordi beboeren så nemmere får overblik og kan vælge hvad hver især skal have, det andet bliver for diffust.
Men for et par år siden overraskede vi moren, hun slæbte nemlig stadig rund på det klassiske film-kamera. Der foreslog vi beboeren at moren kunne få et digitalkamera i julegave, - et forslag beboeren i den grad syntes godt om, og moren lige så, hun blev simpelthen så glad, og siger stadig - når hun lufter kameraet at det simpelthen er den bedste gave hun fået i mange mange år. Det var altså fedt at kunne ramme sådan rigtig plet, og se den gensidige glæde det giver.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Faceless » 24. okt 2015, 00:48

Jeg har forkældet mig selv med en chokoladejulekalender for første gang siden jeg flyttede hjemmefra (12 år siden). Valgte denne fra Ritter Sport.

Billede Billede

Det er beskrevet på tysk bag på - og det er jeg ikke helt skarp til. Men følgende varianter er der i:
Nugat
Honig Nuss
Weisse Vanille
Kakao-Keks
Knusperflakes
Goldschatz
Alpenmilch
Joghurt
Marzipan
Knusperkeks
Haselnuss
Edel-vollmilch
4
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Rapfisk » 24. okt 2015, 07:48

Faceless skrev:Jeg har forkældet mig selv med en chokoladejulekalender for første gang siden jeg flyttede hjemmefra (12 år siden). Valgte denne fra Ritter Sport.

Billede Billede

Det er beskrevet på tysk bag på - og det er jeg ikke helt skarp til. Men følgende varianter er der i:
Nugat
Honig Nuss
Weisse Vanille
Kakao-Keks
Knusperflakes
Goldschatz
Alpenmilch
Joghurt
Marzipan
Knusperkeks
Haselnuss
Edel-vollmilch

Hvor er den købt?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 24. okt 2015, 08:14

Jeg vil også rigtig gerne vide hvor Ritter- kalenderen er købt? :love:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 24. okt 2015, 08:21

Jaaaah, så er der kun præcis 2 måneder til. Nu må det være tilladt at jule helt officielt og gå lidt i panik over alt det, man skal nå. :D :jule:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 24. okt 2015, 08:22

Så er der 2 mdr. til juleaften! :banan:

Jeg er så småt begyndt at overveje gaveindpakningen :) Jeg tror at jeg holder det i hvidt og sort i år og så har jeg netop bestilt til/fra kort fra ebay - røde hjerter og rektangler, så de får et touch af "gammeldags" jul også. Det bliver forhåbentligt fint!

Dekorationen til kalenderlys får min datter lov til at lave. Jeg regner med at vi tager en tur i skoven inden og finder nogle fine ting - jeg er simpelthen for nærig til at købe det der dekorationsting i butikkerne, men så er det jo godt at natur-looket også er ret fint :D
Adventsdekorationen vil jeg så stå for og der er jeg lidt mere på bar bund :gruble: Men jeg er måske blevet enig med mig selv om at bruge min brødform til det og stille lysene på række.. Nærmere er jeg så ikke kommet det :) Hvordan skal jeres se ud i år?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 24. okt 2015, 08:26

Sidste års advents"dekoration" så sådan ud herhjemme. Det er svært at se, men jeg havde brugt en retrodymo til at skrive første, anden.. osv. på flaskerne. Meget simpelt :)
Senest rettet af Skralde 24. okt 2015, 08:27, rettet i alt 1 gang.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 24. okt 2015, 08:26

DD_81 skrev:
Jabi skrev:
Det var omtrent sådan min mor begyndte. Ca. 3 ønsker til mig og ca 3 andre ønsker til min søster. Nu er det bare et :badr:


Det minder mig om...
På job hjælper vi beboerne med indkøb af julegaver, og SÅ godt kender vi jo ikke alle deres pårørende, så der er ønskesedler virkelig alfa-omega, og gerne nogle mere udspecificerede af slagsen. Og det er der nogle af dem der har det vildt dårligt med, så det kan være meget udfordrende.

En mor, hun er rigtig god, hun giver somregel 2-3 bogtitler, evt. en cd hun ønsker, ellers gavekort, og så sorterer hun ud i øvrig families ønsker og viderformidler ca. 3 ønsker pr. familiemedlem, også fordi beboeren så nemmere får overblik og kan vælge hvad hver især skal have, det andet bliver for diffust.
Men for et par år siden overraskede vi moren, hun slæbte nemlig stadig rund på det klassiske film-kamera. Der foreslog vi beboeren at moren kunne få et digitalkamera i julegave, - et forslag beboeren i den grad syntes godt om, og moren lige så, hun blev simpelthen så glad, og siger stadig - når hun lufter kameraet at det simpelthen er den bedste gave hun fået i mange mange år. Det var altså fedt at kunne ramme sådan rigtig plet, og se den gensidige glæde det giver.[/quote]Jeg ville ærlig talt være lykkelig for 3 ønsker eller endda bare to, for så havde jeg et valg og hun ville ikke vide hvad hun fik i gave. Jeg tvivler på at min mor ville blive glad for noget hun ikke selv havde dikteret :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 24. okt 2015, 08:34

Det er i øvrigt bl.a. disse billeder der har inspireret mig til at holde det sort hvid i år :lun:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2015, 09:31

sigge skrev:Jaaaah, så er der kun præcis 2 måneder til. Nu må det være tilladt at jule helt officielt og gå lidt i panik over alt det, man skal nå. :D :jule:


[Panik on]
Pynt står stadig i kasser på loftet
Aner ikke hvor jul skal holdes
Hvilken slik/snolder kalender skal vi have, hvilke skal vi give :gruble:
Pakkekalender x 3 :shock:
Gaver (hvem skal have og hvad skal de have) :forvirret:
Gaveønsker :ticks:
Rejse midt i forberedelserne :gisp:
Julebag
juleguf
julemad
Vi når det aldrig :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 24. okt 2015, 11:13

Rapfisk skrev:
Faceless skrev:Jeg har forkældet mig selv med en chokoladejulekalender for første gang siden jeg flyttede hjemmefra (12 år siden). Valgte denne fra Ritter Sport.

Billede Billede

Det er beskrevet på tysk bag på - og det er jeg ikke helt skarp til. Men følgende varianter er der i:
Nugat
Honig Nuss
Weisse Vanille
Kakao-Keks
Knusperflakes
Goldschatz
Alpenmilch
Joghurt
Marzipan
Knusperkeks
Haselnuss
Edel-vollmilch

Hvor er den købt?


Jeg har set den i Føtex.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kattefjæs » 24. okt 2015, 11:30

Jeg har bestilt en fancy-pancy julekalender fra min lokale MEGET dyre chokoladebutik til min kæreste. :love: Det er blevet lidt en tradition efterhånden. Nu håber jeg bare at han vil spise den. Tidligere i år gik han i gang med at motionere en del og lagde sin kost om fordi han syntes at han var blevet tyk (det var han altså ikke), så det der med søde sager er han ikke så meget for. Men hvis han har det bedre med at bide den over og sprede den lidt ud, så er det også okay. Jeg ville bare syntes at det var SÅ trist hvis han ikke fik sin chokoladejulekalender som traditionen foreskriver. :genert: Det er mit eget egoistiske behov for at fodre ham med chokolade som dikterer her. :lol:
1
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Faceless » 24. okt 2015, 11:32

Rapfisk skrev:
Faceless skrev:Jeg har forkældet mig selv med en chokoladejulekalender for første gang siden jeg flyttede hjemmefra (12 år siden). Valgte denne fra Ritter Sport.

Billede Billede

Det er beskrevet på tysk bag på - og det er jeg ikke helt skarp til. Men følgende varianter er der i:
Nugat
Honig Nuss
Weisse Vanille
Kakao-Keks
Knusperflakes
Goldschatz
Alpenmilch
Joghurt
Marzipan
Knusperkeks
Haselnuss
Edel-vollmilch

Hvor er den købt?



I Bilka.
- Mener jeg gav 180kr. for den. (Godt nok det dyreste Ritter Sport kr/kg jeg nogensinde har købt.)
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 24. okt 2015, 13:00

Jeg er lige kommet hjem fra netto hvor jeg fik købt julekalenderen fra milka, til kun 55kr så måtte jeg have den :-D

Fik også købt 2 par af de julestrømper der har og nogle gyseligt dejlige juleøreinge (små julekuger med glimmer) og nogle fine kort med rensdyr.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Fest og bryllup"