Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 9. sep 2015, 12:26

Så kom jeg igang med de kalendere.

To bedstefartrøjer og 5 par sokker til sønnen, en kjole og et sæt nattøj til datter og en skjorte til gemalen.

Så skal ynglingene have et par bøger hver, noget slik og en kalender.
Manden skal have grillhejs og lidt mere tøj.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 08:52

I år glæder jeg mig faktisk lidt til jul. Det plejer at være vildt stresset pga. eksamen og alt muligt. Men i år skal jeg aflevere speciale lige inden jul, så selvom jeg ser frem til at være MEGA stresset i månederne op til, så kan jeg for første gang i tusind år rent faktisk holde FRI i julen.... :love: Og det er alligevel noget særligt!

Jeg laver hjemmelavede julegaver. Dels fordi det er hyggeligt, men også fordi jeg er ret fattig (hurra for slutlån).

Jeg er også begyndt at hækle noget julepynt, men jeg er ærligt talt ikke så god til det endnu. :genert:

Kalendergaver og sådan noget har jeg ikke, men jeg har heller ikke nogen at lave dem til... Andet end kæresten, men han gider ikke jul og er også totalt umulig at finde på gaver til. :rulle:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2015, 09:14

Og så overvejer jeg seriøst at forsøge at hækle huer. Jeg er bare så utålmodig, men det KUNNE jo være, jeg fik lavet noget fint for en gangs skyld.

Eller måske skulle jeg bare strikke :gruble:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2015, 09:18

Ah f***. Jeg havde rent glemt min mor.

Måske skulle jeg overlade det til min søster i år. De sidste par år, har jeg sørget for det, og jeg ved, at min søs gerne overtager.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 09:21

Fru Sunshine skrev:Og så overvejer jeg seriøst at forsøge at hækle huer. Jeg er bare så utålmodig, men det KUNNE jo være, jeg fik lavet noget fint for en gangs skyld.

Eller måske skulle jeg bare strikke :gruble:



Jeg har ikke hæklet huer før, men jeg strikker en del lige nu, og de er ret nemme at lave. :) Selvfølgelig afhængig af modellen. Jeg laver nogle ret simple nogen og så dekorerer jeg dem med fx hæklede blomster. Men det er nok smag og behag jo. :lol2:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2015, 09:51

Jeg kan faktisk kun hækle luftmasker. Og jeg strikker middelmådigt - mildest talt.

Men jeg så sådan en hækletutorial på youtube, som jeg vist nok forstod noget af, så jeg fattede lidt af de der stangmasker tror jeg nok de hed.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 10. sep 2015, 11:06

Jeg har lige fået det store julekatalog fra Atelje Margaretha (broderifirma) og der er bare så mange fine i i år :love: Overvejer lidt, om jeg skal forsøge mig med et broderi i efteråret, engang broderede jeg meget, men de sidste par år har det været umuligt pga ondt i skulderen.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 10. sep 2015, 12:33

Julen betyder jo også julefilm, og jeg tror muligvis jeg skal ind og se denne her når den kommer :-D

https://www.youtube.com/watch?t=151&v=h6cVyoMH4QE
Den ville ikke lige vise klippet i selve tråden

Også måske er i år, det år, hvor jeg endleig skal få set the notebook
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Garfield » 10. sep 2015, 13:14

Persnikedy skrev:Julen betyder jo også julefilm, og jeg tror muligvis jeg skal ind og se denne her når den kommer :-D

https://www.youtube.com/watch?t=151&v=h6cVyoMH4QE
Den ville ikke lige vise klippet i selve tråden

Også måske er i år, det år, hvor jeg endleig skal få set the notebook


Og så tænkte jeg: Nøøj, en julefilm, sikkert sukkersød med alt for søde børn, luksusproblemer, hygge og måske lidt drama.... Men... OH, MY GOD :shock: :shock:

Jeg ved ikke helt om jeg tør se den...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 10. sep 2015, 18:55

Garfield skrev:
Persnikedy skrev:Julen betyder jo også julefilm, og jeg tror muligvis jeg skal ind og se denne her når den kommer :-D

https://www.youtube.com/watch?t=151&v=h6cVyoMH4QE
Den ville ikke lige vise klippet i selve tråden

Også måske er i år, det år, hvor jeg endleig skal få set the notebook


Og så tænkte jeg: Nøøj, en julefilm, sikkert sukkersød med alt for søde børn, luksusproblemer, hygge og måske lidt drama.... Men... OH, MY GOD :shock: :shock:

Jeg ved ikke helt om jeg tør se den...



Jeg var så glad over at det netop ikke var super sukkersød, men lidt spooky. Jeg tror ikke den er så skræmmende som sådan
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Garfield » 10. sep 2015, 19:36

Persnikedy skrev:
Garfield skrev:
Persnikedy skrev:Julen betyder jo også julefilm, og jeg tror muligvis jeg skal ind og se denne her når den kommer :-D

https://www.youtube.com/watch?t=151&v=h6cVyoMH4QE
Den ville ikke lige vise klippet i selve tråden

Også måske er i år, det år, hvor jeg endleig skal få set the notebook


Og så tænkte jeg: Nøøj, en julefilm, sikkert sukkersød med alt for søde børn, luksusproblemer, hygge og måske lidt drama.... Men... OH, MY GOD :shock: :shock:

Jeg ved ikke helt om jeg tør se den...



Jeg var så glad over at det netop ikke var super sukkersød, men lidt spooky. Jeg tror ikke den er så skræmmende som sådan


Den virkede faktisk interessant. Tror bare jeg blev lidt overrasket ...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 12. sep 2015, 09:27

Daine skrev:Jeg har lige fået det store julekatalog fra Atelje Margaretha (broderifirma) og der er bare så mange fine i i år :love: Overvejer lidt, om jeg skal forsøge mig med et broderi i efteråret, engang broderede jeg meget, men de sidste par år har det været umuligt pga ondt i skulderen.


Jeg bliver altid helt høj når jeg får mit katalog! Der er SÅ mange fine ting :love:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf computermus » 12. sep 2015, 10:50

Skralde skrev:
Daine skrev:Jeg har lige fået det store julekatalog fra Atelje Margaretha (broderifirma) og der er bare så mange fine i i år :love: Overvejer lidt, om jeg skal forsøge mig med et broderi i efteråret, engang broderede jeg meget, men de sidste par år har det været umuligt pga ondt i skulderen.


Jeg bliver altid helt høj når jeg får mit katalog! Der er SÅ mange fine ting :love:

Der er nemlig rigtig mange fine ting i Atelje Margarethas katalog,så jeg sidder lige og overvejer om jeg skal bestille årets julebillede og lave det til mig selv.Jeg synes nemlig at de altid har sådan nogle fine motiver. :love:
Og udover det kunne det da godt tænkes at der med MEGET stor sandsynlighed røg en af deres årsnisser :jule: med i puljen nu hvor jeg alligevel vel bestille derinde.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 12. sep 2015, 11:03

Ha! Så er det sgu snart jul. Jeg har lige modtaget de første adventskalendergaver: to bedstefartrøjer og 5 par strømper til sønnen, en kjole og en Mickey Mouse-pyjamas til datteren og en rødternet skjorte til min mand.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 12. sep 2015, 12:56

Jeg har lige bestilt materialer til gør-det-selv-klippe-klistre-julekort. Jeg plejer at tage den nemme udvej og købe et færdigt kit fra Panduro Hobby, men i år synes jeg, de er lidt kedelige, så nu har jeg selv sammensat kort, pynt, bånd mm. Så håber jeg, kreativiteten indfinder sig, når jeg skal til at sætte dem sammen.

Jeg er blevet enig med mig selv om, at min søster skal have adventsgaver (og ikke pakkekalender) i år. Det skifter lidt fra år til år, hvad jeg lige har lyst til at give hende. Men da hun bor i en 1-værelses lejlighed med begrænset plads til ting, vil jeg hellere give hende nogle få, lidt dyrere pakker, så hun kan få noget virkelig anvendeligt. Jeg overvejer bl.a. en BH til en af dagene, da hun snakker om at ønske sig nogle nye i fødselsdagsgave, men jeg har allerede fundet på en anden fødselsdagsgave til hende. Og så skal hun nok have en god slikjulekalender den første søndag evt. sammen med en skrabekalender.

Mine forældre får også chokolade-/slikkalendere. Jeg tror, min far skal have den fra Johan Bülow i år, og min mor får nok "den sædvanlige" hjemmelavede med chokolade tilsat lakridspulver. Jeg har en silikoneform med julemotiver, som jeg støber chokoladerne i.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Fest og bryllup"