Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 4. dec 2015, 22:52

Lavede lige en lille snack så den er klar til imorgen, denne gang fik de kortere tid på komfuret og har fået mere knas i sig men 1-2 min mere ville nok ikke have skadet.
Det eneste bøvl var at man jo ikke kan prøvesmage dem før 10 min efter de er færdige (brændt barn skyer brændte mandler som er pænt varme!)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Badesandalen » 4. dec 2015, 22:53

Fru Sunshine skrev:
Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har egentlig været flittig, hvis jeg selv skal sige det.


Hold da fast! Du har da absolut været flittig! Triller du dine pebernødder? Det er som om mine bare siger splat inde i ovnen, og er faktisk små tykke rektangler.

Jeg har ikke lavet det hele i dag, men de sidste par dage har jeg mest brugt i køkkenet.

Ja, jeg triller pebernødderne - og hvert år glemmer jeg, hvor meget de hæver, så jeg får lavet dem til nogle ordentlige basser :lol:


Synes ikke det gør dig mindre flittig. :gogo:

Puha, det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle. Jeg lavede tre portioner (til mor, og til mands mormor og arbejde), der hver fyldte 2-3 plader, og jeg var bare færdig om aftenen. Det er sørme en heldig familie du har. :worship:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 4. dec 2015, 22:57

Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har egentlig været flittig, hvis jeg selv skal sige det.


Hold da fast! Du har da absolut været flittig! Triller du dine pebernødder? Det er som om mine bare siger splat inde i ovnen, og er faktisk små tykke rektangler.

Jeg har ikke lavet det hele i dag, men de sidste par dage har jeg mest brugt i køkkenet.

Ja, jeg triller pebernødderne - og hvert år glemmer jeg, hvor meget de hæver, så jeg får lavet dem til nogle ordentlige basser :lol:


Synes ikke det gør dig mindre flittig. :gogo:

Puha, det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle. Jeg lavede tre portioner (til mor, og til mands mormor og arbejde), der hver fyldte 2-3 plader, og jeg var bare færdig om aftenen. Det er sørme en heldig familie du har. :worship:

Den mængde jeg får ud at en portion dej, fylder også 3 plader.
Så triller jeg derudaf og leger Masterchef - men en af grundene til, at mine pebernødder er enorme, er også, at jeg ikke gider trille i flere timer.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 4. dec 2015, 22:59

Fru Sunshine skrev:
Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Badesandalen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har egentlig været flittig, hvis jeg selv skal sige det.


Hold da fast! Du har da absolut været flittig! Triller du dine pebernødder? Det er som om mine bare siger splat inde i ovnen, og er faktisk små tykke rektangler.

Jeg har ikke lavet det hele i dag, men de sidste par dage har jeg mest brugt i køkkenet.

Ja, jeg triller pebernødderne - og hvert år glemmer jeg, hvor meget de hæver, så jeg får lavet dem til nogle ordentlige basser :lol:


Synes ikke det gør dig mindre flittig. :gogo:

Puha, det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle. Jeg lavede tre portioner (til mor, og til mands mormor og arbejde), der hver fyldte 2-3 plader, og jeg var bare færdig om aftenen. Det er sørme en heldig familie du har. :worship:

Den mængde jeg får ud at en portion dej, fylder også 3 plader.
Så triller jeg derudaf og leger Masterchef - men en af grundene til, at mine pebernødder er enorme, er også, at jeg ikke gider trille i flere timer.


Husk at du jo kan spise dejen imens du triller, så er der mindre at bage :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 23:25

Jeg har nørklet lidt her til aften :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 10:06

Jeg er lidt i tvivl om min oppyntning...
Indtil videre har jeg ikke hentet julekasserne ned, fordi jeg faktisk synes, at her allerede er ret julet i stuen.
Rummet er ca. 20 kvm, og med to store julestjerner (og en lille), Ritter-træet, fire Kähler-Avvento-stager, kalenderlys og adventskrans, Lindts juledåse, min gavekalender og det lille træ fra Ikea er her efterhånden temmelig booket...

På den anden side er jeg lidt nysgerrig efter at kigge i kasserne, som jeg ikke har haft nede siden 2012 (eller 2011?), fordi jeg de to seneste år var omgivet af jul på mit arbejde og derfor havde brug for et helle.

Hm, jeg tror, at jeg rydder stuen helt op og ser, hvor meget den allerede opstillede pynt egentlig fylder.
Med "helt op" mener jeg, at jeg også vil pakke en del af mit helårsnips ned.
Men ikke min Kay Bojesen-flodhest! Den overvejer jeg til gengæld om skal have en nissehue :gruble:
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 5. dec 2015, 10:16

DetSorteCirkus skrev:Jeg er lidt i tvivl om min oppyntning...
Indtil videre har jeg ikke hentet julekasserne ned, fordi jeg faktisk synes, at her allerede er ret julet i stuen.
Rummet er ca. 20 kvm, og med to store julestjerner (og en lille), Ritter-træet, fire Kähler-Avvento-stager, kalenderlys og adventskrans, Lindts juledåse, min gavekalender og det lille træ fra Ikea er her efterhånden temmelig booket...

På den anden side er jeg lidt nysgerrig efter at kigge i kasserne, som jeg ikke har haft nede siden 2012 (eller 2011?), fordi jeg de to seneste år var omgivet af jul på mit arbejde og derfor havde brug for et helle.

Hm, jeg tror, at jeg rydder stuen helt op og ser, hvor meget den allerede opstillede pynt egentlig fylder.
Med "helt op" mener jeg, at jeg også vil pakke en del af mit helårsnips ned.
Men ikke min Kay Bojesen-flodhest! Den overvejer jeg til gengæld om skal have en nissehue :gruble:


En nissehue kan gøre alt julet.
I mit hjem har alt fra min Normann fugl til min Deadpool figur fået nissehue på :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2015, 10:21

Ballademager skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har egentlig været flittig, hvis jeg selv skal sige det.


Hold nu op, hvor ser det lækkert ud! Skal holde julebagedag med min mexicanske veninde her snart, så tror da lige, at vi skal prøve det der nutellafudge :savl:

Hvordan former du vanillekransene? Med en kødhakker? Eller sprøjtepose?

Med hænderne :D
Jeg triller bare pølser på omkring 12 cm.
Hvis du vil have opskriften på nutellafudge, skal jeg gerne finde den, jeg har brugt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2015, 10:43

Ballademager skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ballademager skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har egentlig været flittig, hvis jeg selv skal sige det.


Hold nu op, hvor ser det lækkert ud! Skal holde julebagedag med min mexicanske veninde her snart, så tror da lige, at vi skal prøve det der nutellafudge :savl:

Hvordan former du vanillekransene? Med en kødhakker? Eller sprøjtepose?

Med hænderne :D
Jeg triller bare pølser på omkring 12 cm.
Hvis du vil have opskriften på nutellafudge, skal jeg gerne finde den, jeg har brugt.


Du må meget gerne finde opskriften :) Fudge er lidt uudforsket land for mig.

I min familie er det kun den gammeldags kødhakker, der er anerkendt til vanillekransene (til nød sprøjtepose), men det lyder lidt omstændigt :D

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/nute ... late-fudge
Den er på norsk, så du må sige, hvis der skal oversættes.

Jeg har ikke den der stjernedims til min kødhakker, og sprøjtepose er mine hænder ikke stærke nok til, så vaniljekransene bliver bare trillet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 5. dec 2015, 13:09

DSC har du set der er kommet en ny version? :klap:

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 5. dec 2015, 17:07

Det bliver en god aften - se hvad der var i min kalenderpakke i dag :lun:

image.jpeg
10
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2015, 17:25

Daine skrev:Det bliver en god aften - se hvad der var i min kalenderpakke i dag :lun:

image.jpeg

Yndlingsfilm :lun:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Filipai » 5. dec 2015, 18:35

Ej hvor i altså juler.
Jeg har først lige fået lavet advents dekoration og kalenderlys for 10 minutter siden. Det der med eksamensopgaver og et juletravlt arbejde ved siden af.
Om lidt vil jeg se de første 5 afsnit af Andersens julehemmelighed, som jeg heller ikke liiige har fet nået endnu. Tilgengæld er alle julegaverne vidst indkøbt.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Filipai » 5. dec 2015, 18:36

Hov, og Sunshine, de der bountykugler? En opskrift på dem, hvis de ellers ikke er alt for omstændige :D
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2015, 19:38

Filipai skrev:Hov, og Sunshine, de der bountykugler? En opskrift på dem, hvis de ellers ikke er alt for omstændige :D

Ork ja - og det eneste omstændelige ved dem er at trille og overtrække.
Bland en dåse kondenseret mælk med 300 g. kokosmel, tril og overtræk.
Det er dejligt nemt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Fest og bryllup"