Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 8. dec 2015, 21:34

DetSorteCirkus skrev:Hov, nu siger de ellers, at der kører en bølge, en sejrsbølge, gennem Boxen!


Det gjorde der også, en fyr sprang ned og hjalp maskotten og SÅ kom der gang i bølgen! :lol2:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 06:57

Daine skrev:
Badesandalen skrev:
Daine skrev:7. december står i katastrofefilmens tegn. Denne gang skal jeg se "Meteor", den har bare at være bedre end den sidste film!

image.jpeg


Hvad er dommen så? Jeg har ikke hørt om den før, så er lidt nysgerrig.


Den VAR bedre, men ikke meget. En rigtig B-film uden de store armbevægelser - og lige netop i en katastrofefilm må der gerne være store armbevægelser :D
De havde i det mindste en smule mere styr på deres special effects ;)


Fair nok. I det mindste var du da (forhåbentligt) godt underholdt! :D

On a sidenote: Kan overhovedet ikke finde den på imdb, den hedder i hvert fald ikke Meteor på originalsproget.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 08:02

Er jeg den eneste, der er skuffet over Juleønsket på TV2? Der sker godt nok ikke meget, plottet er tyndt og gennemhullet og de der engle er da nogle vatarme... Og så synes jeg, at skuespillet er dårligt! Ej den fanger mig bare overhovedet ikke og jeg plejer ellers at elske at se julekalender og har været glad for de fleste familiejulekalendere, der er lavet gennem årene. Så det er ikke fordi jeg er en sur gammel kone. Men Juleønsket mangler godt nok noget *umpfh*. Det er ligefør jeg overvejer at hoppe over på Absalons Hemmelighed i stedet for, selvom jeg har set den flere gange.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 08:43

Pandesteg skrev:Er jeg den eneste, der er skuffet over Juleønsket på TV2? Der sker godt nok ikke meget, plottet er tyndt og gennemhullet og de der engle er da nogle vatarme... Og så synes jeg, at skuespillet er dårligt! Ej den fanger mig bare overhovedet ikke og jeg plejer ellers at elske at se julekalender og har været glad for de fleste familiejulekalendere, der er lavet gennem årene. Så det er ikke fordi jeg er en sur gammel kone. Men Juleønsket mangler godt nok noget *umpfh*. Det er ligefør jeg overvejer at hoppe over på Absalons Hemmelighed i stedet for, selvom jeg har set den flere gange.


Jeg har det på samme måde.
På mig virker det som en lidt kedelig kopi af "Tidsrejsen", hvilket det næppe er tænkt som, da det mig bekendt tager flere år at producere en julekalender, og idemagerne derfor næppe har haft dybere kendskab til DRs projekt, da de selv gik i gang.

Et af problemerne er efter min mening, at sagen omkring Julies far ikke behandles tilpas realistisk, hvilket giver indlevelsen svære kår.
Jeg ved heller ikke, hvem min biologiske far er/var, ikke engang på navneniveau, og kommer aldrig til at finde ud af det, og jo, det kan jeg fint leve med, men hvis jeg var blevet løjet for hele mit liv, ville jeg sandsynligvis blive så ramt, at jeg i hvert fald ikke ville fungere som midtpunkt i en julekalender det første lange stykke tid. Jeg synes ikke, at en sidehistorie som den har noget at gøre i et julekalenderformat, der ellers betjener sig af realisme.

Mht. rammerne synes jeg slet ikke, at englenes univers og forestillingsverden bliver foldet godt nok ud til, at de bliver vedkommende. I alle andre julekalendere, jeg kan huske, er "det alternative univers" blevet lige så detaljeret og omhyggeligt beskrevet som menneskenes, og kun på den måde kan man gøre nisser, fortids/fremtidsfolk, engle, nordiske guder, osv. interessante som karakterer.

Skuespillet har jeg ikke rigtig noget at udsætte på. Børnene er selvfølgelig som altid amatører, men de gør det udmærket.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 08:52

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Er jeg den eneste, der er skuffet over Juleønsket på TV2? Der sker godt nok ikke meget, plottet er tyndt og gennemhullet og de der engle er da nogle vatarme... Og så synes jeg, at skuespillet er dårligt! Ej den fanger mig bare overhovedet ikke og jeg plejer ellers at elske at se julekalender og har været glad for de fleste familiejulekalendere, der er lavet gennem årene. Så det er ikke fordi jeg er en sur gammel kone. Men Juleønsket mangler godt nok noget *umpfh*. Det er ligefør jeg overvejer at hoppe over på Absalons Hemmelighed i stedet for, selvom jeg har set den flere gange.


Jeg har det på samme måde.
På mig virker det som en lidt kedelig kopi af "Tidsrejsen", hvilket det næppe er tænkt som, da det mig bekendt tager flere år at producere en julekalender, og idemagerne derfor næppe har haft dybere kendskab til DRs projekt, da de selv gik i gang.

Et af problemerne er efter min mening, at sagen omkring Julies far ikke behandles tilpas realistisk, hvilket giver indlevelsen svære kår.
Jeg ved heller ikke, hvem min biologiske far er/var, ikke engang på navneniveau, og kommer aldrig til at finde ud af det, og jo, det kan jeg fint leve med, men hvis jeg var blevet løjet for hele mit liv, ville jeg sandsynligvis blive så ramt, at jeg i hvert fald ikke ville fungere som midtpunkt i en julekalender det første lange stykke tid. Jeg synes ikke, at en sidehistorie som den har noget at gøre i et julekalenderformat, der ellers betjener sig af realisme.

Mht. rammerne synes jeg slet ikke, at englenes univers og forestillingsverden bliver foldet godt nok ud til, at de bliver vedkommende. I alle andre julekalendere, jeg kan huske, er "det alternative univers" blevet lige så detaljeret og omhyggeligt beskrevet som menneskenes, og kun på den måde kan man gøre nisser, fortids/fremtidsfolk, engle, nordiske guder, osv. interessante som karakterer.

Skuespillet har jeg ikke rigtig noget at udsætte på. Børnene er selvfølgelig som altid amatører, men de gør det udmærket.


Meget enig - mht. dårligt skuespil, så mente jeg faktisk ikke børnene, men de voksne. Forældrene er ikke troværdige. Især moderen virker meget ligegyldig. Det samme med ærkeengel Zacharias - han står bare og glor ud i horisonten og svarer temmelig uengageret. Den asiatiske engel (pardon my french) er en klovn. Gabi er en kold kælling. Og så videre og så videre. Der er ingen nuancer. Ingen indlevelse. Karaktererne er fuldstændigt endimensionelle. Men jeg er også relateret til brancen, så kan være jeg lægger mere mærke til den slags end de fleste (men min mand og min kollega nævnte nu det samme uden jeg havde sagt noget, så meget speciel er jeg ikke :-P). Men ja meget af det afspringer sikkert også af et dårlig manus.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 9. dec 2015, 08:57

Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 09:01

Pandesteg skrev:Meget enig - mht. dårligt skuespil, så mente jeg faktisk ikke børnene, men de voksne. Forældrene er ikke troværdige. Især moderen virker meget ligegyldig. Det samme med ærkeengel Zacharias - han står bare og glor ud i horisonten og svarer temmelig uengageret. Den asiatiske engel (pardon my french) er en klovn. Gabi er en kold kælling. Og så videre og så videre. Der er ingen nuancer. Ingen indlevelse. Karaktererne er fuldstændigt endimensionelle. Men jeg er også relateret til brancen, så kan være jeg lægger mere mærke til den slags end de fleste (men min mand og min kollega nævnte nu det samme uden jeg havde sagt noget, så meget speciel er jeg ikke :-P). Men ja meget af det afspringer sikkert også af et dårlig manus.


Her tror jeg mere, at det er instruktionen og manuskriptet, der er noget galt med, for det ligner et koncept, at englene skal være endimensionele. Jeg kunne forestille mig, at man har taget udgangspunkt i ærkeenglenes kendetegn, men hvis man så ikke rigtig viser, hvad de er, bliver det hurtigt noget med "A er sur, B er dum og C er sørme også sur".
Forældrene burde dog under alle omstændigheder kunne præstere bedre. Og ellers have efterspurgt mere "kød" fra deres instruktør. Det er jeg enig i.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Spjaerten » 9. dec 2015, 09:02

15 dage og ikke det mindste julestemning hos mig.

Mangler helt klart at jeg ikke har set tv i flere uger nu og ikke har fået julepyntet endnu.

Og ja så er julefrokost i international virksomhed bare ikke ret julet. Maden og selve eventen har ikke meget med jul at gøre.

Satser på at få revanche i weekenden.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 09:06

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.


Det er heller ikke, fordi jeg synes, at julekalendere skal være realistiske, men når man vælger en autentisk verden, kommer alvorlige emner, der behandles overfladisk, hurtigt til at skurre i min øjne og ører.
Havde det være et eventyrunivers, hvor knudrede og hemmelighedsfulde familieforhold er en del af formen, ville jeg have haft et noget andet syn på det.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 09:13

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.


Denne julekalender synes jeg faktisk er en af de kedeligste, mindst fantasifulde der længe har været. Og når interaktionen karaktererne imellem så også trækker alt for store veksler på, hvad man forventes at tro på og acceptere, så står jeg af. Men hver sin smag!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 9. dec 2015, 09:26

Pandesteg skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.


Denne julekalender synes jeg faktisk er en af de kedeligste, mindst fantasifulde der længe har været. Og når interaktionen karaktererne imellem så også trækker alt for store veksler på, hvad man forventes at tro på og acceptere, så står jeg af. Men hver sin smag!

Hvorfor ser du den så?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 09:29

Fru Sunshine skrev:
Pandesteg skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.


Denne julekalender synes jeg faktisk er en af de kedeligste, mindst fantasifulde der længe har været. Og når interaktionen karaktererne imellem så også trækker alt for store veksler på, hvad man forventes at tro på og acceptere, så står jeg af. Men hver sin smag!

Hvorfor ser du den så?


Fordi jeg indtil nu har håbet på at den blev bedre - som jeg skriver i mit oprindelig indlæg så er jeg også tæt på at droppe den. Men slap af, ingen grund til at blive spids bare fordi vi har forskellig smag i julekalendre - jeez :forvirret2:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 10:46

Var jeg den eneste der troede at der ville være smarties i smarties-kalenderen? Jeg ved godt der er to i chokoladen, men jeg troede det kun var smarties. Jeg er lidt skuffet.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf hotlips » 9. dec 2015, 10:51

jeg syntes vi var godt med,det meste julepynt er oppe,lystræerne er i haven osv.

havenisserne har sneget sig ud af skuret en af gangen når min dreng ikke har set det,han kom dog rendende da jeg satte nisseuglen ud,men han sagde ikke noget.dagen efter spurgte jeg om han ville være med til at sætte udendørsjuletræet op og sætte lys på ,så sagde han nej mor,du må jo ikke sige det til mig,Jeg så godt du satte uglen ud i går men vi leger det er hemmeligt så du skal gøre det når jeg ikke kan se det..så det holder vi bare fast i.

men han har fødselsdag i morgen,og har været hjemme med mellemørebetændelse siden mandag,udover det tar på mine kræfter at rende til læger,apoteker osv,så kan jeg ikke komme til at hente resten af hans gave i br,så alt i alt er jeg nu vildt bagud.suk.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 9. dec 2015, 10:51

Badesandalen skrev:Var jeg den eneste der troede at der ville være smarties i smarties-kalenderen? Jeg ved godt der er to i chokoladen, men jeg troede det kun var smarties. Jeg er lidt skuffet.


Hvad er der så i hvis ikke smarties?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Fest og bryllup"