Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf hotlips » 25. dec 2015, 13:15

1 juledag er officiel py-dag her.

før i tiden holdt min farmor altid julefrokost for familien den dag og vi hadede alle sammen at skulle afsted,vi var trøtte og vi ville bare hygge med vores gaver,så det holder jeg ret hårdt på med min egen dreng.hans farmor holder ellers også noget men det er jo heller ikke sjovt for hans far at skulle hive ham ud af døren fordi han ikke orker det,så han ser dem i morgen i stedet.

vi havde en rigtig dejlig juleaften,hyggelig og uden stress,men han har fået en af de store 1000 krs legopakker og jeg haaader at samle lego,heldigvis er han blevet stor nok til selv at samle langt det meste,det er virkelig en plage at samle lego for mig.

jeg tror vi går en tur senere,ned til skraldepladsen med den halve million papkasser og al plasticemballagen der fylder enormt,han har fået en max tow truck,en stor legetøjsbil der kan trække 90 kg,så han får lov at køre skraldet,så går jeg og ser deltagende ud med kaffe og smøger imens,det kan jeg godt lige overkomme.
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 25. dec 2015, 13:31

Lianna har fået en racerbane... Mor her, har fået 100 ekstra grå hår.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 25. dec 2015, 17:47

Vi fik topstjernen, jeg virkelig havde ønsket mig :banan: :lun:

Billede
7
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Rapfisk » 25. dec 2015, 20:04

Maoam skrev:Vi fik topstjernen, jeg virkelig havde ønsket mig :banan: :lun:

Billede

Den har jeg ikke set før - den er virkelig smuk.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 25. dec 2015, 20:12

Rapfisk skrev:
Maoam skrev:Vi fik topstjernen, jeg virkelig havde ønsket mig :banan: :lun:

Billede

Den har jeg ikke set før - den er virkelig smuk.


Den er fra Georg Jensen. Vi faldt for den sidste år, og i år er den udgået og svær at finde.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf superboa » 25. dec 2015, 23:12

Glædelig bag-jul alle sammen :D

Her har den stået på arbejde fra 14-22 i dag, og der venter aftenvagter de næste 2 aftener også - det var liiidt hårdt at skulle ud af døren i dag oven på en skøn skøn juleaften i går, med alt for meget mad :D
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 25. dec 2015, 23:17

Desuden er det uforskammet så godt som irmas klejner smager.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 26. dec 2015, 11:25

I dag er vi så i tøj igen. Min mand traskede rundt hele dagen i går i den nye morgenkåbe, han fik af min mor, med sælskindsfutter på fødderne og troldehår over hele hovedet. :lun:

Men i dag skal vi til julefrokost hos min mor, så jeg er trukket i en af de mere festlige margotkjoler og venter nu bare på resten af familien.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Whoosh » 26. dec 2015, 11:52

Jeg er på vej til julefrokost.
Det står ned i stænger, men har vi vedtaget at det er juleregn, og har sat julemusik på anlægget. :lun:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. dec 2015, 12:33

Her er alt, som det plejer.
Vi fik første julefrokost i går, og om et par timer venter den næste. Da vi jo kun er tre, er det stille og roligt og ganske afslappende.
Jeg ville godt nok heller ikke have orket at skulle ud i går eller være omgivet af mange mennesker.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Tricolette » 26. dec 2015, 13:02

I dag laver vi mindst muligt her i huset. Dog har vi lige gået en god tur rundt om Store Øksø sammen med 1.000 andre.

Lige nu har jeg rugbrød og leverpostej i ovnen, så i aften skal vi hygge sild, snaps, laks, snaps, leverpostej, snaps og snaphss.... Bare min mand og søn (på næsten 18 så han tager sikkert også en snaps)

I går var vi til julefrokost ved mine forældre sammen med min søster og hendes familie - samme flok som vi holdt juleaften med.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 26. dec 2015, 21:43

Efter godt 3 dages familiehygge sidder jeg nu i min egen sofa for første gang siden d. 22. om aftenen, og det er nu også dejligt med lidt ro og alenetid. Jeg har godt nok været hjemme ved mig selv og sove (og spise morgenmad) hver nat, men ellers har jeg været sammen med mine forældre og min søster, siden jeg kom hjem fra arbejde lillejuleaften.

D. 23. om aftenen spiste vi sammen, så lidt jule-TV, og jeg fik kogt grød til risalamanden.
Juleaftensdag spiste vi en lettere udgave af julefrokost, pyntede træ (det plejer vi ellers at gøre d. 23. om aftenen, men vi var for trætte), lavede risalamande og så Disney juleshow. Og så var der selvfølgelig hele den traditionelle julemiddag (som vi hjalp hinanden med at lave), dans om træet og gaver. Vi orkede ikke at finde eller spise konfekt, så vi fik bare en cola og en clementin sidst på aftenen.
Juledag lavede vi den store julefrokost - stadig kun til os 4. Så hyggede vi os med at spille mandelgavespillet Right or Wrong og spise konfekt. Og så var der selvfølgelig lige aftensmad (man skulle jo nødig nå at blive sulten) med rester af risalamande til dessert.
Og endelig har vi så besøgt min morfar i dag, hvor vi havde julefrokost med og blev der til kaffe også. Han bor 2 timers køretur væk, så vi kørte hjemmefra lidt før kl. 10, og var først hjemme igen ved 19-tiden efter at have sat min søster af på vejen. Så jeg fik lige en gang resteaftensmad hos mine forældre, inden jeg så tog hjem og havnede i min egen sofa.

Det har været nogle rigtigt dejlige dage. Men nu glæder jeg mig også til et par dage, hvor jeg ikke har nogen faste planer og ikke behøver at stille vækkeuret.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. dec 2015, 22:13

hvor hyggeligt at læse om jeres juleaftener! :lun:

Her havde vi en god dag, forventningens glæde satte sit præg på alle 4 børn :D Og den mindste, der ellers er meget roligt, velafbalanseret og fornuftigt, sjældent er forgangsmand for ballade, han var i den grad på krigsstien, fjumsede, lavede tossede numre og drillede brødrene. Bl.a. spillede han "tennis" med et langt ledningsrør og en stor fodbold i stuen, og pandede flere ting ned, og vappede sin bror en på sinkadusen med røret. Skrig og skrål...


Vi startede dagen med at julemanden havde været forbi med gaver i strømperne, men også gemt strømperne, så de måtte lede efter dem (sådan går det når moren ikke kan finde det hemmelige julemands-gavepapir :fløjt: ) og det var en stor succes! :D
Derefter lavede vi brunch, med pandekager, røræg, bacon, hyggeligt, og en god start på dagen.
De 2 store spillede computer, og de 2 små hjalp med div. forberedelser, når ikke de underholdt sig med tv (tak til DR for "mens vi venter" - genialt og sjovt)

Alt foregik i roligt og stille tempo, vi kom i bad efterhånden, kartofler blev skrællet, kogt og pillet (aldrig mere piller jeg småkartofler til brunede - i guder et arbejde ) bordet dækket osv. Ingen stress og jag, dét var dejligt.
Mine forældre kom kl. 16 og de/vi så Disneys Juleshow, imens manden og jeg fik styr på de sidste ting ifht. maden.
Stegen blev lavet på rotisseriet i grillen, og det gik ganske glimrende. Og det lykkedes mig at samle stegesky til sovsen - som jo SKAL smage af flæskesteg også, så julemaden var aldeles vellykket, dejligt.

Da vi havde spist hovedrettet gik vi i stuen på førstesalen og tog et par runder med pakker, så var den værste nysgerrighed jo stillen, og havde fået plads i maverne til risalamanden, og så gaveræs igen.
Der var mange pakker vi skulle igennem, men ungerne havde for det meste ganske god tålmodighed til at vente på deres tur til at finde pakke under træet, og også til at være den heldige modtager. De blev alle 4 glade for de gaver de fik, og ligeså fik vi selv nogle fine og dejlige gaver.

Kl. 22.45 sagde mine forældre farvel og tak, og vi puttede 2 små lykkelige men overtrætte drenge i deres senge. Den yngste måtte ofre et par tårer over at han ikke kunne få sit nye sengetøj på til natten, men så tog han istedet sine nye ting til briobanen og de nye sko med i seng :D
Og nr. 3 havde en mindre krise over at forældrene sagde nej til at han måtte samle den store æske lego han fik af sin moster.

1. juledag er hos os 1. legodag, hvor der somregel samles lego i massevis, og det er rigtig hyggeligt. Og det gjorde vi også i går.
Vi har aldrig planer første juledag, den dag er til das, hygge, konfekt og knas i stedet for frokost, film i tossekassen og fladen ud på sofaen, og så selvfølgelig at bygge lego og studere de øvrige julegaver.

Men så har vi været afsted til julefrokost i dag, med alle mine fætrer og kusiner og deres børn. Rigtig hyggelig. Med det store traditionelle frokostbord hvor alle bidrager med en ret, og pakkeleg.
Pakkeleg er et indslag der får pulsen op hos alle! - børnebordet nakkede 60% af alle pakkerne, og der var skrig og jubel, løben frem og tilbage. Mine 2 mindste fik dog en krise over at den ene snuppede en pakke fra den anden, og den anden ville stjæle den tilbage igen. Det er ikke helt nemt at forstå. Tilgengæld havde de lige trænet terningkast hjemmefra, den 5 årige kunne nemlig godt huske reglerne, så han skulle liiige øve sig på at slå 6.

Den 5 årige bragte også store smil frem da han i formiddag konstanterede at det var helt vildt heldigt, for i dag havde han 2 fridage på samme dag, både lørdag og juleferie, og det er MEGA fedt - den fødte optimist :D
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. dec 2015, 22:19

sidder også her og er lidt tænksom....


På sin vis er det fint og dejligt at julen er ved at være slut, for den har bragt så megen godt, så megen hygge, så mange traditioner, glæde, sjov... men den er og bliver også travl, selvom jeg sjældent lader mig stresse af den. Et tilbageblik på facebook viste også at jeg somregel har været helt klar til juleaften et par dage forinden. Men med 4 børn er der bare meget vi skal nå, se og gøre. Der er juletamtam her, der og alle vegne, der er gaver der skal med til klasser, nissehuer der skal medbringes til gymnastik osv.
Og så går man alligevel bare hen og bliver mæt - og samtidig glæder jeg mig allerede til den næste jul der kommer, glæder mig til alt det der kommer før, under og efter :lun:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 27. dec 2015, 00:28

Min krop har madtømmermænd og abstinenser på samme tid.
3
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Fest og bryllup"