Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 6. nov 2015, 09:18

Skralde skrev:
Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?


Så de 1079,- er pr. hustand og ikke pr. prs. i hustanden? I så fald passer det i hvert fald langt fra her.
Jeg har en kæmpe familie og skal derfor købe 11 gaver til á ca. 150 kr (mine 2 sæt forældre og 9 nevøer/niecer), 1 til 300 kr til min veninde samt for ca. 1.600 kr til min egen datter - den er meget højere i år, da hun skal have en ny cykel som hun virkelig mangler. Derudover plejer jeg at købe en mindre symbolsk ting til min mormor og farmor. Derudover kommer der 24 kalendergaver til min datter. Den har jeg brugt ca. 300 kr. på i år. Derudover har jeg ekstraordinært lavet kalendergaver til min veninde i år også (ca.300 kr) og adventsgaver til min mor til 200,- :genert:


Det er pr. Person.

Min kæreste og jeg skal give 10 gaver foruden gaver til hinanden. Jeg kommer ca. Til at bruge 2000 kr på gaver.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf computermus » 6. nov 2015, 09:28

Så fik jeg sat min nyindkøbte nissedør op. :D :love2: Nisserne skal da lige have lov til at nå at indrette sig inden 1.december, det ville da være synd andet. :genert:
Spørgsmålet bliver så om jeg kan holde mig i skindet til d. 28.november, og det er jeg ikke helt sikker på, men okay min julerengøring kan jeg godt få til at strække over et stykke tid + der lige skal tjekkes igennem med juletingene . :jule:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 6. nov 2015, 10:32

Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:Og hovsa - lige pludselig kom der en mail fra Johan Bülow lakrids med en faktura på en kalender. Gad vide, hvem der har købt sådan en i mit navn? For mig kan det da ikke være :fløjt:

Ej snyd!
Jeg får aldrig julekalendere mon ikke også nogen kunne komme til at købe en i mit navn :D

A. har købt en Toms chokoladekalender til mig. Og han har fået en skrabekalender. Så "nogen" tænkte, at vi kunne deles om lakridskalenderen, som han plejer at have for sig selv. Og måske den fra Karamelkompagniet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 6. nov 2015, 17:42

Så har mit center også hængt julepynten op! :banan:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Garfield » 6. nov 2015, 17:50

KitKat skrev:
2) Min store dreng elsker ostepops men kan ikke fordrage ostepops-smulder på fingrene, så han henter altid spisepinde hos mig og sidder så og gnasker ostepops med spisepinde :lol:


Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? :genert:
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Whoosh » 6. nov 2015, 20:02

:nej:
Skralde skrev:Så har mit center også hængt julepynten op! :banan:

Planterama har også hængt et par lyskæder op. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 6. nov 2015, 20:47

Vi har lige været til andespil i Marineforeningen. Nu ligger der to ænder, en æske chokolade og en flaske bjesk bag i bilen.
Min mor rendte med to æsker chokolade, en flaske rødvin og en halv flaske snaps.
Ret givtigt må man sige.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. nov 2015, 21:11

Wizzze skrev:Julen varer længe, koster mange penge... 1079kr. for at være mere præcis, for hver eneste dansker, spæd som olding.

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-11- ... ulen-i-aar

De 1079,- er hvad vi bruger mere fordi det er jul, så det er ikke indregnet mad osv. som vi jo skal have uanset om det er jul eller ej.

Har I et budget for julen, eller kosten den bare det den koster?


Har ingen anelse om hvad julen koster, men umiddelbart er den dyrere.
Jeg tror beløbet nogenlunde matcher hvad vi bruger på gaver - men vi har også en stor familie at købe julegaver til :)
Vi strækker dog udgiften over året, da jeg til børnene ofte køber ind over året, når jeg falder over noget de godt kan bruge...

Som artiklen påpeger er selve julemaden ikke dyrere end en almindelig god middag, - men det er mere alt det udenom der ryger penge til synes jeg, juleknaset koster jo - marcipan kan da vælte hele julebudgettet efterhånden, og der er julefroksten med sammenskudsgilde - der får den da lidt ekstra gas, der er værtindegaver, måske en tur over storebælt, der er børns kalendergarver der medbringes i skole og børnehave osv osv osv.

Her tænker vi ikke så meget over det, vi kaster de penge efter julen, som den koster, for at vi får den som vi ønsker det.
Vi sparer ikke decideret op, men bruger af de penge vi har til rådighed på vores konto, og som nævnt kan vi dele nogle af udgifterne ud over året ved at købe ind i god tid.
Jeg har f.x. fået bikset en fed kalendergave sammen til hver af mine niecer, men en gennemsnitspris på 10 kr pr. gave, fordi det er ting købt på tilbud og udsalg.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 7. nov 2015, 08:08

I går købte jeg en julegave til min far :banan: Min mor er endelig hostet op med en ønske liste der ikke emmer af bestilling. Der er rent faktisk mere end en ting på listen der kunne være en mulig gave :banan:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Ado » 7. nov 2015, 15:59

Jeg fandt en kasse i går. Og en julebamse. Og en lille pose. Og vupti: :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 7. nov 2015, 16:09

Jeg har fået pakket de første julegaver ind :banan: :jule: :santa2:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. nov 2015, 16:17

Så har jeg været ude i julehandlen med min grundet kemo lettere afkræftede moder som wing man...
I onsdags var vi i Magasin og i går i Amager Centret.
Lidt af en stroppetur, men det betyder tydeligvis meget for min mor at kunne give gaver, som hun plejer.

Vi har fået købt fint tøj til min fætters børn og en dyrebog fra National Geographic til pigen, og så har jeg bestilt en Monstertruck til drengen over nettet og rygsæk og madkasse med Spiderman til mine forældres nabodreng, der lidt er deres reservebarnebarn. Hans lillebror skal have en trækvogn med klodser fra Ikea, som jeg også har påtaget mig at købe, når jeg skal derud på juletur.
Vi fik også klaret et par småting til familiens pakkeleg, og jeg har købt en rivejern med håndtag til min far. Det sagde min mor, at han ofte øffer over ikke at have. I Inspiration, hvor min mor skulle købe et konfektfad til sit elskede julestel, faldt jeg over en lille skål med denne tekst printet i bunden. Den får min mor til sit evindelige aftenslik. Plus, selvfølgelig, en bog af Jojo Moyes. Og måske også noget mere.

Billede
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. nov 2015, 16:57

Wizzze skrev:Jeg har fået pakket de første julegaver ind :banan: :jule: :santa2:


Det gjorde jeg også i går, hvor jeg fik forvandlet min fars rivejern til en stor knallert i rød og guld. Det var temmelig hyggeligt, og jeg overvejer lidt at få set på kalendergaverne her i aften. Eller - begynde på det i hvert fald.

Jeg har lige saltet andelår til confit de canard, som er på menuen til Mortens Aften på tirsdag. Det er da også lidt julet sådan at stå og fingerere med and.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Elvispop » 7. nov 2015, 17:06

Jeg har ikke det store i julepynt, og har svært ved at indkøbe det, med mindre jeg kan udtænke en plads til der, allerede når jeg ser der i butikken.
Til gengæld er jeg allerede gået i gang med at sætte lyskæder op udendørs.
De bliver selvfølgelig testet efter opsætning, men bliver tidligst sat i drift den sidste weekend i november. (Hvor jeg osse har fødselsdag)
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. nov 2015, 19:14

Ado skrev:Jeg fandt en kasse i går. Og en julebamse. Og en lille pose. Og vupti: :lun:


Jeg er vild med dit rensdyrs smil.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"