Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 10. dec 2015, 20:30

Daine skrev:
Maoam skrev:
Daine skrev:I aften står i tegnefilmens tegn :jule:


Den kender jeg ikke. Er den god, og kan den anbefales til en fireårig?


Den er rigtig sød. Det er ikke alle julejulefilm, men en fin samling gamle Disneykortfilm. Egner sig fint til en 4 årig :genert:

Sneboldkampen fra Disneys juleshow er med på den :D


Det lyder godt. De har den til 50 kr. i Fona, så den får hun.

Disneyfilm kan sagtens ses som voksen :blomst: På min højskole arrangerede vi Disney maraton i skolens biograf en hel søndag.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 10. dec 2015, 20:33

Wizzze skrev:Der skulle komme et eller andet om danskere der er vilde med jul på TV2 ca. nu, jeg forventer selvfølgelig at I alle sammen deltager :-D


Det må jeg se :jule:
Senest rettet af Maoam 10. dec 2015, 20:52, rettet i alt 2 gange.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 10. dec 2015, 20:48

Julekort - skriver I det? Og hvis I gør, er det så på SMS/mail/fysisk julekort? Og får I nogen retur?

Jeg sidder nemlig og planlægger julekortskrivningen. Det er ikke fordi jeg har mange jeg skriver julekort til, der er to mostre og deres familier, min ene faster og en veninde. Jeg får retur fra min faster og veninde. Og det ærgrer mig lidt, at der ikke er flere at skrive til, jeg synes nemlig det er superhyggeligt at få et kort retur. Det er bare ikke helt det samme når det er på SMS/mail, selvom priserne for at sende kort er dyr, så opvejer glæden det totalt.

Eller er jeg bare so last season? :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Urtekussen » 10. dec 2015, 20:53

Jeg plejer at skrive julekort til mine bedsteforældre og forældre.

I år har jeg været for sent ude, og nu er min farmor lige død, så jeg er ikke rigtig i stemning nu.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Æske » 10. dec 2015, 20:55

Jeg elsker at få et fysisk julekort, men jeg får aldrig skrevet nogen selv.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 21:13

Jeg skriver ikke julekort mere.
Egentlig har jeg tænk på, at vi nok burde sende et par stykker til familien i det høje nord, men det bliver ikke til noget, for jeg gider ikke rigtigt, når det kommer til stykket.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. dec 2015, 21:57

Jeg skriver til min mors faster i Esbjerg. Hun er den sidste fra mine bedsteforældres generation (mere bestemt ligger hun mellem min mor og min morfar aldersmæssigt, hvilket er grunden til, at hun stadig lever (min morfar ville have været 104 nu)), fordi det er lidt nostalgisk, og hun er et virkelig sødt menneske. I princippet kunne jeg lige så godt maile, for det har hun helt styr på, men jeg synes nu, at det føles bedst at sende et rigtig kort (i kuvert!) til min morfars lillesøster.

Og så har jeg i år tænkt på at skrive til min mors veninde på Fyn, der har været en uvurderlig støtte for min mor i hele det her kræftforløb. Det fortjener at blive bemærket af og takket for af andre end min mor!
Jeg er dog lidt i tvivl, om jeg måske kommer til at gøre ondt værre, hvilket skyldes følgende. Min mors veninde har en datter, der ligesom jeg er adopteret og enebarn, og henover de seneste år er deres forhold gået fuldstændig i opløsning. Datteren begyndte for et par år siden at opføre sig underligt på en måde, som desværre måske kunne pege i retning af ubehandlet Borderline, og har i den forbindelse bebrejdet sine forældre en masse ting, der går ud over det at have det svært med at være adopteret, hvilket i sig selv er en ærlig sag. I løbet af i år nåede det dertil, hvor hun lukkede kontakten helt ned, og hvor min mors veninde og hendes mand derfor de facto har mistet både deres eneste barn og to børnebørn, som de altid har været tætte med.

Jeg ville selvfølgelig aldrig nævne noget om krisen i mit julekort, men jeg er i tvivl, om det at jeg skriver i sig selv vil sætte en fed streng under, hvor forskellig deres familiesituation kontra mine forældres lige nu er. Min mors veninde ved jo udmærket, at jeg har det godt med min mor (og min far), og at jeg aldrig har haft nogen issues med at være adopteret, og under de aktuelle omstændigheder kunne et julekort måske godt skrige af "datter med ekstra stort overskud", selvom det jo slet ikke er tilsigtet.
Jeg er ellers ikke på julekort med veninden. Var jeg det, ville jeg uden tvivl skrive!
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 11. dec 2015, 06:07

Æske skrev:Nå, men jeg skal til Berlin i morgen, så jeg modtager gerne jeres bedste tips om julemarkederne og hvilke, der er de bedste :-D

God tuuur :wave2: :lun:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 11. dec 2015, 09:19

Æske skrev:Nå, men jeg skal til Berlin i morgen, så jeg modtager gerne jeres bedste tips om julemarkederne og hvilke, der er de bedste :-D


Jeg var i Berlin op til jul for 2 år siden, så mine erfaringer er fra den gang. Jeg syntes, at det store ude omkring Alexander Platz var rigtigt godt. Til gengæld var Gendarmen Markt så fuldstændig overrendt, at det var nærmest umuligt at sparke sig frem, så der var vi ude igen, så hurtigt, vi kunne klemme os igennem menneskemængden. Vi havde ellers fået det anbefalet, som det flotteste i byen - men det var der så tilsyneladende 87.000 andre, der også havde. :D

Og god tur. Det er sådan en hyggelig by. Husk en tur i Fassbender & Rausch og se alle de flotte chokoladeskulpturer.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2015, 09:44

Jeg har lige bestilt en røvfuld brød, ost, pålæg, øl, vin, chokolade, sprut (til at lave white russians), rejer, ingredienser til tunmousse osv. på Nemlig.com. Bliver leveret den 23/12 - så skulle vi kunne mure os inde fra den 25/12 og bare leve af gode sager alle de kommende juledage :lun:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 11. dec 2015, 10:22

Når jeg har fået skrevet de skide jobansøgninger, så vil jeg pakke gaver ind. Jeg skal også have købt en gave til min Fader, men jeg er fuldstændig tom for ideer. Han er sengeliggende og syg, og vil gerne købe noget der kan glæde ham, men intet passer, han kan jo ikke rigtig noget andet end at spise.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 11. dec 2015, 10:36

Pandesteg skrev:Jeg har lige bestilt en røvfuld brød, ost, pålæg, øl, vin, chokolade, sprut (til at lave white russians), rejer, ingredienser til tunmousse osv. på Nemlig.com. Bliver leveret den 23/12 - så skulle vi kunne mure os inde fra den 25/12 og bare leve af gode sager alle de kommende juledage :lun:


Glemmer du ikke den hvide jul snestorm der falder den 23/12 og sikkert forhindrer al udkørsel (og varelevering) :devil:
Håber I har godt med knækbrød og dåsemad på lager :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 11. dec 2015, 10:39

Kommodedyret skrev:Når jeg har fået skrevet de skide jobansøgninger, så vil jeg pakke gaver ind. Jeg skal også have købt en gave til min Fader, men jeg er fuldstændig tom for ideer. Han er sengeliggende og syg, og vil gerne købe noget der kan glæde ham, men intet passer, han kan jo ikke rigtig noget andet end at spise.


Så måske en ny pyjamas eller en varm morgenkåbe kunne være en ide? Eller en kurv med varme drikke (the, kaffe, kakao)
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2015, 10:41

Wizzze skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har lige bestilt en røvfuld brød, ost, pålæg, øl, vin, chokolade, sprut (til at lave white russians), rejer, ingredienser til tunmousse osv. på Nemlig.com. Bliver leveret den 23/12 - så skulle vi kunne mure os inde fra den 25/12 og bare leve af gode sager alle de kommende juledage :lun:


Glemmer du ikke den hvide jul snestorm der falder den 23/12 og sikkert forhindrer al udkørsel (og varelevering) :devil:
Håber I har godt med knækbrød og dåsemad på lager :-D


Næppe :P Men udover det så ændrede jeg faktisk leveringen til den 22/2, da jeg kom i tanke om at jeg ikke er hjemme den 23. Men vi har faktisk allerede rigtig meget på lager, så vi ville nok overleve... Men snestormen kommer jo ikke, så ingen grund til panik :afro:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 11. dec 2015, 12:10

Persnikedy skrev:
Kommodedyret skrev:Når jeg har fået skrevet de skide jobansøgninger, så vil jeg pakke gaver ind. Jeg skal også have købt en gave til min Fader, men jeg er fuldstændig tom for ideer. Han er sengeliggende og syg, og vil gerne købe noget der kan glæde ham, men intet passer, han kan jo ikke rigtig noget andet end at spise.


Så måske en ny pyjamas eller en varm morgenkåbe kunne være en ide? Eller en kurv med varme drikke (the, kaffe, kakao)


Tak for input :kys: Men han er hverken til varme drikke eller hyggetøj. :/
0
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Fest og bryllup"