Pakkelegstråden!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf godtnavn » 18. nov 2020, 11:20

Jeg skal lave pakkeleg to gange i år, og det er lidt sværere når jeg undgår butikker. Men satser på at finde nogle små fede ting når jeg køber julegaverne online.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Nesnay » 18. nov 2020, 12:18

Jeg tror, jeg skal deltage i tre pakkelege i år:

1)Julefrokost med nære venner:
Man medbringer pakker for 100 kr. og bestemmer selv, hvor mange pakker det rækker til. Det må gerne være en blanding af brugbare og fjollede gaver. I år medbringer jeg fire pakker: En sampak med platte engelske julejokes (intern gave - de fire andre har rimelig meget farhumor), et klippeark med kræmmerhuse med motiver fra H.C. Andersens eventyr, et sæt til at lave sine egne chokoladebarer og en kombineret pakke med et par termosokker i herrestørrelse, jeg selv vandt sidste år, og virkelig kitchede julekugler i enhjørningedesign (også en intern ting).

2) Julefrokost med gymnasieklassen (det lyder af mange, men vi forventer kun at blive otte-ni stykker og afventer i øvrigt restriktionerne til den tid): To pakker a 20 kr., klar overvægt af fjollede gaver. Her medbringer jeg i år et oppusteligt julemandsskæg og et oppusteligt ringspil/rensdyrgevirhat.

3) Julefrokost med familien (forældre, søster, mormor) d. 23.12.:
Forholdsvis ny tradition. Man medbringer pakker for 100 kr. og bestemmer selv, hvor mange pakker det rækker til. Blanding af brugbare og fjollede gaver - jeg plejer at hælde til det brugbare. Jeg har ikke styr på disse pakker endnu, men der kommer nok til at indgå noget spiseligt.

Reglerne er de helt traditionelle i alle tre omgange.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Nesnay » 18. nov 2020, 23:22

Nesnay skrev:Jeg tror, jeg skal deltage i tre pakkelege i år:

1)Julefrokost med nære venner:
Man medbringer pakker for 100 kr. og bestemmer selv, hvor mange pakker det rækker til. Det må gerne være en blanding af brugbare og fjollede gaver. I år medbringer jeg fire pakker: En sampak med platte engelske julejokes (intern gave - de fire andre har rimelig meget farhumor), et klippeark med kræmmerhuse med motiver fra H.C. Andersens eventyr, et sæt til at lave sine egne chokoladebarer og en kombineret pakke med et par termosokker i herrestørrelse, jeg selv vandt sidste år, og virkelig kitchede julekugler i enhjørningedesign (også en intern ting).

2) Julefrokost med gymnasieklassen (det lyder af mange, men vi forventer kun at blive otte-ni stykker og afventer i øvrigt restriktionerne til den tid): To pakker a 20 kr., klar overvægt af fjollede gaver. Her medbringer jeg i år et oppusteligt julemandsskæg og et oppusteligt ringspil/rensdyrgevirhat.

3) Julefrokost med familien (forældre, søster, mormor) d. 23.12.:
Forholdsvis ny tradition. Man medbringer pakker for 100 kr. og bestemmer selv, hvor mange pakker det rækker til. Blanding af brugbare og fjollede gaver - jeg plejer at hælde til det brugbare. Jeg har ikke styr på disse pakker endnu, men der kommer nok til at indgå noget spiseligt.

Reglerne er de helt traditionelle i alle tre omgange.
Hov, vi har måske alligevel nogle ekstra regler.

Til alle tre pakkelege spilles der selvfølgelig med, at man må tage en pakke, når man slår en sekser, men desuden spiller vi også med, at man må tage en pakke fra én modspiller og give den til en anden, når man slår en etter.

Til julefrokosten med hhv. vennerne og gymnasieklassen gælder det, at hvis man vinder noget, der er beregnet til at tage på, skal man straks gøre dette.

I gymnasieklassen har vi en virkelig grim brevpresser/snekugle med Taj Mahal, der altid indgår i pakkelegen. Den stakkel, der "vinder" den, skal have den stående fremme i sit hjem indtil næste julefrokost. Der er gennem tiden blevet brugt diverse teknikker for at slippe af med den: Opfindsom og vildledende indpakning, mange pakker med samme form og vægt, alliancer om at give den videre mv. Det er lige så vigtigt at undgå Taj Mahal som at vinde pakker :D
2
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf lillebjoern » 19. nov 2020, 07:44

Jeg har noget restgarn liggende, så har tænkt mig at hækle karklude og vatrondeller. Tænker de fint kan indgå som pakker i pakkeleg/banko. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf musling » 19. nov 2020, 16:53

Spiller pakkeleg til julefrokosten i min kreagruppe og medbringer altid gode seriøse pakker, fordi jeg synes det er mest passende dertil.
Generelt synes jeg bedst om, at man køber seriøse pakker, men har erfaret, at seriøs er et vidt begreb. I kreagruppen synes jeg dog generelt det er gode pakker, der spilles om.

Det er ved at være en del år siden min familie har spillet pakkeleg - her er det en god blanding mellem jul, seriøst og fjollet. Her kan der godt blive indpakket en toiletrulle og en pose svesker. Langt hen ad vejen er det legen, der er det sjoveste.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21318

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Nesnay » 24. nov 2020, 15:12

Til familien bliver det i år:
En bog med noveller, der foregår juleaften
En dåse iskaffemix
En pose jordbær i champagner, blommer i madeira mv.
Noget fjerde, jeg har glemt, hvad er, siden jeg pakkede det ind :D

Edit: Hjemmelavet blommechutney!
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Delfin » 30. nov 2020, 15:58

Jeg har ikke leget pakkeleg så mange gange, og jeg er lidt ideforladt. Jeg skal finde to pakker til 30-50 kr stykket. Jeg kan selvfølgelig godt bare finde et håndklæde, en æske chokolade eller et par grydelapper, men det virker bare som den nemme og lidt kedelige løsning
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf musling » 1. dec 2020, 17:48

Jeg skal til julefrokost næste fredag og temaet for pakkelegen er: noget man kan have på. Har indtil videre købt en gul trafikvest.....
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2020, 20:23

musling skrev:Jeg skal til julefrokost næste fredag og temaet for pakkelegen er: noget man kan have på. Har indtil videre købt en gul trafikvest.....

Badevinger :D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Helga1 » 1. dec 2020, 21:02

musling skrev:Jeg skal til julefrokost næste fredag og temaet for pakkelegen er: noget man kan have på. Har indtil videre købt en gul trafikvest.....


Et forklæde med sjovt motiv :lol2:
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12249

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Smiling_Goat » 1. dec 2020, 21:50

musling skrev:Jeg skal til julefrokost næste fredag og temaet for pakkelegen er: noget man kan have på. Har indtil videre købt en gul trafikvest.....


Bandana og bruncreme
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf musling » 2. dec 2020, 13:12

Badevinger! JA!!! Åh, det kunne blive sjovt. Nogen der har et bud på, hvor jeg kan finde sådan nogle på denne årstid? :gruble:

Grimt forklæde, fx med halvnøgen behåret mand, har jeg selv tænkt! :santa2: :lun:

Bandana og bruncreme... Bandana overlever jeg nok, men tænk, hvis jeg selv vinder bruncremen... :8: :lol2:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf RavenClaw » 2. dec 2020, 13:36

musling skrev:Badevinger! JA!!! Åh, det kunne blive sjovt. Nogen der har et bud på, hvor jeg kan finde sådan nogle på denne årstid? :gruble:

Grimt forklæde, fx med halvnøgen behåret mand, har jeg selv tænkt! :santa2: :lun:

Bandana og bruncreme... Bandana overlever jeg nok, men tænk, hvis jeg selv vinder bruncremen... :8: :lol2:


En svømmehal burde have badevinger :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf RavenClaw » 2. dec 2020, 13:37

Delfin skrev:Jeg har ikke leget pakkeleg så mange gange, og jeg er lidt ideforladt. Jeg skal finde to pakker til 30-50 kr stykket. Jeg kan selvfølgelig godt bare finde et håndklæde, en æske chokolade eller et par grydelapper, men det virker bare som den nemme og lidt kedelige løsning

Hvad er alderssegmentet? Jeg har før købt en trappefjeder med stor succes.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Pakkelegstråden!

Indlægaf Delfin » 2. dec 2020, 15:34

RavenClaw skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke leget pakkeleg så mange gange, og jeg er lidt ideforladt. Jeg skal finde to pakker til 30-50 kr stykket. Jeg kan selvfølgelig godt bare finde et håndklæde, en æske chokolade eller et par grydelapper, men det virker bare som den nemme og lidt kedelige løsning

Hvad er alderssegmentet? Jeg har før købt en trappefjeder med stor succes.


Ca. 30+ til 60
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Fest og bryllup"